Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2006, 13:07
J-roenn
J-roenn is offline
ik wil voor mijn telefoon een nieuwe accu kopen, die een lange standby tijd haalt, maar niet zoals de originele accu na 9 maanden totaal uitgeput is.

ik heb twee compatible modellen gevonden ( Motorola levert geen originele accu's meer voor mijn tella ).

deze maken alleen van verschillende metalen gebruik, volt is t zelfde bij allebei ( gelukkig maar ) en de 1 is 1000 Mah en de ander 1200 Mah
welke moet ik nemen ? ze schelen 0,64 cent dus daarvoor hoef ik t niet te laten

1. 1200 mAh Li-Polymer
2. 1000 mAh Li-ion

origineel zit er een 860 Mah Li-ion in, maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2006, 14:45
M@rco
M@rco is offline
Gewoon die 1200mAh batterij nemen. 1200mAh betekent dat hij een uur lang die stroom kan leveren; je hebt natuurlijk (per uur) veel minder nodig dan dat, dus hij zal langer meegaan.
Oud 11-04-2006, 15:34
]{ing
]{ing is offline
''lithium polymer batteries (Abbreviated Li-Poly or LiPo) are rechargeable batteries which have technologically evolved from lithium ion batteries. Ultimately, the lithium salt electrolyte is not held in an organic solvent like in the proven lithium ion design, but in a solid polymer composite such as polyacrylonitrile. There are many advantages of this design over the classic lithium ion design, including the fact that the solid polymer electrolyte is not flammable (unlike the organic solvent that the Li-Ion cell uses); thus, these batteries are less hazardous if mistreated.''

Ik zou dus gaan voor het polymeer type
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 15:53
J-roenn
J-roenn is offline
als ik idd alleen had hoeven kiezen uit alleen 1000 mAh of 1200 mAh was het idd simpel geweest M@rco, maar ik vraag me af welke een langere levensduur ( Geen standby dus, maar gewoon het aantal maanden/jaren dat ze meegaan ) hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 15:24
nsa1984
nsa1984 is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 11-04-2006 @ 16:53 :
als ik idd alleen had hoeven kiezen uit alleen 1000 mAh of 1200 mAh was het idd simpel geweest M@rco, maar ik vraag me af welke een langere levensduur ( Geen standby dus, maar gewoon het aantal maanden/jaren dat ze meegaan ) hebben.
Dacht zelf altijd dat aardig overeen kwam, wel moet je even opletten je zegt dat de standaard accu een lion accu was. Dit houd in dat als je de li-polymeer accu gaat laden met je orginele lader je die li=polymeer accu naar verloop van tijd omzeep aan het helpen bent. Ik zou zelf dus aan de safe side kiezen en de lion accu pakken.

De sprong 1000 -> 1200 mah is te klein om er iets echts van te merken als je van een 860mah komt.

Maarja das mijn mening.....
Oud 23-04-2006, 22:01
Shock
Shock is offline
Citaat:
nsa1984 schreef op 23-04-2006 @ 16:24 :
Dacht zelf altijd dat aardig overeen kwam, wel moet je even opletten je zegt dat de standaard accu een lion accu was. Dit houd in dat als je de li-polymeer accu gaat laden met je orginele lader je die li=polymeer accu naar verloop van tijd omzeep aan het helpen bent. Ik zou zelf dus aan de safe side kiezen en de lion accu pakken.
Juist.
Als je een Li-polymer accu neemt, heb je ook een lader nodig die daarvoor geschikt is. Wellicht is die duurder dan twee Li-ion accu's? Zo lang gaat een telefoon tegenwoordig ook niet meer mee
Oud 24-04-2006, 09:25
J-roenn
J-roenn is offline
nou ja, we zullen wel zien want heb de li-polymer accu gekocht, en heb m al een paar x opgeladen met m'n gewone oplader en ook al via de usb-poort maar we zullen zien hoe lang die meegaat.

verder gebruik ik die mobiel ook niet meer om te bellen maar puur als een mp3 speler met interne speaker
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 11:00
nsa1984
nsa1984 is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 24-04-2006 @ 10:25 :
nou ja, we zullen wel zien want heb de li-polymer accu gekocht, en heb m al een paar x opgeladen met m'n gewone oplader en ook al via de usb-poort maar we zullen zien hoe lang die meegaat.

verder gebruik ik die mobiel ook niet meer om te bellen maar puur als een mp3 speler met interne speaker
Toen ik gisteren middag dit topic een kick gaf was ik alwel bang dat ik telaat zou zijn. Naja je hebt zelf je keuze gemaakt, ik denk dat je accu het ongeveer een half jaar tot een compleet jaar vol gaat houden. Ontploffen doen ze niet als je een beetje gestabieliseerde lader voor je telefoon had.

Verder veel plezier der mee he

edit:
Zie net dat je hem ook laad via je usb kabel. je usb kabel is wel voldoende gestabiliseert, dus das volgens mij je beste (tevens sloomste) laad methode.
Oud 24-04-2006, 11:20
J-roenn
J-roenn is offline
mwah voor een accu van 15,- vind ik een half jaar tot een jaar meer dan genoeg, dat houd die telefoon zelf waarschijnlijk niet eens meer vol
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 12:36
nsa1984
nsa1984 is offline
tjah dat is iets wat ik niet voor jouw kan beoordelen, weet niet wat voor telefoon het omgaat en hoelang je er al lol van hebt.

verder wees tevreden met je keuze's en kijk het maar gewoon even aan.
Oud 24-04-2006, 14:01
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
nsa1984 schreef op 24-04-2006 @ 13:36 :
tjah dat is iets wat ik niet voor jouw kan beoordelen, weet niet wat voor telefoon het omgaat en hoelang je er al lol van hebt.

verder wees tevreden met je keuze's en kijk het maar gewoon even aan.
is een mpx200 van meer dan 2 jaar oud, bellen lukt al niet mee rvanwege kapotte speaker, alleen mp3 functie doet t nog en smsje sturen lukt ook nog
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten