Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2006, 18:12
Methuselah
Methuselah is offline
Mannen tonen veel meer loyaliteit, betrokkenheid en zelfopoffering voor hun favoriete voetbalteam dan voor hun vrouw. Hoe slecht het elftal ook zou spelen, 94 procent van de mannen zegt altijd van de club te blijven houden. Als een relatie slecht gaat, zou 52 procent van de mannen zijn biezen pakken. Een kwart zou een begrafenis van een familielid missen om een wedstrijd te kunnen zien.

Dat bleek maandag uit een onderzoek van TNS Global, die namens de sponsor van het WK voetbal Duracell tweeduizend Britse mannen ondervroeg. Die liepen vast vooruit op de resultaten van hun nationale elftallen in Duitsland de komende zomer. Van de Engelsen zei 59 procent dat ze nationale trots voelden door hun elftal, terwijl een meerderheid van de Schotten (55 procent) juist sprak over nationale schaamte.

En bij jullie?

Vrouwen, jullie mogen 't ook omdraaien.
Oud 27-03-2006, 18:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mmmm, ik zou vrijwel alles belangrijker vinden dan mijn vrouw.
Oud 27-03-2006, 18:23
Ladii..Inge
Ladii..Inge is offline
Mijn vriend houdt niet van voetbal
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 18:25
Fides
Fides is offline
Onderzoek hebben ze zeker gehouden in de harde kern van Millwall, want 94% slaat natuurlijk nergens op. Niet eens 94% van alle mannen houdt van voetbal.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 18:31
I C U
I C U is offline
Citaat:
Fides schreef op 27-03-2006 @ 19:25 :
Onderzoek hebben ze zeker gehouden in de harde kern van Millwall, want 94% slaat natuurlijk nergens op. Niet eens 94% van alle mannen houdt van voetbal.
Misschien is het 94% van de mannen die aangegeven hebben van voetbal te houden. Maar dan nog.
Oud 27-03-2006, 18:33
Lelle_*
Lelle_* is offline
Mjaa, in sommige gevallen is dat wel waar. En het kan ook iets anders zijn dan voetbal. Sommige mannen vinden andere dingen gewoon belangrijker

Laatst gewijzigd op 27-03-2006 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 18:34
Verwijderd
Wat is je bron?

en wat voor een idiote mannen hebben ze gebruikt bij het onderzoek?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 19:28
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 27-03-2006 @ 19:34 :
Wat is je bron?

mee eens. hoewel.....

ik herken mezelf erin, maar dan niet 'club' maar 'band'. of 'gitaar', maar goed..of mn vriendin moet wel HEEL erg leuk zijn....
Oud 27-03-2006, 19:53
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Nog nooit iets van meegekregen.
Oud 27-03-2006, 19:53
Toet0r
Toet0r is offline
ik gebruik wel even mijn korfbalteam als voorbeeld, dan kan ik me beter inleven. Als mijn team weer eens een slechte wedstrijd speelt heb ik af en toe flink de pest in en heb ik zin om eruit te stappen. Als ik ruzie had met mn vriendje had ik niet meteen de behoefte om er mee te kappen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 20:06
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Wat is je bron?

Engelse mannen. That explains everything.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 20:30
Verwijderd
Nou wat betreft mijn vriend, klopt dat onderzoek wel.

Oh wacht, dat is helemaal niet om te lachen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 21:15
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Wat is je bron?

"onderzoek van TNS Global"
Oud 27-03-2006, 21:29
Verwijderd
Ja, ik blijf trouw aan mijn club, maar dat is logisch toch
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 21:43
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Op N&A staat het en bij "opmerkelijke sportberichten" op sport staat het ook, met bron geloof ik ook.

OT:
Ik zou mijn cluppie nooit in de steek laten, maar met de club heb je ook geen relatieproblemen zoals die met een vrouw, een achterlijke vergelijking als je het mij vraagt.
Maar goed, voor veel mensen is voetbal meer dan een spel, een ontsnapping uit een enorm fucked up leven, iets waarbij ze zich in het stadion één keer per 2 weken eens lekker kunnen laten gaan op allerlei manieren, onderschat dit niet.

Ik blijf altijd van bepaalde muziek houden waarschijnlijk, zullen we dit dan ook maar gaan vergelijken?
Oud 27-03-2006, 21:55
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Klinkt zeer logisch eigenlijk, dat artikel.

Mijn cluppie zal ik altijd trouw blijven, ik ga naar elke thuiswedstrijd en bezoek ook uitwedstrijden op korte afstand. Geen vrouw die hier tussen komt. De club zit al jaren in mijn hart en vrouwen moeten dit wekelijkse of een keer in de 2 wekelijkse pleziertje me maar gunnen. Zou ik ook doen als zij bijvoorbeeld een winkelfanaat is en graag met haar beste vriendin elke week gaat winkelen, dan mag ze voor mij dat blijven doen.
In een relatie vertrouw ik vrouwen altijd eigenlijk blind. Maar goed, op dit moment heb ik geen relatie en is door recente teleurstellingen in bepaalde vrouwen mijn vertrouwen in vrouwen in zijn algemeenheid gedaald bij mij. Dus is het beter om het vrijgezel zijn nog maar even aan te houden. Maar het gevoel dat ik een vriendin mis en het daarbij behorende vertrouwen in de vrouw in zijn algemeenheid komt vroeg of laat ook wel weer terug bij mij, hoor.
Oud 27-03-2006, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Ladii..Inge schreef op 27-03-2006 @ 19:23 :
Inderdaad, zou er toch niet aan moeten denken zeg
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 23:24
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De tijd dat voetbal puur een mannensport was is allang verleden tijd. Jammer dat de stereotype "zondagavond-7-uur-voetbal-vrouw-rot-op" man nog steeds bij veel mensen in de kop zit
Oud 27-03-2006, 23:25
Vice
Vice is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 27-03-2006 @ 21:06 :
Engelse mannen. That explains everything.
inderdaad ja
Oud 27-03-2006, 23:30
Verwijderd
Ik ben noch in voetbal, noch in het hebben van een vrouw geďnteresseerd.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 23:32
Verwijderd
Ach. Voetbal. Laag vermaak.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 23:32
Vice
Vice is offline
Ik vind mooie meisjes wel interessant.
Oud 27-03-2006, 23:50
Verwijderd
Ex-lief was niet in voetbal geďnteresseerd en richtte die trouw en toewijding dus op mij, zoals dat hoort
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 00:41
knijtert!
knijtert! is offline
Wat een verbaasde reacties terwijl het eigenlijk zo logische is
Oud 28-03-2006, 00:47
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2006 @ 00:32 :
Forum is hoog vermaak
Internet is uberhaupt hoog vermaak
TV is hoog vermaak
Film is hoog vermaak
Sex is hoog vermaak
Uitgaan is hoog vermaak
Studie is/zorgt voor hoog vermaak
Werken is/zorgt voor hoog vermaak

Ik had van jou niet zo een opmerking verwacht
Oud 28-03-2006, 00:50
Frostbite
Frostbite is offline
wat is toch een kutsmilie
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 01:01
MTpower
MTpower is offline
Mijn vriendin heeft toch wel hogere prioriteit dan een sportwedstrijd oid
Oud 28-03-2006, 08:26
Maarten
Maarten is offline
Is toch logisch, als het niet goed gaat met je relatie en je denkt dat het niet beter gaat zou ik het ook uitmaken.

Een voetbalploeg die slecht gaat is kut, maar je ondervindt er niet zoveel last van en dus kun je die gemakkelijker blijven steune. Een vriendin waar je niet van houdt steunen krijg je wat moeilijker over je hart denk ik.

Wat mensen ook zeggen, liefde is WEL voorwaardelijk. Je blijft niet bij iemand ongeacht hoe die persoon zich gedraagd...

Overigens is er maar 1 voetbalploeg elk jaar het best en het zou een beetje raar zijn als alle voetballsupporters zouden switchen omdat PSV het nu zo goed doet =)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 08:48
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 28-03-2006 @ 01:41 :
Wat een verbaasde reacties terwijl het eigenlijk zo logische is
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 09:04
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Morgan schreef op 28-03-2006 @ 00:50 :
Ex-lief was niet in voetbal geďnteresseerd en richtte die trouw en toewijding dus op mij, zoals dat hoort
Vandaar dat ie 'n ex is geworden.
Oud 28-03-2006, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 28-03-2006 @ 10:04 :
Vandaar dat ie 'n ex is geworden.
Die zat er aan te komen, natuurlijk Maar daar had het dus niks mee te maken
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 09:54
JJ13
JJ13 is offline
mijn vriend zou voorgaan, wat voor belangrijk concert er ook zou zijn. (maar ik zou er eerst voor zorgen dat hij meegaat )
Oud 28-03-2006, 09:55
knijtert!
knijtert! is offline
Mensen
het gaat hier om trouw en niet om prioriteit
Oud 28-03-2006, 11:40
Anoniem01
Anoniem01 is offline
Ik haat voetbal. Bij mij geldt alleen soms; 'werk gaat voor het meisje'. Maar daarin zijn goede afwegingen te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 11:57
Verwijderd
Ik denk dat het eigenlijk niet te vergelijken is.

Als het slecht gaat met je voetbalclub, heeft dat minder effect op jou als persoon dan wanneer het slecht gaat met je relatie.

Daarnaast heb jij er ook geen invloed op hoe het met je club gaat, en je hebt wel invloed op je relatie. En de problemen binnen je relatie kunnen ook wel veel ergen zijn dan binnen een voetbalclub.

Oftewel, dit is gewoon niet te vergelijken vind ik.

Maar wat meer ot: mijn vriend heeft er geen moeite mee een keer een voetbalwedstrijd te missen ofzo. En hij zou er zeker geen begrafenis o.i.d. voor missen!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Therefore, ik hoef toch geen man die voetbalfanaat is
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 13:00
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Gelukkig zijn die tekenfilms van jou dat niet.
Oud 28-03-2006, 14:37
mcflem
mcflem is offline
Hadden ze een onderzoek nodig om dit aan te tonen?

Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 14:45
Verwijderd
Zo vreemd vind ik dat nog niet. Je bent zelf een helft van je relatie, dus als je relatie slecht gaat gaat 't ook slecht met jou. Je bent geen deel van de voetbalclub die je steunt. Het is dus niet zo belangrijk of het goed gaat met die voetbalclub, als je 't maar leuk hebt als supporter. Supporter zijn is vooral leuk vanwege het feit dat je dan ergens bij hoort, namelijk bij de andere supporters, en mensen komen eerder nader tot elkaar als ze samen klagen dan als ze samen blij zijn (volgens psychologie magazine) dus samen over je club klagen is alleen maar leuk.

Ik ben nergens fan van dus ik kan het niet zo op mezelf toepassen mijn vriend is ook nergens fan van.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 14:58
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-03-2006 @ 15:45 :
Zo vreemd vind ik dat nog niet. Je bent zelf een helft van je relatie, dus als je relatie slecht gaat gaat 't ook slecht met jou.
Als ik het heel erg humaan ethologisch door mag trekken in de Desmond Morris trend; "vroeger" waren mannen lid van een jachtgroep en hadden ze thuis de vrouwen zitten. Als het dan slecht ging met de jachtgroep was dat een stuk erger dan wanneer het slecht ging met de vrouw; als ze niet meer konden jagen hadden ze geen eten en stierven ze uit, terwijl als hun relatie stuk liep (geen grote kans op trouwens) ze wel een nieuwe vrouw konden vinden.
Aangezien fan zijn van een voetbalclub in hoge mate te vergelijken is met lid zijn van een jachtgroep (het gaat om winnen, om iemand verslaan, het zijn allemaal mannen, spanning, adrenaline... geen wonder dat sommige mannen er zo in op gaan...), is het op zich best logisch.

Maar dat is de ethologische kant. Ik persoonlijk vind het belachelijk, en ik heb dan ook altijd vriendjes die geen idolate fan van wat voor sport dan ook zijn
Oud 28-03-2006, 18:52
Meadow
Meadow is offline
Mijn vriend vind voetbal nog vervelender dan ik. Ik vidn eht nog leuk om te spelers uit te lachen, hij irriteerd zich slechts .
Oud 28-03-2006, 19:13
LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
Hmm... het verbaasd me niet.. hep laatst in een boek gelezen dat mannen voetbal belangrijker vinden ivm het "samen jagen"
Sport geeft ze het gevoel dat ze samen jagen, dat ze een groep zijn, etc etc...

Zelf kan ik niet zo goed tegen de verklaring a la "het zal wel aan het jagers-instinct liggen" maarjah..

vind het artikel iig niet schokkend
Oud 29-03-2006, 12:01
Verwijderd
Voetbal is voor veel Nederlanders niet zo belangrijk als voor Engelsen. Hier ligt dit dus totaal anders.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 12:17
Verwijderd
Mijn vriend háát voetbal
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 14:12
Paperz
Paperz is offline
Wanneer gaan ze eens dingen onderzoeken die van belang zijn voor de samenleving? Ik heb zo de pest aan al die onderzoeken in dingen die OF onbelangrijk zijn OF sowieso nergens op slaan ("zijn moeders van huilbaby's vermoeider dan andere moeders met kinderen van dezelfde leeftijd?" gadverdamme).
Oud 29-03-2006, 14:13
Paperz
Paperz is offline
^^ dat was gepost door grl btw.
Oud 29-03-2006, 15:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn vriend is wel een stuk onaardiger als het zaterdag is omdat ie dan in de kantine aan het zuipen is en alle vrouwen dan om de 1 of andere reden verbannen moeten worden
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 15:28
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-03-2006 @ 16:13 :
Mijn vriend is wel een stuk onaardiger als het zaterdag is omdat ie dan in de kantine aan het zuipen is en alle vrouwen dan om de 1 of andere reden verbannen moeten worden
Sick.
Oud 29-03-2006, 15:46
TopDrop
TopDrop is offline
voetbal is stom
Oud 29-03-2006, 18:58
Optima
Optima is offline
mijn vriend kijkt idols.....met zijn andere vrienden......
Reageren

Regels voor berichten