Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 16:28
Verwijderd
Hallo

Momenteel ben ik bezig met het maken van een website voor een nieuw softwareproduct van mijn stagebedrijf. Natuurlijk wil ik er een aantal screenshots opzetten, die in eerste instantie als thumbnails te zien zijn en waar de grotere versie te zien is door er op te klikken. Het probleem is dat als ik een screenshot maak met Print Screen en deze dan verklein tot thumbnailformaat, het geheel zo korrelig wordt dat je het niet meer met goed fatsoen op een website kunt zetten. Is er een manier om screenshots ter grootte van een thumbnail te maken, zodat je dus een kleine thumbnail krijgt die wel van goede grafische kwaliteit is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2006, 16:37
Verwijderd
Ik zit me net te bedenken dat dit natuurlijk helemaal niet mogelijk is, aangezien de lettertjes dan sowieso veel te klein worden. Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:07
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
je kan in principe gewoon thumbnails maken met normale kwaliteit, tekst in dan wel niet leesbaar maar hij hoeft niet korrelig te zijn
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:22
Nietzman
Nietzman is offline
Als 'ie echt lelijk word als je hem kleiner maakt zal er wel iets mis zijn met de resampling, of hij ontbreekt helemaal.

Waar resize je ze mee? Een of ander muk-tooltje?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:39
Verwijderd
try: adobe photoshop.
resizen en dpi aanpassen naar wens
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Nietzman schreef op 10-04-2006 @ 18:22 :
Als 'ie echt lelijk word als je hem kleiner maakt zal er wel iets mis zijn met de resampling, of hij ontbreekt helemaal.

Waar resize je ze mee? Een of ander muk-tooltje?
Ik gebruik Serif Pageplus, daarin kan ik een afbeelding gewoon met de muis groter of kleiner 'slepen', als je begrijpt wat ik bedoel. Het werkt hetzelfde als met de vensters van Windows.

Ik zal morgen eens proberen of het resultaat beter wordt als ik Paint Shop Pro X gebruik of Adobe, ben beniewd
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 17:35
XionZ
XionZ is offline
IrfanView
Oud 11-04-2006, 17:53
Verwijderd
Ik heb het vandaag met PSP X geprobeerd en de kwaliteit ziet er al een stuk beter uit. Ook heb ik ze iets groter gemaakt, dat scheelde al aanmerkelijk in de kwaliteit .

Bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 22:07
nielsjuh86
nielsjuh86 is offline
anders moet je een deel van de screenshot er uit knippen? Dan krijg je het effect dat mensen benieuwd zijn naar wat het geheel is. En het is mooier als een grote plaat in een kleine ruimte gefrot.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 08:50
Verwijderd
Citaat:
nielsjuh86 schreef op 12-04-2006 @ 23:07 :
anders moet je een deel van de screenshot er uit knippen? Dan krijg je het effect dat mensen benieuwd zijn naar wat het geheel is. En het is mooier als een grote plaat in een kleine ruimte gefrot.
Het zijn screenshots van een databaseprogramma, dus ik kan er helaas niets uitknippen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten