Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2006, 13:50
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Schizofrenie: een ziekte?

De stellingen en benoemde feiten in een werkstuk over Schizofrenie die ik op deze site ben tegengekomen (20844) zijn niet juist en misleidend. Er bestaat n.l. niet zoiets als een geestelijke ziekte. Het overschrijden van de biologische norm kan men 'ziekte' noemen, het overschrijden van de norm omtrent gedrag binnen een bepaalde cultuur moet men niet concipiëren als 'ziekte'. Doet men dat wel, dan gooit men twee logisch niet verenigbare categorieën op één hoop. Het woord 'ziekte' slaat dan op alles en daarmee op niets.

Wat is uw mening hierover. Bestaat er zoiets als geestelijke ziekte of zouden mensen zolang als ze zich maar aan de regels houden mogen zijn zoals ze (willen) zijn ?

Met vriendelijke groet,
Mitch Plat
http://www.depsychiatrie.com/
Oud 25-04-2006, 13:56
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 14:50 :
*knip*
Wat is het dan als je schizofreen bent, of het down-syndroom of autisme oid hebt?
Oud 25-04-2006, 13:59
marrel
marrel is offline
Een medisch of psygisch aantoonbare "afwijking" (hoe noem je zoiets normaal ) vind ik een ziekte. Vaak is bij een geestelijke afwijking niet direct te bewijzen dat er iets mis is, maar ik vertrouw er toch wel op dat psygologen/psygiators whatever, na een studie een goede conclusie kunnen trekken, dus vind ik dat je mag spreken van een ziekte.
Oud 25-04-2006, 14:04
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
marrel schreef op 25-04-2006 @ 14:59 :
Een medisch of psygisch aantoonbare "afwijking" (hoe noem je zoiets normaal ) vind ik een ziekte. Vaak is bij een geestelijke afwijking niet direct te bewijzen dat er iets mis is, maar ik vertrouw er toch wel op dat psygologen/psygiators whatever, na een studie een goede conclusie kunnen trekken, dus vind ik dat je mag spreken van een ziekte.
Ja, stem ik mee in
Oud 25-04-2006, 14:08
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Er bestaan uiteraard wel hersen ziekten. Maar bij bijv. de definitie schizofrenie word het gedrag als zodanig als ziekte benoemd.

Schizofrenie word nu voor alle denkbare vormen van onverklaarbaar gedrag gebruikt. Dus indien iemand zich op een bepaalde manier gedraagd wat door anderen (een psychiater) als dusdanig vreemd word bevonden dan word hij of zij met schizofrenie gediagnosteerd.

Dit gedrag is mogelijk afkomstig van bijv. een ervarging die de persoon heeft meegemaakt en heeft in vrijwel alle schizofrenie gevallen geen biologische oorzaak terwijl dit wel op biologische/organische wijze word behandeld.

De anti psychoticum die schizofrenie patiënten krijgen voorgeschreven hebben enkel een beperkende werking op het denkvermogen. Ze zijn giftig voor veel organen.

De middelen die ze de schizofreen benoemde mensen toedienen zijn dus ook nog eens heel erg slecht!

Schizofrenie is dus geen ziekte maar een benoemer voor een verzameling van vreemde gedragingen.

Met vriendelijke groet,
Mitch Plat
Oud 25-04-2006, 14:11
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
marrel schreef op 25-04-2006 @ 14:59 :
Dit slaat echt nergens op. Wat is normaal? Wie bepaald dat?

Bij een ziekte word er gekenen naar de organische norm.

Bij een psychische ziekte vergelijkt men het gedrag met een gestelde norm.
Oud 25-04-2006, 14:11
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:08 :
Er bestaan uiteraard wel hersen ziekten. Maar bij bijv. de definitie schizofrenie word het gedrag als zodanig als ziekte benoemd.

Schizofrenie word nu voor alle denkbare vormen van onverklaarbaar gedrag gebruikt. Dus indien iemand zich op een bepaalde manier gedraagd wat door anderen (een psychiater) als dusdanig vreemd word bevonden dan word hij of zij met schizofrenie gediagnosteerd.

Dit gedrag is mogelijk afkomstig van bijv. een ervarging die de persoon heeft meegemaakt en heeft in vrijwel alle schizofrenie gevallen geen biologische oorzaak terwijl dit wel op biologische/organische wijze word behandeld.

De anti psychoticum die schizofrenie patiënten krijgen voorgeschreven hebben enkel een beperkende werking op het denkvermogen. Ze zijn giftig voor veel organen.

De middelen die ze de schizofreen benoemde mensen toedienen zijn dus ook nog eens heel erg slecht!

Schizofrenie is dus geen ziekte maar een benoemer voor een verzameling van vreemde gedragingen.

Met vriendelijke groet,
Mitch Plat
OK, maar bij autisme heb je ook rare gedragingen, en dat heb ik zelf ook, dus je zegt nu dat ik een schizofreen ben?

En als mensen baat hebben bij die medicijnen, en daardoor toch nog fijn kunnen leven, waarom zouden ze dat dan niet doen?
Oud 25-04-2006, 14:12
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:11 :

Lees eerst voor je domme vragen gaat stellen

Er wordt gevraagd: Hoe noem je dat normaal?
Oud 25-04-2006, 14:13
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 25-04-2006 @ 15:11 :
OK, maar bij autisme heb je ook rare gedragingen, en dat heb ik zelf ook, dus je zegt nu dat ik een schizofreen ben?
Wel, bepaalde gedragingen hebben een andere noemer.

Citaat:
Equinoxe schreef op 25-04-2006 @ 15:11
En als mensen baat hebben bij die medicijnen, en daardoor toch nog fijn kunnen leven, waarom zouden ze dat dan niet doen?
Het mag uiteraard een keuze zijn om de beperkende psychiatrische medicatie te nemen. In veel gevallen kan het ook veel goed doen. Indien iemand zijn denkvermogen beperkt wenst.
Oud 25-04-2006, 14:15
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:13 :
Wel, bepaalde gedragingen hebben een andere noemer.

Het mag uiteraard een keuze zijn om de beperkende psychiatrische medicatie te nemen. In veel gevallen kan het ook veel goed doen. Indien iemand zijn denkvermogen beperkt wenst.
Ja, vast wel.

Dus als jij gewoon geen leven hebt zonder die medicijnen, neem je ze maar niet want je hebt anders een beperkt denkvermogen?
Oud 25-04-2006, 14:18
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 25-04-2006 @ 15:15 :
Ja, vast wel.

Dus als jij gewoon geen leven hebt zonder die medicijnen, neem je ze maar niet want je hebt anders een beperkt denkvermogen?
Ik geloof er in dat er ook andere oplossingen bestaan. De psyche is in staat om zich te herstellen.
Oud 25-04-2006, 14:19
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:18 :
Ik geloof er in dat er ook andere oplossingen bestaan. De psyche is in staat om zich te herstellen.
Nou, dus de psychiater doet niets behalve geld verdienen

Als de psych zegt dat er medicijnen nodig zijn, weet jij dus een andere optie?
Oud 25-04-2006, 14:20
marrel
marrel is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:11 :

Je vraagt toch om onze mening Nou dit is de mijne.
nu zeg je zelf een psygische ziekte (t kan dus wel). Wat is normaal? Inderdaad dat is vrij relatief. Ik zeg niet dat schizofrenie meteen abnormaal is, maar het is wel anders. Het heeft een naam dus is het iets en ik vind het een ziekte. Net zoals ik misschien een depressie ook wel een ziekte vind en autisme etc..

Laatst gewijzigd op 25-04-2006 om 14:29.
Oud 25-04-2006, 14:22
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 25-04-2006 @ 15:19 :
Nou, dus de psychiater doet niets behalve geld verdienen

Als de psych zegt dat er medicijnen nodig zijn, weet jij dus een andere optie?
De beperkende psychiatrische medicatie zijn de makkelijkste uitweg. Het is de makkelijkste oplossing en geeft de meeste controle over de mensen die met hun gedrag (mogelijk) een probleem veroorzaken...
Oud 25-04-2006, 14:22
marrel
marrel is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:18 :
Mja daar ben ik het wel mee eens, maar er zijn mensen die zo goed als gehersenspoeld zijn en die je niet met praten rustig krijgt. Verder is een psygisch probleem vaak niet binnen een week opgelost en om die behandelperiode te overbruggen zijn soms ook middelen nodig om te zorgen dat deze persoon nog een normaal leven houd.
Oud 25-04-2006, 14:25
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
marrel schreef op 25-04-2006 @ 15:20 :
Je vraagt toch om onze mening Nou dit is de meine.
nu zeg je zelf een psygische ziekte (t kan dus wel). Wat is normaal? Inderdaad dat is vrij relatief. Ik zeg niet dat schizofrenie meteen abnormaal is, maar het is wel anders. Het heeft een naam dus is het iets en ik vind het een ziekte. Net zoals ik misschien een depressie ook wel een ziekte vind en autisme etc..
Ik vind dat je gedragingen niet op een organische (giftige) manier onder dwang zou mogen behandelen. Het is een gruweldaad wat er zulke mensen word aangedaan.

De norm die word gesteld of iets normaal is of niet beperkt ook de mens haar mogelijkheid om zich goed te ontwikkelen.
Oud 25-04-2006, 14:31
marrel
marrel is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:25 :
Ik vind dat je gedragingen niet op een organische (giftige) manier onder dwang zou mogen behandelen. Het is een gruweldaad wat er zulke mensen word aangedaan.

De norm die word gesteld of iets normaal is of niet beperkt ook de mens haar mogelijkheid om zich goed te ontwikkelen.
Ik las net je post in het antidepresiva topic. Zou het niet gewoon kunnen dat anti depresiva (wel of niet onder dwang) heel goed zou kunnen werken, maar dat het bij sommige mensen niet aan slaat of een allergische reactie ofzo kan veroorzaken?
Er zijn voor vrouwen ook ik weet niet hoeveel DE pillen, van de helft wordt de ene persoon harstikke ziek, terwijl een ander er juist heel veel baat bij heeft.

Ik heb stiekem het gevoel dat het voor jou een heel persoonlijke kwetie is
Oud 25-04-2006, 14:35
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
marrel schreef op 25-04-2006 @ 15:31 :
Ik las net je post in het antidepresiva topic. Zou het niet gewoon kunnen dat anti depresiva (wel of niet onder dwang) heel goed zou kunnen werken, maar dat het bij sommige mensen niet aan slaat of een allergische reactie ofzo kan veroorzaken?
Er zijn voor vrouwen ook ik weet niet hoeveel DE pillen, van de helft wordt de ene persoon harstikke ziek, terwijl een ander er juist heel veel baat bij heeft.

Ik heb stiekem het gevoel dat het voor jou een heel persoonlijke kwetie is
Het zal idd zijn dat het persoonsafhankelijk is ja en misschien is het voor mitch idd een persoonlijke kwestie, maar dan zou ik het wel anders zeggen, of het erbij zeggen, want zo lijkt hij eerder op een hele erge wijsneus, terwijl dat mss niet zo is.

@Mitch: Waarom zouden ze je dwingen? Als je iets niet wil hoef je dat toch gewoon niet te doen? En hoeveel mg risperdal had jij dan?
Oud 25-04-2006, 14:37
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Hoi!

Ikzelf heb geen ervaring met anti depresiva maar vermoed wel dat een depressie vooral psychische (persoonlijke ontwikkeling) oorzaken heeft, en geen biologische!

Zodra een persoon een depressie ervaart en hulp zoekt bij een psychiater die hem of haar een anti depressiva voorschrijft geloofd hij of zij wellicht dat het middel echt werkt en word beter.

Een ander herinnerd hoe hij of zij zich voelde zonder de medicatie en word ziek (als verhevigde reactie op de negatieve effecten van de medicatie).

Met vriendelijke groet,
Mitch Plat
Oud 25-04-2006, 14:41
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:37 :
Hoi!

Ikzelf heb geen ervaring met anti depresiva maar vermoed wel dat een depressie vooral psychische (persoonlijke ontwikkeling) oorzaken heeft, en geen biologische!

Zodra een persoon een depressie ervaart en hulp zoekt bij een psychiater die hem of haar een anti depressiva voorschrijft geloofd hij of zij wellicht dat het middel echt werkt en word beter.

Een ander herinnerd hoe hij of zij zich voelde zonder de medicatie en word ziek (als verhevigde reactie op de negatieve effecten van de medicatie).

Met vriendelijke groet,
Mitch Plat
Nu heb je het dus over een depressie en dat is iets anders als schizofrenie. Een depressie moet je denk ik ook wel zo uit kunnen komen, maar anti depressiva kan toch wel helpen naar mijn mening.

En laat dat met vriendelijke groet weg Je bent hier op een forum hoor
Oud 25-04-2006, 14:43
marrel
marrel is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:37 :
Hoi!

Met vriendelijke groet,
Mitch Plat
Ik ben het met je eens dat de werking van medicatie voor een deel tussen de oren zit, is ook wel onderzocht enzo. Maar in hoeverre worden psygische dingen biologisch veroorzaakt? Een depressie kan ook in de familie zitten, dat wordt dan toch ook biologisch over gedragen? In de winter word door minder zon een stof in het lichaam minder aangemaakt waardoor mensen zich minder vrolijk vinden etc. Ik ben van mening dat psyigische dingen vaak een biologische achtergrond kunnen hebben.
Oud 25-04-2006, 14:48
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
marrel schreef op 25-04-2006 @ 15:43 :
Ik ben het met je eens dat de werking van medicatie voor een deel tussen de oren zit, is ook wel onderzocht enzo. Maar in hoeverre worden psygische dingen biologisch veroorzaakt? Een depressie kan ook in de familie zitten, dat wordt dan toch ook biologisch over gedragen? In de winter word door minder zon een stof in het lichaam minder aangemaakt waardoor mensen zich minder vrolijk vinden etc. Ik ben van mening dat psyigische dingen vaak een biologische achtergrond kunnen hebben.
Ja, ik ook, maar ik moet nu helaas gaan , dus je zult het effe verder zelf moeten doen
Oud 25-04-2006, 14:49
marrel
marrel is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 25-04-2006 @ 15:48 :
Ja, ik ook, maar ik moet nu helaas gaan , dus je zult het effe verder zelf moeten doen
he verdikke maar doei dan onzin spambox met inhoud
Oud 25-04-2006, 14:53
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
marrel schreef op 25-04-2006 @ 15:43 :
Als een depressie in de familie zit dan is wellicht de situatie en het systeem waarin zij zich als familie bevinden de oorzaak van de depressie. Maar ik denk niet dat een depressie of schizofrenie gerelateerd is aan een hersen afwijking. Dit heeft in de meeste gevallen gewoon een sociale oorzaak.
Oud 25-04-2006, 14:58
marrel
marrel is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:53 :
Als een depressie in de familie zit dan is wellicht de situatie en het systeem waarin zij zich als familie bevinden de oorzaak van de depressie. Maar ik denk niet dat een depressie of schizofrenie gerelateerd is aan een hersen afwijking. Dit heeft in de meeste gevallen gewoon een sociale oorzaak.
Bedoel je dat kind depresief is omdat de ouders zich depressief gedragen? Want zo zit het niet helemaal. Kan natuurlijk, maar het gebeurd ook vaak zat dat het een generatie over slaat, of dat gewoon generatie na generatie er last van krijgt op een bepaalde leeftijd en niet zozeer omdat de ouders zich op een bepaalde wijze gedragen.

Maar er zijn altijd meerdere oorzaken mogelijk natuurlijk.
Oud 25-04-2006, 15:06
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Wel uiteraard is er een verband te leggen tussen de gelijken in de biologische contstructie van een generatie en daarvan afgeleid het risico op het hebben van een depressie. Maar werkelijk biologisch overdraagbaarheid van een depressie geloof ik niet in. Ik vermoed dat er dan door de biologische oorsprong andere maatschappelijke of persoonlijke ontwikkelingen oorzaak zijn van de depressie.

Voorbeeld: indien iemand door zijn of haar biologische oorsprong snel vermoeid of lui is en daardoor niet bereikt wat hij of zij eigenlijk zou willen bereiken.
Oud 25-04-2006, 15:18
Lothlan
Lothlan is offline
Beste Mitch,

Er blijken wel degelijk verschillen te zijn in de vorm van hersenen van mensen met een bepaalde psychische ziekte Kleine delen in de hersenen verschillen soms van grootte ten opzichte van andere mensen zonder een ziekte.

Er is ook een duidelijk verschil tussen biologisch bepaalde (psychiatrische) en psychische aandoeningen. Namelijk zoals de namen al aangeven: het één is een lichamelijk gebrek en kan psychische gevolgen hebben, de ander is een psychisch gebrek waar geen lichamelijk gebrek aan vast zit.

Uit jouw meningen over medicatie, blijkt, volgens mij, dat je absoluut geen notie hebt, van wat medicatie met je doet. De medicatie zal er nooit voor zorgen dat jij bepaalde dingen zal denken. De medicatie kan ervoor zorgen dat je rustiger wordt, waardoor je helderder kan denken, of het zorgt ervoor dat je minder somber wordt (dat is een gevoel), jijzelf zorgt er dan voor dan je je kan richten op andere gedachten, maar nog steeds kan je mensen praten over negatieve of suïcidale ideeën.

Ik weet niet of je zware gevallen kent, maar voor hen is medicatie de enige mogelijkheid, vooral voor mensen met een psychiatrische stoornis

Groet
Oud 25-04-2006, 15:40
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Lothlan schreef op 25-04-2006 @ 16:18 :

Uit jouw meningen over medicatie, blijkt, volgens mij, dat je absoluut geen notie hebt, van wat medicatie met je doet. De medicatie zal er nooit voor zorgen dat jij bepaalde dingen zal denken. De medicatie kan ervoor zorgen dat je rustiger wordt, waardoor je helderder kan denken, of het zorgt ervoor dat je minder somber wordt (dat is een gevoel), jijzelf zorgt er dan voor dan je je kan richten op andere gedachten, maar nog steeds kan je mensen praten over negatieve of suïcidale ideeën.

Ik weet niet of je zware gevallen kent, maar voor hen is medicatie de enige mogelijkheid, vooral voor mensen met een psychiatrische stoornis

Groet
Beste Lothlan,

Wat betreft uw stelling over het verschil in psychische klachten met als oorzaak een organische ziekte/afwijking en psychische klachten zonder organische oorzaak en dat daarmee psychische klachten met een biologische oorzaak (ziekte) bestaan deel ik deze met u.

Wat betreft uw stelling over psychiatrische medicatie, psychiatrische medicatie met in het bijzonder Anti Psychoticum kan er voor zorgen dat mensen geen of minder last hebben van psychische klachten omdat het denkvermogen word beperkt maar het maakt geenszins helder. Het denkvermogen neemt erdoor af waardoor je rustiger en energieloos raakt. Je denkt minder, droomt minder en hebt minder energie voor persoonlijke ontwikkelingen (of ontwikkeling van stoornissen etc.).

Voor mensen die geen psychische klachten hebben brengt het schade aan. Voor mensen die zich omdat zij dit wensen anders gedragen als anderen en daardoor met schizofrenie gediagnosteerd worden is het beperkende effect van de medicatie een ware marteling!

Ik heb zelf enkele "zwaardere" gevallen meegemaakt, zij hebben voor de buitenwereld wellicht baat bij de onderdrukkende en verlammende medicatie maar zijzelf komen met die medicatie niet werkelijk tot een oplossing voor hun persoonlijke probleem. Ze raken achter en doorgaan een martelgang.

Sommige anti psychoticum die worden toegediend verkrampen het gehele lichaam waardoor sommige patiënten dagen achtereen verstikkend op een rubber matras liggen om vervolgens de volgende hardhandige injectie toegediend te krijgen!

Maar er zijn ook mensen die wel baat hebben bij de medicatie en de beperking van het denkvermogen fijn vinden of als oplossing zien voor hun probleem dus het is niet alleen slecht.

Mitch
Oud 25-04-2006, 15:52
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 16:40 :
Voor mensen die geen psychische klachten hebben brengt het schade aan. Voor mensen die zich omdat zij dit wensen anders gedragen als anderen en daardoor met schizofrenie gediagnosteerd worden is het beperkende effect van de medicatie een ware marteling!

Ik heb zelf enkele "zwaardere" gevallen meegemaakt, zij hebben voor de buitenwereld wellicht baat bij de onderdrukkende en verlammende medicatie maar zijzelf komen met die medicatie niet werkelijk tot een oplossing voor hun persoonlijke probleem. Ze raken achter en doorgaan een martelgang.

Maar er zijn ook mensen die wel baat hebben bij de medicatie en de beperking van het denkvermogen fijn vinden of als oplossing zien voor hun probleem dus het is niet alleen slecht.

Mitch
Jongen, wat zit je toch de hele tijd te zeiken over dat er mensen zijn die beperking van het denkvermogen fijn vinden . Ik slik ook risperdal en merk daar helemaal niets van en met mij velen lijkt me zo. Maarja, jij zult alles wel beter weten, maar dan wil ik wel eens weten welke opleiding dat je hebt gedaan

En hoeveel mensen ken jij dan die dagenlang bijna stikten van de kramp en over hoeveel mensen die die medicijnen slikken heb je het dan?

Dat is namelijk in deze discussie wel van belang.
Wat depressiviteit en erfelijkheid betreft, kan dat inderdaad kloppen.

Bij ons is dat ook een beetje in de familie. Mijn grootouders hebben het niet, maar bepaalde zonen/dochters daarvan hebben het wel, en kleinkinderen, met een andere vader/moeder als die wat regelmatig depri zijn, hebben het ook

Maarja, zoals ik al zei denk jij alles beter te weten, zo lijkt het, maar met DE oplossing kom je niet op de proppen hier Als je nu dan ook eens een echte oplossing zou hebben, zouden mensen misschien met je instemmen
Oud 25-04-2006, 15:59
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Als je zeker weet dat je psychische klachten geen biologiche oorzaak hebben dan weet ik zeker dat je in staat bent om je psyche te herstellen.

Al wat je nodig hebt is het geloof dat het probleem dat je hebt ondervonden niet hoort te bestaan.

Hierbij een quote van een ander forum:

Psychiatric threathment is not good for anyone who is looking for a way to solve a personal problem. Psychiatric threatment does not heal, it only kills and disables the human mind, to eliminate a (possible) effect of a personal problem.

The only way to be able to heal from a personal problem is the believe that the problem should/does not exist. Psychiatric doctors try to learn people with problems that they are ill wich makes them ill for the rest of their lives.

It is natural to believe that a problem does not exist just because it shouldn't.

I am not telling psychiatry is bad for all people, just for the ones seeking for and believing in a natural solution for their personal problem(s) wich may have causes able to be eliminated/solved by natural means, causes wich would get solved automaticly in time or causes wich would just require a personal focus on a positive (personal) development in wich the person having problems is able to reset him/herself and the causes for any earlyer recognized/experienced personal problem no longer exist or affect his/her personal developments.

The human mind is a to complex structure to be structured with psychiatric treatment and psychiatric medication, however simple ones origin of state of mind may seem. Simply the believe that his/her personal developments are needed for others to build further on, wich they are in all cases, may enable us to enable all people to find a way for him/herself to 'remain' and to be accepted by all of us.

Mitch
Oud 25-04-2006, 16:01
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 16:59 :
Als je zeker weet dat je psychische klachten geen biologiche oorzaak hebben dan weet ik zeker dat je in staat bent om je psyche te herstellen.

Al wat je nodig hebt is het geloof dat het probleem dat je hebt ondervonden niet hoort te bestaan.

ja het hoort niet te bestaan, maar het is er wel en gaat niet weg en daar zit het grote probleem, en dat is ook de reden waarom medicijnen nodig zijn
Oud 25-04-2006, 16:06
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Wat voor probleem ondervind je dan precies ??
Oud 25-04-2006, 16:08
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 17:06 :
Wat voor probleem ondervind je dan precies ??
T enige probleem dat ik momenteel ondervind is dat jij nogal eigenwijs bent, maar daar word ik niet depri van.

Maar jij zegt dat je moet geloven dat een probleem waar je niet mee kunt omgaan er niet hoort te zijn en dat klopt, maar het is er wel en het blijft er ook.

Daardoor kun je er toch nog steeds niet mee omgaan en dan zijn de medicijnen nodig
Oud 25-04-2006, 16:12
Mandoline
Mandoline is offline
Zowel een depressie als schizofrenie zijn wel degelijk een ziekte. Bij beide zijn biologische afwijkingen te vinden.

Hoe kom je erbij dat iedereen met wat afwijkende gedachten de diagnose schizofrenie krijgt?
Daar zit heel wat meer achter, schizofrenie is een duidelijk ziektebeeld.
Oud 25-04-2006, 16:14
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Wel, ik denk daar anders over.

Uw psyche is een zeer complex mechanisme en door het beperken van organen (hersenen) word de ontwikkeling van uw psyche bepaald niet bevorderd!

Wat kan er nu zo erg zijn dat u denkt dat u geestdodende pillen nodig heeft ??

Mitch
Oud 25-04-2006, 16:15
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mandoline schreef op 25-04-2006 @ 17:12 :
Zowel een depressie als schizofrenie zijn wel degelijk een ziekte. Bij beide zijn biologische afwijkingen te vinden.

Hoe kom je erbij dat iedereen met wat afwijkende gedachten de diagnose schizofrenie krijgt?
Daar zit heel wat meer achter, schizofrenie is een duidelijk ziektebeeld.
Hij is heel eigenwijs, want volgens hem ben ik mezelf aan het vermoorden dmv vergiftiging met risperdal, en de reden dat ik dat slik is dat ik zeg maar wat rustiger in mn hoofd ben en dat negatieve dingen niet te lang in mijn hoofd rond blijven malen enzo. Dat soort dingen heb je namelijk met autisme
Verwijderd
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 17:14 :
En dat baseer je waar op? Voor zo ver ik weet zijn er onderzoeken naar gedaan die afwijkingen in de hersenen aantonen bij bepaalde stoornissen.

Citaat:
Genoeg. (En het zijn niet allemaal geestdodende pillen.)
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Mandoline schreef op 25-04-2006 @ 17:12 :
Dit heb ik niet gezecht, maar de term Schizofrenie is een verzamelnaam voor vreemde en/of onverklaarbare gedragingen van mensen.

Het is dus geen ziekte en heeft in de meeste gevallen geen biologische oorzaak.
Oud 25-04-2006, 16:16
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 17:14 :

Uw psyche is een zeer complex mechanisme en door het beperken van organen (hersenen) word de ontwikkeling van uw psyche bepaald niet bevorderd!

Mitch
Geef bewijzen dat die pillen geestdodend zijn
Oud 25-04-2006, 16:17
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 17:15 :
Dit heb ik niet gezecht, maar de term Schizofrenie is een verzamelnaam voor vreemde en/of onverklaarbare gedragingen van mensen.

het is gewoon wel een ziekte, maar je komt niet erg geloofwaardig over als je doet alsof je weet ik niet hoeveel en hoe hoge opleidingen hebt gehad, maar ondanks dat nog niet kunt spellen
Oud 25-04-2006, 16:17
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-04-2006 @ 17:15 :
En dat baseer je waar op? Voor zo ver ik weet zijn er onderzoeken naar gedaan die afwijkingen in de hersenen aantonen bij bepaalde stoornissen.

Idd. bij bepaalde stoornissen kan een biologische afwijking de oorzaak zijn (hoeft niet altijd!)

Citaat:
Leonoor schreef op 25-04-2006 @ 17:15 :
Genoeg. (En het zijn niet allemaal geestdodende pillen.)
Niet allemaal, alle Anti Psychoticums WEL .
Oud 25-04-2006, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Voor zo ver ik weet is schizofrenie helemaal niet zo vaag ed en is het vrij aardig vast te stellen?

Volgens de Van Dale is de betekenis van ziekte 'min of meer ernstige of langdurige stoornis in het functioneren van lichaam of geest'. Daar staat nergens dat het een biologische oorzaak moet hebben?
Oud 25-04-2006, 16:21
Mandoline
Mandoline is offline
Citaat:

Dat is bepaald niet de definitie van schizofrenie.
Oud 25-04-2006, 16:22
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 17:17 :
Idd. bij bepaalde stoornissen kan een biologische afwijking de oorzaak zijn (hoeft niet altijd!)

Niet allemaal, alle Anti Psychoticums WEL .
de hersenen zijn dus niet biologiisch? Want van daaruit wordt de geest geregeld, en mijn geest is niet dood, ondanks dat ik een Anti Psychoticum slik. Mijn geest is verre van dood, dus ik weet niet waar je dat vanaf haalt

En wat redenen om Anti Psychotica te slikken betreft, dan is autisme er een van.
Ik merk gewoon dat ik veel rustiger slaap en dat er veel minder negatieve gedachten door mijn hoofd malen. Dat merkte ik al vanaf dat ik ze begon te gebruiken
Oud 25-04-2006, 16:23
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Mandoline schreef op 25-04-2006 @ 17:21 :
Nee, idd niet. Leonoor gaf de definitie net al
Oud 25-04-2006, 16:27
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Mandoline schreef op 25-04-2006 @ 17:21 :
Zo word het in de praktijk gebruikt.
Oud 25-04-2006, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 17:27 :
Zo word het in de praktijk gebruikt.
Psychiaters werken met de DSM-IV en daar is de definitie niet: "de term Schizofrenie is een verzamelnaam voor vreemde en/of onverklaarbare gedragingen van mensen".
Oud 25-04-2006, 16:30
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 25-04-2006 @ 17:22 :
de hersenen zijn dus niet biologiisch? Want van daaruit wordt de geest geregeld, en mijn geest is niet dood, ondanks dat ik een Anti Psychoticum slik. Mijn geest is verre van dood, dus ik weet niet waar je dat vanaf haalt

En wat redenen om Anti Psychotica te slikken betreft, dan is autisme er een van.
Ik merk gewoon dat ik veel rustiger slaap en dat er veel minder negatieve gedachten door mijn hoofd malen. Dat merkte ik al vanaf dat ik ze begon te gebruiken
Wellicht helpt het geloof dat er via "medicatie" aan uw probleem gewerkt word u van het probleem af. Maar daarmee heeft u er een nieuw probleem bij!

Risperdal is giftig voor een tal van organen en kan blijvende schade aanrichten aan de hersenen.

Laatst gewijzigd op 25-04-2006 om 16:32.
Oud 25-04-2006, 16:31
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-04-2006 @ 17:29 :
Psychiaters werken met de DSM-IV en daar is de definitie niet: "de term Schizofrenie is een verzamelnaam voor vreemde en/of onverklaarbare gedragingen van mensen".
Dat klopt. De verzameling word daarin opgenoemd...
Oud 25-04-2006, 16:55
Mandoline
Mandoline is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 17:31 :
Dat klopt. De verzameling word daarin opgenoemd...
Hallucinaties zijn volgens jou ook 'vreemde gedragingen'?

Overigens vind ik het vreemd dat je hier een discussie over aangaat, terwijl je er zelf niet echt iets vanaf lijkt te weten, afgaand op wat je nu allemaal gezegd hebt.

Regels voor berichten