Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2006, 16:16
peaceflower
peaceflower is offline
Zondag is het weer tijd voor de Hel van het Noorden, Parijs-Roubaix!
Het moge duidelijk zijn dat De Boon weer zijn zinnen gezet heeft op deze koers. En we weten inmiddels dat er geen maat staat op Tom Boonen. Krijgen we zondag daarom een voorspelbare en dominante QuickStep-ploeg te zien of zit er een verrassing in?
Nou, zeg het maar jongens... wie kan Boonen verslaan?
Oud 06-04-2006, 19:09
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik hoop dat het niet weer zo saai wordt als vorige week maar ik denk het wel ;(
Oud 06-04-2006, 22:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn favoriete wedstrijd. De strook van het Foret d'Arenberg is helemaal vernieuwd en schijnt niet meer zo supermoeilijk te zijn. Verder hoop ik op regen, want we hebben al weer een aantal jaar een droge Hel gehad, en het is ook spectaculairder in de regen! En ik vraag me ook eigenlijk af wie Boonen kan stoppen maja...

Mijn favorieten:
- Boonen
- Knaven
- Pozzato
- Hincapie
- Hammond
- Hoste
- Flecha
- Cancellara
- Van Petergem
- Ballan
- Hushovd
- Wesemann
- Klier
- Ivanov
- Paolini

En je weet het nooit, maar misschien kunnen De Jongh en Vierhouten ook nog wel lang mee, maar dan moeten ze echt een goede dag hebben...
Oud 06-04-2006, 22:24
Verwijderd
Ik hoop ook op regen. Ik verwacht een redelijk onverwachte winnaar. Maar dat zal wel meer hoop dan serieuze verwachting zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 22:38
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 06-04-2006 @ 20:09 :
Ik hoop dat het niet weer zo saai wordt als vorige week maar ik denk het wel ;(

x 999

Oud 07-04-2006, 00:07
nochtans
nochtans is offline
ja zo'n lijstje favorieten van 25 man is natuurlijk onzin, echte favorieten zijn er altijd maar een paar. en het gaat regenen zondag
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 11:44
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Citaat:
nochtans schreef op 07-04-2006 @ 01:07 :
ja zo'n lijstje favorieten van 25 man is natuurlijk onzin, echte favorieten zijn er altijd maar een paar. en het gaat regenen zondag
Dan wordt t zeker Boonen of hij moet keihard op z'n plaat gaan...

Ik hoop op Rabo of Davitamon-Lotto.. eigenlijk elk team behalve Quick Step en geen Quick Steps in de top 10

Laatst gewijzigd op 07-04-2006 om 11:49.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 12:55
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik gok op Van Petegem...
Oud 07-04-2006, 13:36
Methuselah
Methuselah is offline
Boonen.
Oud 07-04-2006, 14:57
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Tja iedereen is wel genoemd, zet ik mijn geld op Michaelsen ofzo
Oud 07-04-2006, 16:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
ja zo'n lijstje favorieten van 25 man is natuurlijk onzin, echte favorieten zijn er altijd maar een paar.
Oke, favorieten- en outsiderlijstje dan.

Citaat:
en het gaat regenen zondag
Oh ja? Hier zeggen ze iets anders:
http://www.worldweather.org/062/c00194.htm

Dus als we die link moeten geloven ziet het er slecht uit voor degenen die hopen op regen. Maja, je moet blijven hopen he. Regen betekent meer spektakel.

Shit, zag ik gisteravond bij de NOS dat die verdomde Marathon van Rotterdam dezelfde dag is. Dat betekent dus dat de live uitzending waarschijnlijk pas rond een uur of 2 begint denk ik. Naja, dan maar eerder op Sporza inschakelen en niet bij de NOS. Eigenlijk ook beter, want het commentaar van die Belgen is veel leuker.
Oud 07-04-2006, 17:16
nochtans
nochtans is offline
naja, dat van de belgen vind ik wel professioneler. ik kan alleen niet tegen dat constante gegeil op boonen van wuyts, echt als hij wint zijn ze nog 2 dagen bezig om de spermaresten uit het commentaarhok te verwijderen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 07-04-2006 @ 17:37 :

Oh ja? Hier zeggen ze iets anders:
http://www.worldweather.org/062/c00194.htm

Ik denk dat je voor Parijs-Roubaix beter bij Lille kunt kijken.
En daar worden toch wat buitjes verwacht.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 20:25
geen punt :|
geen punt :| is offline
Aan dat lijstje van Oizo zou ik graag Brard en Markov toevoegen en Paolini weghalen, want die rijdt er niet.

Topfavoriet is voor mij Hincapie. Die had in RvV duidelijk over, maar mocht niet naar Hoste fietsen natuurlijk. Hij zal er staan. Dus:

*** Hincapie
** Boonen
* Hushovd
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 13:30
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Van Bon

Hopelijk herstelt hij wonderbaarlijk snel van zijn ziekte

Vorig jaar had hij zonder pech het podium kunnen halen.
Oud 08-04-2006, 13:33
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Röps schreef op 07-04-2006 @ 21:25 :
Topfavoriet is voor mij Hincapie. Die had in RvV duidelijk over, maar mocht niet naar Hoste fietsen natuurlijk. Hij zal er staan. Dus:

*** Hincapie
** Boonen
* Hushovd
Jaaa, Hincapie.
Ik heb niets tegen Boonen, maar die heeft vorig jaar al gewonnen Ik gun het Hincapie meer.
Een zege voor Flecha zou natuurlijk ook super zijn!

En van de Nederlanders hoeven we weinig te verwachten vrees ik, Knaven rijdt voor Boonen, misschien dat ie een kansje heeft als Boonen valt ofzo.
Oud 08-04-2006, 14:01
vreselijke fout
Wat een vreselijke voorkeur voor renners heb jij zeg

Favoriet in Parijs-Roubaix en in de tour de koningennenrit winnen voor redelijke klimmers als Boogerd en Pereiro

Dope staat gewoon op het hoofd van Hincapie geschreven.

Ik hoop op een verrassing dus geen Belgen of Hincapie maar een Noor, Italiaan, Duitser of een verdwaalde Nederlander. Maar dat is tegen beter weten in.
Oud 08-04-2006, 14:41
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 08-04-2006 @ 15:01 :

Favoriet in Parijs-Roubaix en in de tour de koningennenrit winnen voor redelijke klimmers als Boogerd en Pereiro

Ik hoop op een verrassing dus geen Belgen of Hincapie maar een Noor, Italiaan, Duitser of een verdwaalde Nederlander. Maar dat is tegen beter weten in.
of Zwitser
Oud 08-04-2006, 16:31
Quickz
Quickz is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 07-04-2006 @ 13:55 :
Ik gok op Van Petegem...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 17:15
nochtans
nochtans is offline
Citaat:
hehe, blij dat iemand dat ook vind
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 17:39
baas
baas is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 06-04-2006 @ 23:10 :

Mijn favorieten:

Lijst

En je weet het nooit, maar misschien kunnen De Jongh en Vierhouten ook nog wel lang mee, maar dan moeten ze echt een goede dag hebben...
Ja zo zit je natuurlijk altijd goed met je voorspelling.
Ik denk dat Hincapie gaat winnen.
Oud 08-04-2006, 22:07
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Ach, iedereen heeft zijn eigen favorieten..
maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Oud 09-04-2006, 12:22
Die Touretappe was zeker niet netjes nee, maar hoe hij dan die tijdrit en de laatste rit in de Dauphiné, de GP Plouay en de jaren daarvoor nog een hoop dingen won is toch mooi. Hij had afgelopen zondag na Boonen de beste papieren, maar helaas voor hem schoot Hoste eerder weg. Daarom gun ik George vandaag wel de zege.

Marc Wauters leeft ook al maanden toe naar deze wedstrijd. Hij wil zijn 4e plaats verbeteren. Hij leek er nogal vertrouwen in te hebben, zou erg mooi zijn als hij hier goed gaat rijden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 16:23
vreselijke fout
Mooi!

Geen Belgen gewonnen, geen Hincapie hoewel ik bijna medelijden kreeg met die laatste.
Oud 09-04-2006, 16:25
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ja, die was er kapot van, terecht natuurlijk.

Het was leuk om te kijken, vond ik. Ik heb gemist waarom Posthuma (sp?) moest lossen. Zat hij stuk, of is hij gevallen o.i.d?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2006, 16:37
vreselijke fout
Die had de hele dag in de aanval gereden en werd op de eerste kasseien afgereden.

Nu worden trouwens de nummer 2,3 en 4 uit de uitslag gegooit.
Oud 09-04-2006, 16:37
Wammus
Wammus is offline
Ik vond die trein waar ze op moesten wachten echt geniaal.
Hoe zit het eigenlijk met die gasten die er nog ff snel voorlangs gingen. Dat is toch verboden?
Oud 09-04-2006, 16:39
peaceflower
peaceflower is offline
Boonen verslagen!! Wie had dat verwacht?
De QuickStep-ploeg heeft vandaag eens geen goede zaken gedaan... Alleen Boonen kon mee in de kopgroep, zijn ploegmaats werden er allemaal al afgereden in het Bos van Wallers. Uiteindelijk bleek de Boon vandaag 'geen benen' te hebben.

Mooie zege voor Fabian Cancellara, sterke koers gereden.

Leif Hoste (tweede), Peter van Petegem (derde) en Vladimir Gusev (vierde) zijn gedeklasseerd omdat zij bij een spoorwegovergang een gesloten slagboom negeerden. Hierdoor wordt Tom Boonen (vijfde) alsnog tweede, Alessandro Ballan (zesde) wordt derde. Flecha schuift op van de zevende naar de vierde plek.
Oud 09-04-2006, 16:46
Sandersss
Sandersss is offline
Die Belgische commentatoren vielen ineens stil
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 16:51
Volkomen verdiende zege! Prachtig gekoerst en zo jong nog die gast. Mooie tweede plaats voor Boonen, ook al had hij geen benen meer. Flecha heeft echt als een bezeten ezel gekoerst Wel leuk om naar te kijken, maar enorm dom natuurlijk.

Marc de Maar schijnt ergens voor het peleton te hebben gezeten en Horillo won de sprint van het peleton. Na Française des Jeux was Rabo de beste ploeg dus waarschijnlijk (of mss CSC nog iets beter). Goede zaak voor ploegenklassement.

Regels zijn regels overigens. Terechte beslissing van de UCI.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 17:10
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Röps schreef op 09-04-2006 @ 17:51 :
Flecha heeft echt als een bezeten ezel gekoerst Wel leuk om naar te kijken, maar enorm dom natuurlijk.
Ik snapte niet waarom hij steeds maar op kop reed. Hij was enorm met zijn krachten aan het smijten. Ik denk dat hij TE graag wilde, terwijl je geduld moet kennen, maar goed.

Ik heb overigens echt medelijden met de Discovery's. Hincapie op een vervelende manier uit de koers (hoe kan een stuur nou zomaar afbreken?) en na afloop nog twee renners die gedeklasseerd worden... het zat ze niet mee.
Oud 09-04-2006, 17:30
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 08-04-2006 @ 15:41 :
of Zwitser
(A)

Sterke overwinning, Boonen had de benen niet en Van Petegem reed echt te passief, maarja dat is beter dan Flecha die zichzelf echt moet leren om in te houden.. Jammer van Hincapie, was benieuwd geweest hoe het af was gelopen met hem er bij.
Oud 09-04-2006, 17:57
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
De beste heeft gewonnen
Oud 09-04-2006, 18:19
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 09-04-2006 @ 18:10 :
Ik heb overigens echt medelijden met de Discovery's. Hincapie op een vervelende manier uit de koers (hoe kan een stuur nou zomaar afbreken?) en na afloop nog twee renners die gedeklasseerd worden... het zat ze niet mee.
Ik denk een combinatie van factoren; kasseien, materiaal fout/moeheid en een meneer met veel kracht. Tom Boonens stuur was in de Tour van 2003/2004 ook afgebroken, simpelweg omdat hij over veel kracht beschikt.

Het had trouwens wel ergere gevolgen voor hem kunnen hebben. Ik ken een jongen waarbij ook het stuur was afgebroken en die kon naar de plastische chirugie.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 18:20
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 09-04-2006 @ 18:57 :
De beste heeft gewonnen
Idd.
Mooie race!
Oud 09-04-2006, 19:40
nochtans
nochtans is offline
flecha heeft zeker geleerd om zo te koersen van boogerd. ik heb wel genoten van de race, cancellara was gewoon de beste alhoewel achteraf bleek dat hij ook door een rood sein op die spoorweg is gereden dus had hij ook gedeklasseerd moeten worden
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 20:28
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Eigenlijk een soortgelijk koersverloop als de Ronde van Vlaanderen: op 2 of 3 punten in de koers gebeurt er iets, vormt zich een kopgroep en die blijven dan ook voorop. Het kon natuurlijk spectaculairder, maar het blijft ieder jaar weer mooi om te zien.

Boonen geklopt ja, je zag eigenlijk al voordat Cancellara wegsprong dat-ie niet meer zo super was, zeker in vergelijking met Cancellara. Heeft verdiend gewonnen, want hij oogde het sterkste.

Die gesloten spoorweg was ook natuurlijk zeer opvallend. Daardoor nog eens drie mensen gediskwalificeerd. Dat zie je bijna niet meer in zo'n grote koers.

En die val van Hincapie... tja als het zo moet eindigen is dat natuurlijk nooit leuk. Na deze koers zou hij alles op de Tour zetten, misschien is door deze val weer een deel van de voorbereiding weg. Klote voor hem.
Oud 11-04-2006, 08:31
Tofke_H
Tofke_H is offline
Davitamon-Lotto heeft officieel klacht ingediend bij de UCI voor de deklassering van Van Petegem in Parijs-Roubaix. Discovery Channel doet hetzelfde voor Hoste en Gusev.
Ik ben benieuwd...
Oud 11-04-2006, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 11-04-2006 @ 09:31 :
Davitamon-Lotto heeft officieel klacht ingediend bij de UCI voor de deklassering van Van Petegem in Parijs-Roubaix. Discovery Channel doet hetzelfde voor Hoste en Gusev.
Ik ben benieuwd...
Maken toch geen kans, hiervoor word je altijd gediskwalificeerd.

Cancellara reed erdoorheen toen de lichten branden, maar de slagbomen nog niet naar beneden waren, als ik het goed heb begrepen. Dat kun je een renner natuurlijk veel minder verwijten.

Maar het is wel enorm stom dat die trein daar langskwam natuurlijk, dat soort dingen moeten beter geregeld kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 10:27
nochtans
nochtans is offline
ja dat van cancellara heb ik terug gezien, en de regel is dus dat je er niet langs mag als de bomen naar beneden zijn maar wel als alleen het licht brandt. aan de andere kant: boonen, flecha en ballan staken al over terwijl de spoorbomen nog niet geheel open waren (wacht, er kan nog een trein aankomen)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 12:10
Ja maar de officials lieten ze door.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 12:31
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Kortom weer een boeiende rit geweest
Oud 11-04-2006, 20:26
nochtans
nochtans is offline
kom nou, dan hebben de officials dus de reglementen niet goed toegepast.

Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Haha, die opmerking gaf ik ook al als grap tegen mijn pa toen we zaten te kijken: "Hee, ze moeten wachten tot de spoorbomen omhoog zijn!" Tja, of dat ook voor wielerkoersen geldt, betwijfel ik ten zeerste. En op zo'n moment (10 kilometer van de eindstreep, je ligt achter) denk je als renner daar niet meteen bij na dat je eerst ff aan de officials moet vragen of je door mag, je moet en wil door om die koploper alsnog te pakken. Maja, ook al was dat gedoe met die trein niet gebeurd, dan nog hadden ze Cancellara niet meer gepakt, hij was ontketend.
Oud 12-04-2006, 21:57
De officials probeerden eerst Hoste en Gusev tegen te houden. Dat lukte niet. Toen hielden ze Flecha tegen. Dat lukte (en dat was maar goed ook, anders moesten ze railsjepulken). Toen de trein voorbij was lieten ze de mensen door. Dan ga je niet staan wachten als renner, toch? Als je echter gestopt wordt, zoals Hoste en Gusev, dan moet je stoppen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten