Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2007, 23:06
lso
lso is offline
Hallo,

Ik ben een rustige meid en door mijn verleden niet "het meest sociale type". Vroeger ging ik vaak iets drinken met vriendinnen. Ik heb een tijdje een vriend gehad met wie het nu gedaan is maar ondertussen hebben mijn beste vriendinnen een vriend en zegt het weggaan hen niets meer. In het weekend zijn ze liever thuis... Ik mis ook een vriend maar besef dat ik zo niemand zal leren kennen...

Op het werk heb ik voornamelijk vrouwelijke collega's. In het weekend ga ik dus niet meer uit. Op de sport is er de gelegenheid niet om contacten te leggen... Alleen uitgaan zegt me niets...

Ik "zoek" niet maar ik heb wel het gevoel dat ik me afsluit van mogelijke contacten...

Herkent iemand zich hierin? Enige tips?

Dank je
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2007, 23:25
esprit-chick
esprit-chick is offline
no offence maar als je vriendinnen in t weekkend niet meer willen afspreken en stappen, omdat ze zijn gesettelt met hun vriend, is dit denk ik vrij onherkenbaar op een scholieren forum....

tog t proberen waard, daar niet van, ik ben zelf ook geen scholier meer
opzich herken ik er wel veel van maar was dat omdat ik niet van stappen hield en om die reden een saai weekkend had

alleen uitgaan moet je idd willen en er zijn mensen die idd zo zat mensen leren kennen en 5 mijn. binnnen zijn en al aan alle kanten contacten heben gelgd.
waarom je op je sport geen contacten kan leggen vat ik niet helemaal, maar ik weet ook verder niet wat je doet, t lijkt mij dat je tijdens t sporten best n klein praatje kan maken en mss dan af te spreken nog ff gezellig in de kantine te gaan zitten.
je zou natuurlijk ook op een andere vereniging te kunnen gaan... een leesclub of weet ik t wat
struin t internet af, je vind vast wel wat
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 05:33
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb je topictitel even gewijzigd

Ik heb zelf geen idee. Ik zit nog op school en daar doe ik echt heel veel sociale contacten op. Verder rij ik paard (nog meer contacten) Zit ik op dit forum (nog veel meer contacten). Heb ik oude vriendinnen van de middelbare school.

Ik heb eigenlijk geen flauw idee waar nieuwe contacten vandaan komen. Tot nu toe ging het eigenlijk vanzelf
Oud 07-02-2007, 19:25
charlotte_1985
charlotte_1985 is offline
ik had t zelfde probleem probeer gewoon nieuwe mensen te ontmoeten via de dingen die je dagelijks doet en neem er anders een nieuwe hobby bij. als je dan eenmaal mensen hebt ontmoet, gewoon veel initiatief nemen. ik dacht altijd dat als mensen mij niet vroegen dan was t omdat ze niet met me om wilden gaan, maar dat is dus helemaal niet zo! het was omdat ik ze juist nooit vroeg (omdat ik dat niet durfde en dacht dat ze niet op mij zaten te wachten)! dus vraag gewoon mensen mee om leuke dingen te doen!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 19:52
Stefanie
Stefanie is offline
Zoek een hobby/sport waar je wel mensen kunt ontmoeten.

Ik zit bijvoorbeeld op salsadansen, waar ook buiten de les om grote salsafeesten worden georganiseerd waar je met je groepsgenoten en mensen daarbuiten heen kunt gaan. Dan heb je zo 20 nieuwe mensen leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 21:03
flanke
flanke is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 07-02-2007 @ 20:52 :
Zoek een hobby/sport waar je wel mensen kunt ontmoeten.

Ik zit bijvoorbeeld op salsadansen, waar ook buiten de les om grote salsafeesten worden georganiseerd waar je met je groepsgenoten en mensen daarbuiten heen kunt gaan. Dan heb je zo 20 nieuwe mensen leren kennen.
Of ga eens naar een folkbal. Daarvoor hoef je vooraf geen lessen te volgen, want de basisdansen zijn niet moeilijk en meestal is er dansinitiatie vooraf. Je kan er best alleen naar toe. Want iedereen danst daar met iedereen. er zijn groepsdansen en dansen met doorschuifsysteem. zodanig ken je op het eind van de avond een hoop mensen bij.
Ik zou ook in een verening of zo gaan moest ik jou zijn. Of in een organisatie van iets dat je aanspreekt. Of vrijwilligerswerk. Er zijn zo een hoop dingen om mensen te leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 21:20
IcedEarth
IcedEarth is offline
ik heb vrienden van de basisschool, middelbare school en de hogeschool. Dan nog een heleboel mensen die ik viavia ken (vaak via vrienden van school). Dus ik zeg school en via de mensen die je van school kent.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 21:46
Geisha
Geisha is offline
als je veel vrouwen leert kennen via je werk en sport kun je met die vrouwen wat leuks doen..?!

Ik neem aan dat ook je gestelde vriendinnen wel eens eenv erjaardag of feest hebben, daar zou ik als ik jou was sowieso heen gaan

Probeer je nou een vriendje te vinden of gewoon mensen om iets leuks mee te doen?
Als je dat laatste hebt komt het eerste van zelf wel
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 22:25
lso
lso is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 07-02-2007 @ 22:20 :
ik heb vrienden van de basisschool, middelbare school en de hogeschool. Dan nog een heleboel mensen die ik viavia ken (vaak via vrienden van school). Dus ik zeg school en via de mensen die je van school kent.
Ik ga niet meer naar school hé...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 22:26
lso
lso is offline
Citaat:
Geisha schreef op 08-02-2007 @ 22:46 :
als je veel vrouwen leert kennen via je werk en sport kun je met die vrouwen wat leuks doen..?!

Ik neem aan dat ook je gestelde vriendinnen wel eens eenv erjaardag of feest hebben, daar zou ik als ik jou was sowieso heen gaan

Probeer je nou een vriendje te vinden of gewoon mensen om iets leuks mee te doen?
Als je dat laatste hebt komt het eerste van zelf wel
Vrouwen op het werk hebben een gezin en hebben daardoor een enorm druk leven. We gaan wel af en toe eens samen op zaterdagmiddag eten ofzo maar daar blijft het bij. En met hen ga ik ook wel gaan sporten in de week. Maar het blijft een beperkte vriendenkring. En ook niet de gelegenheid om een of andere man te leren kennen...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2007, 22:47
Verwijderd
ik denk dat je misschien een keer buiten je hokje moet kijken. dus bel een vage kennis op en ga een avondje lullen in een café. glimlach in de trein gewoon naar die leuke jongen en praat lekker over niks. spreek dat interessante meisje dat je elke keer tegenkomt op straat aan op haar haar, of waar ze die leuke broek heeft gekocht. ga naar een sportcafé om voetbal te kijken.
blijf na het sporten nog wat drinken, in plaats van meteen naar huis te gaan... doorbreek je patronen, want in je huidige patroon kom je idd niet veel nieuwe mensen tegen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 17:04
hermanf
hermanf is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 08-02-2007 @ 23:47 :
glimlach in de trein gewoon naar die leuke jongen en praat lekker over niks.
Ik heb nog nooit een vriendschap opgedaan met iemand door 'lekker over niks' te praten. Mensen waar je vriendschap mee krijgt praat je juist wel ergens mee over.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 22:27
Luna
Luna is offline
ga naar de meeting.
Oud 09-02-2007, 23:23
Verwijderd
Citaat:
hermanf schreef op 09-02-2007 @ 18:04 :
Ik heb nog nooit een vriendschap opgedaan met iemand door 'lekker over niks' te praten. Mensen waar je vriendschap mee krijgt praat je juist wel ergens mee over.
ik begin nou bijna nooit een gesprek met: "zo, en wat is nou jouw meest ingrijpend levensveranderend inzicht ten opzichte van de verloedering van de huidige samenleving?" tenzij ik echt zwaar wasted ben (wat ik nooit ben)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 11:14
Angeloes
Angeloes is offline
eej

Ik ken dat probleem: ben naar een nieuwe stad verhuist. Op school zijn wel klasgenoten maar dat zijn allemaal jongens van 17/18 jaar. Op stage allemaal mannen van 30+ dus schiet niet echt op...

Ben bij een sportclub gegaan en daar beetje rondkijken. Doe mee met streetdance, zijn wel paar meiden, die leer ik dat kennen.

je kan mij anders wel pmen, Loes
Oud 10-02-2007, 13:10
Sennah
Sennah is offline
Scouting!
Oud 10-02-2007, 13:21
hermanf
hermanf is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 10-02-2007 @ 00:23 :
ik begin nou bijna nooit een gesprek met: "zo, en wat is nou jouw meest ingrijpend levensveranderend inzicht ten opzichte van de verloedering van de huidige samenleving?" tenzij ik echt zwaar wasted ben (wat ik nooit ben)
Oh maar er dat een gesprek ergens over gaat wil nog niet zeggen dat het geforceerd over een zwaar onderwerp gaat. Geile hoeren is ook een mooi gespreksonderwerp bijvoorbeeld. Met zo'n onderwerp kan het evengoed nog wel ergens over gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 23:00
Verwijderd
Citaat:
hermanf schreef op 10-02-2007 @ 14:21 :
Oh maar er dat een gesprek ergens over gaat wil nog niet zeggen dat het geforceerd over een zwaar onderwerp gaat. Geile hoeren is ook een mooi gespreksonderwerp bijvoorbeeld. Met zo'n onderwerp kan het evengoed nog wel ergens over gaan.
heb jij ooit over echt helemaal niets gepraat? nou dan, ik bedoel: een lekker luchtig onderwerp, dacht niet dat ik dat nog uit hoefde te leggen

ik denk trouwens dat naar de meeting gaan nieteens zo'n slecht plan is, Iso, al is het misschien wel een beetje eng (ik zou het eng vinden, ook al slaat dat waarschijnlijk nergens op, maar ik ben een mietje )
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 23:33
Geisha
Geisha is offline
heeeeeel veel succes
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 23:57
Verwijderd
Wat Stefanie zei lijkt me een goede tip:
"Zoek een hobby/sport waar je wel mensen kunt ontmoeten."
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 15:20
Verwijderd
Ga een cursus doen, ga een teamsport doen, dat zijn de plaatsen waar mensen die elkaar nog niet kennen bij elkaar komen. Vervolgens kan je na de cursus eens afspreken wat te gaan drinken met een groepje. Als je geïnteresseerd bent in politiek, zou je zelfs lid kunnen worden van een partij; vergaderingen bijwonen en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 10:37
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2007 @ 16:20 :
Ga een cursus doen, ga een teamsport doen, dat zijn de plaatsen waar mensen die elkaar nog niet kennen bij elkaar komen. Vervolgens kan je na de cursus eens afspreken wat te gaan drinken met een groepje. Als je geïnteresseerd bent in politiek, zou je zelfs lid kunnen worden van een partij; vergaderingen bijwonen en dat soort dingen.
Ik vind alle suggesties top behalve de laatste. Daar ontmoet je toch geen leuke mensen

Als je doet wat Andijvie zegt, kom je een eind.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 12-02-2007 @ 11:37 :
Ik vind alle suggesties top behalve de laatste. Daar ontmoet je toch geen leuke mensen

Als je doet wat Andijvie zegt, kom je een eind.
Als je niet van politiek houdt, dan is het inderdaad een slechte tip. Maar als je je betrokken voelt bij een partij, dan kan je hele leuke mensen ontmoeten die op een zelfde manier naar de wereld kijken; zeker leuk
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 12-02-2007 @ 11:45 :
Als je niet van politiek houdt, dan is het inderdaad een slechte tip. Maar als je je betrokken voelt bij een partij, dan kan je hele leuke mensen ontmoeten die op een zelfde manier naar de wereld kijken; zeker leuk
en mensen met wie je dus lekker over iets kunt praten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten