Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb het zelf niet, maar wil wel graag helpen:
http://www.demeedenkers.nl/tips-perfectionisme.htm http://www.thebecompany.nl/m133.htm Perfectionisme levert stress op Juni 2002 - Perfectionisme is volgens stressadviseur Carry Peth af te leren. Peth werkt bij Schouten en Nelissen. Ze stelt dat perfectionisten zich eerst bewust moeten worden van de negatieve aspecten van hun geaardheid. Wie zijn werk perfect wil doen, vergeet namelijk te relaxen en inspanning met ontspanning te combineren. Op den duur leidt dit onvermijdelijk tot uitputting. Soms gebeurt dit pas na tientallen jaren. De Italiaanse econoom Vilfredo Pareto ontdekte in 1897 een systematische en voorspelbare onevenredigheid tussen inspanning en resultaat. Volgens hem is 80 procent van de output te danken aan 20 procent van de inspanning. Hij stelt dat 80 procent van de prestaties op het werk in 20 procent van de werktijd totstandkomt. Belangrijker dan perfectionisme is liefde voor je vak, persoonlijke ambitie en je verbonden voelen met het bedrijfsbelang. Schrijfster Anita Larkens gaat nog een stapje verder. In haar boek De volmaakte vrouw schrijft ze over het streven naar perfectionisme in haar werk. Haar verklaring is dat de perfectionist eigenlijk een ultiem verlangen heeft naar acceptatie, naar aanvaarding zoals hij of zij werkelijk is. Deze acceptatie heeft de perfectionist als kind nooit gehad. Bron: Avanta Magazine, nr. 6 Bron: http://www.jobnews.nl/jobnews/3_Loop...CLE_ID=1007342 Hoop dat jullie er iets aan hebben!
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben ook heel erg perfectionistisch. Wanneer ik gewoon tips e.d. las verheen, dan had ik ook zoiets van, dat zal toch niet helpen, waarom zou ik er moeite voor doen, het is toch zinloos, enzenz. Uiteindelijk ben ik bij het mw terecht gekomen, en daar volg ik nu nog gesprekken... Doordat er over gepraat wordt e.d. wordt je je bewust van situaties en je denkgedrag en in mijn geval kan ze me heel goed tips geven. Doordat er iemand achter me staat en helpt, word ik gemotiveerder... Misschien dat je wat hebt aan de tip. Je mag me altijd pm-en, om om verheldering te vragen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() en ik ga het nu lezen... ![]()
||