Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 16:51
YoyoStyle
YoyoStyle is offline
Ik moet de boek "De aanslag" lezen van "Harry Mulisch" voor het einde van de vakantie maar die licht nergens te vinden zou er iemand me kunnen helpen bij deze vraag ? erg bedankt voor de mensen die me helpen.

1) Beschrijf antons houding ten aanzien van de aanslag

2) Wat herinnert Mevr. Beumer zich van Antons broer, Peter ? Waarom is deze herinnering tegengesteld aan de echte Peter ?

3) Welk beeld roept de verteller op wanneer hij ( op de laatste blz. Van deze episode ) Antons angst beschrijft ?

4) wat studeert Anton ?

5) Wat is Antons visie over de ideale vrouw ? en wat is zijn visie over de wereld ?

6) Wat is Fakes mening over de aanslag ? Wie is er schuldig en waarom ? Hoe reageert Anton op zijn visie ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2006, 17:01
Verwijderd
4. geneeskunde: anesthesie
5. zijn ideale vrouw is eigenlijk truus koster
6. fake jr zegt dat de communisten de schuld hebben van de aanslag

verder weet ik het allemaal niet meer
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:41
Verwijderd
1. In het begin (dus net na de aanslag) vind hij het allemaal wel spannend, avontuurlijk (lang leve de jeudigheid). Dan niet meer, en nog meer later probeert hij het eigenlijk een beetje te vergeten, en het in een ander leven te plaatsen, hetgeen niet echt lukt omdat hij telkens weer geconfronteerd word met het verleden.
zoiets...
maar, tis alweer lang geleden

2. Uhm...geen flauw idee, dan zal ik even mijn eigen exemplaar moeten opzoeken... Misschien dat van : 'het zijn altijd de besten die God het eerst tot zich neemt, blabla, dan was fake nog beter blabla*vaaggewauwel*'

3. welke episode bedoel je precies?

6. Fake beweert dat zijn vader fascistisch was uit principe, Anton vraagt zich af of hij dit werkelijk zelf gelooft
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:59
YoyoStyle
YoyoStyle is offline
ik bedoel de 2de episode
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 18:54
YoyoStyle
YoyoStyle is offline
Maar weet je ongeveer aan welke pagina hij bij die Mevr. Beumer komt te spreken ?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 21:19
YoyoStyle
YoyoStyle is offline
Bon Men laatste vragen die me blijft te beantwoorden over het boek " De aanslag" van Harry Mulisch zijn :

1) Welk beeld roept de verteller op wanneer hij ( op de laatste blz. Van episode 2 ) Antons angst beschrijft ?

2) Wat is Antons visie over de ideale vrouw ? en wat is zijn visie over de wereld ?

Danku voor de mensen die me al geholpen hebben dit zijn mijn laatste vragen. Kunt er iemand me helpen please

Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 21:22.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 21:41
Belgarath
Belgarath is offline
(heb de topics even bijelkaar in gedaan, het past ook prima in hetzelfde topic )
Oud 15-04-2006, 15:37
Verwijderd
Ik snap echt niet waarom iedereen hier zijn huiswerk gaat zitten doen... 'goedzo mensen, ik moet er nog twee' .
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 23:00
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 15-04-2006 @ 16:37 :
Ik snap echt niet waarom iedereen hier zijn huiswerk gaat zitten doen... 'goedzo mensen, ik moet er nog twee' .
Bij Moderne Talen komen inderdaad alleen maar gieren. 'Kunnen jullie dit naar het Frans vertalen/me aan een samenvatting helpen/deze vragen beantwoorden?'
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 09:19
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mullisch dat is vullis, Reve dat is pas leven.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 00:14
mmmmmmmmmmm
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-04-2006 @ 10:19 :
Mullisch dat is vullis, Reve dat is pas leven.
hehe
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 07:35
Prikkie.net
Prikkie.net is offline
en je kan me niet wijsmaken dat je dit boek moeilijk vond moet je is adriaan van dis gaan lezen, dan mag je hier vragen stellen
Reageren

Regels voor berichten