Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2002, 13:51
woman's secret
woman's secret is offline
hey... ik ben nu met mn vriend voor 7 maanden, en t gaat allemaal heel goed, maar soms laat ie me zo twijfelen want ik heb soms echt t idee dat zn vrienden belangrijker zijn dan ik.. en nee ik overdrijf niet!! ik ben niet zo iemand die eist van zn partner om alle tijd met mij door te brengen, absoluut niet.. maar nu vind ik wel dat ie te ver is gegaan en wou graag jullie advies...
Hij had bijvoorbeeld beloofd dat we de eerste dag na mn examens de hele dag samen zouden zijn, omt einde te vieren... en dat is dus morgen... bel ik hem net om te vragen zegt ie:"oh goed dat je belt! Ik vertrek nu met een vriend voor een paar dagen en we gaan kamperen!!"

nou heb ik ook wel weer plannen ofzo (kwas echt niet van plan thuis te gaan zitten) ma dit is toch wel vrij asociaal en kweet echt niet wat ik moet doen..

Dit doet hij zo een keer per maand ofzo en dan voel ik me helemaal in de hoek gedouwd...

en nee hij gaat echt niet vreemd dat weet ik heel zeker...!!! en we houden wel van elkaar... ga daar maar van uit...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2002, 14:21
love is life
love is life is offline
Ik snapvolledig hoe jij je voelt ik kan dat ook niet af dat mijn vriend dat doet ... ik wil ook niet altijd aan hem gebonden zijn maar zie ik heb mijn lief zo al een maand nimeer gezien omdat hem moest leren voor zijn examens enz via internet wel ma dat is niet hetzelfde ... hij heeft sinds gisteren gedaan met de examens en nog steeds niks van hem gehoord ...
Maar ik snap best wel dat je je k*t voelt daardoor ik voel me al een maand vreselijk eenzaam ... maar je moet gewoon niet te veel over zitten piekeren ...

greetzzz ikke
Oud 25-06-2002, 14:23
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Het is natuurlijk een cliche, maar heb je het er met hem over gehad? Zo niet, praat er dan over...
Ik vind dat ook nooit leuk hoor, als mijn vriend dan ineens met iets totaal anders aan komt zetten, terwijl we samen iets zouden gaan doen...
Ik vind overigens wel dat je mag laten merken dat je pissig bent, want afspraak is afspraak, zo heb ik altijd van mn mama geleerd, en als je vriend er dan zo uitnaait... Dat is natuurlijk niet leuk. Goed. Ik zou het dus tegen em zeggen, dat je je daar aan stoort en zo. Of laat dit aan em lezen, kan ook, dan komt het ook wel aan...
Oud 25-06-2002, 14:29
woman's secret
woman's secret is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Het is natuurlijk een cliche, maar heb je het er met hem over gehad? Zo niet, praat er dan over...
Ik vind dat ook nooit leuk hoor, als mijn vriend dan ineens met iets totaal anders aan komt zetten, terwijl we samen iets zouden gaan doen...
Ik vind overigens wel dat je mag laten merken dat je pissig bent, want afspraak is afspraak, zo heb ik altijd van mn mama geleerd, en als je vriend er dan zo uitnaait... Dat is natuurlijk niet leuk. Goed. Ik zou het dus tegen em zeggen, dat je je daar aan stoort en zo. Of laat dit aan em lezen, kan ook, dan komt het ook wel aan...
ja ik heb goed laten merken dak t niet leuk vind en toen zei ie:"nou dan gaan wij toch ook een keertje weg?!?" en toen begreep ie natuurlijk niet dak daar nu effe ECHT geen zin in had... niet lullig bedoelt ofzo en no offence, ma tis toch wel geruststellend dat hij niet de enige vriend is diet doet...

maar hebben jullie geen taktiek ofzo van hoe dit kan vermijden?? want ik baal er ECHT onwijs van...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:34
casey
casey is offline
Ja, wij hebben dat ook wel es (hebben ene beetje in crisis gezeten daarmee maar zijn er nu te boven hoor.. ik leer dat relativeren en hij houdt er meer rekening mee). Hij moet altijd op dienst enzo. Heeft 't me eigenlijk weer geflikt.. volgende week heeft ie heel de nacht dienst.. terwijl ie eigenlijk zei dat ie hem toch niet zou doen. Nu gaat ie toch. Tja, na ene paar keer, dan verwacht je dat al en wordt je nie meer boos. Maar ik steek het hem toch door hoor.
En als hij dan belooft een dag weg te gaan, dan houdt ie zich daar wel aan. da's dan wel weer leuk.
Vandaar, een beetje geven en een beetje nemen, altijd handig.

Hopelijk geeft je vriend binnenkort een beetje meer..
Oud 25-06-2002, 16:00
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Citaat:
woman's secret schreef:

Maar hebben jullie geen taktiek ofzo van hoe dit kan vermijden?? want ik baal er ECHT onwijs van...
Ik voel me nu natuurlijk erg Phil (Oprah), maar als jij wil dat ie het niet meer doet, dan zal ie het eerst moeten begrijpen... En ik bedoel, als ie nu gemiddeld 1x per maand je zo laat zitten, dan betekent dat dat ie het niet begrijpt. Dus daar moet je eerst aan werken...
Oud 25-06-2002, 17:40
devilcat
devilcat is offline
Ik heb dat ook meerdere keren gehad heel vaak zelfs,
had me vriend gezegd dattie een paar uurtjes in het weekend vrij had[ ik had hem al 6 dagen niet gezien en wou hem dolgraag zien] dus ik vraag zo : hey kan ik met jou samen zijn dan die 3 uurtjes??[ want hij had die dag daarvoor en die andere dag daarvoor ook al met zijn virend opgetrokken] zegt ie : nah beetje saai zo, ik denk dat ik huiswerk ga doen het hele weekend dus ik kan niet afspreken , alleen zaterdag [die drie uurtjes dus] dus ik vroeg zo : afspreken dan?? hij : nee da's zo saia , zegt ie dattie waarschijnlijk toch niks gata doen, bel ik zijn moeder die dattie bij zijn vrienen was..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:10
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
devilcat schreef:
Ik heb dat ook meerdere keren gehad heel vaak zelfs,
had me vriend gezegd dattie een paar uurtjes in het weekend vrij had[ ik had hem al 6 dagen niet gezien en wou hem dolgraag zien] dus ik vraag zo : hey kan ik met jou samen zijn dan die 3 uurtjes??[ want hij had die dag daarvoor en die andere dag daarvoor ook al met zijn virend opgetrokken] zegt ie : nah beetje saai zo, ik denk dat ik huiswerk ga doen het hele weekend dus ik kan niet afspreken , alleen zaterdag [die drie uurtjes dus] dus ik vroeg zo : afspreken dan?? hij : nee da's zo saia , zegt ie dattie waarschijnlijk toch niks gata doen, bel ik zijn moeder die dattie bij zijn vrienen was..
Dan ben je inderdaad een pummel...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:22
Angeles
Angeles is offline
Het belangrijkste in het leven is het zoeken van een goede balans tussen uitersten en dat geldt hier ook. Natuurlijk is het niet goed om je vrienden te laten vallen als je een relatie krijgt, maar andersom moet je in een relatie ook tijd en energie steken. Je moet dus een balans zoeken tussen tijd doorbrengen met je vrienden (ouders, broers, zussen, enzovoort) en je relatie. En dan is het niet zo dat je alle tijd tot op de minuut moet verdelen, maar je moet je tijd wel zo proberen te verdelen dat je zowel je vriendschappen als je relatie in stand kunt houden. Jouw vriend kan die balans duidelijk niet vinden. Het is duidelijk dat hij zijn vrienden niet wil verwaarlozen, en bij veel mensen staat dat hoog in het vaandel en voel je het ook een beetje in hun houding, maar je moet het dus niet gaan overdrijven. Als je niet bereid bent om tijd en energie in een relatie te steken dan moet je er niet aan beginnen, zo simpel is dat.

En het is hoe dan ook onbeschoft om iemand zomaar te laten zitten of om zo'n belofte zomaar te breken. Het evenwicht tussen tijd steken in vrienden en tijd steken in de relatie moet hij zelf vinden. Hij moet zorgen dat hij zijn tijd goed inplant, dat hij geen beloftes maakt die hij niet kan nakomen (aan jou of aan zijn vrienden). Het moet niet zo zijn dat jij er constant de dupe van wordt dat hij zijn tijd niet goed kan plannen. Als je vriend je de hele tijd laat barsten dan is dat heel frustrerend.

Ik zou er ook met hem over praten. Zeg dat je er begrip voor hebt dat hij zijn vrienden graag ziet, maar dat het niet ten koste moet gaan van jou.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten