Wie kan voor mij deze tekst vertalen naar het Frans, ik heb het echt nodig omdat ik bijna een onvoldoende sta en dit is mijn laatste kans...en ik ben zooo slecht in dit vak. Ik wil het zo snel mogelijk hebben, want ik heb alleen dit weekend ervoor...

Dit is de tekst::::
Ik wil graag praten over het onderwerp islam.
Ik ga eerst wat informatie geven over de islam en daarna kunnen we erover praten, oké.
De islam betekent vrede en dit is een geloof dat veel aanhangers heeft.
In veel islamitische landen als Saudi Arabie, Marokko en Algerije is de islam een belangrijk geloof.
De islam is 1400 jaar geleden ontstaan, zelfs daarvoor al.
De laatste profeet van de islam heet Mohammed, ik denk dat je het wel weet.
Verder heeft de islam 5 zuilen, in het Arabisch zijn dat Arkaan.
De eerste is de geloofsbelijdenis, je betuigt dat er geen andere God is dan Allah en dat Mohammed zijn boodschapper is. In het Arabisch wordt het zo gezegd…………….
De tweede van de 5 zuilen is armen helpen doormiddel van geld of andere hulpverlening.
De derde is Ramadan, deze ken je denk ik wel. Gedurende deze maand moeten de moslims een maand lang vasten, ik houd zo van deze maand, omdat het dan zo gezellig is en omdat je natuurlijk aan de armen wordt herinnerd die niets hebben.
De vierde van de 5 zuilen is bidden, je moet als moslim 5 keer per dag bidden.
De vijfde en de laatste zuil van de islam is de bedevaart naar Mekka. Je moet als moslim minstens een keer in je leven deze reis maken naar Mekka. Als je arm bent dan hoeft dat niet, omdat je het niet kunt betalen.
Goed….dit waren dan de vijf zuilen van de islam.
Ik vind zelf dat de islam tegenwoordig niet volgens de regels wordt nageleefd. Men heeft eigen regels verzonnen en die zijn ze gaan beschouwen als de regels van de islam. Zelf ben ik een moslim en vind het belangrijk dat de islam niet moet worden gezien als een geloof dat slecht is, maar een geloof dat vrede wil en geen problemen op de wereld.
Dit onderwerp spreekt mij erg aan, omdat ik zelf een moslim ben. Tegenwoordig wordt er veel over dit onderwerp gepraat wat meestal niet echt positief is.
Ik wil dat de mensen weten dat de islam echt niet zo slecht is als ze denken. Het zijn de mensen die de islam zo zwart hebben gemaakt.
Bedankt voor degene die mij wil helpen...