Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2006, 14:49
sallie
sallie is offline
Wie kan voor mij deze tekst vertalen naar het Frans, ik heb het echt nodig omdat ik bijna een onvoldoende sta en dit is mijn laatste kans...en ik ben zooo slecht in dit vak. Ik wil het zo snel mogelijk hebben, want ik heb alleen dit weekend ervoor... Dit is de tekst::::

Ik wil graag praten over het onderwerp islam.
Ik ga eerst wat informatie geven over de islam en daarna kunnen we erover praten, oké.
De islam betekent vrede en dit is een geloof dat veel aanhangers heeft.
In veel islamitische landen als Saudi Arabie, Marokko en Algerije is de islam een belangrijk geloof.
De islam is 1400 jaar geleden ontstaan, zelfs daarvoor al.
De laatste profeet van de islam heet Mohammed, ik denk dat je het wel weet.
Verder heeft de islam 5 zuilen, in het Arabisch zijn dat Arkaan.
De eerste is de geloofsbelijdenis, je betuigt dat er geen andere God is dan Allah en dat Mohammed zijn boodschapper is. In het Arabisch wordt het zo gezegd…………….
De tweede van de 5 zuilen is armen helpen doormiddel van geld of andere hulpverlening.
De derde is Ramadan, deze ken je denk ik wel. Gedurende deze maand moeten de moslims een maand lang vasten, ik houd zo van deze maand, omdat het dan zo gezellig is en omdat je natuurlijk aan de armen wordt herinnerd die niets hebben.
De vierde van de 5 zuilen is bidden, je moet als moslim 5 keer per dag bidden.
De vijfde en de laatste zuil van de islam is de bedevaart naar Mekka. Je moet als moslim minstens een keer in je leven deze reis maken naar Mekka. Als je arm bent dan hoeft dat niet, omdat je het niet kunt betalen.
Goed….dit waren dan de vijf zuilen van de islam.
Ik vind zelf dat de islam tegenwoordig niet volgens de regels wordt nageleefd. Men heeft eigen regels verzonnen en die zijn ze gaan beschouwen als de regels van de islam. Zelf ben ik een moslim en vind het belangrijk dat de islam niet moet worden gezien als een geloof dat slecht is, maar een geloof dat vrede wil en geen problemen op de wereld.
Dit onderwerp spreekt mij erg aan, omdat ik zelf een moslim ben. Tegenwoordig wordt er veel over dit onderwerp gepraat wat meestal niet echt positief is.
Ik wil dat de mensen weten dat de islam echt niet zo slecht is als ze denken. Het zijn de mensen die de islam zo zwart hebben gemaakt.

Bedankt voor degene die mij wil helpen...
Advertentie
Oud 31-03-2006, 14:51
Miracle
Miracle is offline
>> Moderne Talen
Oud 31-03-2006, 14:52
sallie
sallie is offline
wat bedoel je???
Oud 31-03-2006, 14:53
Toet0r
Toet0r is offline
Is de Islam niet een beetje een lastig onderwerp als je al niet goed bent in Frans? Ik kan je verder ook niet helpen, want ik ben ook erg slecht in Frans en moet dus eerst mn eigen mondeling maar eens zien te overleven!

Verder hoort dit op moderne talen en denk ik eerlijk gezegd niet dat iemand behoefte heeft om jouw huiswerk te maken.

Maar goed, succes ermee!
Oud 31-03-2006, 14:58
sallie
sallie is offline
Je hebt gelijk, maar mijn docent vond dit wel een goed onderwerp...andere onderwpen keurde hij af. Verder heb ik geprobeerd deze tekst te vertalen, maar weet dat het niets wordt en ik sta al een onvoldoende. Daarom wil ik graag dat iemand mij helpt hiermee.
En ik ben hier nog nieuw, dus ik weet nog niet echt hoe deze site werkt...
Oud 31-03-2006, 16:24
Missy
Missy is offline
Citaat:
sallie schreef op 31-03-2006 @ 15:58 :
Je hebt gelijk, maar mijn docent vond dit wel een goed onderwerp...andere onderwpen keurde hij af. Verder heb ik geprobeerd deze tekst te vertalen, maar weet dat het niets wordt en ik sta al een onvoldoende. Daarom wil ik graag dat iemand mij helpt hiermee.
En ik ben hier nog nieuw, dus ik weet nog niet echt hoe deze site werkt...
Begin eerst is met te laten zien wat je al wel heb, misschien dat mensen je dan wel willen helpen..
Oud 31-03-2006, 16:39
wizkid
wizkid is offline
Mijn mondelingen zijn altijd een gesprek met de docent in een bepaalde taal. Ik moet me soms wel voorbereiden dat ik iets erover weet maar ik hoef nooit zo'n hele presentatie voor te bereiden. Als je het echt zo uit je hoofd wil gaan leren moet je misschien ook eens kijken naar wat voor een vragen je docent kan gaan stellen.
En verder ben ik het met MadameMissy eens.
Oud 01-04-2006, 09:07
Sanctus
Sanctus is offline
Babelfish 4 the winning.

Je veux heureusement l'entretien au sujet de l'Islam soumis. Je vais premièrement ce que nous donnons à l'entretien de l'information, à l'oké au sujet de l'Islam et après au bidon. L'Islam signifie que la paix et c'est une croyance que beaucoup de partisans a. Dans les pays beaucoup islamiques tels qu'arabie saoudien, l'Islam du Maroc et de l'Algérie est une croyance importante. L'Islam a été déjà souffert 1400 ans d'ontstaan, même pour cela. Le dernier prophète de l'Islam s'appelle Mohamed, je pensent que vous, cependant, le weet. En outre l'Islam 5 zuilen a, dans l'Arabe est celui à. Le premier est les geloofsbelijdenis, vous ne déclarez là aucun autre dieu au ce êtes alors Allah et ce Mohamed son messager est. Dans l'Arabe c'est cette manière dite................ La seconde des 5 zuilen est doormiddel faible d'aides d'argent ou de toute autre aide. Le tiers est ramadan, vous pensent que je sais ces derniers, cependant. Pendant ce mois les musulmans doivent jeûner pendant un mois, j'aime de cette façon ce mois, parce que c'est alors de cette façon sociable et on le rappelle parce que votre normal aux pauvres qui n'a rien. Le quart des 5 zuilen est prient, vous doit prier comme temps des musulmans 5 par jour. Le ciquantième et dernier zuil de l'Islam est le pélerinage au mekka. Vous devez faire à ce voyage au mekka en tant que musulman au moins une fois dans votre vie. Si vous êtes bras puis ayez besoin de cela pas, parce que vous ne pouvez pas le payer. Le puits....dit étaient alors les cinq zuilen de l'Islam. Je trouvaille moi-même qu'on n'observe pas de nos jours l'Islam selon les règles. On a inventé pour posséder des règles et cela son ils considéreront comme règles de l'Islam. Soi-même est I par musulmans et le trouve important que l'Islam n'a pas pour être considéré comme croyance qui est mauvaise, mais croyance qui ne veut la paix et aucun problème sur le monde. Ce sujet me parle beaucoup à, parce qu'I moi-même AM un musulman. De nos jours beaucoup sont parlés au sujet de ce sujet ce qui n'est généralement pas vraiment positif. Je veux que les gens sachent que l'Islam n'est vraiment pas de cette façon que le mauvais tel qu'eux pensent. Ce sont les gens que l'Islam a faits à ce noir de manière.
Oud 01-04-2006, 15:16
Verwijderd
Babelfish kan je soms wel eens helpen, maar niet met zo'n lap tekst. Dus: woordenboek & grammaticaboek erbij en dan moet het wel lukken.
Oud 01-04-2006, 19:04
Erbenda
Erbenda is offline
Het lijkt me wel erg opvallen als je niet zo goed in frans bent, en je een foutloos (qua grammatica enzo) mondeling gaat doen over een vrij moeilijk onderwerp, doordat je het door iemand anders hebt laten vertalen...
Oud 02-04-2006, 17:01
sallie
sallie is offline
bedankt allemaal voor jullie hulp....maar ik heb het al vertaald en het is me aardig gelukt...met een woordenboek erbij en wat handige sites is het allemaal wel meegevallen.

Dus nogmaals bedankt voor diegene die de moeite hebben genomen om mij toch te helpen
Oud 03-04-2006, 14:24
Tulo$
Tulo$ is offline
ik heb mn mondeling over mezelf gedaan, dat is veel makkelijker!
Oud 23-04-2006, 15:44
Parachutes
Parachutes is offline
Waarschijnlijk al te laat en nutteloze reactie, maarja. Die babelfish vertaling is één grote fout. Babelfish vertaalt losse woorden correct, eventueel woordgroepen, maar kan er zeker nooit een zin van maken.
Oud 29-04-2006, 08:39
Sangria
Sangria is offline
haha, ja hoor dat vertalen we wel ff voor je... grapjas
Oud 29-04-2006, 08:43
Verwijderd
zinloze up, zinloze reactie
Oud 29-04-2006, 16:10
Belgarath
Belgarath is offline
Zie Mr. Soija. Ik zet er een slotje op.

Regels voor berichten