Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2006, 23:00
Tofke_H
Tofke_H is offline
De vrouwenploeg van hockeyclub Den Bosch blijft ook in Europa een klasse apart. Het succesvolle team van coach Herman Kruis won maandag in Berlijn voor de zevende keer op rij de Europa Cup voor landskampioenen. De Brabantse formatie was in de finale tegen Canterbury Ladies uit Engeland met 4-0 te sterk.

Den Bosch verzekerde zich twee weken geleden al van de negende opeenvolgende landstitel, een recordserie in de Nederlandse hockeygeschiedenis. In Berlijn was er ook nog individueel succes voor Minke Booij. De international werd uitgeroepen tot beste speelster van het toernooi. Mijntje Donners was topscoorster met zes treffers.

Bij de mannen werd er een bronzen plak behaald door Oranje Zwart (Nederland). Royal Léopold (Belgie) werd 3de in de poule van Oranje Zwart en kon zich redden door ruime winst tegen Slavia Praag.

Léopold Club, vorig jaar Belgisch kampioen grashockey bij de vrouwen, is er in Praag in geslaagd om het behoud te verzekeren in de Champions Trophy, de B-divisie van de Europabeker voor clubs.

In een van de twee wedstrijden om het behoud wonnen de Brusselse vrouwen, die als derde eindigden in Poule B, met 1-0 van het lokale Slavia Praag, de vierde in Poule A. Zo is La Gantoise, de Belgische kampioen dit seizoen, zeker van een ticket voor de Europese tweede divisie in mei 2007.
Oud 05-06-2006, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 06-06-2006 @ 00:00 :
Léopold Club, vorig jaar Belgisch kampioen grashockey bij de vrouwen,
Ik weet er verder geen klap vanaf, maar kan ik hieruit serieus herleiden dat in België het belangrijkste kampioenschap niet op kunstgras gespeeld wordt? Dat is voor hockey toch wel een basisvoorwaarde
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 12:39
Chimera
Chimera is offline
We hebben twee jaar terug een toernooi gedaan in Ternat, bij Brussel. Niet alleen hadden ze daar geen kunstgras, de grasvelden glooiden, waren knollenvelden en bovendien op sommige plekken gewoon drassig. Gelukkig hebben belgen wel verstand van eten en bier
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:52
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Ertur schreef op 06-06-2006 @ 00:26 :
Ik weet er verder geen klap vanaf, maar kan ik hieruit serieus herleiden dat in België het belangrijkste kampioenschap niet op kunstgras gespeeld wordt? Dat is voor hockey toch wel een basisvoorwaarde
Dat klopt... Daarom dat ik ook bijna altijd mijn ogen open trek als ik door Nederland rij (met auto, trein of bus) als ik de pleinen zie. Offtopic: Zal ook regelmatig wel te maken hebben met wat er op dat veld loopt.

Citaat:
Chimera schreef op 06-06-2006 @ 13:39 :
Gelukkig hebben belgen wel verstand van eten en bier
Dat is dan ook heel belangrijk hé
Reageren

Regels voor berichten