Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
stel dat je een dag zo helemaal zonder reden vrolijk bent. Schrijf dan gewoon eens wat woorden op: zonder reden vrolijk, vlinders in mijn buik zonder verliefd... zulk soort dingen. Of als je heel sjaggerijnig bent. Zet die woorden dan in een vreemde volgorde en laat hier en daar wat woorden weg, zet er niet bestaande woorden in of dingen die niet kloppen. Meestal doe ik het zo.
Doediedoedeledoe zing zing met de radio mee zonder woorden zonder wachten op gewoon heel simpel omdat het liedje zo'n leuk liedje is haha falderaldera zoiets dus ![]()
|
een goed gedicht loopt goed...
je let op lettergrepen: als je een gedicht maakt met de volgende verhoudingen van lettergrepen in de regels: 6 4 8 5 dan loopt het meestal niet goed. 6 4 6 4 loopt bijvoorbeeld wel goed. eventueel zet je er nog een loze achter van 2 ofzo. dat is al een groot iets wat veel mensen fout doen. Sommige mensen hebben het talent om lopende gedichten te maken zonder regelmatige "lettergreepaantallen", ik ken er wel een paar... ![]() dan zijn er nog veel andere dingen waar je op moet of liever KAN letten, maar het belangrijkste in een gedicht is JE GEVOEL opschrijven. als je vrolijk bent en je hebt zin om een gedicht te schrijven over "belletjes in de gel" dan doe je dat, alleen jammer dat flurry het al voor je heeft gedaan dus je zal zelf iets moeten bedenken... ![]() (als iemand dit allemaal onzin vindt: ook goed, ik heb dit zo van iemand die nederlandse taal en letterkunde studeert gehoord, en sindsdien let ik meer op dit soort dingen...) nou succes, ik zal ze lezen als je wil en je eventueel helpen om ze qua vorm te verbeteren... ![]() doeg ik zie je wel als je weer beneden komt want je bent nu boven ![]() ![]() ![]() X
||
![]() |
Citaat:
![]() groetjes, Tjitske
||
Citaat:
||
Citaat:
X
|
![]() |
er zijn hier veel mensen die goed kunnen dichten op gevoel en andere via rijmschema's
misschien moet je eens wat neerzetten, en dan vragen wat voor aanpassingen je zou kunnen maken om het te laten lopen, daar leer je meer van dan dit denk ik...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Liefde & Relatie |
Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder Rufus | 7 | 05-01-2003 16:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Een dagje van een afdeling Eend | 15 | 09-12-2002 13:11 |