Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2006, 23:29
D@mien
D@mien is offline
Ik kwam er achter dat de fan van de cooler van mn videokaart naar de klote was (gebeurt ALTIJD tijdens feestdagen), en nu moet ik dus een nieuwe gaan halen.
Ik heb helemaal geen verstand van die losse coolers, vandaar dit topic.
Kan ik gewoon een cooler halen van de Zalman oid of moet ik nog een specifieke hebben voor mn kaart(zijn die coolers universeel of niet). Hebben jullie ook nog tips(welke er redelijk stil is etc)? Ik ben redelijk poor op dit moment dus echt meer dan 30 euri kan er niet vanaf...
Het liefst haal ik em ook op in een winkel, omdat elke dag dat ik zonder PC zit er 1 teveel is
Oud 16-04-2006, 23:44
M@rco
M@rco is offline
http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=62

Zal zo rond de 15 euro kosten, koelt goed en best stil
Oud 17-04-2006, 07:31
Prikkie.net
Prikkie.net is offline
yup dat is zeer goede cooler. ik hoop wel dat je alleen een beetje verstand hebt van computers want je moet hem er wel zelf op zetten ( tenminste als je binnen de €30 wil blijven )
Oud 17-04-2006, 09:55
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Prikkie.net schreef op 17-04-2006 @ 08:31 :
yup dat is zeer goede cooler. ik hoop wel dat je alleen een beetje verstand hebt van computers want je moet hem er wel zelf op zetten ( tenminste als je binnen de €30 wil blijven )
Kep zelf mn hele computer in elkaar gezet, en een passive NB cooler erop gezet, dus dat zal simpel zijn

Is is die cooler in gewone winkels te krijgen?
Oud 17-04-2006, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Prikkie.net schreef op 17-04-2006 @ 08:31 :
yup dat is zeer goede cooler. ik hoop wel dat je alleen een beetje verstand hebt van computers want je moet hem er wel zelf op zetten
Waarom zou je daarvoor 'verstand' van computers moeten hebben? Die videokaart heeft twee gaten voor bevestiging van de koeler naast de GPU, die koeler heeft twee schroefdraden met corresponderende moertjes die precies in die gaten passen. Je hoeft alleen maar de drukbeugel op de PCB te zetten en om en om die moertjes vast te draaien tot-ie goed zit, dat kan echt iedereen van twaalf jaar of ouder. Gewoon even kijken hoe het zit.

Deze silencers zijn trouwens al veel eenvoudiger te bevestigen dan de vroegere VGA Silencer; ze hebben in feite maar één los onderdeel (die beugel). De oudere types waren echt veel lastiger te installeren omdat alle schroeven los zaten.

Overigens kun je die Silencer ook prima op 5V laten lopen, dan is-ie nog stiller.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 18:13
D@mien
D@mien is offline
Ik kan dat dingetje niet vinden op de sites van de winkels bij mij in de buurt, maar ik heb wel voor €25 een Zalman VF700Cu gevonden.. Is dit een goede cooler, of trekt ie mn kaart krom door et gewicht? (dat ie geruisloos is geloof ik niet, maar hij zal wel vrij stil zijn.. stiller dan de standaard cooler neem ik aan..)
Oud 17-04-2006, 18:52
Verwijderd
Een 700Cu is zwaarder dan de AlCu-versie, die deels van aluminium is. Als je je kaart gewoon op standaardsnelheden gebruikt is er geen enkele reden om de duurdere en zwaardere koperversie te nemen. Die is echt alleen voor mensen die het maximale willen bereiken op het gebied van warmte-afgifte aan de lucht.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 19:58
D@mien
D@mien is offline
hmz.. ik zie dat de computerland die NV silencer heeft voor 15 euro..dus die kan ik ook gaan halen..
Welke is de beste keus?
(Alle VF700AlCu kaartjes die ik gezien heb zijn duurder dan de Cu versie )

Kep nog ff een vraagje over die NV Silencer: is die langer dan mn videokaart? Ik heb nl al mn NB cooler vervangen door een passive cooler, en toen moest ik die heatsink met de tang gaan bewerken, omdat anders mn videokaart er niet meer inkon.

Laatst gewijzigd op 17-04-2006 om 20:08.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 20:17
M@rco
M@rco is offline
Ja, die steekt wel een beetje uit, als het goed is. Bij sommige mobo's zit de northbridge inderdaad op een dusdanig verrotte plek dat je in de knoei kan komen met de videokaartkoeler, misschien dat de Zalman dan een beter idee is (die is kleiner).
Oud 18-04-2006, 00:30
Jolt
Jolt is offline
en koelt beter
Oud 18-04-2006, 01:01
D@mien
D@mien is offline
Kep erges gelezen dat bij de VF700Cu een schakelaar zit waarmee je tussen High en Low kan kiezen.. voor normaal gebruik (= wel gamen, maar niet overklokken ofzo) kan ie toch gewoon op low?
en 18db is toch redelijk goed voor zo'n fan? de stilste casefan die ik heb gezien (80mm) was 13db.. en die hoor ik echt niet..
Oud 18-04-2006, 07:09
Jolt
Jolt is offline
18 db is goed te doen. Je kan er een schakelaar tussen zetten maar het is gewoon een verloopstukje, tussen 7 en 12 volt. 12 Volt is hij goed hoorbaar, maar koelt dan wel super, 7 volt stiller, en koelt toch nog goed.
Reageren

Regels voor berichten