Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2006, 20:42
Verwijderd
Wat moet je doen als je een avondje weg bent en je inhalator bent vergeten? Ik heb astma en ik ga ook nog zo uit..

wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 20:53
Myuki
Myuki is offline
Ik weet 't niet, kan je hem niet nog ophalen?
Oud 07-04-2006, 20:54
Verwijderd
Nee, en ik ben morgen pas thuis. Maar vannacht ben ik hele nacht in een club (=rokerig enz)..

ik ga zoo dood
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 20:56
Verwijderd
Is er in de buurt geen huisarstenpost dan? Misschien dat je het daar kan halen, vooruit betalen en daarna terugkrijgen van verzekering ofzo? Je kunt altijd bellen...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 21:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben je alleen je ventolin inhalator vergeten of ook die van je onderhoudsmedicijnen? Als je alleen je ventolin bent vergeten zou je nog je onderhoudsmedicijnen ervoor kunnen nemen want daar zit (bij mij dan) ook een luchtwegverwijder in en het zal vast wel wat helpen.

Je kan ook iets zoeken om te gaan stappen waar het niet zo rokerig is, dat scheelt echt heel veel en als je vrienden goede vrienden zijn houden ze daar echt wel rekening mee.
Oud 07-04-2006, 22:23
jet
jet is offline
geen vrienden met astma?
en weet je zeker dat je hem nodig gaat hebben?
Oud 08-04-2006, 09:32
Ndimension
Ndimension is offline
Tenzij je weet dat je het goed onder controle hebt, zou ik niet gaan. Is me ook weleens gebeurd dat ik tot grote schrik geen inhalator bij had en een (lichte) aanval had. Toen maar naar huis gefietst en de laatste honderd meters werd het erger en erger (wind tegen, regen, kou) en ik begon licht te hyperventileren. Echt niet prettig.
Oud 08-04-2006, 14:17
Antubis
Antubis is offline
Ik heb m gelukkig niet zo vaak nodig. Maar ik neem m wel altijd mee voor de zekerheid. Vergeten is bij mij voor over het algemeen geen probleem dus. Maar inderdaad, als je m wel echt nodig hebt, dan zou ik geen risico nemen.

Heb je ergens anders geen 2e liggen ofzo? Of heeft niemand anders in de omgeving dezelfde inhalator als jou? Probeer anders iig rustig aan te doen, en er rekening mee te houden.
Oud 08-04-2006, 16:56
Verwijderd
Kun je niet langs een apotheek? Bel dan jouw apotheek even om te zeggen dat je hem per direct nodig hebt en waar je hem af wil/kan halen, ik geloof niet dat dat zo'n probleem is. Vaak zijn apotheken wel 24 uur open, dan kan je vandaag nog snel zo'n ding op gaan halen.

Edit: Oh, gisteren...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 01:09
iebke*
iebke* is offline
plastique zakje meenemen, als je een aanval krijgt daarin adamen (langer uitademen dan je inademd)
Oud 17-04-2006, 09:09
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
iebke* schreef op 17-04-2006 @ 02:09 :
plastique zakje meenemen, als je een aanval krijgt daarin adamen (langer uitademen dan je inademd)
Doe dan maar een papieren, want als je een plastic zakje neemt ga je pas écht dood
Oud 17-04-2006, 09:32
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
plastic zakje meenemen. Als je een aanval krijgt daarin adamen (langer uitademen dan je inademt)
dat heeft niks met astma te maken. Dat moet je doen als je hyperventilatie hebt, maar dat is zo'n beetje het tegenovergestelde van wat de ts heeft...
Oud 17-04-2006, 11:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daar krijg je het alleen maar nog benauwder van als je een astma aanval hebt. Wat jij zegt werkt tegen hyperventilatie en dan krijg je teveel zuurstof binnen maar bij een astma aanval te weinig.
Oud 17-04-2006, 13:14
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-04-2006 @ 12:29 :
Daar krijg je het alleen maar nog benauwder van als je een astma aanval hebt. Wat jij zegt werkt tegen hyperventilatie en dan krijg je teveel zuurstof binnen maar bij een astma aanval te weinig.
was dat niet precies hetzelfde als wat ik zei?
Oud 17-04-2006, 15:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
snoopy schreef op 17-04-2006 @ 14:14 :
was dat niet precies hetzelfde als wat ik zei?
Eigenlijk wel alleen dan iets uitgebreider en concreter
Oud 17-04-2006, 15:19
joehoe19
joehoe19 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-04-2006 @ 16:00 :
Eigenlijk wel alleen dan iets uitgebreider en concreter
ehm neejhoor: je zei langer uitademen dan je inademt, wat betekent: dat je veel co2 uit ademt ( wat overigens niet slecht is) , maar wat ook betekent dat je te weinig zuurstof binnenkrijgt door het korte inademen én doordat je in een zakje ademt. lijkt mij....
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:22
dark princess
dark princess is offline
ik was dat ding ook vergeten mee te nemen al wist ik zeker dat ik hem in mijn tas had gedaan...bij thuiskomst bleek het dat ik hem idd in een tas had gedaan, maar niet in de tas die ik mee had.

ik heb wel altijd van die ademvrij snoepjes mee (vicks blue of zoiets) en als ik het dan benauwd krijg neem ik die en ga ik buiten staan 'ademen' maar het helpt wel

maar daar heb je nu niks meer aan he?
Oud 17-04-2006, 15:26
Verwijderd
Citaat:
joehoe19 schreef op 17-04-2006 @ 16:19 :
ehm neejhoor: je zei langer uitademen dan je inademt, wat betekent: dat je veel co2 uit ademt ( wat overigens niet slecht is) , maar wat ook betekent dat je te weinig zuurstof binnenkrijgt door het korte inademen én doordat je in een zakje ademt. lijkt mij....
Waar reageer je nu op? Want wat je zegt vind ik nogal warrig

Hyperventilatie -> je krijgt te veel zuurstof binnen, ademen met een zakje helpt dan dus.
Astma -> je krijgt te weinig zuurstof binnen, ademen met een zakje zal het dus alleen maar erger maken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
joehoe19 schreef op 17-04-2006 @ 16:19 :
Ik weet niet waar je het vandaan haalt maar dat heb ik niet gezegd hoor.

Bovendien is wat je zegt niet waar. Als je hyperventileert ga je te snel ademen waardoor je teveel zuurstof binnen krijgt en je daardoor ellendig gaat voelen. Als je in een zakje ademt adem je je eigen uitgeademde lucht in waarin minder zuurstof zit en je je dus beter gaat voelen.

Bij een astma-aanval vernauwen je luchtwegen waardoor je moeilijker kunt ademen en minder zuurstof binnen krijgt en de daardoor ellendig gaat voelen. Ademen in een zakje zorgt dat je alleen maar nog minder zuurstof binnen krijgt zodat hte alleen maar erger wordt.
Oud 17-04-2006, 15:43
iebke*
iebke* is offline
sorry voor het slechte advies ik heb zelf ook astma, maar heb ook al hyperventilatie aanvallen gehad, en toen moest ik in zo'n zakje blazen, en het is na lang volhoude wel gestopt, misschien daarmee dat ik de twee verwarde, sorry in elk geval

Regels voor berichten