Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2006, 09:34
vosje16
vosje16 is offline
Ik vroeg mij iets af. In België mag je maar maximum 0,5 promille alcohol in je bloed hebben om te mogen autorijden. Weet er iemand met hoeveel glazen dat dat ongeveer overeenkomt? (Neem bv. glas wijn van 100cc met 12% alcohol) Volgens zo'n programmatje die dat zou kunnen bereken volgens gewicht enzo is het er maar 1...wat ik eigenlijk wel weinig vind.

En weet er iemand hoe snel alcohol afgebroken wordt in het lichaam? Dus bv. hoeveel promille je minder hebt na een uur. Want laatst had ik 4 glazen wijn gedronken maar daarna 3 uur nix meer, maar ik denk niet dat dat genoeg was?

Want ik ga soms uit en rij dan met de auto, maar ik weet nooit precies hoeveel ik mag drinken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2006, 09:53
creatof
creatof is offline
Als je utigaat moet je gewoon helemaal niks drinken. Klaar. 0,5 promille is erg weinig.. dit komt overeen met maximaal 1 glas, maar bij veel mensen zelfs nog minder. In Nederland mag (mocht?) je 2,2 promille hebben en dat zijn ongeveer 2 glazen alcohol. In anderhalf uur tijd breekt je lichaam ongeveer 1 glas alcohol af.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 11:17
Verwijderd
Inderdaad 1 glas. Nu kun je je minder zorgen maken als je aan het begin van de avond 2 glazen hebt gehad en pas laat gaat rijden of als je ertussenin hebt gegeten, maar natuurlijk is het maar weinig dat je mag gedronken hebben. Het beïnvloedt je rijgedrag.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 19:00
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
creatof schreef op 06-04-2006 @ 10:53 :
Als je utigaat moet je gewoon helemaal niks drinken. Klaar. 0,5 promille is erg weinig.. dit komt overeen met maximaal 1 glas, maar bij veel mensen zelfs nog minder. In Nederland mag (mocht?) je 2,2 promille hebben en dat zijn ongeveer 2 glazen alcohol. In anderhalf uur tijd breekt je lichaam ongeveer 1 glas alcohol af.
Met het beginnersrijbewijs mag je 0,2 promille in je lichaam hebben. Je lichaam maakt ook een alcohol-achtig iets aan bij onder andere de vertering van appels. Daarom kunnen ze niet claimen dat je alleen 0,0 promille alcohol mag rijden.
Oud 07-04-2006, 10:07
C r Y p S
C r Y p S is offline
Gewoon niet drinken als je rijdt lijkt me de beste oplossing. Of vind je alcohol zo belangrijk dat je niet zonder kan?
Oud 07-04-2006, 10:15
Footprint
Footprint is offline
was er niet zo'n test dat zo'n gast met kersenbonbons als op 0,2 zat
Oud 07-04-2006, 10:24
Tripo
Tripo is offline
drink gewoon helemaal niet als je moet rijden, die enkele keer is dat toch geen ramp.
zelf ervaring met wel drinken en rijden en heeft me heel veel geld gekost, gelukkig geen ongeluk veroorzaakt maar zeer zeker van geleerd
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 11:04
vosje16
vosje16 is offline
Ik moet altijd rijden...de ene heeft geen rijbewijs, de andere durft niet rijden en de andere mag de auto van zijn ouders niet gebruiken omdat ie er al eens een ongeluk mee veroorzaakt heeft...En aangezien ik steeds ongeveer met dezelfde mensen op stap ga... Niet leuk om nooit iets te mogen drinken dan...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 11:22
Verwijderd
^hehe dat was altijd 1 van de redenen om geen rijbewijs te nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 11:42
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Footprint schreef op 07-04-2006 @ 11:15 :
Ja, na 50 kersenbonbons ofzo
Oud 07-04-2006, 13:49
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 07-04-2006 @ 12:04 :
Ik moet altijd rijden...de ene heeft geen rijbewijs, de andere durft niet rijden en de andere mag de auto van zijn ouders niet gebruiken omdat ie er al eens een ongeluk mee veroorzaakt heeft...En aangezien ik steeds ongeveer met dezelfde mensen op stap ga... Niet leuk om nooit iets te mogen drinken dan...
Dat probleem had ik ook altijd. En ik heb ook dronken gereden en dat is niet aan te raden. Intussen ben ik al 2 maal tegengehouden terwijl ik maar 1 glas gedronken had en zelfs dat ene glas is stressen... Het is het me niet waard om mijn rijbewijs kwijt te raken of een stikhoge boete te krijgen, ik ben afhankelijk van mijn auto.

Maar het is kiezen of delen. Of je gaat met andere mensen op stap, of je neemt de fiets of je slikt maar dat jij er altijd voor op moet draaien.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 16:02
Tripo
Tripo is offline
Wat dacht je van een taxi bellen, als je met een paar bent is dat best te betalen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 16:56
creatof
creatof is offline
Wat is het toch heerlijk om op 10 minuten fietsen van de beste discotheek in de regio te wonen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 17:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
ja, maar dat is alleen als je, je rijbewijs net hebt gehaald.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 18:21
Built to last
Built to last is offline
zit zelf met 3 glazen aan t begin van de avond en daarna niks meer altijd nog safe. laatst ook weer een dikke P geblazen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 13:40
kweety
kweety is offline
een gewoon glas bier doet er 1,5-2 uur over om afgebroken te worden. Dit moest ik zelfs voor mijn theorie-examen weten.
Oud 09-04-2006, 14:39
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2006 @ 12:42 :
Ja, na 50 kersenbonbons ofzo
hehe ach het gaat natuurlijk om het principe
Oud 09-04-2006, 17:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
creatof schreef op 06-04-2006 @ 10:53 :
Onzin, het is in nederland altijd 0,5 promille geweest en dat komt neer op ongeveer 2 glaasjes (afhankelijk van de persoon).

Een standaard glas met alochol word in ongeveer 1,5 uur afgebroken soms meer soms minder ook dat ligt aan de persoon natuurlijk.

Verder verveelend dat je vrienden niet kunnen rijden, neem eeens een taxi, huur een bus met een grote groep, of ga fietsen, want betalen ze dan wel mee aan de benzine b.v. aangezien ze zo vaak mee rijden.
Oud 15-04-2006, 18:16
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Bij Brainiac, die had er zo veel op dat ie over de 0,8 zat. Aangezien het in Engeland op werd genomen en de limiet daar 0,8 is.
Oud 19-04-2006, 18:08
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 09-04-2006 @ 18:20 :
Onzin, het is in nederland altijd 0,5 promille geweest en dat komt neer op ongeveer 2 glaasjes (afhankelijk van de persoon).
hahaha, altijd nog wel.

Beginnersrijbewijs is tegenwoordig 0,2 en terecht.
Oud 19-04-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
creatof schreef op 07-04-2006 @ 17:56 :
Wat is het toch heerlijk om op 10 minuten fietsen van de beste discotheek in de regio te wonen
sta je em 4 uur buiten, is het feest afgelopen. Dat is toch jammer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten