Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2002, 19:58
queue
queue is offline
Stelling: Alles wat de mens kan verzinnen kan uiteindelijk in de realiteit verwezenlijkt worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2002, 20:02
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Denk het niet. Ik geloof echt niet dat we ooit zullen kunnen tijdreizen bijv.. Er zal wel heel veel mogelijk worden van wat nu allemaal nog maar ideeën zijn, maar niet alles.
Denk je dat wel dan? er zullen toch altijd wel dingen zijn die niet verder zullen komen dan ideeën?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 21:48
McCaine
McCaine is offline
Dat lijkt me onzin. Je kunt gemakkelijk tegenstrijdige dingen bedenken, of dingen die niet kunnen combineren, en die kunnen dan nooit allebei verwezenlijkt worden.
Oud 08-07-2002, 22:07
Ox
Ox is offline
Het zal vast wel kunnen, en ook komen... maar tegen die tijd is de tijd wel zo'n beetje om... als dat zo is, dat we alles kunnen doen wat we willen, dan is de zon vast al weg ofzo. Zijn we iig allemaal wel dood. Maar als het leven van de mens altijd door zou gaan. Dan natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:41
Q
Q is offline
Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn dingen die onmogelijk zijn omdat ze in strijd zijn met de wetten van de natuur. Als je voorbeelden wilt kan ik ze opnoemen. Maar er zijn een hoop dingen die wel werkelijkheid worden.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:57
Ox
Ox is offline
Citaat:
Q schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn dingen die onmogelijk zijn omdat ze in strijd zijn met de wetten van de natuur. Als je voorbeelden wilt kan ik ze opnoemen. Maar er zijn een hoop dingen die wel werkelijkheid worden.
Noem er eens een paar dan, want dat is dan dus juist de grap... dat je na verloop van (een hele zooi) tijd ook de wetten van de natuur kan tegengaan..
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 16:13
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Q schreef:
misschien kun je over 200 jaar wel je hersenen aansluiten op een computer waardoor opeens alles mogelijk wordt; tenminste: dat het mogelijk wordt om alles te ervaren wat je kunt bedenken of holodecks en als we nou op een of andere manier de staat van heel het universum kunnen bepalen kunnen we misschien terugrekenen en precies zien hoe de wereld zo geworden is (dat heeft nog wel wat praktische moeilijkheden; qua geheugenruimte en rekentijd maar wie weet kunnen we die overwinnen )
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 16:35
Ox
Ox is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

misschien kun je over 200 jaar wel je hersenen aansluiten op een computer waardoor opeens alles mogelijk wordt; tenminste: dat het mogelijk wordt om alles te ervaren wat je kunt bedenken of holodecks en als we nou op een of andere manier de staat van heel het universum kunnen bepalen kunnen we misschien terugrekenen en precies zien hoe de wereld zo geworden is (dat heeft nog wel wat praktische moeilijkheden; qua geheugenruimte en rekentijd maar wie weet kunnen we die overwinnen )
Realiteit hadden we het over

Citaat:
Stelling: Alles wat de mens kan verzinnen kan uiteindelijk in de realiteit verwezenlijkt worden
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 16:40
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Ox schreef:

Realiteit hadden we het over

oh sorry die verlies ik weleens uit het oog
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 17:06
Ox
Ox is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

oh sorry die verlies ik weleens uit het oog
Haha, je hebt geen idee hoe goed ik dat herken
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 18:20
queue
queue is offline
Uiteraard moet het wel nut hebben om iets te verwezenlijken. Waarom zou je een bepaalde gedachte verwezenlijken als het niets toevoegd. In bepaalde SF films van vroeger bijvoorbeeld gebruikte ze futuristische computers waar we nu om lachen en nu ook niets qua nut zouden toevoegen. Ik denk meer in de richting van cybertechnologie, klonen en onze toekomstige digitale wereld die deze ideeen wel versneld kunnen verwezenlijken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 22:29
Joostje
Joostje is offline
nee.

je kunt niet tegelijk zijn en niet-zijn bv.
Oud 10-07-2002, 23:46
Daniel
Daniel is offline
Ik denk wel dat ergens in de toekomst een aantal dingen die nu 'onmogelijk' lijken of die we ons zelfs niet kunnen voorstellen toch gebeuren. Wie had tweehonderd jaar geleden ooit kunnen denken dat we nog eens echt op de maan zouden komen, en sterker nog, dat mensen over de hele wereld dat konden zien gebeuren vanuit een raar apparaat genaamd 'televisie'.
Vooral in deze tijd neemt de wetenschap grote sprongen; hoe meer we uitvinden/ontdekken etc. hoe meer we weer verder kunnen uitvinden etc.
Als we eens tweehonderd jaar in de toekomst konden kijken; ik wil wedden dat we dan al heel wat dingen zouden zien die we niet voor mogelijk hadden gehouden.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 10:21
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Joostje schreef:
nee.

je kunt niet tegelijk zijn en niet-zijn bv.
quantumlogic

ik denk dat we onze horizon nog wel zodanig zullen verbreden dat er nu eigenlijk geen dingen te noemen zijn die in de toekomst onmogelijk zullen blijven.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 19:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

quantumlogic

leg uit?
Oud 11-07-2002, 20:10
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Joostje schreef:

leg uit?
http://www.dimes.tudelft.nl/research...uwrekenen.html

Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 21:57
Joostje
Joostje is offline
ik snap natuurkunde nogal niet, maar anyway, ik ben toch geen electrode lijkt me :/
Oud 11-07-2002, 22:51
Mr`Mugatu
Mr`Mugatu is offline
Citaat:
~Black Rose264~ schreef:
Denk het niet. Ik geloof echt niet dat we ooit zullen kunnen tijdreizen bijv.. Er zal wel heel veel mogelijk worden van wat nu allemaal nog maar ideeën zijn, maar niet alles.
Denk je dat wel dan? er zullen toch altijd wel dingen zijn die niet verder zullen komen dan ideeën?
Ik denk dat tijdreizen wel degelijk mogelijk is. Zie maar eens de theorien over zwarte gaten. Waar tijd en ruimte samenkomen.
Hele ingewikkelde stof.
Reageren

Regels voor berichten