|
|
Bekijk resultaten poll: De gevolgen van de Russische toezegging van financiele hulp aan de Hamas, leidt tot: | |||
een breuk van het kwartet tussen Rusland en de andere partijen ten aanzien van de Midden-Oosten politiek |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 63.64% |
een volledige opheffing van het kwartet - ieder gaat zijn eigen weg m.b.t. de Midden-Oosten politiek |
1 | 9.09% |
Europese Unie volgt Rusland in toezegging van financiele hulp aan de Hamas. Er ontstaat een breuk tussen enerzijds de EU en Rusland en anderzijds de VS en VN. |
0 | 0% |
De VN volgen Rusland in toezegging van financiele hulp aan de Hamas. Er ontstaat een breuk tussen enerzijds de EU en de VS en anderzijds Rusland en de VN. |
0 | 0% |
Anders, namelijk.... |
3 | 27.27% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
Rusland belooft steun aan Hamas-regering
MOSKOU/TEHERAN - De Russische regering heeft Hamas financiële steun in het vooruitzicht gesteld omdat anders het Palestijnse bestuur bezwijkt onder de financiële problemen. Dat maakte het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zaterdag in een communiqué bekend. Om hoeveel geld het draait is onduidelijk. Minister Lavrov zou in een telefoongesprek met de Palestijnse president Abbas de steun hebben toegezegd. "Mahmoud Abbas stelde de intentie van Rusland zeer op prijs", stond in het persbericht te lezen. De bewindsman verklaarde eerder al dat het opschorten van de hulp aan de Palestijnse regering een vergissing is. Wel riep hij Hamas op gehoor te geven aan de eisen van de internationale gemeenschap. Erkenning Israël Hamasleider Meshaal toonde zich zaterdag weinig genegen dat te doen. Tijdens een conferentie in in de Iraanse hoofdstad Teheran verklaarde hij de erkenning van Israël uit te sluiten. "De nieuwe regering in Palestina zal Israël nooit erkennen. Er is geen andere weg dan verzet om de vijand uit ons land te verdrijven", citeerde het Iraanse persbureau ISNA de Palestijn zaterdag. EU Meshaal uitte scherpe kritiek op de Europese Unie wegens het dichtdraaien van de geldkraan. Zo wordt de democratisch genomen beslissing van de Palestijnen veronachtzaamd. "We dachten dat de Europeanen met hun democratische pretenties een rationele en eerlijke houding tegenover Palestina hadden. Nu zien we echter dat ook de Europeanen dezelfde weg zijn ingeslagen als de Verenigde Staten en druk op ons uitoefenen." http://nu.nl/news/713698/23/Rusland_...-regering.html Ter info: Het huidige Kwartet bestaat uit: Europese Unie, Verenigde Staten, Rusland en de Verenigde Naties. Dit Routekaart naar Vrede staat onder auspicieen van dit Kwartet. Denk je dat een toezegging van het geven van geld aan de Hamas, leidt tot een breuk tussen Rusland en de overigen van het Kwartet? Laatst gewijzigd op 15-04-2006 om 12:31. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Btw, http://video.google.com/videoplay?do...israel&pl=true ![]() hihi |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar volgens mij gaat het er helemaal niet om wie er conform de mensenrechten handelt, of o zo democratisch is, dat is allemaal gezichtsbedrog. Het gaat er in werkelijkheid om wie onze belangen het beste kan vervullen. En de Palestijnen hebben stomweg minder te bieden dan de Israeli's. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Dat is dus het verschil. Hoezeer je ook Bushbasher wilt zijn, de vergelijking tussen een regering en een terreurgroep met een legale tak is niet te trekken. Citaat:
Effectieve financiële chantage, die gezien het feit dat we het over terroristisch geweld hebben, best op zijn plaats is. Bedenk namelijk wel dat geld over maken naar de Hamas in feite gelijk staat aan directe steun aan een groepering die vijandig staat tegenover het hele westen en specifiek tegen een bondgenoot. En tja, dat is altijd al not done geweest. Het zou ongeveer zijn alsof de Nederlandse staat de Hofstadgroep vrij zou laten en voortaan zou betalen. Je financiert je vijanden niet, best logisch eiegnlijk..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En daarbij, als gekozen partij ben je wel een soort van voorbeeld voor je kiezers en dien je geen geweld te gebruiken. Voor de overige, mijn posts moeten niet opgevat worden als pro-Israelisch,want dat ben ik dus evenmin.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Meteen maar alle legers afschaffen, want landen met een leger zijn 'ondemocratisch'? |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat het wel zo is. Door hun toepassing van geweld gaan ze tegen dat ook hun eigen burgers zich vrij kunnen bewegen in hun eigen leefomgeving, dit veroorzaakt een dusdanige druk dat je je af kunt vragen of hamas wel goed werk doet voor iedereen die op hun heeft gestemd. Het buitensporig toepassen van geweld hadden we het over, niet over legers die er al dan niet zijn. Dat is natuurlijk een vergelijking die erg ver gezocht is. Een leger van een soevereine staat , of een terreurgroep die bussen vol onschuldige burgers opblaast.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien is het beter om ze eerlijk te berechten ,maargoed,dat is weer een andere discussie. Het kan best kloppen dat Hamas tijdens hun regeer periode tot nu toe geen aanslagen heeft gepleegd,maar hun totale houding is zeer offensief,tevens vraag ik mij af hoe serieus je zo'n groepering moet nemen. Kom nou zeg,stel je voor dat de SGP aanslagen pleegt, vervolgens de grootste partij wordt/in de regering komt , dan is het ineens helemaal OK en legitiem,omdat ze tijdens hun regeerperiode nog geen aanslagen hebben gepleegd,maar deze wel goedkeuren etc. Een beetje vreemd is het allemaal wel,ik ben blij dat ik er niet woon.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit is zeker geen Bushbashing, maar gewoon een observatie over de hypocrisie van het westen. Het gaat om het accepteren van democratische beslissingen, en dan is het wel opvallend dat het land dat het meeste op democratie en vrijheid hamert (de VS) deze zelf, van de westerse landen, het minst accepteert en naleeft. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Al helemaal gezien het feit dat de islamitische jihad, de grote rivaal van de hamas, ook gewoon ongehinderd door kan gaan.
|||
Citaat:
Als we op grote schaal rekruteringscentra in de VS uit de grond zie schieten waar Amerikanen getraind worden om Arabische vliegtuigen te kapen en in het Midden-Oosten zelfmoordaanslagen te plegen, dan zit er misschien een vergelijking in. Tot die tijd is het gewoon appels met peren vergelijken. Citaat:
Verder is het overigens een leuk detail: alle Arabische landen hebben VN resolutie 181 geschonden, Palestijnen inclusief. Diezelfde mensen willen nadat ze hun oorlog verloren hebben dan weer wel aanspraak maken op die resolutie? lol. Los daarvan is het natuurlijk de reinste onzin om iets anders na te streven dan een gelijkwaardige oplossing op basis van de huidige situatie. Iets anders zal een van de partijen gewoonweg niet accepteren en geen van beide partijen kan de ander nog vernietigen. Overigens kun je niet beweren dat Israël van nature toebehoord aan de Arabieren. Dan zou je moeten betogen dat het bij Turkije moet komen, de Ottomanen zijn immers de langst zittende recente bezetters.
||
Citaat:
"Visiting Tehran for a support conference of the Palestinians, Meshal was quoted by the ISNA news agency as blaming the West for "wanting the Palestinian people to starve."" (alsof hij zo achterlijk is dat ie niet weet dat de EU geld wilt geven aan NGOs) "The new government in Palestine will never recognize Israel and there is no other way than resistance to drive out the enemy from our lands," Meshal said." |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
De VS hoeven niet eens zo hard te schreeuwen om gehoord te worden, omdat ze iedereen die niet luistert in een klap weg kunnen vagen. Kleinere groeperingen worden alleen gehoord als ze een duidelijke en directe bedreiging vormen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hoeft me de geschiedenis niet uit te leggen, ik weet ook wel dat het niet helemaal in de haak is. Maar die gasten zitten er nu eenmaal, dus moet je pragmatisch zijn. Israël nu weer opheffen zou even inhumaan zijn als het afpakken van het land in 1949. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Nu zijn er gewoon twee volken die beiden niet meer weg gaan en een plek nodig hebben.
||
Citaat:
Ja, in sommige gevallen voor en in sommige gevallen tegen. Ik neem aan dat jij in sommige gevallen voor gevangenis straf bent en in sommige gevallen tegen. In sommige gevallen zul je tegen het eten van een maaltijd zijn en als je honger hebt voor. Ik pretendeer echt helemaal nergens de consequentheid zelve te zijn hoor ![]() En zo'n onzin is het niet om geweld als een ondemocratisch iets te zien,het draagt simpelwel niet bij aan een democratie, het tegengestelde zelfs.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De EU wilt bijvoorbeeld geld geven aan de Palestijnse bevolking via NGOs. Buiten de Hamas om dus. Ze worden klaarblijkelijk door de Hamas afgeschilderd als anaalkruipers bij de VS en Israel die het Palestijnse volk willen verhongeren. Ach. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zie ze qua regeringspartij een beetje als een LPF. Een partij die plotseling flink macht verkrijgt, maar niet goed weet wat je er mee aan moet. Wat voor een consequenties dat heeft? De LPF viel, door interne ruzies en minder steun vanuit de bevolking. Dat eerste kan wel van toepassing zijn op de Hamas, maar of dit ook het geval is voor het tweede punt? Aangezien er niet echt een degelijk alternatief is (in Fatah heeft men het vertrouwen verloren en een andere partij lijkt niet echt opgestaan te zijn), denk ik dat het Palestijnse volk de Hamas wilt laten aanklooien. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De SGP vertegenwoordigt een stroming mensen binnen Nederland die met hun hoofd nog in de Middeleeuwen zitten,ik denk dat ze wel een functie hebben ,ookal is deze gering. Daarbij,ik ben tegen Hamas, omdat ze geweld niet schuwen en ik ben daarom van mening dat het niet goed is om Hamas in de palestijnse regering te hebben. Er moet eens een eind komen aan dit veelste lang durende conflict, en met Hamas bereik je het tegengestelde.
||
Citaat:
Integendeel, er is al laten blijken dat er dan ruimte is voor onderhandeling. Het is niet zo dat ze ontkennen dat de Hamas gewonnen heeft, ofzo. Er wordt alleen gezegd dat met de groepering in huidige vorm niet te onderhandelen valt. Immers, met je potentiele moordenaar (of die van je bondgenoot) is het lastig te praten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|