Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2006, 14:40
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Haihai!

(sorry maar ik weet niet precies waar ik dit topic moet plaatsen)

Ik zit nu in 6vwo en zie er echt heel erg tegenop op volgend jaar te gaan studeren. Volgens veel mensen waarmee ik gesproken heb, is je studententijd de mooiste tijd van je leven. Ben ik nou de enige die zich dat absoluut niet kan voorstellen? Wat nou als ik daar in september op mn kamer zit en het absoluut niet zie zitten? Wat nou als ik daar geen vrienden maak? Ik ben nou eenmaal nogal verlegen. Ik heb wel een paar vriendinnen in mijn klas maar die ben ik na dit jaar dus kwijt omdat ze aan de andere kant van het land gaan studeren.

Zijn er nog meer mensen die dit zo zien?
Of die het zo zagen toen ze gingen studeren? En is het goed gekomen?

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2006, 14:49
Verwijderd
Cliché, maar: iedere tijd heeft mooie en minder mooie dingen.
En je kunt van te voren zelden voorspellen hoe iets zal gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 15:15
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zag er ook heel erg tegenop omdat gedwongen uit huis moest (moeder verhuisde naar buitenland) en in het begin heb ik het ook niet leuk gehad. Het was een kwestie van wennen en wachten op leuke en vooral gezelligere tijden. Veel met mensen omgaan en proberen er wat leuks van te maken, ook al had ik daar niet altijd zin in.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 16:03
Verwijderd
Het is niet de periode als student die het mooi maakt, maar wat je er zelf van maakt wat het leuk maakt. Als je maar op je niet leuk ingerichte kamertje blijft zitten, wordt het niet leuk. Maar als je voor jezelf een leuk plekje maakt, vrienden probeert te maken, je je bij een club aansluit (sport, studentenvereniging e.d.) en leuke dingen gaat doen, dan wordt de kans ook veel groter dat je een leuke tijd zal hebben. Het zit hem dus in de instelling en wat je ervoor over hebt, niet in het feit dat je student bent.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 16:40
kruizer
kruizer is offline
Het is nu mei.
Je gaat in september studeren.
Vier maanden.

Echt, dat zie tegen die tijd toch wel weer?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 20:08
belli
belli is offline
Tjah... Eerlijk gezegd ben ik niet zo zeer bang voor mijn studenten tijd, maar meer voor de tijd daarna. Het volwassen worden. Het verantwoordelijkheden moeten nemen. Maar goed.

K denk dat het wel een uitdaging voor je is. Begin er vol goede moet aan, op je eerste dag ga je naast iemand zitten en stel je jezelf voor. Iedereen is nieuw daar, bijna niemand heeft op school al een uitgebreide vriendengroep aan het begin van een nieuwe studie. Zet je beste beentje voor, het komt vast allemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 20:51
Nona
Nona is offline
Mijn middelbare school tijd was kut, maar mijn studententijd is leuk. Je krijgt zo veel meer vrijheden en zo veel meer mogelijkheden en kansen... Als je die een beetje leuk benut zonder jezelf erin te verliezen kun je een hele leuke studententijd hebben. Alleen op je kamer zitten is niet nodig; vraag na college eens een paar mensen mee te gaan de stad in ofzo, vrienden heb je zo gemaakt. Iedereen begint bijna alleen. Of groeit uit elkaar. Geen zorgen, gewoon zorgen dat je plezier hebt.
Oud 01-05-2006, 21:28
Verwijderd
Ja, ook al ben je verlegen, als je vantevoren al allerlei doemscenario's gaat verzinnen dan wordt het inderdaad wel kut ja.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 21:49
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben ook verlegen, maar ik zag er niet tegen op toen ik op de middelbare school zat. Erger dan daar kon het niet worden dacht ik altijd en ik ging toch een kleine studie doen. Ga verder idd wat dingen naast je studie doen en dan hoef je echt niet meteen aan een echte studentenvereniging te denken, kan wel natuurlijk. Ik heb me zo open opgesteld als ik kon en dan leer je wel mensen kennen. Komt wel goed
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 23:56
dwight88
dwight88 is offline
ik zit op dit moment tot mn nek in het studentenleven. Het is, voor mij, een leuke/goede tijd in mijn leven. Maar om te zeggen dat het dé mooiste tijd van mijn leven is: nee. In elk geval: ik kan niet voorspellen hoe de komende (hopelijk) 60/70 jaar eruit zullen gaan zien.

Voor mijn gevoel, maar dat heeft misschien ook te maken de mogelijkheden die ik heb gekregen (en gepakt).
Elke tijd heeft zo z'n charmes. 75 jaar zijn, terugkijken op je leven heeft ongetwijfeld ook mooie kanten. Elke levensfase heeft leuke en niet-leuke dingen.

Romantiseer het studentenleven niet, het is heus niet leuker dan andere momenten. Hooguit anders .
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 00:10
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Ik was ook altijd erg verlegen en ik vond mn middelbare school tijd best kut. Al die regels en dat gezeik aan je kop, werd er gek van. Ik was juist blij dat ik weg kon. Het studentenleven vind ik heerlijk. Je hebt lekker veel vrije tijd (ik iig wel), je kan doen wat je zelf wilt en je maakt snel genoeg weer nieuwe vrienden.
Oud 02-05-2006, 00:21
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Mijn studententijd was de mooiste tijd van mn leven
Hij duurde drie maandjes en daarna ben ik gestopt, maar het was de mooiste tijd van me leeevuuuhhhh
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 14:35
JJ13
JJ13 is offline
ik zag er ook tegenop om uit huis te gaan, weg van alles, maar gelukkig had ik een vriendin die in hetzelfde huis kwam te wonen. tijdens de intro heb ik zoveel mensen leren kennen, dat gebeurt bij jou vast ook. iedereen zit in hetzelfde schuitje en je leert veel mensen kennen. het is geweldig om op jezelf te wonen, zelf alles te bepalen en je veranderd er ook door. je wordt zelfstandig. ik had er niks van willen missen. geniet ervan!!!
Reageren

Regels voor berichten