Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2006, 17:52
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Ik heb nu sinds een geruime tijd, ik zou niet precies de vinger erop kunnen leggen, maar ik schat zo'n 2/3 maand zo af en toe last van ontzettende maagpijn. Geen buikpijn, maar echt maagpijn. Het begint een beetje als een verergerd hongergevoel, wat niet weggaat na het eten en dan vrij stekend wordt.

Het is niet áltijd aanwezig, maar wel meestal voor langere tijd. Een aantal dagen en dan weer een tijdje iets minder (maar nog wel 1 keer per dag even een steek ofzo)

Ik heb niets veranderd aan mijn eetpatroon en het loopt ook niet synchroom met mn cyclus ofzo. En kan het ook niet aan speciale voedingsmiddelen koppelen.

Heb al wel aan een maaginfectie ofzo lopen denken of een maagzweer, want heb zo van januari tot en met begin maart aardig wat stress gehad, maar dan zou dat nu toch moeten verbeteren.

Ik wil er wel mee naar de dokter, maar moet ff wachten tot ik weer thuis ben in Nederland (ivm verzekering enzo), dus tot die tijd, hoor ik graag of iemand dit ook kent?
Oud 18-04-2006, 18:01
Roos
Roos is offline
Goeie openingspost zeg, normaal post ik altijd een rijtje vragen, maar dat is bij jou haast niet nodig
Merk je verschil tussen 's ochtends- 's middags - 's avonds?
Rook je? Drink je alcohol? Gebruik je regelmatig aspirines? Dit zijn risicofactoren voor een maagzweer/infectie.

Zijn er dingen die de pijn uitlokken of juist verzachten?
Oud 18-04-2006, 20:30
coopergirl
coopergirl is offline
Gebruik je bepaalde medicijnen?
Oud 19-04-2006, 06:28
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Nee, dat probeerde ik ook al uit te leggen. Er is niets waar ik echt een verschil door merk. Ook niet tussen het dagdeel...

Ik rook niet, drink wel, maar zeker niet vaak en/of veel. Misschien 2x per maand en dan misschien 3/4 drankjes.

Gebruik wel eens ibuprofen of aleve, maar meestal enkel tijdens de eerste dagen van mn ongesteldheid. En meer eigenlijk ook niet. Niet overmatig naar mijn idee. Ben voor de rest aan de pil, maar dat is niet recent veranderd, zeker al bijna 5 jaar zo.
Oud 19-04-2006, 10:22
Roos
Roos is offline
Ibuprofen kan je beter niet gebruik en voor je maag

Verder kunnen we hier dus geen duidelijke aanleiding vinden voor je maagpijn, ik denk dat de huisarts meer oplossing biedt
Oud 19-04-2006, 11:07
Verwijderd
Overigens is een verband tussen stress en een maagzweer alleen aangetoond bij zeer ernstige lichamelijke stress, zoals een levensbedreigende operatie of het oplopen van veel derdegraads brandwonen, en niet bij stress door school of werk.

Laatst gewijzigd op 20-04-2006 om 06:25.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 16:34
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik heb precies hetzelfde gehad en bij mij duurde het dus ook een aantal maanden, en toen hebben ze met een scopie gezien dat ik een kleine ontsteking in mijn maag had. Ik heb toen een tijdje pantazol geslikt en nu is het over. Ik weet niet of je pantazol alleen op recept kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 22:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
Femme-Fatale schreef op 19-04-2006 @ 17:34 :
Ik heb precies hetzelfde gehad en bij mij duurde het dus ook een aantal maanden, en toen hebben ze met een scopie gezien dat ik een kleine ontsteking in mijn maag had. Ik heb toen een tijdje pantazol geslikt en nu is het over. Ik weet niet of je pantazol alleen op recept kan krijgen.
Ik raad het sowieso af om 'zomaar' wat te slikken, zonder dat je de oorzaak van je buikpijn weet

Regels voor berichten