Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2006, 08:18
Azaelia
Azaelia is offline
Ey Mensen,
zelf ben ik nu al 45 dagen Christelijk aan het vasten, vandaag de laatste dag. Ten eerste ben ik benieuwd of meerdere mensen dit doen en mijn tweede vraag, wat zal het eerste snoepgoed zijn wat jij weer eet?
Oud 15-04-2006, 09:33
Verwijderd
ik vast niet, maar als ik dat wel zou doen, zou ik geloof ik als eerste weer chocola eten
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 10:15
Verwijderd
Ik weet niet zoveel van het Christelijke geloof, dus ben ik wel benieuwd wat het idee achter dit vasten is.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 11:00
siese
siese is offline
een paasei natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 17:36
Azaelia
Azaelia is offline
Voor mijzelf heb ik zoiets dat het mij dichter bij God brengt. Dat ik in die tijd net wat meer bij alles stil sta. En verder is het natuurlijk leuke manier om weer in je bikini te passen voor de zomer.
Ik heb wel ontzettend veel zin in chocolade, nog 1 nachtje!
Oud 15-04-2006, 19:26
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Hoe werkt dat vasten dan? Tussen zons op- en ondergangniet eten? Of zit het anders in elkaar?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 20:02
Azaelia
Azaelia is offline
Christelijk vasten is vanaf carnaval tot Pasen 40 dagen vasten. (voor de tellers onder ons, het zijn 46 dagen van carnaval tot Pasen maar de zondagen worden niet meegeteld) Het houdt voornamelijk in niet snoepen en geen vlees eten doordeweeks. (alleen op zondag mag, daarom telt de zondag dan ook niet mee)
Wat precies onder snoepen valt etc. ligt denk ik bij iedereen anders. Sommigen doen ook dat je geen alcohol mag nuttigen bijvoorbeeld. Beetje naar eigen ingeving.
Oud 15-04-2006, 21:04
Verwijderd
Citaat:
deliana schreef op 15-04-2006 @ 21:02 :
Christelijk vasten is vanaf carnaval tot Pasen 40 dagen vasten. (voor de tellers onder ons, het zijn 46 dagen van carnaval tot Pasen maar de zondagen worden niet meegeteld) Het houdt voornamelijk in niet snoepen en geen vlees eten doordeweeks. (alleen op zondag mag, daarom telt de zondag dan ook niet mee)
Wat precies onder snoepen valt etc. ligt denk ik bij iedereen anders. Sommigen doen ook dat je geen alcohol mag nuttigen bijvoorbeeld. Beetje naar eigen ingeving.
Maar dit vasten doen niet alle christenen. Voor zover ik het weet doen alleen rooms - katholieken dit.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 23:29
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ik ben het nog niet van plan.
Eerste snoep weet ik niet.
Oud 15-04-2006, 23:31
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Citaat:
shining schreef op 15-04-2006 @ 22:04 :
Maar dit vasten doen niet alle christenen. Voor zover ik het weet doen alleen rooms - katholieken dit.
Nee idd, ik ben Christen maar vast zeker niet.
Ik ben veel te dankbaar voor al het lekkers wat wij krijgen.
Oud 16-04-2006, 12:35
Myuki
Myuki is offline
Ik heb een tijdje mee-gevast met mijn moeder, tot mijn verjaardag. Ik ben niet christelijk, maar vind het wel goed.
Oud 16-04-2006, 22:56
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
deliana schreef op 15-04-2006 @ 18:36 :
Voor mijzelf heb ik zoiets dat het mij dichter bij God brengt. Dat ik in die tijd net wat meer bij alles stil sta. En verder is het natuurlijk leuke manier om weer in je bikini te passen voor de zomer.
Ik heb wel ontzettend veel zin in chocolade, nog 1 nachtje!
je wilt wel dichter bij god komen,maar ondertussen geef je wel toe aan je eigen ijdeltuiterij.

Maargoed, ik hoop dat je bikini weer past

ont.
ik zou als eerst een broodje gezond eten, denk ik.
Oud 16-04-2006, 23:08
Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
Tiño schreef op 16-04-2006 @ 23:56 :
je wilt wel dichter bij god komen,maar ondertussen geef je wel toe aan je eigen ijdeltuiterij.

Maargoed, ik hoop dat je bikini weer past

ont.
ik zou als eerst een broodje gezond eten, denk ik.
Lol, die heb ik al zat gegeten afgelopen 46 dagen. (mijn lievelingsmaaltje Serieus!)
Maar voor mij snijdt het mes gewoon aan twee kanten. Ik heb vandaag wat chocolade op. Niet veel, maar dan geniet je toch weer even. Voor mij helpt het om eens het jaar echt even stil te staan, voor veel mensen is dat met kerst, maar daar gebeurd eigenlijk ook nog maar weinig mee. Zoals ik zei, het is puur persoonlijk. (Het is inderdaad voornamelijk Rooms-Katholiek)
Naast mijn moeder ken ik dan ook niemand die verder mee heeft gedaan. Ik was nieuwsgierig of er hier mensne zaten. En offtopic, ik ben niet zo'n ijdeltuitje hoor .
Oud 17-04-2006, 11:06
Iduna
Iduna is offline
Een vriendin van mij deed dit altijd. Al het snoep dat ze normaal kregen, deden ze in een trommeltje. In het weekend mochten ze wel wat snoepen (maar niet die hele trommel). Ik weet niet of ze dat nog steeds doet. Maar als je snoep mag opsparen en met Pasen alles mag opeten, dan val je denk ik niet af.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 11:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben Christelijk maar ik vast niet. Ik ben protestant en vind vind vasten een typisch katholiek iets, net als carnaval. Dat vier ik ook niet.
Oud 17-04-2006, 13:29
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 17-04-2006 @ 12:06 :
Maar als je snoep mag opsparen en met Pasen alles mag opeten, dan val je denk ik niet af.
Afvallen is het doel toch ook niet van dat vasten?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:00
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-04-2006 @ 14:29 :
Afvallen is het doel toch ook niet van dat vasten?
Nee. Maar ze had het over afvallen als 'leuk bijkomstigheid van vasten'. Nou bij mijn vriendin werkt dat volgens mij niet, als ze met Pasen al dat snoep mag eten.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 15:45
Azaelia
Azaelia is offline
lol, dan moet je een grote trommel hebben als je zoveel wil snoepen dat ze in een weekend alles erbij heeft wat er met 46 dagen vasten eraf is gegaan. (ook niet alles wat onder snoep valt stouw ik in da ding hoor, moet je eens proberen om gebak ofzo een maand te bewaren, of koek, nee bedankt!) Bij mij in mijn 'grote' trommel, zaten in totaal: 3 paaseitjes en jawel 1 zuurtje.
Oud 23-04-2006, 09:49
bij
bij is offline
ik snoep normaalgesproken al niet/tot weinig , om het maar es heel braaf te zeggen heb ik aan 3 maaltijden genoeg
Reageren

Regels voor berichten