Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2006, 10:06
Verwijderd
Ik heb platvoeten.

Hierdoor heb ik jaren geleden knieproblemen gehad (in combinatie met de groei). Ik heb toen steunzolen gekregen die er dus voor zorgen dat mijn voeten in een betere stand staan.

Sinds een aantal weken heb ik erge last van mijn enkel wat vlgens mij ook komt door de verkeerde stand van mijn voeten. Daarnaast lijken mijn voeten nog meer naar binnen te gaan staan (al lijkt mij dit niet echt logisch).

Heeft iemand misschien tips of oefeningen die ik kan doen voor mijn voeten??
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 10:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Misschien geen antwoord wat je wilt horen, maar kun je niet teruggaan naar de podotherapeut of degene die de steunzolen gemaakt heeft? Ik heb van hem toen ik mijn steunzolen kreeg, ook oefentips gekregen. En zeker als je de laatste tijd meer last van je enkel hebt, zou ik even laten controleren of je steunzolen nog goed zijn. Misschien moeten ze wel aangepast worden en is het dan heel gauw weer over.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 18:05
Verwijderd
wat HaWaHaai zegt. je kan beter naar die man gaan die kan je beter helpen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 20:19
Balance
Balance is offline
Zijn je steunzolen niet gewoon teveel versleten dat ze je voeten niet genoeg meer corrigeren?
Oud 04-03-2006, 20:46
Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-03-2006 @ 11:06 :
Ik heb platvoeten.

Hierdoor heb ik jaren geleden knieproblemen gehad (in combinatie met de groei). Ik heb toen steunzolen gekregen die er dus voor zorgen dat mijn voeten in een betere stand staan.

Sinds een aantal weken heb ik erge last van mijn enkel wat vlgens mij ook komt door de verkeerde stand van mijn voeten. Daarnaast lijken mijn voeten nog meer naar binnen te gaan staan (al lijkt mij dit niet echt logisch).

Heeft iemand misschien tips of oefeningen die ik kan doen voor mijn voeten??
naar de orthopeed
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 22:12
OwL
OwL is offline
ik heb ook voeten die naar binnen staan. vroeger had ik het nog erger en ging daardoor ongeveer 2 keer per dag door m'n enkel. toen ben ik naar de fysiotherapeut gestuurd. die gaf me oefeningen om te zorgen dat ik op de buitenkant van m'n voeten ging lopen... dat heeft wel goed geholpen... misschien heb je er wat aan:

*probeer eraan te denken als je loopt. (dus probeer op de buitenkant van je voeten en je grote teen te steunen)

*pak een doek of een stuk wcpapier en haal dat met je tenen naar je toe.

* ga eerst rechtopstaan zoals je dat normaal doet. en ga daarna een paar seconden met je voeten in de houding staan die correct is. doe dit 2x per dag 10 keer achter elkaar.

ik hoop dat je er iets aan hebt... verder succes!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 20:45
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Misschien ben je wel toe aan nieuwe steunzolen. Vaak als je ze een poosje niet hebt gedragen of als ze wat ouder zijn sluiten ze vaak niet zo lekker meer aan op je voeten.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 20:59
Mara
Mara is offline
Zoals gezegd, naar de podotherapeut!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 16:30
Verwijderd
Wat een upje zeg.
Maar ja zoals al gezegd weet ik dat ik naar de podotherapeut moet.
Ik krijg dan ook echt steeds meer last van mijn enkel en dat is niet goed.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 17:28
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Zelf denk ik, dat je steunzolen gewoon teveel zijn versleten/doorgezakt zodat ze je voeten niet genoeg meer corrigeren. Zulke problemen heb ik ook wel eens. Nieuwe steunzolen laten aanmeten is dan de enige oplossing.

Steunzolen dragen is tegenwoordig niet echt z'n ramp meer als vroeger. Je kunt ze gewoon in hele leuke schoenen dragen en niemand die het ziet. Als ik mijn moeder zo hoor, kreeg je vroeger altijd van die metalen/ijzeren steunzolen welke d.m.v. gipsafdrukken van je voeten werden vervaardigd. En dan moest je ze ook nog dragen in van die lompe schoenen. Gelukkig heeft de tijd niet stil gestaan!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 19:13
Anno2007
Anno2007 is offline
misschien helpt cesartherapie?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten