Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2002, 20:18
D@mien
D@mien is offline
Voor zover ik begrijp ondersteunt XP de seriële muizen niet meer, en zijn te belazerd om er een patch voor te maken...ze suggereeren dan ook dat je de 'native drivers' van XP maar moet gebruiken om de muis te laten werken...maar zoals bij mij, geeft XP de verkeerde muis aan! En dat is vervelend als XP een scroll muis ziet, terwijl ik een 3knopsmuis heb. Ze dwingen je dus eigenlijk om een XP compatible muis moet kopen....Dit vind ik ziekelijk, want ik ben tevreden met mijn muis, en heb geen behoefte aan een ander...Ik gebruik normaal de dubbelklik functie erg vaak, maar dat kan niet, omdat alle XP compatible muizen scrollmuizen zijn.
Wat moet ik nu dan doen om mijn muis normaal te laten werken?
Oud 30-03-2002, 21:50
Verwijderd
Windows 2000 of Linux installeren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 22:41
Verwijderd
Eh, no offense, 't zal dan wel weer mijn kromme redenering zijn, maar waarom zit je in godsvredesnaam A. zonder wheel en B. met serieel te muizen?

Een Logitech Wheelman Pro oid kost je een euro'tje of 13. En dan heb je een ontzettend fijne PS/2 of USB (al naar gelang wat je wilt) muis. Ook om mee te gamen. (Iedereen die op mijn bak heeft gespeeld vraagt aan me wat die muis gekost heeft).
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 10:28
Verwijderd
Dobermann heeft wel een punt .. PS/2 en USB zijn toch echt standaard
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 12:08
@pie
@pie is offline
idd als je geld hebt voor XP heb je dat toch ook wel voor een simpel muisje?
Oud 31-03-2002, 13:00
CryptapiX
CryptapiX is offline
mjah seriele muis.. jesus.. en dan ZONDER wheel..
ga njaar winkel en koop voor 10 euro een ps2 muis ZONDER wheel dan ben je ook blij
Oud 31-03-2002, 13:19
D@mien
D@mien is offline
Et punt is: Ik ben verslaafd aan de dubbelklik, en ik zoek dus een muis die een scroll heeft, maar ook een dubbelklik...voor een betaalbare prijs...
Tot die tijd wil ik nog gewoon mijn oude muiskunnen gebruiken...
Oud 31-03-2002, 13:21
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Op de muis die ik heb (ook logitech) kun je de scrollbal indrukken wat dus als een extra muisknop kan dienen. Maybe kan je die als dubbelklik functie instellen?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 14:26
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Eh, no offense, 't zal dan wel weer mijn kromme redenering zijn, maar waarom zit je in godsvredesnaam A. zonder wheel en B. met serieel te muizen?

Een Logitech Wheelman Pro oid kost je een euro'tje of 13. En dan heb je een ontzettend fijne PS/2 of USB (al naar gelang wat je wilt) muis. Ook om mee te gamen. (Iedereen die op mijn bak heeft gespeeld vraagt aan me wat die muis gekost heeft).

You got a point....ik denk dak maares naar een andere muis ga zoeken dan...
Oud 31-03-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Tiger_Wolf schreef:
Op de muis die ik heb (ook logitech) kun je de scrollbal indrukken wat dus als een extra muisknop kan dienen. Maybe kan je die als dubbelklik functie instellen?
Dat kan ook. Overigens kun je Windows zo instellen dat je de dubbelklik amper nodig hebt (ook vind ik het zelf vervelend werken)..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 16:03
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 13:55
Digger3
Digger3 is offline
Citaat:
******** schreef:
Windows 2000 of Linux installeren.
of een ander OS....
bijv. *BSD
Oud 02-04-2002, 13:59
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Digger3 schreef:
of een ander OS....
bijv. *BSD
zo.. wou jij even je "slimme" kant laten horen ?
Oud 02-04-2002, 16:22
Verwijderd
Je hebt ook kabeltjes waarmee je van ps/2 poort naar usb kan gaan (die plug je dus aan het kabeltje van de muis). Misschien dat het dan wel werkt? Ietsje goedkoper dan een nieuwe muis denk ik. En als je voor een nieuwe muis gaat, doe dan optisch. Die zijn wel ietsje duurder maar gaan veel langer mee en zijn veel preciezer + je hoeft ze niet schoon te maken. Een logitech optische kost ongeveer een euro of 30.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 21:32
Verwijderd
Citaat:
spawn again schreef:
Je hebt ook kabeltjes waarmee je van ps/2 poort naar usb kan gaan (die plug je dus aan het kabeltje van de muis). Misschien dat het dan wel werkt? Ietsje goedkoper dan een nieuwe muis denk ik. En als je voor een nieuwe muis gaat, doe dan optisch. Die zijn wel ietsje duurder maar gaan veel langer mee en zijn veel preciezer + je hoeft ze niet schoon te maken. Een logitech optische kost ongeveer een euro of 30.
Als 't beste jong een SERIEELE muis heeft, wat heeft hij dan aan alleen een PS/2 -> USB converter?

Overigens kan ik een optische muis niet aanbevelen. Trouwens, geen een gamer die ik ken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten