Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2006, 16:35
Naz
Naz is offline
Hallo,

Ik heb sinds een vandaag ene probleem met mijn Internet Connection Sharing die geïntegreerd zit in windows. Het is altijd al lichtelijk instabiel geweest maar als ik de netwerkbrug herstelde deed deze het altijd weer normaal.

Deze keer dus niet. Ik deel mijn connectie door middel van een HUB, één computer maakt direct verbinding met internet en de rest van de computers maken via deze host ook verbinding met internet. De host doet het prima, één van de clients heeft ook normaal internet verbinding maar één computer zit heel onnodig irritant te doen.

Namelijk, hij wil geen IP aannemen, althans, niet eentje die geaccepteerd wordt, normaal gesproken ziet het er op de client computers ongeveer zo uit:

IP Adres: 192.168.0.xxx
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.0.1

Maar als ik nu het vraag om het IP adres te vernieuwen (zowel met herstellen als ipconfig/release ipconfig/renew) dan geeft de computer aan dat dit niet mogelijk is of niet goed functioneerd. Daarnaast zie ik een bericht op de host computer die dit nogmaals bevestigd.

Ik heb geprobeerd het IP Adres Subnetmasker en de Standaardgateway gewoon zelf in te vullen, zowel bij de netwerkbrug als bij de LAN verbinding zelf, en als ik dat doe geeft de computer aan dat er wel internet verbinding is "Mxtream op host" maar ik kan geen internet verbinding krijgen. Lijkt me dat dit komt doordat het IP Adres dat ik invul niet het IP adres is dat normaal gesproken toegewezen wordt.

Ik heb geprobeerd om de netwerk-kabels te verwisselen maar ook dat heeft geen effect, op de andere client computer en mijn 2 laptops krijg ik wel gewoon internet verbinding als ik de netwerkkabel van de computer met problemen gebruik.

Dus eigenlijk mijn directe vraag is, hoe kan ik oplossen dat mijn Netwerkbrug/LAN verbinding geen automatisch IP adres toegewezen krijgt.

Alvast bedankt

Naz
Oud 25-04-2006, 16:55
Naz
Naz is offline
Ik heb het al uitgevonden, ik moest de DNS servers nog opgeven

Had ik nog nooit eerder gedaan en snap ook niet waarom ik er niet één toegewezen kreeg.

Als iemand dat weet is dat welkom.
Oud 25-04-2006, 17:11
bam
bam is offline
Citaat:
Naz schreef op 25-04-2006 @ 17:55 :
Ik heb het al uitgevonden, ik moest de DNS servers nog opgeven

Had ik nog nooit eerder gedaan en snap ook niet waarom ik er niet één toegewezen kreeg.

Als iemand dat weet is dat welkom.
Als je er voor kiest om je ip adres handmatig op te geven, moet je automatische ook je dns zelf invullen
Reageren

Regels voor berichten