Hoi, ik ben op zoek naar een kinderboek (of meerdere).
Ik weet de titel jammer genoeg niet meer. Ik had toen ik 11 ofzo was op een rommelmarkt in een kerk kinderboekjes gekocht. Het was meer een prentenboek, dus niet in stripfiguurstijl.
Het ging over een professor of uitvinder die allerlei avonturen beleefde. Hij vond namelijk een graafmachine uit in de vorm van een mol. Daar ging hij dan naar allerlei plekken toe. Hij had geloof ik op den duur drie van deze mollen uitgevonden (steeds een betere versie) en ze heetten resp. type I, II en III geloof ik (lekker simpel) Op het boekje stond hij geloof ik met zijn graafmol.
In mijn geheugen ziet het ong zo uit (niet helemaal goed maar dan krijg je een beetje een beeld)
Daarnaast vond hij geloof ik in een ander boekje een soort drankje uit waarin hij in bepaalde dieren kon veranderen, zoals een zwaluw (hij at dan vliegen die volgens hem naar kip smaakten).
Meer informatie heb ik eigenlijk niet maar ik hoop dat iemand dit verhaal bekend voorkomt en misschien mij de titel of auteur kan vertellen of als je hem hebt, dit aan mij wilt verkopen.
Alvast bedankt!