Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2006, 00:30
Fainne
Fainne is offline
Ok er is al veel gezaagd over leeftijdsverschillen, dat weet ik.
maar dit specifiek heb ik nog niet gevonden.

In relaties dat de man ouder is dan de vrouw, wordt bijna alles aanvaard.
Als de man, zeg nu, 10 jaar ouder is, kan het praktisch nog, zolang het meisje maar meerderjarig is.

Maar ik heb het gevoel dat het omgekeerd toch iets moelijker ligt, misschien omdat meisjes verstandelijk zogezegd 2 jaar voorstaan op jongens.

Waar ligt voor jou de grens?
Bij redelijk grote leeftijdsverschillen tussen het jongen en het meisje, waarbij de jongen jonger is, hoort hij misschien toch meerderjarig te zijn eer er van een relatie sprake mag zijn?

Wat is jouw mening hierover, wat kan nog en wat kan niet, hoe zou jij reageren als een meisje in jouw buurt een veel jongere vriend had?

en ja dit is betreffende op mij,
ik heb het steeds ontkend, en ik praatte ook expres over hem als 'een geweldig kind' om te benadrukken hoe jong hij is , maar nu lukt dat niet langer.
maar ik veel meer durf ik er niet over te zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2006, 05:16
Gothic
Gothic is offline
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik verliefd word op een echt jonger iemand. Een jaar kun je misschien nog niet helemaal zien, maar veel jonger lijkt me onwaarschijnlijk. Of hij moet zoveel ouder lijken, maar dan nog zal het waarschijnlijk op een aantal vlakken niet werken, omdat hij 'zo jong' is. Over het algemeen val ik op 'mannen' en niet op jongetjes...
Oud 14-04-2006, 05:17
Gothic
Gothic is offline
Maar boeiend, als jij die jongen leuk vindt en je denkt dat het kan werken, why not, boeiend dat het niet 'hoort'. Overgens hoop ik wel dat ie ouder dan 16 is ...
Oud 14-04-2006, 07:29
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik vind het ook fijner als de jongen wat ouder is, maar idd, als je die jongen echt leuk vind: go for it
Oud 14-04-2006, 07:48
Verwijderd
Nouja, als je uit gaat van het hele 'meisjes zijn 2 jaar eerder volwassen' idee, dan is een meisje met een 2 jaar jongere jongen net zo normaal als een meisje met een 6 jaar oudere jongen, en daar wordt meestal niet moeilijk over gedaan.

Ik zou geen problemen hebben met een jongen die jonger is dan ik, zo lang hij me niet het gevoel geeft dat hij jonger is. Een jongen die ouder is moet me trouwens ook niet het gevoel geven dat hij ouder is. Dan heb je al gauw zo'n asymmetrische verhouding, vind ik.

Oh en mijn vriend is op zich wel jonger dan ik; ik word over een week 21 en hij over 2,5 week
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 08:30
Zebra
Zebra is offline
Normaal ligt de grens bij mijn eigen leeftijd (in dit geval 17 dus), mijn huidige vriend is 20 en dat gaat prima samen en heeft een lichte voorkeur. Toch ken ik sinds dit jaar een jongen die ik gerust geweldig zou kunnen vinden als ik vrijgezel was geweest; Hij weet overal wel wat vanaf, is intelligent, erg wijs, in het bezit van veel mensenkennis, gek op dieren, echt niet lelijk, altijd aan het lachen, verschrikkelijk open-minded en erg positief in het leven staand, lichamelijk, erg ambitieus, leuke humor hebbend etc.
Echter is hij net 14, en doet hij dit jaar tegelijkertijd met mij eindexamen. Al denk ik niet dat, dat reden voor mij zou zijn om me van een dergelijke relatie te weerhouden; De verhoudingen zijn alleen zo anders, en dan vooral omdat hij mij nogal 'bewonderd' om de dingen die ik doe of meegemaakt heb. Zelfde als dat hij laatst tegen mij zei; 'Met jou wil ik best een keertje seks hebben, omdat ik weet dat het dan gelijk goed gebeurt ' wetende dat ik dan de eerste zou zijn voor zijn all the way. Maar het lijkt me gewoon vreemd; Normaal gesproken ben ik de 'lerende factor' van mijn vriendjes, en dat zou op vele gebieden nu omgedraaid zijn.

Ik ken verschillende meisjes met een jongere vriend (zij 18, hij 14 o.a.) en die zijn al zeker 1,5 jaar heel gelukkig samen. Ik heb daar ook niet zoveel problemen mee, al was het anders geweest wanneer zij met mijn broertje van 14 zou gaan, omdat dat zo dichtbij zou zijn waarschijnlijk.
Als mensen gelukkig zijn, moeten ze het zelf weten, 1,5 jaar serieus bewijst toch ook wel dat het gewoon prima samen kan gaan. Dat iemand op dat moment nog minderjarig is interesseert me eigenlijk niet zoveel.
Oud 14-04-2006, 08:35
thunder110
thunder110 is offline
Sja, op mijn zestiende had ik absoluut geen oog voor veertienjarige jongens, op mijn twintigste is het tweejarige verschil geen probleem
Oud 14-04-2006, 08:39
Hawahaai
Hawahaai is offline
Binnen bepaalde grenzen vind ik het geen probleem. Een vriendin van mij heeft een vriend die 2 jaar jonger is, dat gaat prima. Ik heb zelf ooit een vriendje gehad die een jaar jonger was, en dat liep echt niet. Ikzelf heb dus liever een even oude of oudere jongen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 08:52
Verwijderd
Onder de 18 is het denk ik inderdaad wel lastig, niet per se om het leeftijdsverschil maar omdat jij op je 18e en hij op zijn leeftijd nog zoveel door gaat maken. Je bent nog zo bezig met je eigen leven opbouwen en daarin kun je zelf nog ontzettend veranderen. Ik ben nu 21 en ben echt zo anders dan op mijn 16e, ik ben van introvert naar extravert gegaan zeg maar. Jij gaat misschien een stuk eerder dat soort dingen door dan hij en dan kan de afstand tussen jullie ineens veel groter zijn.

Daarom kan het op latere leeftijd ook wel denk ik. Mijn ouders zijn 20 jaar samen geweest en mijn moeder was 8 jaar ouder dan mijn vader, maar mijn vader was al 24 toen zij wat kregen.

Wel leuk dat er es een meisje zegt dat ze heel kinds, i.p.v. dat ze oh zo volwassen is voor haar leeftijd
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 10:29
zeep007
zeep007 is offline
Ooit verliefd geweest op een jongen van 17 toen ik 19 was. Maar hij was mooi, heel mooi. Dus dat heb ik mezelf vergeven

Nu maakt het me denk ik niet uit, als hij maar boven de 20 is. Maar ik zie mezelf niet snel op jongere jongens vallen...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 10:58
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 14-04-2006 @ 09:52 :
Onder de 18 is het denk ik inderdaad wel lastig, niet per se om het leeftijdsverschil maar omdat jij op je 18e en hij op zijn leeftijd nog zoveel door gaat maken. Je bent nog zo bezig met je eigen leven opbouwen en daarin kun je zelf nog ontzettend veranderen. Ik ben nu 21 en ben echt zo anders dan op mijn 16e, ik ben van introvert naar extravert gegaan zeg maar. Jij gaat misschien een stuk eerder dat soort dingen door dan hij en dan kan de afstand tussen jullie ineens veel groter zijn.

Daarom kan het op latere leeftijd ook wel denk ik. Mijn ouders zijn 20 jaar samen geweest en mijn moeder was 8 jaar ouder dan mijn vader, maar mijn vader was al 24 toen zij wat kregen.

Wel leuk dat er es een meisje zegt dat ze heel kinds, i.p.v. dat ze oh zo volwassen is voor haar leeftijd
Je bedoelt bijvoorbeeld het feit dat hij nog niet uit z'n puberteit is, en ik het gevoel heb dat ik in een tweede puberteit ben gekomen? Niet dat het te merken is dat hij nog in z'n puberteit zit. Ik ben trouwens ook sinds m'n 16de van introvert naar extravert gegaan

Maar weet je, we zijn allebei zo van die mensen, die altijd kinds zullen blijven, maar die zich vanbinnen tegelijkertijd ook zo oud voelen.
Hij is dus niet ouder dan 16, maar hij is wijzer dan vrienden van me die over de 20 zijn..
Hij weet meer over de wereld dan ik

En voor de rest heb ik trouwens wel genoeg aandacht van mannen hoor, allemaal ouder.
Maar er is zo niemand die eruit springt en met hem heb ik nu al zo'n diepe connectie.
Ik zal wel zien hoe het loopt... eerst hele goede vrienden worden.
Het leeftijdsverschil stoort me toch serieus, dus wacht ik liever tot hij iets ouder is.
want hoe ouder men is, toch, hoe meer een leeftijdsverschil wordt aanvaard.

Al bedankt voor de overige reacties
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 11:23
Iduna
Iduna is offline
Ik ga bijna nooit om met mannen die jonger zijn dan ik, dus ik acht de kans klein dat ik straks een jongere vriend zal krijgen. Maar ik zou me niet echt prettig vinden bij het idee dat mijn vriend jonger is. Tja, het is gewoon een gevoel.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 14-04-2006 @ 11:58 :
Je bedoelt bijvoorbeeld het feit dat hij nog niet uit z'n puberteit is, en ik het gevoel heb dat ik in een tweede puberteit ben gekomen? Niet dat het te merken is dat hij nog in z'n puberteit zit. Ik ben trouwens ook sinds m'n 16de van introvert naar extravert gegaan

Maar weet je, we zijn allebei zo van die mensen, die altijd kinds zullen blijven, maar die zich vanbinnen tegelijkertijd ook zo oud voelen.
Hij is dus niet ouder dan 16, maar hij is wijzer dan vrienden van me die over de 20 zijn..
Hij weet meer over de wereld dan ik

En voor de rest heb ik trouwens wel genoeg aandacht van mannen hoor, allemaal ouder.
Maar er is zo niemand die eruit springt en met hem heb ik nu al zo'n diepe connectie.
Ik zal wel zien hoe het loopt... eerst hele goede vrienden worden.
Het leeftijdsverschil stoort me toch serieus, dus wacht ik liever tot hij iets ouder is.
want hoe ouder men is, toch, hoe meer een leeftijdsverschil wordt aanvaard.

Al bedankt voor de overige reacties
Ik bedoelde niet echt de pubertijd.. Maar gewoon het verschil tussen op een middelbare school zitten en wat er daarna allemaal gebeurt, maar dat is gewoon iets waarvan het aan jullie is om te bepalen of jullie daar mee om kunnen gaan. Het heeft weinig te maken met hoe ver je geest is, maar gewoon met alle dingen eromheen.

En iets laten om wat andere mensen er van zullen vinden, word je daar zelf nu echt het gelukkigst van? Ik snap dat mensen in eerste instantie vreemd zullen reageren, maar als ze hem en jou kennen en zien dat het goed is zullen mensen die echt om je geven het vast gewoon accepteren.

Ik heb zelf een vriend die tien jaar ouder is dan ik, overigens heb ik daar nog nooit een opmerking over gehad van wie dan ook. We verschillen vooral in de feitelijke dingen. Hij heeft een vaste baan, eigen huis etc. Ik merk zelf dat het wel veel helpt dat ik zelf ook al eens fulltime heb gewerkt, en ook dat ik nu in het buitenland woon en dus volledig op mijzelf moet bouwen. Zonder die ervaringen was er tussen ons een stuk meer afstand geweest. Verder is hij eerder ook een 26er dan een 31er
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 14-04-2006 @ 12:44 :
Ik heb zelf een vriend die tien jaar ouder is dan ik, overigens heb ik daar nog nooit een opmerking over gehad van wie dan ook.
Achter je rug om wel, hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 12:54
Vice
Vice is offline
Jammer dat hier geen reacties zijn van mannen (behalve hier boven mij). Ik zou wel willen weten waarom hun voorkeur naar jongere meisjes/vrouwen gaat. Van vrouwen zelf is het nu wel zo'n beetje bekend.
Oud 14-04-2006, 13:15
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 14-04-2006 @ 13:50 :
Achter je rug om wel, hoor.
Ja, want jij kent mijn omgeving.

Nee hoor. Mensen die zijn leeftijd weten (wat de mensen zijn die belangrijk zijn voor me) hadden wel even hun vraagtekens, maar zodra ze hem ontmoet hadden was dat weg. Mensen die zijn leeftijd niet weten, schatten hem een paar jaar jonger dus hebben er ook geen vraagtekens bij.

En verder woon ik in Finland en hij in Nederland, ik geloof dat dat hoofdzakelijk is waar men het achter mijn rug om over heeft

Laatst gewijzigd op 14-04-2006 om 13:17.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 13:31
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 14-04-2006 @ 14:15 :
Ja, want jij kent mijn omgeving.

Nee hoor. Mensen die zijn leeftijd weten (wat de mensen zijn die belangrijk zijn voor me) hadden wel even hun vraagtekens, maar zodra ze hem ontmoet hadden was dat weg. Mensen die zijn leeftijd niet weten, schatten hem een paar jaar jonger dus hebben er ook geen vraagtekens bij.

En verder woon ik in Finland en hij in Nederland, ik geloof dat dat hoofdzakelijk is waar men het achter mijn rug om over heeft
voor een finse kan je goed nederlands zeg!!
Oud 14-04-2006, 13:42
Verwijderd
Als je je er fijn bij voelt, prima. Het is wel ongebruikelijk, omdat vrouwen over het algemeen geilen op mannen met een hoge sociale positie en dat betekent i.h.a. een oudere man (maar dat hoeft natuurlijk niet per definitie zo te zijn).
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 13:42
Mara
Mara is offline
Ik zou denk ik niet verliefd kunnen worden op iemand die jonger is dan ik. Ik zit nu bij jongens in de klas die ongeveer 2 jaar jonger zijn, dat kan voor mij gewoon niet.

Ik denk dat als je ouders wordt dat wel meer wordt rechtgetrokken
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 14:00
Thee Muts
Thee Muts is offline
Waar naar mijn idee vooral het 'gevaar' in schuilt, is het feit dat zo'n jongen nu wel verder kan lijken en kan zijn in zijn ontwikkeling, maar daar later een terugval ik kan krijgen. Ik heb dat in mijn omgeving regelmatig gezien. Jongeren die al vroeg hun leeftijdsgenoten wat vooruit zijn en op hun 14de 16 lijken, maar vervolgens als ze 16 zijn, zich nog steeds of alweer als 16jarige gedragen. Omdat ze destijds iets gemist hebben voor hun gevoel en dat nu als het ware nog in willen gaan halen. Wat in feite een normale ontwikkeling is.

Tuurlijk geldt dat niet voor iedereen, er zijn ook mensen die altijd wat voor blijven in hun ontwikkeling. Maar het is wel iets wat ik de laatste tijd regelmatig om me heen heb zien gebeuren, dus zeker iets waar ik rekening mee zou houden.

Gevoelsmatig zou ik sowieso raar opkijken van mezelf als ik echt verliefd zou worden op een jongen die aardig wat jonger is, zeker op deze leeftijd. Zoals al vaker gezegd, naarmate je ouder wordt, valt leeftijd steeds meer weg. Maar voor nu zou ik er toch wel mijn vraagtekens bij zetten (ook gezien de omgevingsfactoren waar dusjcrib het over heeft) . Wat niet betekent dat ik er definitief niet aan zou beginnen, want ik heb zelf nog nooit in die situatie gezeten, dus ik kan natuurlijk nooit helemaal voorspellen wat ik zou doen.
Oud 14-04-2006, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 14-04-2006 @ 14:31 :
voor een finse kan je goed nederlands zeg!!
Je suis een talengenie.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 14:17
Bloompje
Bloompje is offline
Ik heb vandaag drie maanden verkering met mijn vriendje, hij is 16 en ik ben 17 (we schelen 8 maanden).

Ik moet zeggen dat ik het in het begin best raar vond, ik moest echt aan het idee wennen. Vooral omdat een vriendin van me tegen me zei dat ze het grappig vond dat ik nu een jonger vriendje heb, aangezien ik de afgelopen jaren vriendjes heb gehad die minimaal 3 jaar ouder waren.

Maar nu vind ik het eigenlijk heel normaal. Onze collega's (ken hem namelijk van het werk) vinden ons te schattig samen, en zijn heel erg positief over ons.

En het zorgt voor flauwe grappen (hij is net uit de luiers, ik zou in mijn mid-life crisis zitten enz).

Ik heb er nu dus geen problemen meer mee, hij wordt elke dag leuker <3
Oud 14-04-2006, 14:27
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 14-04-2006 @ 15:17 :
Ik heb vandaag drie maanden verkering met mijn vriendje, hij is 16 en ik ben 17 (we schelen 8 maanden).
Maarja, 8 maanden leeftijdsverschil vind ik nou niet echt veel...
Oud 14-04-2006, 14:33
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 14-04-2006 @ 15:27 :
Maarja, 8 maanden leeftijdsverschil vind ik nou niet echt veel...
Mjah je hebt gelijk
Oud 14-04-2006, 14:44
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik heb "wat" met een vrouwke die ouder is dan mij. Ze is 21 en is op 22 juni jarig, ik ben 20 en ben op 11 augustus jarig.

Ik vind het wel leuk een oudere chick, die hebben op elk gebied wel meer ervaring wat ik wel prettig vind. Zij stond wel te kijken toen ik vertelde dat ik 19 was toen ik haar leerde kennen, maar ik ben natuurlijk erg volwassen en verstandig...Ik vind het dus niet vreemd als de man jonger is dan de vrouw.
Oud 14-04-2006, 15:04
Smoozy
Smoozy is offline
Zelf ben ik 22 en mijn vriendje is 19. Dit heeft helemaal geen invloed op onze relatie. We zitten op het zelfde niveau, hebben veelal dezelfde interesses. Wel ben ik soms met wat andere dinge bezig. Zo woon ik op mezelf, hij nog thuis. Maar die verschillen heb je ook met een jongen die (veel) ouder is.

Maar wat zou het probleem zijn als je samen lol hebt? Leeftijd speelt geen rol, maar er zijn grenzen. Zowel wettelijk als gevoelsmatig denk ik. Maar die grenzen zijn voor iedereen verschillend.
Oud 14-04-2006, 15:27
herr renz
herr renz is offline
al mijn vrendinnen (niet dat dat er zoveel zijn) waren oftewel ouder oftewel even oud. Mijn huidige vriendin is even oud. mijn vorige vriendin was anderhalf jaar ouder. Heb er weinig problemen mee en'k kan me niet herrineren dat er ooit iemand het ook maar opmerkte dusja...

Jongere meisjes zijn ook wel aantrekkelijk ( (8)schön sind die Mädchen von siebzehn, achtzehn Jahr (8) ) maar is toch anders, 'k weet niet, lijkt me zo meer iets voor oppervlakkige relaties. Die mogen minder van hun ouders, nog teveel bezig met "wat gaan andere mensen hier wel van vinden" enzo... Natuurlijk da is maar mijn gedacht, ieder zen ding he.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 17:06
Verwijderd
Nja, kijk, als hij maar studeert en op kamers woont, denk ik dat er weinig verschil is. Ik denk dat er minder verschil in levensstijl is als hij negentien is, maar wel op kamers zit, dan iemand van vijfentwintig die nog thuis woont.

Maar in principe ligt mijn ondergrens op ongeveer een jaar jonger tot een jaar of drie ouder. Is zelden voorgekomen dat ik iemand daarbuiten leuk vond...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 22:59
vosje16
vosje16 is offline
Zelf ben ik 19 en mijn vriend 25, maar dat verschil merk je bijna niet, omdat mijn vriend er veel jonger uitziet. Wij studeren ook allebei. (hij heeft wel al 3 jaren andere studies + 2 jaar werken achter de rug)

Dus 6 ouder is geen probleem voor mij, maar dat is dan ook de bovengrens denk ik.
Ondergrens is zeker niet jonger dan 18...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 23:06
MB
MB is offline
Citaat:
Fainne schreef op 14-04-2006 @ 01:30 :

Maar ik heb het gevoel dat het omgekeerd toch iets moelijker ligt, misschien omdat meisjes verstandelijk zogezegd 2 jaar voorstaan op jongens.
Hihi, denk het niet. Misschien ten tijde van de puberteit, erna sowieso niet meer.

Ik vind leeftijdsverschillen beide kanten op even 'erg', alleen vind ik het extremer als het meisje veel ouder is dan andersom, maar dat komt puur doordat dat minder voorkomt.
Oud 15-04-2006, 08:05
snoopy
snoopy is offline
Mijn vriend is 1,5 jaar jonger dan ik.
Om even voor mezelf te spreken: ik denk dat een jongen maximaal een jaar of 5 jonger 'mag' zijn (maar ik weet niet of ik wel op iemand van 18 zou vallen) en zo'n 5 jaar ouder ook, dus bij mij gaat dat niet echt op!
Oud 15-04-2006, 09:49
joes
joes is offline
Maar, dat twee jaar voorliggen dat houdt op na een bepaalde leeftijd, meisjes maken een ontwikkeling eerder door dan jongens, maar die komen dan gewoon weer bij dat je op je 18e er nauwelijks nog iets van merkt.

Nu weetik niet o fik wel n jongere jongen zou willen. Uit mijn klas zijn avn die jongetjes. Zoieso zijn oudere jongens leuker, vind ik. Maar dan nog, in mijn jaar zitten twee jongens die een klas over geslagen hebben maar waar je nog steeds niet van merkt dat ze een jaar jonger zijn, en daar zou ik zo op kunnen vallen (A). Volgens mij scheelt dat dus ook al.

Waarschijnlijk ligt het meer aan 'ervaring' dan aan de echt leeftijd.
Oud 15-04-2006, 10:35
Wammus
Wammus is offline
Ik zou ook maar zo niet vallen op een vrouw die veel ouder is dan ik (ja veel is een nogal relatief begrip. Ik leg de zogenaamde grens bij 3 jaar). Dit omdat vrouwen over het algemeen wat volwassener zijn en ik dat nog niet echt ben. Dat gaat gewoon een keer fout en daar heb ik geen zin in. Verder is het zo dat ik dan ook een keer tegen een biologisch klokje aan ga lopen waarmee ik bedoel dat ze maar zo op een dag kan besluiten dat ze kinderen wil en daar zit ik de eerst komende 10 jaar toch echt nog niet op te wachen.

Ik ken iemand van rond de 30 die met een jongen van 18 (of 19 dat weet ik niet meer zeker) gaat. Ik heb er mijn bedenkingen bij of dat lang goed kan gaan maar het schijnt wel aardig te werken. Uiteraard weet ik het niet zeker maar ik hoor haar nooit klagen over dat het slecht gaat dus ik ga er maar vanuit dat het dan ook zo is.

Het zal me voor iemand anders overigens een rotzorg zijn wat diegene doet. Ok een jongen van 16 met een vrouw van 30 vind ik weer wat te ver gaan maar zodra de jongen 18 is maakt het mij allemaal niet uit.
Oud 15-04-2006, 10:51
Warsocket
Warsocket is offline
gewoon rondom mijn eigen leeftijd vind tik het prettigste

en of dat nu 3 jaar jonger of 3 jaar ouder is kan me weinig schelen
Oud 15-04-2006, 11:15
Kaa
Kaa is offline
Toen ik achttien was had ik iemand van vijftien. Hij werd bijna zestien. Ik wist ook niet dat hij zo jong was, toen ik me met hem in liet. Afijn, het ging allemaal best, maar op n gegeven moment had ik wel ernstig sterk het gevoel dat ik iets mistte. Maar dat kan evengoed gelegen hebben aan zijn karakter en niet de leeftijd. Ik denk niet dat ik het snel weer zou doen, een jonger iemand.
Als je hem leuk vind, gewoon proberen, als het niet werkt merk je het vanzelf. Age ain't nothing but a number...
x kaa
Oud 15-04-2006, 12:04
Silvie
Silvie is offline
Mijn vriend is 3,5 maand jonger en we zitten eigenlijk precies op dezelfde golflengte. Ik vind hem niet echt kinderachtig ofzo (nou is dit ook niet een gigantisch leeftijdsverschil).

Ik heb het liefste iemand van ongeveer mijn eigen leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 12:23
eelco
eelco is offline
doet die jongen goed toch.....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 15:47
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
eelco schreef op 15-04-2006 @ 13:23 :
doet die jongen goed toch.....
?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 16:09
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Silvie schreef op 15-04-2006 @ 13:04 :
Mijn vriend is 3,5 maand jonger en we zitten eigenlijk precies op dezelfde golflengte. Ik vind hem niet echt kinderachtig ofzo (nou is dit ook niet een gigantisch leeftijdsverschil).

Ik heb het liefste iemand van ongeveer mijn eigen leeftijd.
als ie 3,5 maand jonger is dan vind ik dat gewoon van jouw eigen leeftijd, hoor...
Wat wil je dan? Iemand die op precies dezelfde dag geboren is?
Oud 15-04-2006, 16:30
Silvie
Silvie is offline
Citaat:
snoopy schreef op 15-04-2006 @ 17:09 :
als ie 3,5 maand jonger is dan vind ik dat gewoon van jouw eigen leeftijd, hoor...
Wat wil je dan? Iemand die op precies dezelfde dag geboren is?
Ik bedoel ook dat ik daarmee bevestig dat dat van mijn eigen leeftijd is, dat ik dat ook het liefste heb, zoals mijn vriendje is...

Misschien beetje verkeerd neergezet.

Laatst gewijzigd op 15-04-2006 om 16:32.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 16:40
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Silvie schreef op 15-04-2006 @ 17:30 :
Ik bedoel ook dat ik daarmee bevestig dat dat van mijn eigen leeftijd is, dat ik dat ook het liefste heb, zoals mijn vriendje is...

Misschien beetje verkeerd neergezet.
aha! Ja, oke... omdat je ging uitleggen dat jullie op dezelfde golflengte zaten enzo... dat klinkt alsof je iets anders had verwacht
Oud 15-04-2006, 16:43
Silvie
Silvie is offline
Citaat:
snoopy schreef op 15-04-2006 @ 17:40 :
aha! Ja, oke... omdat je ging uitleggen dat jullie op dezelfde golflengte zaten enzo... dat klinkt alsof je iets anders had verwacht
Haha
Nou ik heb wel eens 'iets jongere' mensen gezien die een stuk kinderachtiger waren dan hij is. Vandaar...
Maargoed het is dus een beetje verkeerd uitgelegd!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 17:08
Toet0r
Toet0r is offline
Mijn 'beste' vriendin heeft iets met een oudklasgenootje van mij. Zij is 18, hij 16. Nu is hij de grootste puber die ik ken en zij viel altijd op mannen van minstens 4 jaar ouders, dus hoe het mogelijk is snap ik niet. Maarja, zolang ze t zelf maar begrijpen!

Ik wil liever zelf iets met een jongen die ouder is dan ik. De meeste jongens van mijn leeftijd of jonger, gedragen zich ook echt nog heel kinderlijk en daar hou ik niet van. Maar als ik verlieft zou worden op iemand die jonger is, dan zou hij toch wel wat volwassener overkomen dan zijn leeftijd en dan vind ik het niet erg. Maar ergens vind ik het toch gewoon het mooist als de jongen het oudst is.

Ik ben nu 17, word in juli 18. Ik wil dus het liefst iemand die ouder is dat ik en dan toch hoogstens 21/22. Anders voel ik me denk ik wel weer erg jong. Maar het hangt dus ook erg van de persoon af. Een vriend van mij is 20 maar gedraagt zich heel vaak meer als iemand van 17, dat vind ik ook al wel minder..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 00:00
Verwijderd
Mijn afgelopen relatie, die overigens bijna 3 maanden duurde, was met een jongen die bijna 9 maanden jonger is dan ik. Ik ben 18, hij dus 17. Uiteindelijk was het leeftijdsverschil toch één van de redenen dat het uit is gegaan. Niet het getal, maar meer hoe hij zich gedroeg. Ik heb gewoon een oudere jongen nodig.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 11:35
eelco
eelco is offline
Citaat:
Fainne schreef op 15-04-2006 @ 16:47 :
?
oude fiets moet ie het toch leren he ;-)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 12:35
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
eelco schreef op 16-04-2006 @ 12:35 :
oude fiets moet ie het toch leren he ;-)
bedankt voor deze nuttige bijdrage
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 00:51
Iveauh
Iveauh is offline
naja, mijn lieve dame is 2 jaar ouder... dusja, ik kan er wel mee leven
ik vind hoe ouder de leeftijd hoe groter het verschil toelaatbaar is.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 21:08
drukknoopje
drukknoopje is offline
leeftijdsverschil zou niet erg zijn als jij en je omgeving en hij zich er goed bij voelen en je gwoon goed met elkaar kan opschieten.

heb zelf op mijn 17e een (hele korte) relatie gehad met een jongen van 36. Dat verschil was toch iets te groot.

Nu ben ik 20 en al bijna anderhalf jaar gelukkig met een jongen van 23.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 23:31
Verwijderd
Ik geloof meer dat het een trend is voor meisjes tegenwoordig om een oudere vriend te hebben. Don't ask me why, maar ik ken slechts één meisje van de velen (en geloof mij, ik ken veel meisjes) die een vriend heeft die van dezelfde leeftijd is. En op de vraag "waarom val je op oudere jongens en niet uit je eigen leeftijdsklasse" antwoorden ze standaard "omdat dat hoort"
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 02:50
MTpower
MTpower is offline
Grote leeftijdsverschillen vind ik sowieso not done, maarja... wie ben ik
Reageren

Regels voor berichten