Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je hoort bijna nergens dat mensen afdingen, ja op de zwarte markt in Beverwijk. Bedoel, in het buitenland ding je soms al af als je een pakje sigaretten gaat kopen, dat doe je hier ook niet ![]() |
![]() |
|
Ik had al eens even wat gelezen op internet, bijv. dit stukje: http://www.seniorweb.nl/nieuwstoon.a...ID=3&SoortID=3 (nee, ik val nog niet in deze leeftijdscategorie
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar ehm, afdingen bij de juwelier ? je kan t natuurlijk proberen. Je kan ook proberen of koeiestront lekker smaakt, natuurlijk. Normaal is anders, maar het kan wel... Ach, je hebt zelfs mensen die proberen op rijlessen af te dingen. (En ja, dat vind ik onbeschoft).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ot: Ik denk dat je het best kan doen, bij elektronica boven de 100 euro vraag ik het ook altijd even, zeker als ik weet dat hij bij de concurrent goedkoper is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bij de fiscus iig niet. @luciano : je kan t vragen, maar je krijgt t niet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mailtje naar webshop: 'ja, ik wil graag een bestelling plaatsen voor X dat op jullie website Y kost, maar dan wil ik wel X -10, anders klik ik dat ding mooi niet aan!' Verder ding ik nooit af. Het klinkt misschien kansloos, maar ik heb geld genoeg en ik vind het gewoon schraperig om zoveel moeite te doen voor een paar tientjes. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar bij juweliers kan je alleen afdingen als het zo'n eenmansding is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
seiko horloges kun je goedkoop via ebay stores kopen. de horloges komen rechtstreeks uit singapore (waar onder andere seiko zijn fabriek heeft staan)
http://stores.ebay.nl/WATCHES-LIMITE...toreviewQQtZkm http://stores.ebay.nl/Premierworld_W...enameZL2QQtZkm ontopic.. afdingen is niet echt gebruikelijk bij juweliers.. maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.
Laatst gewijzigd op 28-04-2006 om 21:10. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Doen ze het bij de ene zaak niet, goed hoor, haal ik hem wel ergens anders... waar ze het wel doen. Je laat toch mooi een klant+winst schieten als je het weigert ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan ook te ver gaan om maar iets te verkopen. Als winkelier zijnde hoef je niet alles te pikken van schraperige klanten. Wil je iets kopen, prima de prijs staat er bij. Zie je het ergens anders goedkoper dan koop je het daar, maar verwacht dan ook geen service van ons (als ik uitleg geef dan kost dat mijn werkgever gewoon geld) |
![]() |
||
Citaat:
![]() overigens, dan worden er ook grote zaken als auto's genoemd. Waarvan de verkoper dus hooguit 1% marge heeft momenteel. mensen die afdingen hebben helemaal geen handelsgeest, maar een self-centered soort econmisch besef, en zouden absoluut niet in staat zijn daadwerkelijk winstgevend te handelen. Integendeel, zelfs.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is ook een feit dat in Nederland een grote groep allochtone mensen leeft met een besteedbaar inkomen dat een stuk lager ligt als het gemiddelde. Dat kan met zich meebrengen dat mensen meer proberen te handelen. Er is ook een grote groep autochtone Nederlanders met een minder dan gemiddeld (zeg maar gerust laag) besteedbaar inkomen maar procentueel gezien is deze groep kleiner. De laatste alinea van je lijkt me een beetje vreemd. Dat jij een afkeur hebt tegen afdingen (als ik dat eruit op mag maken) wil niet zeggen dat je per definitie gelijk hebt in je mening dat mensen die afdingen geen handelsgeest hebben. Het tegendeel lijkt me meer kloppen zelfs. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Prijsverlaging, zo heet het in de detailhandel. Bij duurdere goederen is afdingen normaal, ook bij ons. Het heeft dus niet direct te maken met handelsgeest, want je probeert door de juiste prijs vast te stellen, een zo hoog mogelijk winst na te streven. Lukt dat niet, dan ben je soms genoodzaakt andere middelen toe te passen. Het heeft zeker helemaal niks te maken met "self-centred economisch besef. Dat is lariekoek en getuigt van onwetendheid. |
![]() |
||
Citaat:
Wat is er eigenlijk onbeschoft aan afdingen? Het is logisch dat iemand voor zo weinig mogelijk geld zo veel mogelijk wil krijgen... En waarom zou het trouwens wel onbeschoft zijnom op een nieuw product of een dienst af te dingen, maar niet op een 2dehands auto, brommer, bank, fiets, huis etc etc??? Dat is namelijk extreem gebruikelijk.
Laatst gewijzigd op 01-05-2006 om 13:21. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens, bij rijlessen is afdingen helemaal niet gebruikelijk. (Of probeer jij ook af te dingen op zaken als collegegeld, de tandarts, postzegels, de krant, etc ?) op diensten vind ik het onbeschoft om te proberen af te dingen. Overigens weet een beetje autoverkoper zn geld wel te krijgen, als jij gaat afdingen worden de onvermijdelijke reparaties gewoon duurder.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|