Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2006, 16:03
Euryalo
Euryalo is offline
een tekening waar ik graag opbouwende kritiek over wil krijgen.

(Ik weet dat het de bedoeling is ook kritiek op andere te geven, ik probeer het wel, maar meestal zie ik niet goed wat er mis is en kan ik alleen maar 'mooi' of 'niet zo mooi' zeggen. Maar goed, dat jullie iig weten dat ik wel probeer)

zelf vind dat de lijn links aan het gezicht te donker is, te weinig overloopt, het is zo'n 'contourlijn', het zelfde rechts, al loopt het daar een beetje over.

ook vind ik zelf de lijnen wat te hard, te ruw, hoewel dat ookwel weer karakter gefet aan het gezicht.

maar goed, nu jullie kritiek
Oud 16-05-2006, 16:33
Boebsie
Boebsie is offline
Ik ben er niet weg van, ik vind het kleurgebruik niet mooi en dan bedoel ik met name de kleurcombinaties. Het komt heel erg slordig en gekrast over, alsof het heel snel is gemaakt.
Het gezicht is scheef, die lijnen van die neus bijvoorbeeld zijn veelste duidelijk. Al is het abstract bedoeld vind ik het niet over komen.

Er schuilt geen techniek achter lijkt wel. De manier waarop je schaduw probeert toe te passen en die opvallende lijnen...

Misschien is het raadzaam om zo een portret boekje te gebruiken, ik teken haast nooit, maar heb paar maandjes terug dat boekje een keer gebruikt en het resultaat was geloofwaardig voor een eerste keer. Kan ik zekers aanraden als je echt wil leren tekenen kost het tijd en research (boeken, technieken).

Want je kan wel tekenen dat is duidelijk .
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 16:50
Escapism
Escapism is offline
alles wat boebsie hierboven als negatief beschout vind ik juist vet.
Oud 16-05-2006, 16:57
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Escapism schreef op 16-05-2006 @ 17:50 :
alles wat boebsie hierboven als negatief beschout vind ik juist vet.
zoe zie je maar hoe smaken verschillen .
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 17:09
Anetj
Anetj is offline
Ik vind het opzich wel mooi. Maar dat rood links trekt veel aandacht en ik denk niet dat dat de bedoeling was. De rood in de ogen is wel mooi. Verder vind ik hem helemaal leuk, okal is het niet mijn smaak
Oud 16-05-2006, 17:19
Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 16-05-2006 @ 17:33 :
Ik ben er niet weg van, ik vind het kleurgebruik niet mooi en dan bedoel ik met name de kleurcombinaties. Het komt heel erg slordig en gekrast over, alsof het heel snel is gemaakt.
Het gezicht is scheef, die lijnen van die neus bijvoorbeeld zijn veelste duidelijk. Al is het abstract bedoeld vind ik het niet over komen.

Er schuilt geen techniek achter lijkt wel. De manier waarop je schaduw probeert toe te passen en die opvallende lijnen...

Misschien is het raadzaam om zo een portret boekje te gebruiken, ik teken haast nooit, maar heb paar maandjes terug dat boekje een keer gebruikt en het resultaat was geloofwaardig voor een eerste keer. Kan ik zekers aanraden als je echt wil leren tekenen kost het tijd en research (boeken, technieken).

Want je kan wel tekenen dat is duidelijk .
mijn tekeningen zijn meestal anatomisch incorrect, ik probeer karakters te tekenen, het is heel snel gemaakt, omdat ik probeer te leren emoties, of gevoelens neer te zetten, impressies te maken

ik vond het zelf trouwens ook iets te krasserig, achtergrond is te onafgewerkt

bedankt voor de tips, misschien moet ik toch eerst gaan oefenen met net gezichten tekenen, en daarna hiermee verder gaan
Oud 16-05-2006, 17:43
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Euryalo schreef op 16-05-2006 @ 18:19 :
(...)
het is heel snel gemaakt, omdat ik probeer te leren emoties, of gevoelens neer te zetten, impressies te maken

(....)

bedankt voor de tips, misschien moet ik toch eerst gaan oefenen met net gezichten tekenen, en daarna hiermee verder gaan
Juist.

Ik weet zekers dat als je eenmaal technisch goed gezichten kan tekenen, je ook emoties en impressies beter gaat kunnen uitbeelden.

Als je technieken beheerst kan je alles maken wat in je hoofd op komt. Dat is leuker.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 16-05-2006 @ 17:33 :
het anatomisch correct neer kunnen zetten van een gezicht is niet per definitie goed kunnen en tekenen en vise versa: niet anatomisch correct kunnen tekenen is niet persé niet kunnen tekenen.
ik vind haar expressieve, krasserige stijl juist wel vet. vooral de schouders en de hals.
alleen het voorhoofd is naar mijn smaak te krasserig.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:07
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Marloes schreef op 16-05-2006 @ 18:46 :
het anatomisch correct neer kunnen zetten van een gezicht is niet per definitie goed kunnen en tekenen en vise versa: niet anatomisch correct kunnen tekenen is niet persé niet kunnen tekenen.
ik vind haar expressieve, krasserige stijl juist wel vet. vooral de schouders en de hals.
alleen het voorhoofd is naar mijn smaak te krasserig.
Je kan me niet vertellen dat als zij eenmaal technieken leert, ze niet beter uit de verf komt? Misschien heeft ze idd al een goeie expressieve stijl dat in combinatie met een goeie techniek zal alleen maar resulteren tot "beter" werk.

Andersom kan dat niet, als jij jezelf een expressieve stijl aan leert zonder op technieken te trainen heb je minder bewegingsruimte als je begrijpt wat ik bedoel. Minder het vermogen om precies te maken wat je in je hoofd heb.
Daarom dat ik adviseer het liever andersom te leren, aangezien dat geen kwaad kan integendeel...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:13
Verwijderd
Ik vind het wel wat hebben, maar wat anetj zegt, dat rood in de hoek trekt erg de aandacht en dat lijkt niet de bedoeling. Omdat rood en groen een complementair kleurcontrast is springt dat er erg uit. Verder lijkt het stuk schouder aan de linker kant niet helemaal te kloppen, maar dat ligt misschien ook aan mij. Het lijkt wat afgeraffeld in de achtergrond. Het werk in totaal vind ik wel sfeervol, het ziet er uit alsof je je gevoel er in kwijt kon. Weet niet of dat zo is, maar dat idee geeft het me. Leuk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:35
Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 16-05-2006 @ 19:07 :
Je kan me niet vertellen dat als zij eenmaal technieken leert, ze niet beter uit de verf komt? Misschien heeft ze idd al een goeie expressieve stijl dat in combinatie met een goeie techniek zal alleen maar resulteren tot "beter" werk.

Andersom kan dat niet, als jij jezelf een expressieve stijl aan leert zonder op technieken te trainen heb je minder bewegingsruimte als je begrijpt wat ik bedoel. Minder het vermogen om precies te maken wat je in je hoofd heb.
Daarom dat ik adviseer het liever andersom te leren, aangezien dat geen kwaad kan integendeel...
uhu

en ik ben het wel met je eens
Oud 17-05-2006, 23:18
Pay Per View
Pay Per View is offline
Net een junk! Cool!
Reageren

Regels voor berichten