Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2006, 12:52
Gent
Gent is offline
Stelling: Strong expressions create deep impressions.

Wie vind wat? En waarom.

TS begint: Kan me helemaal vinden in deze spreuk. Juist door je op een bepaalde manier te uiten blijft het juist hangen bij een bepaalde persoon. (of deze dat nou wil of niet, en of dat nou positief of negatief is)
Oud 30-04-2006, 12:56
Nona
Nona is offline
Ik denk van wel. Maar tegelijkertijd is om je te uiten ook een zekere vertrouwensband nodig, die op zichzelf al een hele indruk achterlaat. Misschien dat het uiten van gevoelens daar meer een bewijs voor is?
Oud 30-04-2006, 13:20
Iduna
Iduna is offline
Ik vind het een beetje onzinnig om een Engelse stelling te gebruiken, terwijl je het ook in het Nederlands kunt zeggen, zeker als je op een Nederlandstalig forum bent.

Verder ben ik er nog niet helemaal over uit.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 13:31
Releric
Releric is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 30-04-2006 @ 14:20 :
Ik vind het een beetje onzinnig om een Engelse stelling te gebruiken, terwijl je het ook in het Nederlands kunt zeggen, zeker als je op een Nederlandstalig forum bent.

Dat is niet onzinnig, dat is simpelweg een andere taal.
Oud 30-04-2006, 13:35
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 30-04-2006 @ 14:20 :

wellicht is t in t engels een mooiere spreuk dan in die zaadtaal van het nederlands? en wellicht heeft de t.s. t daarom in t engels gepost? of zijn we allemaal van die retards dat we t niet snappen.

on topic: Ik ben t er wel mee eens.
Oud 30-04-2006, 13:41
Iduna
Iduna is offline
Ik zie trouwens ook niet helemaal het verband tussen de stelling en liefdesleven?

Citaat:
Releric schreef op 30-04-2006 @ 14:31 :
Dat is niet onzinnig, dat is simpelweg een andere taal.
Ik vind dat. En ik vind ook dat men gewoon ontopic reageren.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 14:47
Muchacha
Muchacha is offline
Ik ben het er mee eens. Ik denk dat als je echt valt voor iemand, echt boem pats hotteldebottel en het is wederkerig, dat het dan ook echt is en een serieuze indruk na laat. Je moet geen vertrouwensband hebben om jezelf te kunnen uiten vind ik. Er zijn mensen genoeg die zich enorm uiten door hun uitstraling, hun manier van doen en spreken en dat kan wel indruk maken.

Wat dit met het liefdesleven te maken kan hebben? Zo'n relaties lijken me gewoon veel sterker dan relaties tussen mensen die eerder aan de oppervlakte blijven, zowel met hun woorden, uitstraling, gevoelens en daden.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 16:00
EggeD
EggeD is offline
Het gaat niet om de uiting maar om datgene wat erachter schuilt ---oprecht gevoel-- dus ik ben het niet met de stelling eens. Zo maken acteurs, bep. soort zakelui, deceptionisten etc. totaal geen indruk. Verder is Nederlands een mooi taaltje.
Oud 30-04-2006, 16:41
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
EggeD schreef op 30-04-2006 @ 17:00 :
Het gaat niet om de uiting maar om datgene wat erachter schuilt ---oprecht gevoel-- dus ik ben het niet met de stelling eens. Zo maken acteurs, bep. soort zakelui, deceptionisten etc. totaal geen indruk. Verder is Nederlands een mooi taaltje.
Eensch. Maar ja; wat een sterke uiting is, is ook weer subjectief, want je kan het ook bekijken als iets wat dus oprecht bedoelt was en daarmee dus een sterke uiting is. Dus in die zin klopt het dan wel weer.
Verder vind ik het k*tspreuk en zijn dit dingen waar ik mij niet in kan vinden. Toen ik 14 was schreef ik deze dingen in iedereens agenda.

en Nederlands wordt zwaar onderschat
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 16:45
Verwijderd
Ik kan me wel in die stelling vinden, maar dan vooral in de negatieve zin. Als iemand iets verschrikkelijk fouts doet, dan zal me dat lang bijblijven. Als iemand iets ontzettend goeds doet, ben ik dat in no-time weer vergeten. Lullig als wat, maar zo gaat dat.
Juist met de kleine -'zwakke'- dingetjes die iemand constant doet, laat je een duidelijk en constant beeld achter, zeker als je constant leuke dingetjes blijft doen.

Offtopic:
Citaat:
Orpheo schreef op 30-04-2006 @ 22:35 :
wellicht is t in t engels een mooiere spreuk dan in die zaadtaal van het nederlands? en wellicht heeft de t.s. t daarom in t engels gepost? of zijn we allemaal van die retards dat we t niet snappen.

on topic: Ik ben t er wel mee eens.
Als Nederlands al een zaadtaal is, dan is Engels helemaal een verschikkelijk gore, afgrijselijke kuttaal.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:15
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Voor mij persoonlijk geldt ie net andersom: Deep expressions create strong impressions.

Als iemand mij diep raakt, zal ik me daar meer geven dan bij andere mensen.
Oud 30-04-2006, 17:45
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 30-04-2006 @ 17:41 :
Maar ja; wat een sterke uiting is, is ook weer subjectief, want je kan het ook bekijken als iets wat dus oprecht bedoelt was en daarmee dus een sterke uiting is. Dus in die zin klopt het dan wel weer.
Ja, zit wat in. Maar dan kun je een sterke uitdrukking ook definiëren als iets wat een diepe indruk achterlaat, en dan is de stelling weer flauw en nietszeggend. Ook niks mis met Engels, toch ?
Oud 02-05-2006, 14:48
Releric
Releric is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 30-04-2006 @ 14:41 :
Ik zie trouwens ook niet helemaal het verband tussen de stelling en liefdesleven?

Ik vind dat. En ik vind ook dat men gewoon ontopic reageren.
Wat jij vindt is niet echt relevant voor de (on)zinnigheid van een stelling. En verder zou het inderdaad misschien beter zijn als je de volgende keer gewoon ontopic blijft.
Oud 02-05-2006, 14:54
Verwijderd
Lijkt me logisch, alles wat je doet, juist de opvallende dingen worden op geslagen in het schema wat degene over je heeft gemaakt. Als je iets opvallends zegt, maakt dat natuurlijk een grote indruk en is dat vooral hetgene wat met jou geassocieerd wordt daarna.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten