Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2002, 19:09
Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

Ik heb een Compaq Armada M300 laptop met Intel Pentium III 500 processor, 4mb videogeheugen (OpenGL / Direct3D) , 192mb ram en 6Gb harddisk. Daar draai ik Windows XP professional op, draait prima, bijna alle spellen doen het die ik heb geïnstalleerd, zoals Unreal Tournament, Quake II en Halflife Blueshift.

Ik heb daarnaast ook Quake III Arena maar deze loopt telkens vast! Ik krijg de console en daarna iedere keer een grijs scherm waarin vervolgens in 640*480 resolutie een foutmelding komt te staan dat Quake III afgesloten moet worden. Ik heb al een NOCD crack geprobeerd, andere EXE dus, maar dat hielp niet.

Op mijn desktopcomputer (AMD Athlon 1400 /256mb / Geforce2mx / 30Gb) heb ik precies dezelfde versie van Windows XP Pro geïnstalleerd en precies dezelfde versie van Quake III, ook met NOCD crack maar deze draait wel heel goed.

Wat nu? Weet iemand hiervan, en zo ja, waar kan ik een crack downloaden. Ik kan in dit gat hier waar ik woon geen kabel of ADSL krijgen dus download ik op school (wel ADSL) altijd stuff als ik mijn laptop n's een keer meeneem. Dus honderden mb's mag die crack niet zijn..

Greetz,

Orion
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2002, 19:34
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Hmmm...je kunt www.microsoft.com eens afstruinen voor een patch voor XP, misschien ligt het probleem daar...
Oud 22-06-2002, 21:32
Hellracer_NL
Hellracer_NL is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Hallo,

Ik heb een Compaq Armada M300 laptop met Intel Pentium III 500 processor, 4mb videogeheugen (OpenGL / Direct3D) , 192mb ram en 6Gb harddisk. Daar draai ik Windows XP professional op, draait prima, bijna alle spellen doen het die ik heb geïnstalleerd, zoals Unreal Tournament, Quake II en Halflife Blueshift.

Ik heb daarnaast ook Quake III Arena maar deze loopt telkens vast! Ik krijg de console en daarna iedere keer een grijs scherm waarin vervolgens in 640*480 resolutie een foutmelding komt te staan dat Quake III afgesloten moet worden. Ik heb al een NOCD crack geprobeerd, andere EXE dus, maar dat hielp niet.

Op mijn desktopcomputer (AMD Athlon 1400 /256mb / Geforce2mx / 30Gb) heb ik precies dezelfde versie van Windows XP Pro geïnstalleerd en precies dezelfde versie van Quake III, ook met NOCD crack maar deze draait wel heel goed.

Wat nu? Weet iemand hiervan, en zo ja, waar kan ik een crack downloaden. Ik kan in dit gat hier waar ik woon geen kabel of ADSL krijgen dus download ik op school (wel ADSL) altijd stuff als ik mijn laptop n's een keer meeneem. Dus honderden mb's mag die crack niet zijn..

Greetz,

Orion

Euh al eens geprobeerd kwak 3 te update????? Moet je eens de laatste update (weet niet meer welke versie). Dan moet ie toch werken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 11:25
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Hellracer_NL schreef:

Euh al eens geprobeerd kwak 3 te update????? Moet je eens de laatste update (weet niet meer welke versie). Dan moet ie toch werken.
Hmm hmm, kan natuurlijk ook, ik heb 't een keer geprobeerd (www.game-revolution.com) maar zo'n patch is gelijk weer 26mb , als ik ff een tijdje op school zit dan kan ik hem wel downloaden ik hoop dat da wel werkt!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 20:56
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
ik heb er geen enkel probleem mee gehad! noch onder home, noch onder pro. Je hebt toch wel zeker juiste cd-key ingevuld?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 21:00
Verwijderd
Ik vraag me af of die videokaart domweg geen probleem is. Te licht, te weinig RAM?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 14:35
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
BlueSkyraider schreef:
ik heb er geen enkel probleem mee gehad! noch onder home, noch onder pro. Je hebt toch wel zeker juiste cd-key ingevuld?
Daar kom ik niet eens.. Bij het grijze scherm, zeg maar vlak na de console, geeft-ie een error dat hij afgesloten moet worden.

En Unreal Tournament doet het wel!! En dat spel is toch minstens net zo zwaar ofniet?

Btw, ik heb een patch gedownload van 26mb, gelukkig ging dat op school wel goed (ADSL, 512kb/s) maar het helpt voor geen ene moer! Hij blijft crashen.

En trouwens, halflife Blueshift kan ik nu ineens niet meer draaien onder OpenGL, wel Direct 3D. Of ondersteunt Win XP Pro soms geen OpenGL? Quake III moet wel lukken toch met een PIII 500, naja, wat Dobermann al zei, de videokaart kon wel eens een probleem worden. Ik heb Quake III wel eens gespeeld op een Pentium II 400 met 8mb videokaart en dat ging wel. Volgens de minimum system requirements draait Q3 al op een Pentium II 266 met 4mb videokaart dus het zou toch moeten kunnen?

Het verbaast me niets als het onder Win 98 wel zou draaien, op mijn eigen desktoppc (Athlon 1400) draait Driver ook niet onder XP
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 14:37
Orion16
Orion16 is offline
Mijn videokaart, in de Armada, is een ATI 3D Rage LT Pro, maar ik kan dus nergens betere drivers voor XP vinden, noch bij ATI zelf, noch bij Compaq.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten