Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi,
Als je nog geinteresseerd bent in vliegen. Van Talinn naar Brussel kost een enkeltje tussen de 100 en 160 euro voor prijzen in juli. Kun je boeken via SAS |
![]() |
|
Oke, vanuit Estland terug kun je dan wel met de boot, danwel met de bus en met het vliegtuig. Met het vliegtuig kun je redelijk goedkoop van Tallinn naar Hamburg vliegen met Estonian Air, met Easyjet naar Tallinn-Berlijn en Berlijn-Amsterdam of Maastricht of met Easyjet Tallinn-Londen Stansted-Amsterdam vliegen. De eerste ligt rond de 80 euro inclusief, de tweede heb ik nooit gedaan omdat ik in Groningen woon en Hamburg voor mij qua reistijd net zover is als Amsterdam en de derde heb ik een paar keer voor 53 euro inclusief gedaan.
Met de boot kun je naar Stockholm varen (Tallink is de goedkoopste) en uit Stockholm de trein nemen, maar dit is best duur. Een enkeltje Stockholm-Kopenhagen zit al snel op 40 euro, de ferry kost voor een passagier (op deze route moet je een hut hebben) 25 euro en duurt ongeveer 15 uur. De ferry naar Noord-Duitsland wordt aangemerkt als cruise en is ontzettend duur. Met de bus kun je met Eurolines of Ecolines reizen. Tickets zijn niet zo duur, tussen de 50 en 80 euro voor een enkele reis. De trein is geen aanrader aangezien het spoornet in de Baltische staten zwaar onderontwikkeld is en retetraag (een ritje met de bus 2 uur duurt in Estland met de trein 3,5 uur...) plus ook nog eens duur. Kortom: ik raad je aan terug te vliegen of met de bus te gaan. Ik weet niet waar je naar toe moet in Nederland, maar soms gaan er ook hele goedkope vluchten vanuit Riga (Tallinn-Riga met Eurolines is 4 euro) naar Maastricht en Brussel, zoals die van AirBaltic. Als je meer wilt weten hierover of over Estland, pm maar. Ik zit er nu weer voor langere tijd ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |