Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@dystopia:
Mjah, de meeting op zich was wel cool. Ik had wel lol en tja, het is voor mijn gevoel wel zo als je thuiskomt dat je dan weer in je eigen wereldje beland en alles over is. BTW: Een gemis van een computer in de buurt stoorde mij ueberhaupt niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
al die uiterlijk topics hier: je uiterlijk beďnvloedt niet alleen hoe je je voelt, omgekeerd is dat evenveel waar ik kan het weten. Eva -xxx-
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ach, wat kan mij het verrotten, bekijk eens deze foto. Ik ben momenteel nogal mager (63kg bij 1.89 lengte) .. en het lukt me ook niet meer te eten. Zoals al eerder vemeld: ik word zo langzamerhand helemaal grijs en mijn tanden zijn ook niet om aan te zien. Was trouwens opzich vrolijk die hele dag, dus daar ligt het niet aan. Tevens kan ik dat tamelijk eenvoudig voorspelen, aan mezelf denken doe ik sowieso pas echt als ik alleen ben.. |
![]() |
|
" bekijk eens deze foto. "
"Ik vond jou helemaal niet zo onaantrekkelijk gisteren! " zie je het zelf of moet ik er een tekening bij maken? "En het is ook logisch; ik ben gewoon niet aantrekkelijk." de jongen waar ik nu nbtje op fliefd ben is ook niet mooi, maar wel lief en hij doet me iets. dat ligt niet aan uiterlijk, bij velen wel en op het eerste gezicht vast, maar in de meerderheid van de gevallen niet. de koppeltjes die je rond ziet lopen zijn toch ook niet alemaal knap? ik wou dat je je dar overheen kon zetten, in je zolderkamer daarover rond zitten denken doet niets goed.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien stel ik wel te hoge eisen aan mezelf .. misschien ook aan anderen. De mensen die ik mooi vind, zien mij vaak helemaal niet staan .. en de mensen die mij niet per se afschrikkend vinden, die vind ik weer niet aantrekkelijk. Ik weet enerzijds dat je niets van tevoren kunt weten; mijn zusje is het levende voorbeeld hiervan. Zij heeft een hele horde jongens achter d'r reet aanlopen en valt juist voor iemand die er ook niet zo denderend uitziet .. "mjah, maar hij is gewoon lief en grappig" :/ ![]() Anderzijds vreet ik mezelf op met mijn alsmaar terugkerende negatieve gedachten. Of ze nu over mijn uiterlijk gaan, mijn sociale vaardigheden of zelfs mijn intelligentie. Over die laatste schrijf ik amper, want dan ontketen ik waarschijnlijk een flamewar ![]() (ik vind mezelf vaak nogal dom .. en ik zeg maar beter niet hoe ik vaak over anderen denk) Zo vind ik mezelf alweer een ongelooflijke zeikerd en zwakkeling door hier een topic te plaatsen over mezelf. Wat is immers het nut? Juist, er is geen nut. Zelfs het leven heeft eigenlijk geen nut; je studeert voor je opleiding, je werkt je de naad uit, en maakt je overal zorgen over .. en uiteindelijk ga je toch dood ![]() ![]() Het zijn tegengestelde gedachten die voortdurend door mijn hoofd spoken. Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 19:42. |
![]() |
|
Wat heeft iedereen toch met uiterlijk?
Is het dan zo raar om pas een mening over iemand te hebben als je met ze om bent gegaan? Pas als ik weet hoe mensen op bepaalde dingen reageren en hoe goed ik met ze kan praten weet ik wat ik aan ze heb, en na een tijdje ga ik iets voor iemand voelen...dat is niet patsboem...sorry ![]() Dat geeft dan ook als voordeel dat je van een ander kun gaan verwachten/verlangen dat zij dat ook dat ook doet, en is er dan nog een bezwaar op je uiterlijk? nou ik dacht 't niet...alsof ik de knapste ben ![]() Maar in de ogen van een ander kun je heel anders overkomen dan dat je over jezelf denkt...
|
![]() |
********, ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jij. Ik kan wel overweg met meisjes enzow, maar geen enkele schijnt me leuk te vinden. Ik ben dr zelf ook nog niet helemaal uit, maar het helpt bij mij wel om gewoon op een rijtje te zetten waar je nou eigelijk mee zit. , en kijk wat je kunt veranderen. Verder moet je gewoon met wat vrienden uitgaan, je nergens op verheugen zegmaar, gewoon lol maken. DAn voel je je al een stuk beter..........
|
![]() |
hehe ik vind het nogal herkenbaar allemaal.
Ik ben namelijk ook best een mafkees zeggen ze. Op school heb ik geen echte vrienden, wel een clubje waarmee ik opschiet. Maar die mag ik eigenlijk helemaal niet. Het is meer om niet helemaal alleen te zijn op school. Met meisjes hetzelfde. Ik kan goed met ze omgaan, maar ze zullen mij nooit leuk vinden ofzo. Dat komt dan weer door mezelf ( te terughoudend als het om ´verdergaan´ gaat ). Ik kleed me anders, mijn haar is vreemd, ik denk anders... Maar eigenlijk ben ik daar wel blij om, maar ik voel me ook eenzaam. Denk maar van deze post wat je wil...
Laatst gewijzigd op 24-06-2002 om 23:42. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Misschien moet je je gewoon niet zo druk maken om je uiterlijk. Mensen moeten je nemen zoals je bent en jij moet je niet naar hen 'vervormen' om zogenaamd geaccepteerd te worden. Meestal word je toch wel geaccepteerd, maar zie je dat zelf gewoon niet in. Om maar met een quote van Loesje te komen: Iedereen neemt me zoals ik ben... Nou ik nog. Dit was en is mijn 'lijfspreuk' zeg maar en ik moet zeggen... hoe langer je het herhaalt, hoe meer je in jezelf gaat geloven!
|
als je het toch zo akelig koel wetenschappelijk wil zien: de optelsom van het leven is nul, want je gaat dus dood op het eind, maar het is niet 0+0+0+0+0...
probeer alles wat meer met je hart te bekijken dan met een rekenmachiene. de wereld is geen fysica of wiskunde of logica, dat zit er allemaal wel in, maar de wereld is veel meer. als je met chaos rekening houdt dan lijkt alles veel normaler. iemand als jij zal vast al wel wat chaostheorie gezien hebben, lees er wat over ofzo. ik snap niet hoe je alles zo ratioeel kan bekijken, en ik denk dat daar een groot deel van het probleem ligt. (heb nog een prachtig vorbeeldje van onlogica ![]() ![]() ![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Volgens natuurkundige theorie is het mogelijk dat je door een muur heenloopt, als je het maar vaak genoeg probeert (erg vaak ![]() |
![]() |
|
![]() |
Even een nieuwe entry in dit topic.
********: misschien moet je eens proberen anderen logisch te bezien, de meesten zijn toneelspelers, meestal dan. Vooral in gezelschap. Iedereen verstopt zijn of haar negatieve eigenschappen, brengt de goede over het voetlicht. Je moet niet alleen jezelf bekijken, maar ook de anderen, durf kritisch te zijn. Durf ook imperfectie bij anderen te zien en te accepteren en ondanks die imperfecties die anderen te waarderen. 'Vrienden' zijn ook zoiets. De meeste mensen die ik ken hebben geen vrienden, alleen mensen met wie ze het uit kunnen houden, niet helemaal alleen zijn. Het zijn vaak kinderen die niet toe durven geven dat ze alleen kunnen zijn. Ook leuk om te zien: de echt slimme mensen hebben weinig vrienden, de jongens dan nog minder. Ik ben er nog niet helemaal achter waarom dat zo is, ik werk er nog aan.
||
Citaat:
||
Citaat:
je helpt ze niet door te zeggen dat ze dom zijn, je helpt ze door dingen duidelijk met normale woorden uit te leggen of je muil te houden over dingen die zij niet begrijpen. ik heb een heleboel vrienden die minder slim zijn dan mij en een vriendin van me zei laatst over hetzelfde onderwerp nbtje dat het verschil tussen slimme meisjes en jongens is dat meisjes hun minder slimme vrienden niet vernederen met hun intelligentie, anders dan slimme jongens vaak doen. mijn vrienden weten heus wel dat ik slimmer ben, maar ik behandel hen daardoor niet als minderwaardig, ook helemaal geen reden voor, op vele vlakken bewonder ik hen. intelligentie is niet het enige dat mensen waarde geeft. (voorbeeld: een vriend van me vindt het prachtig als hij iets weet wat ik fout heb ofzo, en dat laat hij niet na om dat te vermelden en grapjes over te maken, nu kan me dat weinig schelen want over het algemen is hij dommer, maar ik kan me inbeelden dat iemand die minder slim is en onzeker over zijn/haar intelligentie zo'n opmerkingen niet leuk vindt, en daardoor met die jongen geen vrienden wil zijn, laat staan verkeren.)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen zijn nu eenmaal menselijk, en niet perfect. Anderen niet, en jij zeker ook niet. De een heeft een mooi uiterlijk maar een stom innerlijk, bij de ander is het andersom. Weer anderen hebben beiden, maar zijn ze dan tevreden over zichzelf? nee.. Had jij wel een mooi gebit, zou je iets anders afkraken en ga zo maar door.. Hoeveel mooie mensen lopen er nu eigenlijk rond? Ik zie er af en toe eentje lopen, en weet je hoeveel mensen ik zie op 1 dag! Ja, ik heb een bepaald type.. kheb een zwak voor dreads.. op een punkconcert zie ik dus automatisch veel leuke jongens wandelen, maar zie ik die dan nog es later zonder dreadz, issut toch een stuk minder.. Zo zie je maar weer hoe weinig bepalend uiterlijk is voor de echte leukheid.. de oppervlakkige leukheid kom jij ms niet vaak tegen. Er wordt misschien niet naar jou omgekeken door meisjes wanneer jij voorbij loopt (en was als ze dat wel doen denk jij dat dit is omdat ze denken wat lelijk) maar mensen die iets verder kijken kun je echt wel raken hoor. Maar niet als je het bij voorbaat al afschrijft. Dan ben je grijzen, dan heb je geen mooie tanden, dan ben je dun.. dit zijn 3 dingen, jij bent toch veel meer dan die 3 dingen! Je maakt het zelf oppervlakkig door jezelf af te kraken op je slechte dingen en daarbij niet te kijken naar je mooie dingen, eigenlijk duw je je dus zelf in het hokje lelijk, terwijl een heleboel mensen dit niet zouden doen.. |
![]() |
|
Zoals damaetas al aangeeft, doordat je intelligent bent hoeft je nog niet minder vrienden te hebben...het is meer een kwestie van EQ dan van IQ, het gaat simpel om sociale vaardigheden en hoe je je opensteld voor de mening en benadering van anderen, dat het in jouw ogen niet de perfecte weg is dat is helemaal niet relevant, dat is hetgeen wat mensen met een hoog EQ begrijpen. Voor een contact moet je beiden wat ingeven en vervolgens krijg je er een vriendschap voor terug.
EQ is dat ook iets wat je kunt ontwikkelen, maar dan moet je niet bij de pakken gaan neerzitten met het idee dat je zelf perfect bent en in jouw perfectie de ander te niet doet, want dan ben je in mijn ogen absoluut verre van perfect! (niemand kan volgens mij ook perfect zijn) Voor mensen met een IQ hoger dan gemiddeld is het een beter doel om je EQ te gaan ontwikkelen dan je interlect, want daar heb je niets aan, want wat heb je aan je intelligentie als je het niet kunt overbrengen...dan is het nutteloos, misschien niet in jouw ogen, maar uiteindelijk heb je er niets aan. Ga dan werken aan contact dan leer je hoe je dingen moet overbrengen. Zorg dat je zelf de juiste balans vindt tussen IQ en EQ, dan kun je goed nadenken en ben je ook nog eens sociaal...ik was zelf vroeger ook zo dat ik geen contact zocht met anderen, maar dat kun je zelf veranderen, je moet je alleen realiseren dat je het nodig hebt en het dan ook willen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij mij zit het anders; ik zeg niemand direct dat ze dom zijn, maar ik voel me vervreemd onder 'dommere' mensen. Ik verveel me dan ook snel en het gevolg is dat ik in no-time weer weg ben. Maar ik 'kan' dus wel met ze omgaan, hou het alleen niet zo lang vol ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op mijn werk zit ook iemand die lager onderwijs heeft genoten. Met diegene kan ik prima praten, maar dat komt waarschijnlijk door zijn levenservaring (hij is 37). Anderen die duidelijk 'lager' zitten, vooral qua gedrag (dus niet altijd intellect!), irriteren mij na een bepaalde periode mateloos. Ik blijf dan wel aardig, maar van binnen schreeuw ik het uit daar weg te komen ![]() BTW: Mensen die daar werken zijn niet altijd dom. Ik ken bijv. nog ene Erwin van vroeger en die doet HBO, maar werkt met plezier in de supermarkt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
k ben op dit moment niet in een bui om een lang verhaal te schrijven (geniet hiervan, dit komt niet vaak voor
![]() Maar zoals ik al zei: dat uiterlijk van jou, wat jij blijkbaar als een probleem ervaart, dat zit 'm echt gewoon in je UITSTRALING. De jongen die ik nu per ongeluk leuk vind (jah je weet nog steeds niet wie ![]() Maar toch weet hij zich een bepaalde houding te geven, manier van praten, manier van doen, die mij blijkbaar aantrekt. En niet alleen mij, dus zo zie je maar weer... Ook jij kan zoiets bereiken, door jezelf te accepteren zoals je bent... (Ach, ik heb dat ook nog steeds niet bereikt hoor, maar het kán ![]() @damaetas: of in de Hema werken.... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() we doen het express hoor ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat nou ook weer niet, alleen dat ie totaal niet knap is. Irritationeel? Verliefd worden doe je met je gevoel, je gaat niet technisch zitten kijken van "is dat een geschikt persoon voor mij?" Vandaar dat sommige mensen gek blijven op iemand die hen slecht behandelt... Ook jij moet mensen minder kritisch beoordelen, denk ik.... (dit kon beter in die andere topic, maarjah....) |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, uiterlijk doet toch eigenlijk weinig..
gister sprak ik vriendin van me die op Oeral had gezeten, en ze vertelde dat ze ZO een leuke jongen had ontmoet. Hij was helemaal niet knap ofzo, en ze had em amper gesroken, maar ze is helemaal weg van em.. Maar ja, als je je daar niet open voor stelt, hou je het vanzelf ook wat tegen, en als dan iemand het wel vind, telt dat niet voor jou want jij vind diegene weer niks. Ja, dat heb je wel eens, maar dan kom je een keer iemand tegen die heeft interesse in jou, en jij ook in diegene! En ms geloof je het wel niet omdat jij zelf wel denkt vanuit het is dat een geschikt persoon voor mij, FOUT.. volg je gevoel, die vertelt je heel veel hoor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben trouwen 1.95 en weeg iets van 65-70 kilootjes. Ook niet echt veel dus. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Elke avond enorm waardeloos voelen Noeleke | 32 | 28-07-2010 13:27 | |
Psychologie |
Ik wil niet terug naar mijn oude situatie, wat moet ik doen? trophus | 11 | 25-07-2007 18:20 | |
Psychologie |
Hoe vul ik de leegte op? trophus | 30 | 24-06-2007 09:49 | |
Liefde & Relatie |
Waarom ben je vrijgezel? Shitonya | 498 | 17-07-2004 19:56 | |
Psychologie |
ik weet niet wat ik voel of wie i kben? help me HelpMePlease | 12 | 28-02-2003 07:14 | |
Psychologie |
te bang om fouten te maken, als ik er een maak voel ik me heel dom en waardeloos John Sickbock | 6 | 16-12-2001 19:32 |