Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2006, 13:48
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik heb even de zoekfunctie gebruikt om te kijken of hier al iets over bestond, maar nee.

Ik was 2 maanden terug aan het werk (afwassen in een restaurant) en opeens voelde ik een prik in mijn linkerbovenbeen. Ik liep naar de wc om te kijken, en het was een beetje rood. Toen ik later die avond terug kwam van mijn werk, heb ik nog eens gekeken. Het rode was overgegaan in een open wond...

Deze wond heeft er een poosje gezeten. Ik heb er 1x calendulan opgesmeerd, en verder is 1x perongeluk de korst ervanaf gegaan. (door mijn spijkerbroek)

Daarna heb ik een pleister gedragen. Maar toen ik die afhaalde 3 weken terug, zag ik dat de wond onderhuids zat. Er zit dus nu een vlek, onderhuids op mijn been. Het is na 2 maanden NOG niet genezen en het blijft rood..

Nu ben ik naar de dokter geweest afgelopen woensdag, en die vertelde mij dat ik me geen zorgen moet maken, maar wel even langs de huidarts moet.

Ik zocht op het internet naar huidkanker. Ik heb een hele lichte huid, zit vol met sproeten, en heb talloze vreemde moedervlekken. Ook heb ik zonneallergie.. Ik maak me dus enigszins zorgen...

Kan dit huidkanker zijn? Mijn ouders zeggen van wel.. De moeder van mijn vriend schat de kans niet zo groot in..

Anyone?
Oud 05-05-2006, 14:00
Verwijderd
Ik kan niets vinden over dat huidkanker zich zou kunnen presenteren als een onderhuidse bloeding, maar ik heb op het moment niet zo veel studieboeken bij me, dus misschien zie ik iets over het hoofd. Wel kan ik je zeggen dat de meeste vormen van kanker zelden voorkomen bij iemand jonger dan 40.
Heeft je huisarts gezégd dat het mogelijk huidkanker was? Of dat in de verwijsbrief naar de huidarts gezet? Zo nee, dan denk ik dat je er wel van uit kunt gaan dat dat geen optie is

Laatst gewijzigd op 05-05-2006 om 21:52.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 16:33
rare kwast
rare kwast is offline
er zijn veel verschillende soorten huidkanker.. maar de dokter zei dat je je geen zorgen hoefde te maken en naar een dermatoloog moest.
dus in dit stadium hoef je je zeker geen zorgen te maken. de dermatoloog zal er uitsluiting over geven. je kan jezelf natuurlijk altijd gek gaan zitten maken.
Oud 05-05-2006, 17:23
Verwijderd
Maak je geen zorgen, ga gewoon naar de huidarts en wacht af wat er daar gezegd wordt. De kans is heel groot dat het een hele nare ontsteking is ofzo, kanker zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 18:05
Verwijderd
'Ma heb ik huidkanker?'
'Ja lieffie'.

Ik zou voor de zekerheid naar de dokter gaan maar vooral geen zorgen maken want ik acht de kans zeer klein dat het echt huidkanker betreft.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 22:32
Roos
Roos is offline
Probeer je niet zo druk te maken over een wondje, de kans dat het huidkanker is, is bijzonder klein. Hopelijk zie je dit ook zelf in.

Het is goed dat je naar de huisarts bent geweest, want zo'n wondje wat niet geneest, moet wel behandeld worden.
Nu maar even afwachten wat de dermatoloog (huid-arts) ermee gaat doen.
Oud 05-05-2006, 22:33
Verwijderd
Je hebt zo veel verschillende huidaandoeningen, maar op één of andere rare manier gaan mensen altijd van het ergste uit.

Wacht gewoon op de uitslag van de huidarts voordat je begint met bang worden.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 22:43
Metal
Metal is offline
Citaat:
White Trash schreef op 05-05-2006 @ 19:05 :
'Ma heb ik huidkanker?'
'Ja lieffie'.
Oud 06-05-2006, 17:32
Somebody Special
Somebody Special is offline
Alles kan alleen is de kans niet groot.
Maak je nou maar geen zorgen en maak voor de zekerheid die afspraak met de huidarts.
Oud 06-05-2006, 21:29
Verwijderd
wow, het zit je serieus wel dwars

wanneer moet je naar de huidarts?

googlen op enge ziektes helpt vaak sowieso niet echt.. dan heb je na een tijdje zoveel dingen gevonden die 'het zouden kunnen zijn'.. dan denk je zelfs bij buikpijn al dat je een terminale ziekte hebt..
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 09:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 06-05-2006 @ 22:29 :

googlen op enge ziektes helpt vaak sowieso niet echt.. dan heb je na een tijdje zoveel dingen gevonden die 'het zouden kunnen zijn'.. dan denk je zelfs bij buikpijn al dat je een terminale ziekte hebt..
Dat sowieso.

En verder: rustig afwachten, niet teveel zorgen maken.
Oud 07-05-2006, 09:38
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Zie ook: magnetron

OT: waarschijnlijk niks aan de hand, wacht gewoon even af.

Regels voor berichten