Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2007, 19:30
Athlon
Athlon is offline
Allen,

Voor ik begin; dit is een serieus topic dus ik heb niets aan lullige of humoristische opmerkingen...

Zoals eerder hier besproken heb ik een tijd geleden een date gehad die helaas op niets is uitgelopen.

Ook heb ik weleens geschreven over mijn ex, waarmee ik een serieuze relatie had die bijna 3 jaar heeft geduurd.

Het probleem wat ik heb is, dat ik nog steeds haar niet uit mijn hoofd kan zetten. Ik spreek 'r zo af en toe nogeens. Zij heeft nu een klein jaar een nieuwe vriend waarmee ze gelukkig schijnt te zijn. Dat gun ik haar ook van harte.

Maar nog steeds denk ik vaak aan 'r, haal herinneringen op in mijn hoofd enz. Sommigen zullen dit verhaal herkennen.
Liefdesverdriet kan dagen, weken, maanden en soms zelfs jaren duren. Dus in mijn geval jaren.

Dit vind ik ook niet echt fair tegenover andere meisjes. Ik heb na haar nog een relatie gehad van een klein jaartje, en ook soms kwam mijn ex in mijn hoofd. Ik ging vergelijkingen maken, dingen koppelen aan ons verleden enz.

Nu ben ik het echt beu geworden en ben van plan dit eens met haar te bespreken.
Ik kan altijd met alles bij haar terecht, we bespreken veel samen ook.

Is een mail of een telefoongesprek een goed idee??

En nogmaals; dit is echt een serieus knelpunt voor me. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst voor als ik een nieuw meisje tegen het lijf loop...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2007, 19:55
Verwijderd
hmm... ik heb ook zoiets maar dan heel anders...
de zomervakantie scheidde ons een beetje.
sinds dien spreek ik haar weinig, maar het is volgens mij nog niet uit.
Verdried heb ik niet, want ik weet nog niets zeker.

Maar bij jou stelling van 'mail' of 'telefoon' vind ik dat 'msn'het beste lukt
Ik krijg namelijk bij msn nog steeds hartjes binnen van mijn vriendin.
ow jah... veel geluk. Ik duim voor je

(als dit niet serieus genoeg was dan spijt het mij zeer...)
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 19:57
waves
waves is offline
Weet je waarom jullie relatie niet meer werkte?

En misschien is het goed om naast een leuk 'lijstje' ook een 'lijstje' te maken met dingen die je niet leuk vond aan haar en aan jullie relatie. Want (en ik doe het zelf ook) je gaat je relatie snel verheerlijken als je je rot voelt.

Misschien kun je ook aan vrienden vragen of zelfs aan je ex hoe zij dit opgelost hebben.
Oud 30-09-2007, 20:03
Athlon
Athlon is offline
Onze relatie werktte niet meer omdat we elkaar de tijd niet meer gunden. Sowieso woonden we ver van elkaar, waardoor we elkaar alleen in weekenden zagen. Maar alles liep goed, deden leuke dingen samen als we bij elkaar waren enz.

De laatste maanden hadden we vaak ruzie in de korte tijd dat we bij elkaar waren. Nadien heeft zij er een punt achter gezet.

Zo heel af en toe als we elkaar op MSN spreken, komen er nog weleens herinneringen bovendrijven waarover we het dan ff hebben. Soms spreekt zij me spontaan aan, en soms ik haar.

Ik durf het allemaal niet te vertellen aan 'r. Wil continue dit onderwerp aansnijden, maar soms heeft een van ons er geen tijd voor of is opeens de stemming er niet om dit onderwerp aan te snijden. Vandaar mijn idee van een mail.

Het enige wat ik hoop is dat ik hiermee niet de goede vriendschap die we nu hebben op het spel zet.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 20:09
Crimson
Crimson is offline
Is dat ook die ex waar je toen langs wilde gaat met rozen?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 20:42
Athlon
Athlon is offline
Crimson, inderdaad ze is dezelfde.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Ik spreek 'r zo af en toe nogeens.
Zie daar je probleem.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 23:04
Verwijderd
Ik zie niet in waarom je dit met haar zou bespreken. Het heeft niks met haar te maken namelijk, en ze kan er niets aan veranderen. Het zit allemaal in jou. Het lijkt een beetje alsof je haar en jullie relatie loopt te idealiseren, als je er nog zo mee bezig bent. Lijkt me geen goed plan en bovendien onrealistisch. Als het zo geweldig was, zou het nu niet uit zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat je jezelf gewoon echt wat harder aan moet pakken. Als je merkt dat je herinneringen aan d'r ophaalt, gewoon streng tegen jezelf zeggen 'dat was toen en dit is nu' en weer verder gaan met waar je mee bezig was. Het is nergens voor nodig om de hele tijd te blijven hangen in gedachten over iets dat niet meer bestaat; je schiet er niks mee op, je leven wordt er alleen maar vervelend van. Je leeft nú, blijf dan ook met je kop in het heden.

Het lijkt me ook verstandig om niet meer te vergelijken (voor zover dat lukt, natuurlijk). Het is nooit hetzelfde, maar daar moet je ook niet naar streven. Een ander meisje betekent ook een andere relatie; je zult ook andere dingen leuk vinden aan haar en andere dingen samen doen en het gevoel is gewoon anders. Je moet niet verwachten dat een nieuw iemand je ex kan vervangen, want dat is het niet. Het is gewoon iets anders.

Aan de andere kant kan het natuurlijk heel goed dat je recente ex gewoon niet het juiste meisje voor je was; a la, klaar dan. Maar het is jammer als je een echt leuk meisje en een echt leuke relatie misloopt omdat jij niet kunt accepteren dat alles met je ex écht voorbij is.

En uiteindelijk kost het natuurlijk tijd; alles gaat voorbij, dus dit ook. Wat doe je alleen liever -altijd maar bezig zijn met je ex, altijd haar en jullie leven toen in gedachten houden, of je éigen leven leiden, nu?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 07:39
stout!
stout! is offline
Ik sluit me aan bij Morgan.
En dit niet met haar bespreken; je probeert juist los van haar te komen, waarom hier dan weer bevestiging/begrip voor vragen? Het is iets waar je je overheen moet zetten, dan helpt het niet om bij haar weer een reactie uit te lokken waar je dan weer eindeloos over gaat nadenken.
Oud 01-10-2007, 10:43
Iduna
Iduna is offline
Ik vind ook dat je haar er niet mee moet lastigvallen, zij kan er ook niks aan doen dat jij nog veel aan haar denkt. Zij is verder gegaan met haar leven en dat zou jij ook moeten doen.

Om iemand te kunnen vergeten, zul je het contact moeten verbreken. Als je bijvoorbeeld op msn zit, zit je ongemerkt te wachten totdat diegene online is, dit versterkt alles alleen maar. Ook al ken je bijvoorbeeld haar nummer uit je hoofd, haal 'm uit je telefoon. Berg je spullen die je aan haar doen denken op, uit het zicht.

Nu hoef je het contact niet voor altijd verbreken, maar gewoon totdat je een keer spontaan aan iemand denkt en dan denkt van 'hey, hoe zou het met diegene gaan?'. Wie weet heb jij tegen die tijd een andere vriendin..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 21:18
Ynwa
Ynwa is offline
Ik denk dat je nog niet klaar ben voor die nieuwe relatie (ofja, die al een jaar oude). Het is niet eerlijk t.o.v. je nieuwe vriendin als dit probleem wat je hebt je al zo lang parten speelt. Je zult er inderdaad iets aan moeten doen, maar volgens mij hoef je daarom je vriendschap niet op te offeren.

Je kan beter eerst met haar praten als je denkt dat dat zou helpen, is dit niet het geval dan kan je nog altijd die drastische maatregelen nemen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 22:47
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Allen,

1) Zoals eerder hier besproken heb ik een tijd geleden een date gehad die helaas op niets is uitgelopen.

2) Ook heb ik weleens geschreven over mijn ex, waarmee ik een serieuze relatie had die bijna 3 jaar heeft geduurd.

3) Ik heb na haar nog een relatie gehad van een klein jaartje, en ook soms kwam mijn ex in mijn hoofd.
Dat zijn er al drie. En bij alle drie lukt het niet. Lees je eigen topic nu nog eens goed door en constateer welke toon die heeft. Stel vervolgens vast dat je ontzaglijk intensief met jezelf bezig bent en dus (nog lang) niet in staat om een serieuze relatie aan te gaan.

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 08:53
Smokin'
Smokin' is offline
Dwaas. Ze maakt je helemaal gek en je denkt steeds aan haar, en wat wil je doen? Er met haar over praten. Dat zal je gevoelens natuurlijk wel doen verdwijnen. Jij blijft maar vasthouden aan iemand die jou niet wil. je lijkt ergens de hoop te hebben dat het ooit goed zal komen en dat het belangrijk is om vrienden te blijven. Wil je er vanaf? Verbreek dan alle contact.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 14:21
I C U
I C U is offline
Laat het gaan. Ik sluit me aan bij Smokin' en Morgan.

Ikzelf denk ook nog wel es aan m'n ex en de dingen die we samen deden, dat laat ik ff duren en daarna schakel ik over op wat anders. Het heeft geen zin om te blijven hangen. Herinneringen zijn leuk, maar je kan ook overdrijven. Ik denk/vind dat jij overdrijft
Oud 10-10-2007, 15:42
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Ik zie niet in waarom je dit met haar zou bespreken. Het heeft niks met haar te maken namelijk, en ze kan er niets aan veranderen. Het zit allemaal in jou. Het lijkt een beetje alsof je haar en jullie relatie loopt te idealiseren, als je er nog zo mee bezig bent. Lijkt me geen goed plan en bovendien onrealistisch. Als het zo geweldig was, zou het nu niet uit zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat je jezelf gewoon echt wat harder aan moet pakken. Als je merkt dat je herinneringen aan d'r ophaalt, gewoon streng tegen jezelf zeggen 'dat was toen en dit is nu' en weer verder gaan met waar je mee bezig was. Het is nergens voor nodig om de hele tijd te blijven hangen in gedachten over iets dat niet meer bestaat; je schiet er niks mee op, je leven wordt er alleen maar vervelend van. Je leeft nú, blijf dan ook met je kop in het heden.

Het lijkt me ook verstandig om niet meer te vergelijken (voor zover dat lukt, natuurlijk). Het is nooit hetzelfde, maar daar moet je ook niet naar streven. Een ander meisje betekent ook een andere relatie; je zult ook andere dingen leuk vinden aan haar en andere dingen samen doen en het gevoel is gewoon anders. Je moet niet verwachten dat een nieuw iemand je ex kan vervangen, want dat is het niet. Het is gewoon iets anders.

Aan de andere kant kan het natuurlijk heel goed dat je recente ex gewoon niet het juiste meisje voor je was; a la, klaar dan. Maar het is jammer als je een echt leuk meisje en een echt leuke relatie misloopt omdat jij niet kunt accepteren dat alles met je ex écht voorbij is.

En uiteindelijk kost het natuurlijk tijd; alles gaat voorbij, dus dit ook. Wat doe je alleen liever -altijd maar bezig zijn met je ex, altijd haar en jullie leven toen in gedachten houden, of je éigen leven leiden, nu?
Citaat:
Dwaas. Ze maakt je helemaal gek en je denkt steeds aan haar, en wat wil je doen? Er met haar over praten. Dat zal je gevoelens natuurlijk wel doen verdwijnen. Jij blijft maar vasthouden aan iemand die jou niet wil. je lijkt ergens de hoop te hebben dat het ooit goed zal komen en dat het belangrijk is om vrienden te blijven. Wil je er vanaf? Verbreek dan alle contact.
Alles wat gezegd moest worden is nu officiëel gezegd geweest. Maak er nu werk van, Athlon.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 16:21
de abt van sion
Citaat:
Alles wat gezegd moest worden is nu officiëel gezegd geweest. Maak er nu werk van, Athlon.
Als hij tenminste weet wat de naam Athlon betekent...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 17:12
Flip!
Flip! is offline
Sterkte ermee!
Oud 10-10-2007, 17:33
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Als hij tenminste weet wat de naam Athlon betekent...
Tja, hij zal 'm moeten betalen, niet wij
Als je de liefde met een gevecht vergelijkt toch.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 18:59
meiske1988
meiske1988 is offline
ik sluit me bij morgan aan..

al zijn woorden van loslaten eroverheen zetten en je maakt jezelf gek erg makelijk gezegd..

doe wat je gevoel zegt, denk na over wat er kan veranderen als je het verteld en of dat is wat je wilt ..

sterkte!
Oud 11-10-2007, 12:10
yuck fou
yuck fou is offline
Ze zeggen toch altijd dat het minstens de helft van de tijd dat je een relatie hebt gehad duurt voordat je eroverheen bent?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 08:22
de abt van sion
Citaat:
Ze zeggen toch altijd dat het minstens de helft van de tijd dat je een relatie hebt gehad duurt voordat je eroverheen bent?
En als je dan zeventig jaar bij elkaar bent, zoals mijn grootouders, en het raakt uit, wat dan?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2007, 08:45
stout!
stout! is offline
Dan kom je er dus niet meer overheen
Oud 12-10-2007, 09:23
drukknoopje
drukknoopje is offline
Dan ga je dood van verdriet
Oud 12-10-2007, 11:44
yuck fou
yuck fou is offline