Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2006, 22:09
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Aankomende zomer ben ik sowieso voor een aantal dagen in Kopenhagen, moet alleen nog wel een jeugdherberg boeken.

Iemand ervaringen met jeugdherbergen in Kopenhagen of eventueel nog iets anders te melden over Denemarken?

Ik moet ook de brug tussen Kopenhagen en Malmö over, iemand bekend met hoe dit werkt ( tol bijv. )?
Oud 18-02-2006, 11:59
Roxy
Roxy is offline
Ik ben er nog nooit geweest maar via hostelworld.com vind ik altijd prima hostels. je kunt vergelijken op prijs, accomodatie, locatie en iemand van het hostel heeft een verhaaltje erover getypt dus de stijl daarvan en de fotos zeggen ook al veel..
Oud 20-02-2006, 18:16
Hongaar
Hongaar is offline
Ik ben een paar jaar terug in Kopenhagen geweest en heb toen op de stadscamping gestaan. Ik weet dus niets over jeugdherbergen. Ik ben wel naar Malmö geweest met een supersnelle boot. Voor je het weet ben je er al, of moet je perse die brug over?
Oud 20-02-2006, 21:35
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Nee, ferry of brug maakt mij weinig uit. Hoe beviel de stad?
Oud 25-02-2006, 20:24
Hongaar
Hongaar is offline
Stad is gezellig
Je hebt natuurlijk de toeristische plekken die je gezien moet hebben als je er bent maar die heb je in elke stad wel
Ik vond toen ik er was dat er opvallend veel jonge mensen rondlopen, kwam op mij over als een hele 'jonge' stad dus.. en iedereen is heel behulpzaam

Die brug heb ik dus niet gedaan, zal op zich wel spectaculair zijn. De boot is echter ook leuk, over de Sont
Oud 01-03-2006, 12:33
Verwijderd
Ik weet je niets te vertellen over de brug of de hostels, maar ik wil even zeggen dat de stad echt één van mijn favorieten is. Heel schoon, mooi, ontzettend tof om te winkelen e.d., leuke mensen en veel te doen. Ook echt een aanrader als city-trip, omdat je er ook zo bent vanaf Schiphol.
Oud 01-03-2006, 21:02
Verwijderd
Prachtige stad. Vooral Nyhavn, Tivoli ('s avonds) en de kathedraal moet je zien. En verder is een rondvaart erg leuk en zie je gelijk een groot deel van Kopenhagen.

Met jeugdherbergen enzo ben ik niet bekend.

Ik ben een paar keer naar Zweden geweest, altijd met de brug bij Kopenhagen en 1x met de boot tussen Goteburg en Fredrikshavn. Er is wel tol op de brug, prijs maakt geloof ik niet zoveel verschil met een bootovertocht vlakbij Kopenhagen (Helsingor).
Oud 02-03-2006, 17:00
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Weet iemand hoeveel die tol bedraagt?
Oud 02-03-2006, 18:19
Ivo
Ivo is offline
google, bovenste link...

En dan even zoeken bij denemarken of zweden.
Oud 02-03-2006, 18:29
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Bedankt

Er staat dat je als voetganger gebruik moet maken van een pendelbus of trein, een exacte prijs staat er niet maar aangezien een auto 28 euro is en een motorfiets 15 zal het niet echt duur worden
Oud 27-03-2006, 18:20
Verwijderd
ik heb een paar maanden in Denemarken gewoond, en idd, Kopenhagen is echt mooi. ik ben laatst weer teruggegaan voor een weekje en was direct weer verliefd op de stad <3 idd, tivoli moet je heen, maar gewoon rondlopen is ook leuk. je kan heel makkelijk vanaf het hoofdstation in Kopenhagen met de trein naar Malmo gaan, gaat een directe trein heen, en die vertrekt heel vaak. Kopenhagen is best groot, maar het metro-systeem is heel makkelijk, je bent vanuit een buitenwijk dan supersnel in het centrum. uitgaan is er ook echt leuk (vind ik dan )
Oud 27-03-2006, 18:26
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
Urm schreef op 27-03-2006 @ 19:20 :
ik heb een paar maanden in Denemarken gewoond, en idd, Kopenhagen is echt mooi. ik ben laatst weer teruggegaan voor een weekje en was direct weer verliefd op de stad <3 idd, tivoli moet je heen, maar gewoon rondlopen is ook leuk. je kan heel makkelijk vanaf het hoofdstation in Kopenhagen met de trein naar Malmo gaan, gaat een directe trein heen, en die vertrekt heel vaak. Kopenhagen is best groot, maar het metro-systeem is heel makkelijk, je bent vanuit een buitenwijk dan supersnel in het centrum. uitgaan is er ook echt leuk (vind ik dan )
Beetje late reactie!!!!
Oud 27-03-2006, 18:50
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 27-03-2006 @ 19:26 :
Beetje late reactie!!!!
alsof datwat uitmaakt voor andere mensen die eventueel nog naar Kopenhagen willen.

Ik heb een vraagje, wat is de beste manier om naar Kopenhagen te gaan? Vliegtuig, trein, bus?
Oud 27-03-2006, 19:04
Verwijderd
Citaat:
saartje19 schreef op 27-03-2006 @ 19:26 :
Beetje late reactie!!!!
3 week later? zeik niet zo, hij wil toch deze zomer heen? voor zover ik weet is het nog geen zomer en moet hij dus nog steeds heen.

@ anneka: ik ben afgelopen februari gegaan met het vliegtuig, dat was E79 voor een retourtje A'dam-Kopenhagen (incl luchthavenbelasting enz.), echt goedkoop dus! met de trein heb ik ook een keer gedaan, kost iets meer, maar ik was toen ook E70 voor een retourtje zuid-denemarken-groningen, dus ook nog vrij goedkoop. alleen moet je dan heel vaak overstappen, en je bent echt lang onderweg. ik zou zeggen vliegtuig maar het ligt er natuurlijk ook aan vanuit waar in NL je moet komen.

sterling is iig erg goedkoop om te vliegen
Oud 27-03-2006, 19:20
saartje19
saartje19 is offline
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor, ik krijg ook altijd zo'n reactie als ik op een oude topic reageer, dus dan doe ik dat ook!!!!
Oud 27-03-2006, 20:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik denk dat dit in een andere context is, hier heb ik namelijk nog steeds iets aan. Iedereen bedankt voor de info.
Oud 28-03-2006, 08:43
saartje19
saartje19 is offline
Ja, ja en hoe weet jij of die andere topics voor mij niet van belang waren???
Oud 28-03-2006, 09:14
Roxy
Roxy is offline
laten we hier die discussie niet voeren. maar inhoudelijk, de grens of iets wel of niet geupt mag worden verschilt een beetje per subforum. Aangezien dit topic gaat over een vakantie die nog komen moet en dit niet een subforum waar heel snel en vaak gepost worden kan het best, daarnaast is het pas drie weken geleden dat hij het gepost heeft. Dus verder over kopenhagen, vragen hierover mogen per pb of op het subforum beleidszaken.
Oud 28-03-2006, 09:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
saartje19 schreef op 28-03-2006 @ 09:43 :
Ja, ja en hoe weet jij of die andere topics voor mij niet van belang waren???
Citaat:
Ik denk
Maar goed, ontopic nou aub.
Oud 14-07-2006, 14:02
battlestar
battlestar is offline
Even een vraagje: ik las al eerder dat de verbinding Kopenhagen-Malmo met de trein erg goed is, maar hoe lang doe je er (ongeveer) over?
Oud 16-07-2006, 18:05
Ivo
Ivo is offline
Met de auto ben je in ongeveer een kwartiertje aan de overkant. Met de trein zal dat dan dus zeker geen uren duren. Ik schat van stad tot stad zo'n 30 tot 45 minuten.
Oud 16-07-2006, 19:11
Verwijderd
Citaat:
battlestar schreef op 14-07-2006 @ 15:02 :
Even een vraagje: ik las al eerder dat de verbinding Kopenhagen-Malmo met de trein erg goed is, maar hoe lang doe je er (ongeveer) over?
35 minuten volgens de Deense reisplanner.
Oud 22-07-2006, 09:40
battlestar
battlestar is offline
Thanks
Advertentie

Regels voor berichten