Tien over half tien. Ik ren keihard de trap af, sprint naar de wc, en gooi een groot deel van de inhoud van mijn maag er uit. Ik voel me een soort wasmachine, mijn maag is de trommel, maar hij weet nog niet wat de prettigste uitlaat is, mijn mond of mijn kont. Ik sla mezelf tegen mijn hoofd om deze stomme gedachte, ik begin ook al te ijlen. Als de wasmachine klaar lijkt te zijn drink ik wat water en ren ik weer naar boven om de rest van mijn boeken in te pakken. Bij het laatste boek voel ik dat het knopje van de machine weer ingedrukt wordt, en sprint ik nog een keer naar beneden. Als ik boven de wc hang gaat de bel. Het is Lotte, mijn beste vriendin, die me altijd komt ophalen ’s ochtends. Ik schreeuw dat ze even moet wachten. Als ik de deur open maak zie ik een stralend bruin hooft dat me begint uit te lachen. “haha, ik krijg geld van je, het is je weer niet gelukt op tijd te zijn!” zegt ze. Dan ziet ze mijn lijkbleke huid, “kom je pas net uit bed rollen ofzo? Je bent net zo wit als de lakens van mijn oma als ze net uit de was komen” Ik kijk haar nijdig aan, na deze woorden over de was, moet ik denken aan wasmachines, en ren ik naar de wc. Lotte loopt me achterna. Als ze me bij de wc ziet, zegt ze “Oh, ik wist niet dat het zo erg was, gaat het wel meis?” Ik murmel wat terug. Lotte loopt naar de keuken waar ze wat te drinken voor zichzelf inschenkt en op me wacht. Als ik nog witter dan ik was de keuken in kom lopen kan ze geen lach onderdrukken. Ik glimlach terug en vraag of ze de school wilt bellen dat we tien minuten later komen.
Elf uur. Het eerste proefwerk zit er op. Ik ben maar 4 keer naar de wc gerend om een deel van de was uit mn machine te legen… Die kloteproefwerkweek ook. Ik heb gister 4 uur geleerd, en nu was het allemaal voor niks omdat ik hartstikke ziek ben. Als het een lesdag geweest was, had ik nu gewoon thuis gelegen. Ik kijk om naar Lotte, die staart met een glimlach naar buiten. “Je bent zeker niet verliefd?” vraag ik haar. “Mens mijn buik lijkt wel een wasmachine met al die vlinders” Ik kijk haar woedend aan, wat heeft iedereen toch met wasmachines vandaag? Ik draai mijn hoofd weer om en zie de politie-agent lerares voor de klas, die er veel te lang over doet de nieuwe proefwerken uit te delen. Ik heb die vrouw nog nooit gezien, en ze is er alleen om te controleren of we niet afkijken…alsof ik dat ooit zou doen? Ik ben hartstikke braaf! Dan voel ik dat mijn wasmachine weer begint, en ik ren de klas uit. “jongedame, waar dacht jij zo snel heen te gaan?” het is de conciërge, de vervelende die altijd mij moet hebben. Ik schreeuw dat hij zijn bek moet houden en beland net op tijd boven een jongenswc om mijn schone was te lozen. De boze man komt binnen stormen en zegt:”twee keer fout jongedame, eerst een grote bek tegen mij, en dan tegen de regels de jongenswc in gaan” Hij weet best mijn naam, maar hij zegt jongedame om me te pesten. Dan ziet hij me boven de wc hangen, en laat me alleen. Na tien minuten strompel ik de wc uit, en drink de halve kraan leeg. Zo die wasmachines hebben ook watertoevoer nodig hoor!
Drie uur. Ik lig thuis op de bank een tekenfilm te kijken. Lotte is net weg. Het is een lieve meid, ze heeft me geholpen met vanalles, en is toen pas naar haar vriend gegaan. Ze heeft zelfs beloofd vanavond nog even langs te komen. Als ik lekker onderuit gezakt bijna in slaap val, hoor ik een kreunend geluid. Ik richt me op en stap woedend van de bank. Dat irritante “ik ben klaar hoor” geluid van de wasmachine heeft me zojuist uit mijn slaapje gewekt.
Laatst gewijzigd op 25-06-2002 om 20:01.
|