Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Bekijk resultaten poll: Moet er een subforum komen voor enquetes?
Ja, goed idee 42 56.76%
Nee, niet nodig 22 29.73%
Maakt mij niet uit 10 13.51%
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2006, 15:27
Paars_Draakje
Paars_Draakje is offline
Ok, het is maar een idee.
Maar ik kom de enquetes tegen in School & Studie en bij de huiswerk-subforums en volgens mij heb ik ze ook op andere plekken gezien. En dan bedoel ik de enquetes die gehouden worden door scholieren/studenten voor een onderzoekje voor school, niet de gewone polls.
Ook zou het handig zijn als er wat links en tips over verzamelt worden, zodat mensen dergelijke onderzoekjes makkelijker aan kunnen pakken (laats kwam ik een vragenlijst tegen die ik als .doc moest downloaden en vervolgens naar die persoon mailen, niet erg handig dus.)
Als er nou één appart subforum voor geopent wordt? Wat vinden jullie daarvan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2006, 16:44
Verwijderd
Ja
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 16:53
coopergirl
coopergirl is offline
Zoals het nu gaat, vind ik het best.
Oud 08-04-2006, 16:58
Al Murphy
Al Murphy is offline
Een heel goed idee, die dingen groeien nu toch maar in het wild, overal op het forum.

Maar ik vrees dat, vooral omdat het idee niet van een forumbaas komt, het nog tot sint juttemus zal duren voordat er met zo'n goede ideeën ook daadwerkelijk iets gedaan zal worden.
Oud 08-04-2006, 17:10
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 08-04-2006 @ 17:58 :
Een heel goed idee, die dingen groeien nu toch maar in het wild, overal op het forum.

Maar ik vrees dat, vooral omdat het idee niet van een forumbaas komt, het nog tot sint juttemus zal duren voordat er met zo'n goede ideeën ook daadwerkelijk iets gedaan zal worden.
In subforum 'overige vakken' worden toch al veel enquetes geplaatst die niet in een ander subforum passen.. Het doel is dus overzicht?

Laatst gewijzigd op 08-04-2006 om 17:13.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 17:18
Nona
Nona is offline
Op zich vind ik het huidige systeem niet slecht. Mensen kiezen een plek voor hun enquete en hebben zo vaak de juiste doelgroep te pakken, wat je bij een algemeen forum niet hebt.
Oud 08-04-2006, 18:43
Verwijderd
Op zich ben ik die enquetes flink zat en mogen ze naar een subforum, maar dan vullen veel minder mensen die dingen in denk ik, en dan verliest het zn nut.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 18:49
Verwijderd
Er zullen genoeg nitwits blijven die hun polls random over de fora verspreiden. Idee is goed, though.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 19:05
Paars_Draakje
Paars_Draakje is offline
Bedankt voor jullie reacties!
Citaat:
z0pperd schreef op 08-04-2006 @ 19:43 :
Op zich ben ik die enquetes flink zat en mogen ze naar een subforum, maar dan vullen veel minder mensen die dingen in denk ik, en dan verliest het zn nut.
Nou, ik denk dat het wel mee valt, mensen die het niet leuk vinden kijken gewoon niet op dat forum en hebben er zo geen last van. Er zijn echter ook veel mensen die helemaal gek van die dingen zijn en graag hun menig geven of feiten over zich zelf invullen en die hebben dan lekker een hele bult enquetes bijelkaar, ook mooi voor die mensen dus, toch?

Maar je hebt ergens wel een punt, mensen die er geen zin in hebben vullen ze dan zeker niet in en zo krijg je een minder representatief beeld, maar ik denk dat die mensen ze nu ook niet invullen?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 19:19
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 08-04-2006 @ 18:10 :
In subforum 'overige vakken' worden toch al veel enquetes geplaatst die niet in een ander subforum passen.. Het doel is dus overzicht?
Ik kom daar nooit en ik houd van enquêtes, dus echt een goed systeem is dat niet. Ik denk dat Overige Vakken niet echt druk bezocht is, of heb ik dat mis?

Het maakt mij op zich niet veel uit, maar op zich is het een leuk idee. Ik denk niet dat de enquêtes minder ingevuld zouden worden, ik zou juist elke dag gaan kijken of er nog nieuwe zijn
Oud 08-04-2006, 19:20
Frankrijk
Frankrijk is offline
Lijkt me een goed idee .
Op deze manier creëer je namelijk meer overzicht!

Helaas denk ik dat ''Al Murphy'' gelijk zal krijgen

Citaat:
Ik hoop dat aan deze traditie een einde zal komen!

Goed idee!

Frankrijk.
Oud 09-04-2006, 08:32
Paars_Draakje
Paars_Draakje is offline
Dus als we willen dat dit uitgevoerd gaat worden, moeten we forumbazen 'scoren' die voor dit idee zijn? Zou dat helpen?

Ok forumbazen die hier voor zijn, laat van je horen!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 09:12
coopergirl
coopergirl is offline
N.a.v. jouw topic heb ik het voorstel op admin geplaatst. Er wordt dus al over gediscussieerd.
Oud 09-04-2006, 09:16
Verwijderd
Ik vind het wel een leuk idee. Dan zijn de uitslagen waarschijnlijk representatiever, als je nu bijv. een enquete plaatst over het game-gedrag van scholieren op het desbetreffende subforum krijg je daar een vrij krom beeld van.
En het is handig voor de mensen die graag dingen invullen en aanvinken. Zoals ik.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 10:26
Hanneke
Hanneke is offline
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. En als ik me dan verveel heb ik ook weer wat te doen.
Oud 09-04-2006, 12:52
Paars_Draakje
Paars_Draakje is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 09-04-2006 @ 10:12 :
N.a.v. jouw topic heb ik het voorstel op admin geplaatst. Er wordt dus al over gediscussieerd.
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 16:18
PV
PV is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 09-04-2006 @ 11:26 :
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. En als ik me dan verveel heb ik ook weer wat te doen.
Ja idd Als de topictitels een beetje duidelijk zijn kun je de voor jou interessante/leuke enquetes er zo uithalen en beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 20:11
marrel
marrel is offline
Lijkt me een goed idee
Oud 10-04-2006, 08:03
ekki
ekki is offline
Citaat:
Katje schreef op 09-04-2006 @ 10:16 :
Ik vind het wel een leuk idee. Dan zijn de uitslagen waarschijnlijk representatiever, als je nu bijv. een enquete plaatst over het game-gedrag van scholieren op het desbetreffende subforum krijg je daar een vrij krom beeld van.
Een dergelijke enquete is toch niet echt representatief, je hebt namelijk altijd te maken met een bepaalde groep mensen die op dit forum komt. En dat het niet representatief is is denk ik de verantwoordelijkheid van degene die 'm opent. Als je 'm op School en Studie opent is dat een heel verschil met als je een dergelijk topic op Games opent.

Verder vind ik het geen goed plan: er wordt dan te weinig op de enquetes gereageerd, vrees ik. Nu doen er nog aardig wat mensen aan mee, maar dan... ? Ik ben dus tegen.
Oud 10-04-2006, 08:59
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
er is bijv. een goedlopen enquete op religie, die anders wsl niet zo zou lopen. ik vind het idee wel oke, maar je gaat dan wel de beperkte groep mensen bereiken van 'ik doe niets liever dan enquetes invullen' en niet degene van 'ik wil opzich best een enquete over *onderwerp invullen'. die mensen komen dan dus niet op zo'n sub, terwijl ze wel zeer geschikte kandidaten zijn. ik vind het zoals het nu gaat niet echt uit de hand lopen oid en bij een aparte sub zal de interesse toch minder zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 10:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het idee opzich is aardig, maar het gaat niet werken. Er wordt hooguit één enquête per twee dagen geplaatst op dit forum en dat maakt een dergelijk subforum gewoon veel te slecht bezocht. Daarnaast moeten mensen hun weg apart vinden naar het enquêtesubforum en dan krijg je dus voornamelijk mensen die écht op zoek zijn enquêtes in te vullen. De resultaten van je onderzoek worden zo steeds onbetrouwbaarder.

Wat ik dus vind is dat enquêtes thuishoren op het meest bijpassende subforum (dus bijvoorbeeld muziekgerelateerde enquêtes op muziek en eetgerelateerde enquêtes op eten & drinken). Dat levert ook resultaten op die het meest representatief zijn. En geloof mij maar, ik heb er vrijdag een tentamen over gehad
Oud 10-04-2006, 10:44
Paars_Draakje
Paars_Draakje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-04-2006 @ 11:16 :
En geloof mij maar, ik heb er vrijdag een tentamen over gehad
Ok, dan zul jij er wel meer verstand van hebben

Maar, mensen die zich niet in muziek/religie/enz interesseren, komen nooit/zelden op die subfora en daardoor worden die enquetes ook niet representatief ingevult (zowiezo niet, je beperkt je altijd namelijk tot een bepaalde groep: mensen die bereid zijn om het in te vullen, die er tijd voor hebben en als je je enquete alleen via dit forum versprijdt: is het nog beperkter...)

simpel voorbeeld:
"ben je geïnteressert in muziek?"
als je dit op het muziek forum zet zal het waarschijnlijk 100% "ja" zijn (anders zitten die mensen immers niet op dat forum)
als je hem op een enquete-forum zet zullen er ook mensen zijn die "nee" antwoorden (wat ik me niet echt kan voorstellen, maar ok het gaat hier even om de theorie )

maar het blijft gewoon altijd moeilijk om iets representatief te onderzoeken, en ik begrijp jullie tegenargumenten ook wel!

toch lijkt de meerderheid (nu) wel voor te zijn....

trouwens mijn poll is ook niet helemaal representatief: ik geloof niet dat hier heel erg veel mensen komen ofwel: alleen de mensen die zich in de 'beleidszaken' intresseren

Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 10:49.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 10:53
Gimme more beer
Citaat:
Paars_Draakje schreef op 10-04-2006 @ 11:44 :
simpel voorbeeld:
"ben je geïnteressert in muziek?"
als je dit op het muziek forum zet zal het waarschijnlijk 100% "ja" zijn (anders zitten die mensen immers niet op dat forum)
als je hem op een enquete-forum zet zullen er ook mensen zijn die "nee" antwoorden (wat ik me niet echt kan voorstellen, maar ok het gaat hier even om de theorie )
Dan zou je zoiets altijd nog op S&S kunnen posten. Je moet je doelgroep natuurlijk wel zorgvuldig uitzoeken. En je moet ook bepaalde doelgroepen kunnen onderscheiden dmv. de enquête. Veel enquêtes op s.com zijn gewoon verschrikkelijk slecht opgezet en leveren per definitie niet de gewenste resultaten op als je ze op een scholierenforum zet.
Oud 10-04-2006, 13:28
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-04-2006 @ 11:16 :
Het idee opzich is aardig, maar het gaat niet werken. Er wordt hooguit één enquête per twee dagen geplaatst op dit forum en dat maakt een dergelijk subforum gewoon veel te slecht bezocht. Daarnaast moeten mensen hun weg apart vinden naar het enquêtesubforum en dan krijg je dus voornamelijk mensen die écht op zoek zijn enquêtes in te vullen. De resultaten van je onderzoek worden zo steeds onbetrouwbaarder.

Wat ik dus vind is dat enquêtes thuishoren op het meest bijpassende subforum (dus bijvoorbeeld muziekgerelateerde enquêtes op muziek en eetgerelateerde enquêtes op eten & drinken). Dat levert ook resultaten op die het meest representatief zijn. En geloof mij maar, ik heb er vrijdag een tentamen over gehad
Het is niet de verantwoordelijkheid van scholieren.com om zo betrouwbaar mogelijke resultaten te kunnen garanderen. Als je er pas een tentamen over hebt gehad, dan weet je waarschijnlijk zelfs dat het vrij zinloos is om op dit forum eender waar van die slecht ontworpen onderzoekjes te plaatsen.

Het forum zou er in ieder geval netter van worden, als die dingen wat meer gegroepeerd worden. Tot nu toe schieten die enquêtes nog steeds als paddestoelen uit de grond. Niet alleen op "overige vakken" maar overal.
Oud 10-04-2006, 13:35
Gimme more beer
Citaat:
Al Murphy schreef op 10-04-2006 @ 14:28 :
Het is niet de verantwoordelijkheid van scholieren.com om zo betrouwbaar mogelijke resultaten te kunnen garanderen. Als je er pas een tentamen over hebt gehad, dan weet je waarschijnlijk zelfs dat het vrij zinloos is om op dit forum eender waar van die slecht ontworpen onderzoekjes te plaatsen.
Dat ben ik met je eens, maar er werd geopperd dat het beter zou zijn voor de onderzoeksresultaten, ik zeg dat dat niet per definitie waar is.

Citaat:
Het forum zou er in ieder geval netter van worden, als die dingen wat meer gegroepeerd worden. Tot nu toe schieten die enquêtes nog steeds als paddestoelen uit de grond. Niet alleen op "overige vakken" maar overal.
Ik neig juist te zeggen dat centrale topics en extra subfora die niet goed lopen de overzichtelijkheid juist niet ten goede komen. Ze vallen niet op, het bestaan ervan wordt vergeten en het effect ervan wordt ernstig verkleind, wat uiteindelijk resulteert in meer moderaten en minder animo.
Oud 10-04-2006, 20:08
professor2
professor2 is offline
welke idioot gaat dan op een apart subforum de heeltijd andermans enquets invullen zullen weinigen doen denk ik
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 21:03
Paars_Draakje
Paars_Draakje is offline
Citaat:
professor2 schreef op 10-04-2006 @ 21:08 :
welke idioot gaat dan op een apart subforum de heeltijd andermans enquets invullen zullen weinigen doen denk ik
Uhm, idioten (zoals ik), en daar zijn er nog al wat van die het leuk vinden om enquetes in te vullen? Als je bovenstaande reacties gelezen had had je dat berepen
Bovendien is het ook in het voordeel van andere mensen, zij komen ze niet overal ongewenst tegen...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 15:18
ekki
ekki is offline
Nog iets: een aantal leden gaat eens in de vier maanden (bijvoorbeeld) naar dat forum. Gezien het forum zo weinig bezocht is, worden al snel alle topics op de eerste pagina bekeken en geupt. Weet niet of dat wenselijk is.

Pff, kan m'n argument niet zo goed duidelijk maken met dit slaaphoofd.
Oud 11-04-2006, 16:51
Gimme more beer
Citaat:
ekki schreef op 11-04-2006 @ 16:18 :
Nog iets: een aantal leden gaat eens in de vier maanden (bijvoorbeeld) naar dat forum. Gezien het forum zo weinig bezocht is, worden al snel alle topics op de eerste pagina bekeken en geupt. Weet niet of dat wenselijk is.

Pff, kan m'n argument niet zo goed duidelijk maken met dit slaaphoofd.
Ik snap wel wat je bedoelt en dat is ook wel een punt je. Je zou dus actief moeten moderaten en een einddatum van de enquêtes moeten stellen en dan het topic verwijderen of prunen ?

Lijkt me ook nogal vervelend.
Oud 14-04-2006, 18:14
Verwijderd
hehe, wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 21:07
Verwijderd
Naar idee. Ga dan naar quizzilla.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 11:29
Hulk
Hulk is offline
als alle enquetes in een apart subforum komen is het misschien wel overzichtelijker, maar die mensen krijgen waarschijnlijk wel veel minder reacties op hun enquete.
gewoon laten zoals het nu is
Oud 07-05-2006, 19:13
Frankrijk
Frankrijk is offline
Dus het gaat, traditiegetrouw, niet door?
Volgens die poll zijn de meeste mensen vóór.
Oud 07-05-2006, 21:33
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 07-05-2006 @ 20:13 :
Dus het gaat, traditiegetrouw, niet door?
Volgens die poll zijn de meeste mensen vóór.
Nee. Daarbij zeggen dit soort polls niet al teveel.
Oud 07-05-2006, 23:36
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-05-2006 @ 22:33 :
Nee. Daarbij zeggen dit soort polls niet al teveel.
inderdaad wel grappig inderdaad. uit die poll kun je namelijk wel precies aflezen dat zo'n 60% er niet over nagedacht heeft en 27% wel.
Oud 08-05-2006, 10:54
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
ik weet t niet, aan de ene kant is t voor mensen die iets enquetes nodig hebben wel handig, maar aan de andere kant twijfel ik aan de haalbaarheid
Oud 08-05-2006, 16:12
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 08-05-2006 @ 11:54 :
ik weet t niet, aan de ene kant is t voor mensen die iets enquetes nodig hebben wel handig, maar aan de andere kant twijfel ik aan de haalbaarheid
Die kunnen het dan gewoon op een van de subfora posten zoals het nu ook gebeurt? Imo gaat dat prima, dus ik zie geen reden dat te veranderen.
Oud 08-05-2006, 16:33
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Ieke schreef op 08-05-2006 @ 17:12 :
Die kunnen het dan gewoon op een van de subfora posten zoals het nu ook gebeurt? Imo gaat dat prima, dus ik zie geen reden dat te veranderen.
dus zeg ik toch: niet doen, ik dacht dat dat wel duidelijk was, ik hebt toch geen commentaar op t huidige beleid?
Oud 13-05-2006, 09:14
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hoe wil je dat sorteren ín dat subforum dan? Je krijgt allemaal verschillende enquetes en dat lijkt me echt een grote warboel.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 10:11
Igorrrai
Igorrrai is offline
Tag waarin het [onderwerp] staat in de titel ofzo.
Reageren

Regels voor berichten