|
|
Bekijk resultaten poll: Moet er een subforum komen voor enquetes? | |||
Ja, goed idee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
42 | 56.76% |
Nee, niet nodig |
22 | 29.73% |
Maakt mij niet uit |
10 | 13.51% |
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-04-2006 om 17:13. |
![]() |
||
Bedankt voor jullie reacties!
Citaat:
Maar je hebt ergens wel een punt, mensen die er geen zin in hebben vullen ze dan zeker niet in en zo krijg je een minder representatief beeld, maar ik denk dat die mensen ze nu ook niet invullen? |
![]() |
||
Citaat:
Het maakt mij op zich niet veel uit, maar op zich is het een leuk idee. Ik denk niet dat de enquêtes minder ingevuld zouden worden, ik zou juist elke dag gaan kijken of er nog nieuwe zijn ![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind het wel een leuk idee. Dan zijn de uitslagen waarschijnlijk representatiever, als je nu bijv. een enquete plaatst over het game-gedrag van scholieren op het desbetreffende subforum krijg je daar een vrij krom beeld van.
En het is handig voor de mensen die graag dingen invullen en aanvinken. Zoals ik. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder vind ik het geen goed plan: er wordt dan te weinig op de enquetes gereageerd, vrees ik. Nu doen er nog aardig wat mensen aan mee, maar dan... ? Ik ben dus tegen.
|
er is bijv. een goedlopen enquete op religie, die anders wsl niet zo zou lopen. ik vind het idee wel oke, maar je gaat dan wel de beperkte groep mensen bereiken van 'ik doe niets liever dan enquetes invullen' en niet degene van 'ik wil opzich best een enquete over *onderwerp invullen'. die mensen komen dan dus niet op zo'n sub, terwijl ze wel zeer geschikte kandidaten zijn. ik vind het zoals het nu gaat niet echt uit de hand lopen oid en bij een aparte sub zal de interesse toch minder zijn.
|
![]() |
|
Het idee opzich is aardig, maar het gaat niet werken. Er wordt hooguit één enquête per twee dagen geplaatst op dit forum en dat maakt een dergelijk subforum gewoon veel te slecht bezocht. Daarnaast moeten mensen hun weg apart vinden naar het enquêtesubforum en dan krijg je dus voornamelijk mensen die écht op zoek zijn enquêtes in te vullen. De resultaten van je onderzoek worden zo steeds onbetrouwbaarder.
Wat ik dus vind is dat enquêtes thuishoren op het meest bijpassende subforum (dus bijvoorbeeld muziekgerelateerde enquêtes op muziek en eetgerelateerde enquêtes op eten & drinken). Dat levert ook resultaten op die het meest representatief zijn. En geloof mij maar, ik heb er vrijdag een tentamen over gehad ![]()
||
Citaat:
![]() Maar, mensen die zich niet in muziek/religie/enz interesseren, komen nooit/zelden op die subfora en daardoor worden die enquetes ook niet representatief ingevult (zowiezo niet, je beperkt je altijd namelijk tot een bepaalde groep: mensen die bereid zijn om het in te vullen, die er tijd voor hebben en als je je enquete alleen via dit forum versprijdt: is het nog beperkter...) simpel voorbeeld: "ben je geïnteressert in muziek?" als je dit op het muziek forum zet zal het waarschijnlijk 100% "ja" zijn (anders zitten die mensen immers niet op dat forum) als je hem op een enquete-forum zet zullen er ook mensen zijn die "nee" antwoorden (wat ik me niet echt kan voorstellen, maar ok het gaat hier even om de theorie ![]() maar het blijft gewoon altijd moeilijk om iets representatief te onderzoeken, en ik begrijp jullie tegenargumenten ook wel! toch lijkt de meerderheid (nu) wel voor te zijn.... trouwens mijn poll is ook niet helemaal representatief: ik geloof niet dat hier heel erg veel mensen komen ofwel: alleen de mensen die zich in de 'beleidszaken' intresseren ![]() Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 10:49. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het forum zou er in ieder geval netter van worden, als die dingen wat meer gegroepeerd worden. Tot nu toe schieten die enquêtes nog steeds als paddestoelen uit de grond. Niet alleen op "overige vakken" maar overal.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bovendien is het ook in het voordeel van andere mensen, zij komen ze niet overal ongewenst tegen... |
![]() |
|
Nog iets: een aantal leden gaat eens in de vier maanden (bijvoorbeeld) naar dat forum. Gezien het forum zo weinig bezocht is, worden al snel alle topics op de eerste pagina bekeken en geupt. Weet niet of dat wenselijk is.
Pff, kan m'n argument niet zo goed duidelijk maken met dit slaaphoofd.
||
Citaat:
Lijkt me ook nogal vervelend.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ik weet t niet, aan de ene kant is t voor mensen die iets enquetes nodig hebben wel handig, maar aan de andere kant twijfel ik aan de haalbaarheid
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Schoolonderzoek over jeugd onder de 16 en alcohol . Princesse Suze | 23 | 12-05-2007 10:54 |