Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2006, 13:21
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 24-11-2009 om 23:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2006, 13:24
marrel
marrel is offline
Je eet wel goed? En voel je je ook moe? Anders lijkt het me wel verstandig om naar de doktor te gaan ofzo, want het is bij mijn weten niet normaal zomaar (het gevoel hebben) om flauw te vallen.
Oud 12-05-2006, 13:51
marrel
marrel is offline
Citaat:
Ashamed schreef op 12-05-2006 @ 14:26 :
ja, ik eet wel goed. Ik heb wel de ziekte van Pfeiffer achter de rug, maar daar ben ik al een tijd overheen.

het gebeurt overal: op school, werk, supermarkt.

zou het psychisch kunnen zijn?
Het zou volgens mij wel psygisch kunnen zijn alsof ik er verstand van heb . Iig als je depresief bent bijvoorbeeld, of veel met andere dingen bezig bent, raak je stiekem behoorlijk uitgeput of heb je geen zin meer in dingen waardoor je wel behoorlijk moe, afgeleid of draaierig kunt worden. Ik weet niet of er dingen zijn die je stiekem veel bezig houden.
Oud 12-05-2006, 14:12
Nona
Nona is offline
Als je voelt dat je flauw gaat vallen, zorg dan dat je even ergens gaat zitten; je hoeft je niet te bezeren natuurlijk.

Daarnaast lijkt het me inderdaad een goed plan om naar de huisarts te gaan. Dan kun je misschien de oorzaak vinden.
Oud 12-05-2006, 14:21
marrel
marrel is offline
Citaat:
Ashamed schreef op 12-05-2006 @ 15:03 :
Ja, eigenlijk houdt mijn gezondheid me nu alleen maar bezig. Ik heb nu gewoon een angst om nog te gaan werken en zo.

maar een depressie? ik heb me wel eens geestelijk slechter gevoeld dan nu.
ja ik zeg niet meteen depressie, dat is toevallig iets op psygisch gebied waar ik meer vanaf weet dan de rest. Door aan je angsten toe te geven en bang te zijn voor fauwvallen zorg je wel voor minder controle over jezelf.

Huisartsbezoekje zou ik iig proberen, wie weet weet die iets meer
Oud 12-05-2006, 16:55
Angeloes
Angeloes is offline
Hey,

Wat je verteld herken ik wel: heb er zelf ook last van gehad, ik durfde niet meer uitgaan, naar drukke dingen enzo. Heb een lange tijd de stad vermeden op zaterdag enzo...

Het zit in je hoofd, je maakt je druk over dingen die kunnen gebeuren... en je lichaam gaat daarin mee.

Ik ben naar de huisarts geweest en die hielp mij ermee.
Misschien voor jou ook een goed idee?

Loes
Oud 12-05-2006, 17:01
Gothic
Gothic is offline
Ben je uberhaupt ooit flauwgevallen? Want zo erg is het niet. En als je het steeds tegen gaat houden, ga je je alleen maar rotter voelen. Flauwvallen is meestal een reactie ter bescherming van je lichaam.

Als je het aan voelt komen, kun je idd even zitten, hoofd tussen je knieen, zodat je hersenen meer bloed (= zuurstof) krijgen...

Veel zout drinken kan ook helpen, mocht dit komen door lage bloeddruk...
Oud 12-05-2006, 19:32
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ashamed schreef op 12-05-2006 @ 18:55 :
@Gothic: Ik ben wel eens flauwgevallen en ik vind het vreselijk eng (erg misselijk en vlekken voor je ogen). Ik moet het flauwvallen tegenhouden, omdat ik dan, zoals ik hierboven al schrijf, op plaatsen waar het niet mag gebeuren.
Veel water met zout drinken? Ik dacht juist met suiker.
Suiker helpt ook wel. Maar door zout ga je meer water vasthouden... Suiker geeft iig energie, maar hoe het verder je bloeddruk beinvloedt weet ik niet.

Misschien kun je dextro meenemen, voor de momenten dat je je slap voelt?
Oud 13-05-2006, 16:55
Angeloes
Angeloes is offline
Mijn huisarts adviseerde mij rust aan te nemen en er met iemand over te praten, een pshygoloog. Ik kreeg ook een soort pil voorgeschreven die mijn gedachten afremden en mijzelf te kalmeren. Bijv. met uitgaan van te voren een pilletje innemen en dan rustig weer de drukte ingaan. En dan zie jezelf dat er eigenlijk niets aan de hand is... neem wel iemand mee die je vertrouwd! De volgende keer ging ik zonder pilletje op en begon met rustige kroegjes en dan iets drukker...bij mij werkte dat erg goed.
Vooral doe niets tegen je zin in. Voel het omkomen? Ga rustig ergens staan, schep een luchtje buiten...Ben je in drukte zoiets als konningedag? Ga ergens rustig zitten waar mensen jou niet aanraken en bekijk de mensen, obseveer en bedenk dat het allemaal een kudde schapen zijn en helemaal niet eng. Dit werkte voor mij... misschien heb je er iets aan?!

Loes

Ps: ik weet niet of jouw arts medicijnen voorschrijft of wat hij adviseert. Wat wel fijn is: mocht je naar iemand gaan om mee te praten: zorg er wel voor dat deze persoon feedback geeft op jouw verhaal en niet alleen luisterd en knikt. Daar schiet je niet echt iets mee op, vind ik althans.

Succes!
Oud 14-05-2006, 01:33
ijscoman
ijscoman is offline
Zo te horen heb je last van hyperventilatie. Dat is iets dat vaak komt door stres. Je lichaam maakt dan veel meer adrenaline aan waardoor je het gevoel krijgt dat je flauw gaat vallen. Jij bent bang om flauw te vallen omdat je er steeds aan denkt dus bang = adrenaline. Doordat er erg veel adrenaline in je bloed komt gaan je longen veel meer zuurstof opnemen omdat je lichaam normaal in situaties waar veel adrenaline aan te pas komt ook veel zuurstof nodig heeft (denk aan vechten, weg rennen ofwel alles dat met inspanning te maken heeft) dit is dus ook exact de rede waarom het alleen voor komt als je stil zit en niet als je bijvoorbeeld op de fiets zit. Te veel zuurstof in je bloed veroorzaakt dus hyperventilatie waardoor je dus het gevoel krijgt flauw te vallen en dat dus ook uiteindelijk gaat doen.
Ik heb hier zelf ook een tijd last van gehad, het komt eigenlijk alleen voor bij veel stres want door stres krijg je meer adrenaline in je bloed. Bij mij kwam het doordat ik het zwaar had op school en veel gezeik in de prive sfeer. Wat helpt is gewoon proberen aan andere dingen te denken en ga absoluut niet op je ademhaling zitten letten want dat maakt het alleen maar erger en ga gewoon voor jezelf na waar de stres vandaan zou kunnen komen en probeer er inderdaad over te praten en eventueel de oorzaak van de stres weg te nemen.
Ik hoop dat dit verhaaltje een beetje duidelijk genoeg was anders stuur je me maar een PM ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 10:34
*Rupsje*
Ik heb hier ook last van. Ik ben in het verleden vaker flauwgevallen, als ik ziek werd of als ik erge pijn had. Ik ben daar gewoon gevoeliger voor denk ik. Het flauwvallen vind ik ook heel eng, vooral als ik weer bijkom, dan duurt het zo lang voor ik weer iets snap van wie ik ben, waar ik ben en wat er is gebeurd. Ik probeer het ook te 'voorkomen', en ga daarom liever niet naar plaatsen waar veel mensen zijn, dus echt drukte, omdat het daar vaak waremer en benauwder is (en voor t flauwvallen krijg ik het altijd heel erg warm). Maar ik ga toch. Want het is echt alleen angst, bij jou ook denk ik. Ga eens na bij jezelf: hoe vaak ben je nu echt flauwgevallen van al die keren dat je er bang voor was? Waarschijnlijk bijna nooit. Als je zo'n paniek/angstaanval krijgt, kan je proberen jezelf rustiger te maken door dit soort dingen tegen jezelf te zeggen (dus: het gebeurt bijna noooit, dus waar ben ik nou bang voor? En als het toch gebeurt, dan is dit maar zo, ik ga er in ieder geval niet dood van) Het helpt bij mij ook om dan op mijn ademhaling te letten, dus heel bewust inademen en geluid maken bij het uitademen (dit klinkt raar, maar het helpt mij wel).

Het is heel vervelend, ik weet het. Maar je moet echt proberen om het niet je leven te laten beheersen. Dus ga toch gewoon werken, en doe alles wat je normaal ook zou doen. Dat werkt het beste, geloof me, anders wordt je angst alleen maar erger.

En als je echt gaat flauwvallen: gaan zitten en je hoofd tussen je knieen', dit kan helpen. Mocht je nou echt dat gevoel krijgen, denk dan 'laat het maar gebeuren', dus een soort acceptatie, vaak helpt dit je te ontspannen en val je juist niet flauw!

Ik hoop dat je er iets aan hebt, als je nog vragen hebt, moet je maar PM sturen!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 21:22
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Ashamed schreef op 18-05-2006 @ 22:03 :
een paar dagen verder en ik ben erachter gekomen dat ik paniekaanvallen heb. is wel minder
Dan is het dus precies zo wat ik zei. Hyperventilatie dus. Even naar de dokter gaan. Als het gebeurt wil in een plastic zakje ademen ook nog wel eens helpen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 22:02
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Ashamed schreef op 18-05-2006 @ 22:47 :
maar ik hoef nooit hard te ademen... niet dat geen lucht meer krijg of zo
Nee dat is het nou juist. Als je dat wel had dan zou je niet flauwvallen. Door die paniek aanvallen krijg je adrenaline in je bloed dat er onderandere voor zorgt dat je longen veel meer zuurstof op nemen dan normaal maar omdat je lichaam niets met die zuurstof doet krijg je te veel zuurstof in je bloed wat dus niet goed is en dat noemen ze dus hyperventilatie. Je krijgt dan het gevoel dat je flauw valt waardoor je nog meer in paniek raakt en waardoor er nog meer adrenaline in je bloed komt waardoor je longen nog meer zuurstof opnemen etc.....
Als je dus in een plastic zakje ademt krijg je veel minder zuurstof binnen zodat het zuurstof pijl in je bloed weer op normaal niveau komt. Probeer het maar eens dan is zo'n aanval ineens heel snel over.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 20:12
Angeloes
Angeloes is offline
hey ik las dat je Rescue hebt gekocht? Wat is dat precies, wat doet het met je enzo?

Moest vandaag voor het eerst werken, had deze week al eerder training erover gehad en dat ging goed. Had gezonde zenuwen. Nu stond ik vandaag op en telde de minuten af tot ik moest werken... mijn lichaam werkte zo niet mee... Kreeg zowat een hyper aanval... dus moet zelf nu ook naar de dokter weer...

flauwvallen was er voor mij niet erbij...hopelijk vind je niet erg dat ik mijn dingetje vertel...

Groetjes Loes
Reageren

Regels voor berichten