![]() |
|
Verwijderd
|
ik zit zo'n beetje te surfen op internet, ik wil namelijk deze maand een pc kopen van zo'n 1200 euro. Ik kwam op Tweakers terecht, waar ze dit systeem hadden voor zon 1200 euro.
Processor AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester) € 284,65 Moederbord Asrock 939Dual-SATA2 € 54,37 Koeler Arctic Cooling Freezer 64 Pro € 14,65 Geheugen 2 x 512MB PC3200 DDR (Kingston) € 75,- Videokaart Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 € 124,95 TV-kaart Hauppauge WinTV PVR-150MCE € 51,96 Geluidskaart Realtek 850 8-kanaals Netwerkcontroller Realtek RTL8201CL 10/100Mbit/s Hardeschijf Maxtor MaXLine III, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) € 105,92 Optische drive NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash) € 37,75 Diskettestation ALPS Diskette Drive (Zwart) € 5,75 Flash-lezer Apacer Embedded Card reader 15 in 1 (zwart) € 13,47 Draagbare opslag Geheugenstick 256MB USB 2.0 € 11,50 Behuizing Arctic Cooling Silentium T3 (ATX, 350W, Zwart/Zilver) € 79,- Beeldscherm BenQ FP91G+ (19", 8ms, D-sub/DVI) € 255,- Toetsenbord en muis Logitech Cordless Internet Pro € 24,44 Luidsprekers Creative Inspire T6060 € 58,32 Totaalprijs bij opstellen BBG € 1.196,73 http://tweakers.net/reviews/624/3 op zich lijkt me dit een prima pc, maar nu komt dus het feit dat ik geen speakers hoef (ik heb een dj set staan die nu ook al een prima geluid geeft), en ik heb ook nog een prima monitor. Ook de flash lezer en mobiele opslag is niet nodig. Ik heb dus een extra 350 euro (ongeveer) waar ik dus de rest wat mee kan upgraden. Het budget blijft in principe dus 1200 euro.Heeft iemand tips waar ik het beste mijn extra geld in kan steken? Of misschien commentaar omdat dit helemaal niet zo een goede config is? Heb je zoiezo iets te zeuren omdat ik dit helemaal niet behoor te vragen? alvast bedankt. oh ja, het systeem is voornamelijk voor gamen/muziekprogjes, photoshopmeuk en downloaden, het liefst allemaal tegelijk. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
- Een beter mobo, zoals deze:
http://www.asrock.com/product/939SLI-eSATA2.htm - Betere videokaart, zoals 7600GT of een 7800GT - Betere hardeschijf, wie koopt er nou een DiamondMax10 als nu de Seagate Barracuda 7200.10 uit is: http://tweakers.net/pricewatch/137129 - Diskettestation? Laat die er maar uit. ![]() - Betere muis for sure!! Logitech MX512 bijvoorbeeld, of MX1000 als je perse draadloos wilt En je kunt natuurlijk een tray processor nemen ipv Boxed; omdat je zelf een betere koeler erbij aanschaft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
diskettestation for teh win! die wil ik er echt nog wel bij voor die 5 euro ![]() en muis? draadloos hoeft van mij niet, liever niet zelfs (tenzij met docking station) en die harde schijf? dat ga ik effe lezen ![]() bedankt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En 1 gb is inderdaad niet echt je-van-het. BF2 schijnt pas lekker te draaien op 1,5 gb. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en die koeler zou dus overbodig zijn door de andere koeler right? en ja, verpakkingen heb ik ook niet zo'n behoefte aan inderdaad ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() ![]() Het geld niet echt waard IMO. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Eventueel kun je in RAID0 draaien maar dat mag ik op s.com niet zeggen zonder veel over me heen te krijgen. ![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 08-05-2006 om 21:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
www.azerty.nl heeft erg veel, en redelijk lage prijzen
![]() Die Seagate schijf is blijkbaar nog niet erg goed verkrijgbaar...
||
Citaat:
Code:
Antec Sonata II, Zwart € 102,39 AMD Athlon 64 X2 Manchester, 3800+, Socket 939, Boxed € 291,49 Arctic Freezer 64 Pro € 14,65 Kingston KVR400X64C3AK2/2G, 2048 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x € 167,78 Asrock 939SLI-eSATA2 € 63,02 Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 81,72 NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 37,63 Asus EN7900GT TOP/2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 304,51 Logitech UltraX Optical Mouse, Zwart, grijs, OEM € 12,86 Logitech Internet Pro Keyboard, Zwart, OEM € 9,14 ![]()
Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 16:02. |
![]() |
||
-Dr. Aep-
Citaat:
doh Ewout stond nog aangemeld
||
Citaat:
Verschil tussen de core's: Venice: Opvolger van de Winchester, kan beter omgaan met 4x512 Modules, heeft altijd 512KB L2 Cache. San Diego: Opvolger van de Newcastle, heeft 1 MB L2 Cache en kan ook beter om gaan met 4x512 modules @ 400 mhz. (Dus de E rivisie is dat eigenlijk) Manchester: Is een Dual Core core, heeft 2x512MB L2 Cache
|
ASrock doet het prima in benchmarks, en verder mooie featureset en goeie chipset. Paar benches:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2706&p=8 leuk is de sterk verbeterde disk performance van ULi's nieuwe chipset: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2706&p=10 Ook gezien de prijs ga ik daarom liever voor Asrock.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
1065 Kingston KVR400X64C3AK2/2G 2048 MB DDR, PC3200 3 2 x € 166,89 levertijd : 2-3 dagen, op voorraad bij leverancier (dat 2x slaat op het aantal modules) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga denk ik voor de setup van m@rco, als er verder niemand durft
![]() 1 ding nog, ik heb nog een oude geluidskaart liggen. een Terratec 5.1 Sixpack Review www.techspot.com Hardware.info vergelijkingstest het is alweer een kaart van 5 jaar oud, maar het was toendertijd een fijn dingetje. Zal ik deze uit mijn oude pc halen en hierbij doen, of is de onboard meuk zowieso beter? Of kan ik net zo goed een goedkope audigy kopen die deze al makkelijk overtreft? |
![]() |
||
Citaat:
![]() - Tray is 4 euro duurder. ![]() - Hmm... ik vind die UltraX muis zelf heel fijn, en die MX518 kost 45 euro. Dat zou ik dan persoonlijk weer niet aan een muis uitgeven. - Mja dat zou kunnen, maar die schijf is momenteel nergens goed leverbaar (en Azerty heeft 'm nog niet eens in het assortiment), en om nou 15 euro extra te gaan betalen? Vind ik het persoonlijk niet waard, maar daar valt vast over te twisten, en ik houd er zelfs rekening mee dat we dat ook gaan doen. ![]() En die kast... tja het is misschien veel geld, maar dan heb je wel meteen ook een kwaliteitsvoeding (én een kwaliteitskast). Als je een losse kast + eenzelfde voeding gaat kopen ben je méér kwijt, dus als je het zo bekijkt valt het best mee.
Laatst gewijzigd op 10-05-2006 om 21:42. |
![]() |
|||||
Citaat:
boxed = 282,50 http://tweakers.net/pricewatch/122802 tray = 274 Natuurlijk moet je wel verzendkosten in ogenschouw nemen, als de shop waar je de rest bestelt hem niet goedkoper heeft. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maargoed, zelf zou ik liever een mooie kast voor 30-40 euro kiezen en een Huntkey Greenstar voeding ofzo, heb je gelijk een energiebesparende voeding en dat zijn ook echt goede voedingen.
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar ik snap je punt wel, als die schijf echt zoveel sneller is dan is het natuurlijk wel de moeite waard. Jammer dat 'ie nergens op voorraad is. ![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 11-05-2006 om 18:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Persoonlijk ben ik het wel met het lijstje van M@rco wel eens, op het toetsenbord en de muis na, daar zou ik echt wel meer geld aan uitgeven. Een goed tobo en een goede muis zijn gewoon belangrijk, zeker als je gamed. Een MX518 bijvoorbeeld als muis ja (of de Logitech G5 Laser muis) en een MS Natural keyboard pro, maar dat is meer omdat ik de nieuwe Logitech tobo's persoonlijk niet fijn vindt tikken en de MS dingen wel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() @Jolt: niet alle niet-Antec kasten zijn lelijk ofzo. Sterket nog ik vind die Antec dingen geeneens zo mooi. Ik heb een veel mooiere. ![]() Wel worden designkasten altijd zonder voeding geleverd, dus icm. Huntkey Greenstar ofzo houd je het nog leuk betaalbaar en heb je toch kwaliteitsspul. Want die OEM 300W voedinkjes is echt hell..
||
Citaat:
|
![]() |
|
|