Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2006, 15:42
teenager
teenager is offline
ik wil niet zo'n zeikerd zijn maar het warme weer zorgt voor een hoop klachten bij mij... altans ik denk dat het daardoor komt.

moeheid, misselijkheid
geen eetlust
diaree (elke dag...)
opgezwollen tandvlees (pijnlijk)

iemand tips??
ik drink veel water,eet en slaap genoeg/gezond... blijf uit de zon.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 15:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Geen eetlust is een vrij veel voorkomend iets met warm weer. Probeer misschien iets later te eten als het wat is afgekoeld en iets lichts, een salade ofzo. Zelf heb ik met warm weer meer trek in rijst of pasta dan in aardappels.

Verder zeg je het zelf al zo'n beetje: in de schaduw blijven, gordijnen en ramen dicht als de zon erop staat en ramen open als het een beetje waait en de zon weg is en 's nachts, veel drinken, zorg ook dat je voldoende zout binnen krijgt om te voorkomen dat je je slap gaat voelen. Doe een beetje rustig aan. Geef je over aan het warme weer.
Oud 12-06-2006, 19:10
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik ben ook doodmoe, maar dat komt wel vaker voor denk ik. Ik heb het ene moment enorme honger of ik he honger en ik ben misselijk of ik heb honger en ik voel me heel vol. Ik heb last van allemaal pijnscheuten door mijn hele lijf en dat soort ongein. Vooral mijn buik is van streek, volgens mij.

Sinds het warme weer, maar ik weet dus echt niet zeker of het daardoor komt...
Iig sterkte .
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 19:54
Meadow
Meadow is offline
Je kunt echt totaal niet vrijen in dit weer . Je eet niets, je doet niets, het is echt bagger. Zo plotseling heb je geen tijd om je aan te passen, heb precies last van jouw klachten.
Oud 12-06-2006, 21:18
Verwijderd
Mijn buik is ook van streek sinds het zo warm is. Maar ik ben het wel gewend, dus 't kan me niet zoveel schelen. Witbrood eten en dan gaat 't vanzelf wel over. Drinken heeft er ook zeker invloed op; dus zorg dat je ook goed eet, anders krijg je alleen maar vocht binnen en geen vast voedsel, dat vinden je darmen ook niet fijn. Pastasalades zijn wel goed. Of soortgelijke dingen. Je hoeft niet warm te eten, als je dat niet wil (ik heb er nu écht geen zin in zelf).

Ga niet te veel in de zon zitten, zorg dat je je goed insmeert en draag buiten een petje of een zonnebril. Dat helpt bij mij altijd tegen hoofdpijn en misselijkheid.

's Avonds even snel douchen en insmeren met aftersun of een soort cooling-creme voor na het zonnen wil ook nog wel eens helpen te herstellen. En je kan er fijn op slapen. Zorg dat je kamer koel is, maar kijk uit voor tocht; daar kan je ook hoofdpijn van krijgen.

Je lichaam moet even wennen aan het nieuwe weer. Hopelijk blijft het nog even, anders moet je weer wennen aan naar weer
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 21:41
MTpower
MTpower is offline
Ik krijg altijd honger met warm meer... misschien omdat ik dan wel eens uit mijn holletje kom (waar de pc staat) en actief ga zijn

Diarree had ik ook last van afgelopen dagen... maar dat zou door vanalles kunnen komen
Oud 13-06-2006, 08:32
gewoonmax
gewoonmax is offline
Probeer eens accupunctuur of accupressuur. Of ga taiji of iets anders doen waarbij je leert je aandacht te verplaatsen naar je buik. Waarschijnlijk zit je te hoog met je energie en met die zon erop dan krijg je dan klachten.
Oud 13-06-2006, 08:50
teenager
teenager is offline
Pffft blij dat k niet de enige ben. dank voor jullie tips. gisteravond had ik zo'n buikpijn dat ik ben gaan liggen (dat hielp als enige) en witte boterhammen gegeten als avondeten. ik kon de kracht niet opbrengen om te koken.. de dagen ervoor heb ik telkens een pastasalade gegeten. de diarree is nog wel net zo erg.. maar de andere klachten zijn vandaag minder.

ik ben echt niet-nauwelijks in de zon geweest, maar ik krijg mn kamer gewoon niet koud.. overdag doe ik het gordijn dicht maar 's nachts lig ik te zweten onder mn laken brr
dat douchen ga ik vandaag maar s proberen inderdaad. goed excuus om s avonds nog eens eronder te springen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 12-06-2006 @ 20:54 :
Je kunt echt totaal niet vrijen in dit weer
Jawel hoor, lekker glibberig
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 10:59
Verwijderd
ja. erg last van, nu echt gewoon misselijk en geen eetlust, maar goed tis ookwennen denk ik..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 13:07
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Morgan schreef op 13-06-2006 @ 11:03 :
Jawel hoor, lekker glibberig
Blegh, dat vind ik dus een totale afknapper. Als ik plak ben ik niet geil meer. Denk dat je met dit weer alleen kunt vrijen als je een bad/zwembad tot je beschikking hebt, of de tijd om aan het weer te wennen. Of hoge nood .
Oud 13-06-2006, 13:19
Verwijderd
Glibberen vind ik niet erg, maar dat geplak wel, dat doet soms gewoon pijn als je aan elkaar vastplakt Zodra er eenmaal genoeg zweet is, plakt het niet meer
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 13:21
Verwijderd
Haha, inderdaad, en dan gauw onder de douche. Of meteen onder de douche, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 13:23
Mephisto
Mephisto is offline
sex onder de douche is prima te doen met dit weer
Oud 13-06-2006, 13:33
Meadow
Meadow is offline
Mijn douche is daar helaas veel en veel te klein voor.
Oud 13-06-2006, 13:53
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Meadow schreef op 13-06-2006 @ 14:33 :
Mijn douche is daar helaas veel en veel te klein voor.
ik heb 1½ m² douche en dat gaat prima
Oud 13-06-2006, 14:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb haast nog nooit zó verkouden geweest. Loop de hele dag te niezen en te sjouwen met zakdoekjes. Maar dat zal wel niet aan het warme weer liggen. (En daar heb ik eigenlijk niet zoveel last van, alleen dat buiten zitten veel leuker is dan huiswerk en dat weer niet goed is voor school.)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 14:27
teenager
teenager is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-06-2006 @ 15:21 :
Ik heb haast nog nooit zó verkouden geweest. Loop de hele dag te niezen en te sjouwen met zakdoekjes. Maar dat zal wel niet aan het warme weer liggen. (En daar heb ik eigenlijk niet zoveel last van, alleen dat buiten zitten veel leuker is dan huiswerk en dat weer niet goed is voor school.)
buiten je huiswerk maken ...
ik verga van de krampen in mijn buik!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 14:55
Verwijderd
honger maar heb nergens zin in, en watermeloen vult niet
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 15:05
~*kar*~
~*kar*~ is offline
k zweet alleen altijd zo snel...

das echt vervelend...

maar mijn slaapkamer wordt ook niet meer koel.. het blijft zo benauwd..

verder nix te klagen

ben alleen maar heel de dag buiten aan het werk, fiets 2uur per dag, *niet voor de lol, maar voor me werk*
het zomerkleurtje begint te komen!
Oud 13-06-2006, 16:03
Zwoek
Zwoek is offline
Ik heb er ook last van. Sowieso heb ik veel last van hooikoorts en nou kwam er gisteren ook nog keelpijn bij. Sinds vandaag heb ik opgezwollen klieren en kan ik niet meer normaal slikken. Ik heb ook veel minder eetlust, maar ik eet nog wel genoeg. Ik voel me heel duf en kan niet meer goed nadenken. Mijn huid is ook gevoelig, het lijkt wel alsof ik koorts heb.
Ik ben blij dat het morgen weer 20 graden wordt, dit vind ik echt benauwd.
Oud 13-06-2006, 16:06
Verwijderd
@Zwoek; misschien toch maar naar de huisarts gaan, straks heb een zonnesteek of iets anders, kan je beter even zeker weten!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Zwoek schreef op 13-06-2006 @ 17:03 :
Ik heb er ook last van. Sowieso heb ik veel last van hooikoorts en nou kwam er gisteren ook nog keelpijn bij. Sinds vandaag heb ik opgezwollen klieren en kan ik niet meer normaal slikken. Ik heb ook veel minder eetlust, maar ik eet nog wel genoeg. Ik voel me heel duf en kan niet meer goed nadenken. Mijn huid is ook gevoelig, het lijkt wel alsof ik koorts heb.
Ik ben blij dat het morgen weer 20 graden wordt, dit vind ik echt benauwd.
Mja, zoiets als dit heb ik ook. Ik heb ook echt overal pijn, in m'n gewrichten enzo. Vooral m'n rug en nek. Ik trek dit weer echt niet meer.
Gelukkig wordt het vanaf morgen minder warm.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 17:21
GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Alleen geen eetlust. Verder enorme drinkzucht (er gaan liters water doorheen ) maar verder heb ik geen last van de warmte
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 17:54
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
~*kar*~ schreef op 13-06-2006 @ 16:05 :
k zweet alleen altijd zo snel...

das echt vervelend...

maar mijn slaapkamer wordt ook niet meer koel.. het blijft zo benauwd..

verder nix te klagen

ben alleen maar heel de dag buiten aan het werk, fiets 2uur per dag, *niet voor de lol, maar voor me werk*
het zomerkleurtje begint te komen!
Ja ik zweet nu ook veel sneller. Dat lijkt me ook wel logisch, maar het blijft toch irritant. Maar goed, ik ben natuurlijk een man en dan is het misschien wat minder erg, en het heeft natuurlijk als voordeel dat mijn feromonen nu veel beter verspreid worden.

En verder lukt het me niet om op een warme dag uit te slapen (was vandaag vrij, om kwart voor 8 wakker), en ik heb ook weinig honger.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 19:34
phink
phink is offline
Ik heb vooral ook last van het niet kunnen slapen ja... Ik slaap op zolder, 2 ramen, 1 airco. Het is daar pas rond 2 uur 's nachts op een fatsoenlijke temperatuur

En als ik opsta dan gaat er ff zo'n zwarte waas voor m'n ogen, ff duizelig, en da's ook zo weer weg. Ook wel irritant aan dit weer
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 21:39
Verwijderd
Ja, ik heb ook veel van die 'head-rushes', irritant.

Vandaag vond ik het trouwens vervelender dan gisteren; véél benauwder 't Zal wel snel gaan regenen met onweer erbij
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 23:34
Meadow
Meadow is offline
Het onweert !
Oud 14-06-2006, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 14-06-2006 @ 00:34 :
Het onweert !
hier nog niet maar ik maak de ramen maar dicht dan
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 09:14
Meadow
Meadow is offline
En nu dames en heren medefurmmers: KOELTE!
Oud 14-06-2006, 11:08
Verwijderd
Hier niet hoor, het heeft hier niet geregend
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 13:32
Zwoek
Zwoek is offline
Nee het heeft hier ook niet geregend

Citaat:
Andijvie schreef op 13-06-2006 @ 17:06 :
@Zwoek; misschien toch maar naar de huisarts gaan, straks heb een zonnesteek of iets anders, kan je beter even zeker weten!
Ik ga nooit zo snel naar de huisarts, meestal is er toch niks. Ik wacht eerst nog 3/4 dagen

Regels voor berichten