Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2007, 19:10
Verwijderd
Wat voor muziek luisteren jullie in periodes van moeilijke tijden. Als iemand overleden is, waar je veel verdriet van hebt, of als je depressief bent etc.

En wat voor muziek luisteren jullie in fijne, goede periodes?

Laatst gewijzigd op 14-01-2007 om 19:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2007, 19:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb de topic-titel verandert en er een positieve vraagstelling aan toegevoegd, dit omdat een iets positiever forum wenselijk is. Verder is het prima zo.
Oud 14-01-2007, 19:19
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
John mayer als ik sad ben en ik niet behoefte heb om op te vrolijken, Jason Mraz als ik wel opgevrolijkt moet worden, The Fray als ik iemand mis en Radiohead en muse als ik gefrustreerd ben en boos moet worden.

Jason Mraz en de vrolijkere nummers van John Mayer als ik vrolijk ben. Ook KT tunstall, Arctic Monkeys, Lily Allen en Maroon 5 als ik happy ben.
Oud 14-01-2007, 19:46
Hourglass
Hourglass is offline
Osdorp posse - eendagsvlieg luisterde ik altijd vroeger toen ik me klote voelde, powerfull album!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:01
__
__ is offline
als ik boos ben luister ik Staind haha. dan blijf ik ten minste lekker boos.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:20
Verwijderd
Toen de vader van een vriendinnetje overleed luisterde ik de muziek die daar altijd in huis aanstond. Verder luister ik als ik me fucked voel allemaal rustige muziek
ben ik vrolijk etc wordt het meer hardere muziek enzo
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 20:33
Faerie
Faerie is offline
Als ik boos of chagrijnig ben heb ik helemaal geen zin om muziek te luisteren, ik vind namelijk alle liedjes ook kut op dat moment niks is goed dan.

Als ik me niet zo fijn voel dan luister ik ook zielige liedjes.
Zoals:
The Verve - Bittersweet Symphony
The Stranglers - Golden brown
Skunk Anansie - Hedonism
Nelly Furtado - Try
Jewel - Daddy
Guano Apes - Living a lie
Coldplay - Clocks

Als ik me gewoon goed voel (wat natuurlijk véél vaker is) dan luister ik echt vanalles! Mijn muzieksmaak is zo breed.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:15
Verwijderd
Ik kan eigenlijk altijd wel naar David Gray luisteren. Als ik me slecht voel, voel ik me tijdens het luisteren beter worden. En als ik me goed voel, blijf ik me goed voelen, zo niet nóg beter.

Dat geldt wel voor meer muziek, Ozark Henry, The Verve, dEUS, Zita Swoon... allemaal altijd oké
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 21:46
Ann
Ann is offline
Als ik me heel slecht voel luister ik naar: Garbage, Alanis Morissette, James Blunt. Als ik me goed voel vooral Sara Kroos. Die teksten van haar zijn zo mooi. Maar die zou ik evengoed kunnen luisteren als ik me niet goed voel.
Oud 15-01-2007, 12:32
lennuzz
lennuzz is offline
mijn muzieksmaak is breed.
een greep uit t assortiment:
2pac, 50 cent, 213, eminem, dr dre, d12, cypress hill, method man, notorious big, jay-z, foxy brown, lil kim, snoop dogg: rap dus, gewoon als ik zin heb in grappige woordspelingen, relaxte beats en vooral niet nadenken over je éigen problemen.

anouk, bloodhound gang, creed, deftones, foo fighters, guano apes, incubus, intwine, jeff buckley, kane, limp bizkit, linkin park, live, muse, nirvana, nofx, oasis, placebo, puddle of mudd, queen, queens of the stone age, radiohead, rammstein, red hot chilli peppers, slipknot, staind, sum 41, skunk anansie (!!!!) system of a down en the offspring: voor heerlijke gitaar en heerlijke stemmen.

voor een relaxte mood: norah jones!!!! gare du nord, manu chao, moby, frank sinatra !!!!!! i love hem damian marley, ziggy marley, sugababes, pete philly & perquisite, alica keys!, corinne bailey rae, christina aguilera, john legend (!!!!) michelle branch, sergio mendes(!!!)

en dan hebben we t nog niet eens over de muziek gehad als ik in een party-mood ben!
kortom: voor elke mood een tune.
en daar komt bij dat bij een bepaalde mood, bepaalde muziek uit den boze is. als ik radiohead of placebo luister terwijl ik op stap wil gaan is mijn mood zó voorbij
Oud 15-01-2007, 18:52
Fidelaska
Fidelaska is offline
En zijn er ook mensen die zware negatieve muziek luisteren als ze opgetogen zijn, en vrolijke muziek wanneer ze down zijn?

Om je moodswings te temperen als het ware?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 18:58
Volk
Volk is offline
In zeer goeie tijden zing ik. In goeie tijden luister ik alles. In slechte tijden allen de dingen die me op dat moment in de tekst aanspreken. In zeer slechte tijden vergeet ik dat er geluid bestaat.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 20:34
Verwijderd
Het is niet zo zwart / wit. Ik heb zat muziek die ik zowel in goede als in slechte buien beluister.

Op het moment luister ik bijvoorbeeld naar het liedje The Spy van The Doors. Het heeft een vrolijk blues deuntje, maar de stem van Morrison is krachtig en heeft een sombere ondertoon. Hierdoor kan ik het altijd wel luisteren denk ik

Het kan er ook aan liggen dat mijn muzieksmaak een beetje alternatief is. Mensen begrijpen soms ook niet dat ik naar bepaalde muziek kan luisteren zonder vedrietig ervan te worden, maar ik vind bepaalde muziek gewoon leuk!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 21:08
Fides
Fides is offline
In fijne vrolijke buien luister ik wat meer van John Legend, Talib Kweli, Pete Philly & Perquisite e.d..
De aggressieve buien is het wat meer van Jedi Mind Tricks, Immortal Technique, Wu-Tang e.d.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 16:33
ResISteR
ResISteR is offline
Als ik me vrolijk voel, luister ik meestal happy hardcore, early rave, UK Hardcore, euro-/harddance, house, schranz, vrolijke jump en hardstyle.

Als ik verdrietig, boos of gefrustreerd ben of me machteloos voel, zet ik liefst agressieve hardcore op (Terrorblind-mixes, iets agressiefs van Neophyte of het nummer van Paul Elstak vs. Headbanger - God is not here today)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 17:17
Lotte
Lotte is offline
Ik gebruik heel veel muziek maar ik zal er een paar noemen.

Vrolijk:
Republica - Ready To Go
Morningwood - Nth Degree
2 Unlimited - Get Ready For This
Avenue D - Do I Look Like A Slut?
Aqua - Barbie Girl
Bodyroxx feat. Luciana - Yeah Yeah
Iedereen zooo jotje
Acda en de Munnik

Verliefd:
Jack Johnson

Nadenkend:
Pete Philly en Perquisite (Mindstate, Paranoia, Grateful)
Audio Bullies

En depressief vind ik niet leuk om op te noemen. Laten we het er maar op houden dat ik veel (nederlandstalige) zeurnummers draai Denk aan Acda en de Munnik, Macy Gray, Prodigy etc. Wel goede nummers.

Citaat:
Fidelaska schreef op 15-01-2007 @ 19:52 :
En zijn er ook mensen die zware negatieve muziek luisteren als ze opgetogen zijn, en vrolijke muziek wanneer ze down zijn?

Ik probeer het soms wel eens maar het voelt niet fijn. Het is beter om het er gewoon maar even uit te laten met muziek enzo. Maar soms kan ik ook gelukkig worden van een zielig liedje.

Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 17:28
Flip!
Flip! is offline
Ik luister altijd muziek, ongeacht mijn stemming. De muziek bepaald mijn stemming wel
Oud 20-01-2007, 18:29
Verwijderd
In goede tijden zet ik vaak Muse op en Moby en verder tja, wereldmuziek van Mory Kante, of Ierse muziek van flogging molly of arabische vrolijke liedjes. en Manu Chau natuurlijk!

In inspirerende buien luister ik veel Phillip Glass en Yann Tierssen of Ierse muziek van Linasa.

In depressieve buien meer zielige liedjes van K's choice, After Forever, Racoon, evanescence, Tori Amos, Radiohead en nog meer.

In Agressieve buien wordt het Metallica, Korn, system of a down ed. Gelukkig ben ik niet zo vaak agressief .
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 23:30
LM
LM is offline
Je stemt je muziek af op je stemming.
Je luisterd niet meer of minder muziek door middel van een stemming.
Oud 21-01-2007, 16:32
Verwijderd
Citaat:
LM schreef op 21-01-2007 @ 00:30 :
Ik wel..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 16:33
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Queasy schreef op 21-01-2007 @ 17:32 :
Ik wel..
Ik soms ook wel.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 09:47
Meinita
Meinita is offline
in negatieve tijden trek ik mijzelf op aan wat vrolijkere nummers.

bepaalde liedjes van Solo
Daft Punk
Tim Buckley
Oasis etc
dEUS
Elbow
Spinvis

Als ik mij goed voel luister ik veel Radiohead, Kashmir, Arcade Fire, ook Elbow maar andere nummers, Bjork etc
Oud 22-01-2007, 10:04
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
stem jíj je muziek af op je stemming? en luister jíj niet meer of minder muziek dmv een stemming?
ik namelijk wel en anderen ook.

waar luister jij dan naar bij welke stemming?
Oud 22-01-2007, 21:59
Verwijderd
ska of punkrock/hardcore

ben ik boos hardcore... ook goed bij afwassen
ska en punkrock als ik blij ben of blij wil worden

ben ik echt sjacho dan incubus, silverchair en no use for a name
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 22:37
Verwijderd
als k loop te stuiteren van blijdschap happy hardcore, vette feestnummers uit de jaren '90, gewoon chille muziek voor m'n private party..

als k boos ben rammstein, bad religion, anti-flag of andere punrock.. en als k écht boos ben mihoen en dan hard..

als t kut gaat veel alanis morrissette, evanescence, racoon en andere rustige muziek..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2007, 22:49
Verwijderd
Ik luister naar Muse in goede en in slechte tijden.
Daar heb ik echt veel steun aan (gehad).

Als ik vrolijk ben is Manu Chao wel een leuke keuze
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 23:04
Nebula
Nebula is offline
Als ik erg somber ben kan ik beter niet mijn Schindler's List soundtrack opzetten. Vooral de track Auschwitz-Birkenau moet ik dan mijden als de pest.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 06:48
icoontje
icoontje is offline
Citaat:
lennuzz schreef op 15-01-2007 @ 13:32 :
mijn muzieksmaak is breed.
een greep uit t assortiment:
2pac, 50 cent, 213, eminem, dr dre, d12, cypress hill, method man, notorious big, jay-z, foxy brown, lil kim, snoop dogg: rap dus, gewoon als ik zin heb in grappige woordspelingen, relaxte beats en vooral niet nadenken over je éigen problemen.

anouk, bloodhound gang, creed, deftones, foo fighters, guano apes, incubus, intwine, jeff buckley, kane, limp bizkit, linkin park, live, muse, nirvana, nofx, oasis, placebo, puddle of mudd, queen, queens of the stone age, radiohead, rammstein, red hot chilli peppers, slipknot, staind, sum 41, skunk anansie (!!!!) system of a down en the offspring: voor heerlijke gitaar en heerlijke stemmen.

voor een relaxte mood: norah jones!!!! gare du nord, manu chao, moby, frank sinatra !!!!!! i love hem damian marley, ziggy marley, sugababes, pete philly & perquisite, alica keys!, corinne bailey rae, christina aguilera, john legend (!!!!) michelle branch, sergio mendes(!!!)

en dan hebben we t nog niet eens over de muziek gehad als ik in een party-mood ben!
kortom: voor elke mood een tune.
en daar komt bij dat bij een bepaalde mood, bepaalde muziek uit den boze is. als ik radiohead of placebo luister terwijl ik op stap wil gaan is mijn mood zó voorbij
Hier sluit ik me helemaal bij aan... Mijn muzieksmaak is ook zoooo uitgebreid.

Al wil ik het bij de happy mood Gnarl Barkley met Grazy toevoegen.

Als ik 's avonds lekker alleen op de bank zit en zit te lezen kan ik ook echt genieten van James Blunt Back to Bedlam.
Oud 23-01-2007, 06:50
icoontje
icoontje is offline
Citaat:
Fidelaska schreef op 15-01-2007 @ 19:52 :

Als ik verdrietig ben, of boos. Dan zing ik luidkeels mee met Bonnie Tyler"I need a Hero" of Pat Benetar " Love is a Battlefield3
Oud 23-01-2007, 09:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Alanis Morissette

Als het goed gaat. En als het slecht gaat. Altijd gewoon.
Oud 23-01-2007, 10:35
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
icoontje schreef op 23-01-2007 @ 07:48 :
Hier sluit ik me helemaal bij aan... Mijn muzieksmaak is ook zoooo uitgebreid.

Al wil ik het bij de happy mood Gnarl Barkley met Grazy toevoegen.

Als ik 's avonds lekker alleen op de bank zit en zit te lezen kan ik ook echt genieten van James Blunt Back to Bedlam.
ooeww ja! *voegt toe aan lijst*
Oud 23-01-2007, 10:46
Verwijderd
Als ik chagrijnig ben, vind ik muziek maar stom lawaai en luister ik het dus niet. Soms probeer ik het wel, maar dan ga ik me er alleen maar aan ergeren.
Als ik normaal, maar een beetje duf ben, luister ik vrolijke actieve muziek, vooral rock, rock 'n roll, kinderliedjes en 60s-pop, om mezelf actief te houden, en dat werkt ook wel.
Als ik gewoon normaal tot blij ben, luister ik alles wat een beetje mijn smaak is en dan vind ik dat ook allemaal leuk en/of mooi en/of goed.
Als ik heel erg blij ben, kan ik alles leuk vinden, ook dingen die helemaal niet mijn smaak zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:18
Verwijderd
Als ik verdrietig ben luister ik meestal naar liedjes van K's Choice, en als ik me echt zielig voel en ook geen zin heb om me beter te voelen Bother van Stone Sour. Als ik vrolijk ben luister ik graag naar bepaalde nummers van Sonata Arctica of iets anders waar energie in zit, mocht ik bijzonder vrolijk zijn, dan zing ik zelf wel iets, kan van alles zijn. En als ik chagrijnig ben luister ik meestal niks, want dan heb ik toch overal een hekel aan. Mocht ik toch iets luisteren, dan waarschijnlijk Linkin Park of Staind.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 16:37
Verwijderd
als ik boos of chagrijnig ben dan luister ik muziek van Kim Wilde( Perfect girl e.d.) Daar word ik relaxed van. Als ik me goed voel luister ik alles wat ik tegenkom of wat me leuk lijkt. Als ik depri ben dan luister ik naar de radio en dan zo hard mogelijk. Soms luister ik gospel of opwekking als ik in een dip zit
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 18:28
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Spreek voor jezelf.
Reageren

Regels voor berichten