Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2006, 20:44
Mjoez
Mjoez is offline
Stel.. Je gaat er een jaar tussenuit.. Om de wereld te zien! Wat is écht een plek waar je duidelijk heen moet?! En waarom? Vertel...
Advertentie
Oud 11-03-2006, 23:16
ook hallo
ook hallo is offline
Wat een taalgebruik echt

Maarja even ontopic:

In Australie heb je veel mooie landschappen, stranden je kan er veel feesten met andere backpackers en het is er warm <333

Thailand is te goedkoop voor worden en heeft ook wel interessante cultuur

Daarom ga ik een half jaar naar deze twee landen. Verder zou ik het niet weten
Oud 11-03-2006, 23:16
ook hallo
ook hallo is offline
Ik weet wel dat Frankrijk niet echt interessant is
Oud 11-03-2006, 23:26
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn broer is 3 jaar geleden voor het eerst vertrokken voor een wereldreis. Hij begon in Nieuw-Zeeland en ging daarna door naar Thailand, Laos, Vietnam, Burma, Fiji, Cambodja. Uiteindelijk is hij in Thailand blijven hangen omdat dat land hem het meeste aansprak (hij woont er nu dan ook alweer bijna een jaar... ) Misschien is dat wat?

Zelf zou ik heel graag een bezoekje willen brengen aan; Kenia, Oeganda, Ghana, Nepal, Tanzania, Suriname, Etiopië, Uganda, Nieuw Zeeland, China, Japan, Haïtie, Australië, heel misschien de VS [maar die kans is gering] en Thailand zou ik uiteindelijk zelf ook wel willen zien.

Ik heb vooral veel met Afrika, ik ben dan ook van plan om volgend jaar voor enkele maanden vrijwilligerswerk daar te gaan doen. Wat mij zo trekt? De armoede. Klinkt misschien heel vreemd, maar ik het lijkt mij geweldig om het een tijdje te mogen ervaren. Om te zien en vooral te voelen hoe die mensen leven, hoe zij moeten improviseren met de spulletjes die zij wel hebben en hun waardering voor kleine dingen te ervaren. Eigenlijk lijkt Afrika me gewoon geweldig. Ik zou dan vooral willen kijken bij een fistelkliniek en bij een paar kindertehuizen (iets waarvan ik droom om later ook te kunnen beginnen, al dan niet in een ander land).

Azië trekt me juist totaal niet, en dat is dan ook één van de redenen waarom ik er juist wel een keertje heen wil. Om mezelf over de vooroordelen heen te zetten, en gewoon eens te ervaren hoe de culturen daar zijn. Ik kan me nu gewoon niet voorstellen dat mijn broer zó laaiend enthousiast kan zijn over een land als Thailand, vandaar.
Oud 12-03-2006, 10:31
Nyawa
Australië zeker weten. Verder vind ik Azië ontzettend interessant en zou ik graag naar landen als Indonesië, Thailand, Maleisië, Laos, Cambodja en Vietnam gaan. Ook wil ik nog wel naar: de VS, Canada, Nieuw-Zeeland, de Cook Islands, Namibië, Kenia, Tanzania, Zuid-Afrika, Peru, Argentinië, Chili, Mexico en Costa Rica, maar dan ben ik vijf jaar onderweg in plaats van één denk ik . Mijn eerste keuze zou dus Australië in combinatie met Zuid-Oost-Azië zijn.
Oud 12-03-2006, 12:00
Roxy
Roxy is offline
Ik zou het nooit doen, omdat ik echt geen jaar weg wil, maar als ik het zou doen zou ik waarschijnlijk gaan rondtrekken door zuid-amerika.
Oud 12-03-2006, 17:00
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Dit is een vraag die voor iedereen verschilt, lijkt me duidelijk.

Maar zelf is voor mij Australië dé plek, hier wil ik heel mijn leven al heen. Verder denk ik dat vrijwel iedereen het naar zijn zin zal hebben in New York.
Oud 13-03-2006, 06:49
Verwijderd
Australie
Nieuw-zeeland
Thailand
Vietnam
en nog zoveel meer, ik weet niet hoe ik dat aan ga pakken, eerst eens afstuderen.
Oud 13-03-2006, 06:50
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 12-03-2006 @ 18:00 :
Dit is een vraag die voor iedereen verschilt, lijkt me duidelijk.

Maar zelf is voor mij Australië dé plek, hier wil ik heel mijn leven al heen. Verder denk ik dat vrijwel iedereen het naar zijn zin zal hebben in New York.
Hey daar wil ik ook al heel m,n leven heen! Australië
Oud 16-03-2006, 05:57
Verwijderd
Iedereen wil natuurlijk andere dingen, maar mij klinkt een wereldreis als 'ontdekkingsreis', en dus zou ik naar landen gaan waar vanuit onze cultuur bekeken veel dingen te ontdekken vallen. Noord-Amerika, Australie en Nieuw-Zeeland vallen daar mijns inziens niet onder. Daar zou ik natuurlijk wel graag heen willen, maar ik zou bij 'n wereldreis gaan backpacken door gebieden met heel andere culturen.

Momenteel zit ik zelf nu sinds 2 weken in China, en ook al heb ik nog niet veel van het land gezien, het is ZO'N andere cultuur en de mensen zijn hier zo anders dan 'bij ons', dat het me heel erg aanspreekt. En zo zijn er in Azië nog veel meer (mooie) landen. Zuid-Amerika hetzelfde, dat is ook zó anders als de westerse wereld zoals wij die kennen, dus zou ik ook daar graag heen gaan.

Enfin, ik weet niet of je veel aan m'n post hebt maar misschien zet 't je aan het denken. Succes iig
Oud 16-03-2006, 10:52
Breg
Breg is offline
Ik zit ondertussen alweer 4 maanden in Australie, ben hiervoor in de VS (5 dagen), Fiji (bijna 2 weken) en Nieuw Zeeland (ruim 3 weken) geweest. Op de terugweg ga ik weer naar Nieuw Zeeland en nog naar Hong Kong.
Dit waren voor mij de landen die ik graag op mn eerste wereldreis wilde bezoeken, omdat ik nog jong ben, en het de eerste keer is dat ik alleen reis, heb ik ervoor gekozen om naar landen te gaan waar ik de taal spreek en de cultuur niet compleet verchillend is.

Mn volgende wereldreis gaat hopelijk naar Midden- en/of Zuid-Amerika.
Oud 16-03-2006, 12:03
thunder110
thunder110 is offline
Ik zou veel in Azie verblijven. China heeft veel tijd nodig, Japan, Korea, Cambodja, Singapore.
Ik weet eigenlijk niet veel van Afrika, maar het schijnt dat Kenia een mooi nationaal park heeft. Verder boezemen die landen me nogal wat angst in, alleen door Nigeria gaan trekken is waarschijnlijk niet het verstandigste dat je kunt doen.
Ik zou Cuba, Chili, Brazilië, Mexico en Peru willen zien. Een doorreis maken door Noord-Amerika (de westkust), naar Canada, Alaska.
Ook zou ik wel Antarctica willen zien, IJsland lijkt me ook gaaf, Rusland.
Er zijn denk ik weinig landen waar ik níet heen zou willen
Oud 22-03-2006, 16:27
Sjoerd
Sjoerd is offline
ik wil graag een keer naar australie en de malediven.
Oud 22-03-2006, 16:33
Mindfields
Mindfields is offline
Zou graag eens heel noord-Amerika zien. Ben tot nu toe alleen nog maar zo'n 50x in Florida geweest.
Oud 22-03-2006, 20:13
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
HvJ schreef op 12-03-2006 @ 00:26 :
Etiopië, Haïtie
Leer het dan eerst eens juist te schrijven.
Oud 23-03-2006, 08:09
Caradhas
Caradhas is offline
Ik heb al heel wat rond de wereld gereist, maar de plek die mij het meest heeft aangesproken is zonder twijfel Australië.

Dan vooral de West Coast (Broome, Exmouth, Perth), omdat daar het weer net zo mooi is als in in het oosten alleen regent het daar meer

Als ik geld genoeg heb en mijn diploma's heb gehaald ga ik in Australië wonen, no doubt about that mate .

The place 2B for me is Australia.
Oud 23-03-2006, 16:32
Myrtille
Myrtille is offline
Wat jou het meest aantrekt, lijkt me...
Australië en Nieuw-Zeeland zou ik direct heengaan.. En ik wil graag naar Afrika!! Zuid-Amerika lijkt me ook mooi, en naar Noord-Amerika. Ik heb ook leuke verhalen gehoord over rondtrekken in Nepal..
Kijken hoever je komt met je geld
Oud 24-03-2006, 08:38
Verwijderd
Tanzania is voor mij het land, tot nu toe.

Ik zit nu in Japan. Ik heb hier eind 2005 10 weken doorgebracht en vond het ontzettend leuk. Toen ben ik 10 weken vrijwilligerswerk in Tanzania gaan doen, wat 10 weken puur plezier en genieten was, echt een ultieme ervaring, en nu ben ik weer terug in Japan en het komt me eigenlijk al een beetje de strot uit omdat ik terug naar Tanzania wil..

Tanzania was voor mij gewoon de plek. Ik zat op een klein eilandje (Mafia) in een ontzettend mooie omgeving, deed werk op het rif voor een organisatie voor tropisch natuurbehoud, en de omstandigheden en de manier van leven daar vond ik gewoon heerlijk. Geen elektriciteit en geen stromend water, douchen met zeewater, elke dag rijst en bonen, etc. Heel simpel, maar ik vond het puur genieten en ontspannen.
Het is ineens heel anders leven dan je thuis gewend bent, maar uitdagend. En dan in zo'n schitterende natuur, met zo'n klimaat. Zalig.
Oud 24-03-2006, 18:36
remy476
remy476 is offline
las vegas
new york
grand canyon
hawaii

en meer kan ik me zo ff niet bedenken

Laatst gewijzigd op 24-03-2006 om 18:39.
Oud 25-03-2006, 20:51
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 24-03-2006 @ 19:36 :
las vegas
new york
grand canyon
hawaii

en meer kan ik me zo ff niet bedenken
lijkt me niet echt geschikt als antwoord op déze vraag
Oud 26-03-2006, 00:49
Cartosa
Cartosa is offline
Is moeilijk te zeggen hoor. Je hebt de klassiekers natuurlijk: Zuid-Afrika, India, Nepal, Australië, Brazilië en Thailand. Er zijn routes, verhalen, geruchten, clichés en het eeuwige voornemen van 'ik doe het wel, ooit'. T belangrijkste is denk ik dat je gewoon ergens heen gaat. Ik heb een klein beetje ervaring in Azie en mn voorkeur gaat uit naar India en Pakistan, terwijl ik bij die laatste dus helemaal geen hoge verwachtingen had.

Ik wil absoluut het midden-oosten verkennen, woelig en actueel. Dus dat is voor deze zomer.
Oud 26-03-2006, 19:35
TRXD
TRXD is offline
Cartosa: hoe was Pakistan in India. Tips en adviezen voor mensen die er misschien heen willen?
Oud 26-03-2006, 19:49
Alexanchez
Alexanchez is offline
Costa Rica kan ik zeker aanraden. Ik wil zelf dolgraag naar Praguay omdat dit land nog behoorlijk onbekend is. Mongolië, Patagonië, West-China, Siberië en nog meer van dat streken trekken me ook wel. En natuurlijk zijn de iets clichématischere landen als Brazilië, Australië, Canada en Thailand vast ook zeker de moeite waard.
Oud 26-03-2006, 20:46
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
TRXD schreef op 26-03-2006 @ 20:35 :
Cartosa: hoe was Pakistan in India. Tips en adviezen voor mensen die er misschien heen willen?
Ik vind India het gekste land van de wereld: druk, vuil, stof, lelijk, moeilijke mensen en heel zwaar (snel ziek enz). Maar 't is wel mn favoriet land Beste tip is denk ik: goed voorbereiden, uitvoerig plannen en niks onderschatten.

Pakistan is rustiger, iets ruwer om van plaats tot plaats te gaan maar de mensen zijn toegankelijker en veel minder druk.
Oud 27-03-2006, 23:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Broeder schreef op 22-03-2006 @ 21:13 :
Leer het dan eerst eens juist te schrijven.
Sorry kerel, ik vergeet een 'h' bij ethiopië, waar maak je jezelf druk om.
Oud 14-04-2006, 00:11
Adrenaline
Adrenaline is offline
Thailand --> goedkoop qua vervoer, kleding en verblijf. Voedsel is heel lekker.
Cambodja --> omdat ik er nog nooit geweest ben en het een heel mooi land is.
Brazilie--> carnaval!!!
Cuba --> de mensen (L)...het weer, de muziek
Australie--> het weer, vrienden/familie het landschap en Big Albert
Nieuw Zeeland--> vrienden/familie, landschap, inheemse cultuur
Japan--> Het voedsel, nachtleven, cultuur en vooral de straatmode.
India --> de cultuur, voedsel en ik wil echt nog eens een keer naar Goa omdat ik daar hele mooie verhalen over gehoord heb
Uhmmm...rest mij Afrika, omdat ik vrijwel in elk continent behalve Afrika ben geweest
Oud 14-04-2006, 18:04
;Fashion_babe_*
;Fashion_babe_* is offline
Egypte!
Oud 15-04-2006, 13:02
Ramble On
Ramble On is offline
Zuid-Amerika! Ben net terug van een reis van drie maanden.
Oud 05-05-2006, 20:16
Denkie
Denkie is offline
Ik merk dat heel veel mensen kiezen voor landen in Azië, Oceanië en Afrika. Een beetje een "standaard" onderdeel van een wereldreis. Ik zou zelf ook eens de wat minder "bekende" gebieden willen bezoeken, ik noem bijvoorbeed Alaska, Groenland, Ijsland, Antartica... koud, gemiddeld wat duurder en minder werkmogelijkheden om je reis te bekostigen maar zeker de moeite waard: vooral de natuur...
Oud 07-05-2006, 01:43
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 12-03-2006 @ 00:16 :
Ik weet wel dat Frankrijk niet echt interessant is
juist, je had je caravan misschien ergens anders moeten parkeren
Oud 07-05-2006, 15:41
Tim
Tim is offline
Ik zou richting Azië gaan en dan nog even een kijkje in Australië kijken
Oud 18-05-2006, 21:58
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Denkie schreef op 05-05-2006 @ 21:16 :
Ik merk dat heel veel mensen kiezen voor landen in Azië, Oceanië en Afrika. Een beetje een "standaard" onderdeel van een wereldreis. Ik zou zelf ook eens de wat minder "bekende" gebieden willen bezoeken, ik noem bijvoorbeed Alaska, Groenland, Ijsland, Antartica... koud, gemiddeld wat duurder en minder werkmogelijkheden om je reis te bekostigen maar zeker de moeite waard: vooral de natuur...
Om nou te zeggen dat IJsland en Alaska niet enorm veel touristen trekken... Kun je beter Noord-Siberië nemen.
Oud 24-05-2006, 16:20
R-J-N
R-J-N is offline
Nieuw-Zeeland duidelijk bovenaan, verder:

Mongolië en China al geweest, maar duidelijk een must voor anderen om heen te gaan

Vietnam, Laos, Cambodja

Cuba, Jamaica

Costa Rica, Guatamala

Brazilië, Argentinië, Peru

en ja, als ik ooit echt een wereldreis zou kunnen ondernemen, zou ik zeker weten de Pan-American Highway doen

Regels voor berichten