Mijn broer is 3 jaar geleden voor het eerst vertrokken voor een wereldreis. Hij begon in Nieuw-Zeeland en ging daarna door naar Thailand, Laos, Vietnam, Burma, Fiji, Cambodja. Uiteindelijk is hij in Thailand blijven hangen omdat dat land hem het meeste aansprak (hij woont er nu dan ook alweer bijna een jaar... ) Misschien is dat wat?
Zelf zou ik heel graag een bezoekje willen brengen aan; Kenia, Oeganda, Ghana, Nepal, Tanzania, Suriname, Etiopië, Uganda, Nieuw Zeeland, China, Japan, Haïtie, Australië, heel misschien de VS [maar die kans is gering] en Thailand zou ik uiteindelijk zelf ook wel willen zien.
Ik heb vooral veel met Afrika, ik ben dan ook van plan om volgend jaar voor enkele maanden vrijwilligerswerk daar te gaan doen. Wat mij zo trekt? De armoede. Klinkt misschien heel vreemd, maar ik het lijkt mij geweldig om het een tijdje te mogen ervaren. Om te zien en vooral te voelen hoe die mensen leven, hoe zij moeten improviseren met de spulletjes die zij wel hebben en hun waardering voor kleine dingen te ervaren. Eigenlijk lijkt Afrika me gewoon geweldig. Ik zou dan vooral willen kijken bij een fistelkliniek en bij een paar kindertehuizen (iets waarvan ik droom om later ook te kunnen beginnen, al dan niet in een ander land).
Azië trekt me juist totaal niet, en dat is dan ook één van de redenen waarom ik er juist wel een keertje heen wil. Om mezelf over de vooroordelen heen te zetten, en gewoon eens te ervaren hoe de culturen daar zijn. Ik kan me nu gewoon niet voorstellen dat mijn broer zó laaiend enthousiast kan zijn over een land als Thailand, vandaar.