Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een vriendin van mij is ook heel slecht in Engels, ikzelf ben er niet echt slecht in maar ook niet bepaald goed. Die vriendin moet voor onze leerkracht Engels geregeld naar het jeugdjournaal op BBC kijken, en daar dan een samenvatting van maken. Als die samenvatting je niks lijkt, kan je die nog altijd achterwege laten en gewoon naar het (jeugd)journaal kijken. Daar steek je vast wel iets van op denk ik. Ik probeer als ik Engelse films kijk ook altijd zo weinig mogelijk naar de ondertitels te kijken. Dat is wel een goede oefening vind ik, en als je iets niet begrijpt kijk je naar de ondertiteling en weet je meteen wat ze bedoelen. Of gewoon films zonder ondertiteling kijken, maar dat is soms al wat moeilijker. Disneyfilms zonder ondertiteling zijn wél heel leuk, en niet zo moeilijk, vind ik. Als je graag leest zijn Engelse boeken ook een aanrader. Begin al eens met de Harry Potter boeken, die zijn ook in het Engels niet moeilijk. De meeste mensen hebben de boeken toch al eens gelezen, dus dan kan je het heel makkelijk volgen. Alleen de Engelse namen zijn (vind ik) in het begin wat moeilijker als je gewend bent de Nederlandse vertalingen te lezen. Wat ik ook soms doe om mijn Engels te verbeteren, en wat tegelijkertijd leuk is: je luistert (één keer of meerdere keren) naar een Engels liedje en probeert de tekst zo goed mogelijk te begrijpen. Dan zoek je de songtekst op, die vind je overal op internet, kijk je wat je er al van begrepen had, en probeer je de songtekst te vertalen. En het is nog leuk ook, vooral als je van muziek houdt! Ook op internet kan je Engelse site's vinden die best interessant zijn, deze vind ik bv. wel meevallen (als er iemand nog een andere leuke, Engelse site weet...?). Als je het wat 'grootser' wilt aanpakken, kan je bv. eens voor een tijdje naar een gastgezin gaan, bv in Amerika of Engeland. Daar zijn ook interessante site's over, zoals deze. Zo, deze post is best lang geworden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
vaak kun je dan, zonder de teskt goed te hebben gelezen al wat wegstrepen tenminste zo heb ik vorig jaar duits en frans gehaald
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Mondeling examen engels jancoppaert | 1 | 08-04-2010 10:35 | |
Eindexamens 2007 |
Welke cijfers moet jij minimaal halen voor 't examen? Verwijderd | 93 | 29-05-2007 20:12 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Antwoorden Examen Engels 1993 Marijtj | 0 | 15-02-2006 15:23 | |
Eindexamens 2003 |
Woordenboek engels? Get pierced | 8 | 25-05-2003 14:15 |