Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2006, 18:35
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Hoevaak eten jullie een tussendoortje, zoals koekje/chips/gebak enz?
Wat is nou "normaal"? Moet weer een normaal eetpatroon aanleren, maar weet niet echt meer wat normaal is...
Dus hoevaak een tussendoortje? Ik had een eetlijst gezien waarop stond 3x een tussendoortje en als tussendoor stond er zakje chips/ 2 crackers met beleg/ boterham/ grote koek/candybar/roomijsje. Maar dat lijkt me écht héél erg veel! Wat doen jullie? En dan ook doordeweeks grote tussendoortjes, of dan vooral biscuitjes en sultana's enzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2006, 19:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Zes tot zeven eetmomenten per dag, waaronder één keer goed ontbijt, lunch en diner, worden aangeraden. De overige eetmomenten zijn de koffiepauze, het 4-uurtje, de avondkoffie en eventueel een extra tussendoortje. Dat heeft te maken met de voedselverwerking van je lichaam, maar ook vooral met het herstel van je tanden.
Oud 09-05-2006, 19:11
Go
Go is offline
Ik neem tussendoor ook nog wel vaak van die vruchtensappen, waaronder ook vaak sinaasappelsap. Is volgens mij ook niet echt bevorderlijk voor mijn tanden
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 19:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
gerwin schreef op 09-05-2006 @ 20:11 :
Ik neem tussendoor ook nog wel vaak van die vruchtensappen, waaronder ook vaak sinaasappelsap. Is volgens mij ook niet echt bevorderlijk voor mijn tanden
Klopt. Als je dorst hebt, moet je water drinken. Het is niet zo streng als ik het voorstel, maar wel een richtlijn.
Oud 09-05-2006, 19:28
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-05-2006 @ 20:02 :
Zes tot zeven eetmomenten per dag, waaronder één keer goed ontbijt, lunch en diner, worden aangeraden. De overige eetmomenten zijn de koffiepauze, het 4-uurtje, de avondkoffie en eventueel een extra tussendoortje. Dat heeft te maken met de voedselverwerking van je lichaam, maar ook vooral met het herstel van je tanden.
maar fruit word dan dus ook als eetmoment gezien...
Dan zou je dus zelfs uitkomen op 5 tussendoortjes! (2 keer fruit en 3 keer koekje ofzo)
Wel veel, lijkt mij...
Eten jullie bij de koffiepauze, om 4 uur en s'avonds elke keer iets "lekkers"?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 19:39
Black Soul
Black Soul is offline
Ik zie fruit eigenlijk -zolang je het niet bij de maaltijd eet- ook als tussendoortje (en anders hoort het bij je maaltijd)
Oud 09-05-2006, 20:04
woezel
woezel is offline
ik zie fruit als tussendoortje want ik eet geen koekjes meer( ). ik ontbijt, tussendoortje(fruit), lunch, tussendoortje(fruit) avondmaal, en daarna meestal nog een zo n yoghurtje of een paar beschuitjes en soms ook een glas zelfgeperst sinaasappelsap. en ik drink bijna altijd water.
Oud 09-05-2006, 20:22
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Hmmm, ik ontbijt stevig, dan een stuk fruit. Daarna komt de lunch en om 4 uur ook nog een stuk fruit. Na het avondeten eet ik niks, wel drink ik nog wat warms (cappucino, choco). ALs het ff lukt, houd ik me hieraan op een dag, of ben ik nu te streng?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 20:32
Gothic
Gothic is offline
ik zie zelf brood ook als tussendoortje, dus af en toe 2 boterhammen, wat fruit 2x, pakje sultana, yoghurt met cruesli na het eten (rond 8 uur) en koekjes bij de koffie 's avonds...
Oud 10-05-2006, 08:24
Experiment
Experiment is offline
Maar jij zou dus bijvoorbeeld het volgende moeten eten:

8.00 ontbijt
10.30 tussendoor: boterham
13.00 lunch
15.00 tussendoor: 2 crackers met beleg
18.00 avondeten
20.00 tussendoor: drinken met een koek

en dan nog twee stuks fruit er ergens bij.

Zo vind ik het niet veel, maar het hangt er erg vanaf hoeveel je bij de maaltijden eet. Soms eet ik alleen 3/4 vrij grote maaltijden op een dag, soms juist de hele dag kleine hapjes. Maar als lunch en ontbijt gewoon 2 a 3 boterhammen zijn en avondeten is ook niet vijfgangen ofzo vind ik het wel een nette, normale hoeveelheid
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 08:39
Verwijderd
Bij een normaal eetpatroon neem je een tussendoortje als je daar trek in hebt, en dan kies je voor iets waar je zin in hebt

Ik neem zo'n 2-3 tussendoortjes per dag, vooral afhankelijk van hoe laat ik ontbijt
Fruit, brood, koekjes, chocolaatjes, cup-a-soup, ijsje, mueslireep, crackers, nootjes, olijven, schaaltje vla, toastjes met beleg, dat wisselt nogal.

Meer dan 6 eetmomenten per dag is niet zo goed voor je tanden, maar je kunt fruit natuurlijk ook bij de maaltijd eten of bij een ander tussendoortje .
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:06
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb meestal 2 uitgebreide "eetmomenten" op een dag, dat is rond 12 uur met de lunch en 's avonds het avondeten. 's Morgens voordat ik naar de uni ga eet ik wel iets, maar niet veel (vaak een boterham, slaatje, broodje of een paar crackers). Fruit als tussendoortje eet ik te weinig. Tussen de lunch en het avondeten neem ik ook zo'n soortgelijk tussendoortje.
Snoep neem ik bijna nooit als tussendoortje, ik snoep sowieso niet zo veel. Dat zal vooral de reden zijn dat ik bijna niet aankom, want sporten doe ik ook niet fanatiek. Denk 1 zak chips per 2 weken of zo, en af en toe een paar koekjes, maar meer ook niet.
Oud 11-05-2006, 10:10
Mara
Mara is offline
Als ik eet zoals ik wil Dan heb ik 2 tot 3 tussendoortjes. Momenten zijn dan tussen ontbijt en lunch, tussen lunch en avondeten en 's avonds nog een keer. Wat ik neem is dan fruit (als dat er is, helaas niet zo vaak ) of bijv. ontbijtkoek of een kommetje yoghurt. Ook een boterham neem ik wel eens als tussendoortje.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 10:26
blurred
blurred is offline
Als tussendoortje neem ik wel eens een mueslireep, koekje, chocola, crackers, sultana oid, portie yoghurt, fruit, cup-a-soup, snoep, dat soort dingen.

De naam zegt het al; een tussendoortje neem je tussen de maaltijden door. Dus: ontbijt - tussendoortje - lunch - tussendoortje - avondeten - tussendoortje. Dat komt dan neer op 3 tussendoortjes op een dag, maar als jij na het avondeten geen trek meer hebt, of uitgebreid ontbeten hebt, kun je er best één overslaan.
Oud 18-05-2006, 00:27
Verwijderd
Mijn zeer interessante eetpatroon:

11:00 ontbijten (eerste schoolpauze)
Met brood

14.30 middageten (als ik weer thuis ben)
Met brood en cup-a-soup

19:30 avond eten
Meestal iets van groente met rijst

22.00 snacktijd (meestal alleen op vrijdag en zaterdag)
Chips of Nootjes..

Dus eigenlijk snack ik niet zo veel, maar dat is bij mij omdat ik er eigenlijk gewoon geen tijd voor heb, omdat ik tussen 3 en 9 op mijn werk zit, daar eet ik dan dus ook.
En ik vind snacken vaak ook overbodig. Als ik dan toch perse iets wil eten, dan is het meestal iets van een klein potje vla ofzo. Maar dat ik tussen de maaltijden door honger heb komt echt heel sporadisch voor.

Chalyneoin
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 16:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Waarom eet je pas om 11 uur je ontbijt? Ik zou echt omkomen van de honger als ik dan pas voor het eerst eet. Dan heb ik er al meestal al 3 boterhammen en een sultana opzitten.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 18:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 18-05-2006 @ 17:43 :
Waarom eet je pas om 11 uur je ontbijt? Ik zou echt omkomen van de honger als ik dan pas voor het eerst eet. Dan heb ik er al meestal al 3 boterhammen en een sultana opzitten.
Zullen de meeste mensen hebben, al heb ik dat niet. De eerste uren als ik op ben krijg ik ook niet veel door mijn keel. Het blijft bij 1 broodje of zo, en dan rond 12 uur begin ik pas met mijn eerste echte uitgebreide maaltijd van de dag.
Oud 18-05-2006, 21:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zie alles wat ik buiten ontbijt, lunch en avondeten om eet als tussendoortje. Meestal in de koffiepauze (rond een uur of tien) koffie en een pakje sultana ofzo. Rond een uur of vier een glas frisdrank met twee crackers, een boterham ofzo en 's avonds na het eten, uiterlijk een uur voor ik ga slapen een glas drinken (meestal siroop of frisdrank ofzo) met fruit of een koekje of een verlaat toetje.

Al met al probeer ik het op zes eetmomenten per dag te houden zodat ik nog een extraatje achter de hand houd In het weekend eet ik bijvoorbeeld na mijn laatste tussendoortje nog wel wat chips of nootjes ofzo.
Oud 20-05-2006, 01:09
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 18-05-2006 @ 17:43 :
Omdat ik dan pas echt wakker ben. Om 11 ben ik pas 3 uurtjes op, dus het valt allemaal wel mee hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten