Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2006, 16:09
tante Bep
tante Bep is offline
omdat er nog niet genoeg topics over zijn;

ik wil misschien een ipod video kopen, maar ik wil er ook mee kunnen sporten, en ik heb gehoord dat hij dan vaak skipt omdat er een harde schijf in zit. Ervaring?

En ik lees overal dat er gezeik is met het erop zetten van filmpjes en video's, is het echt zo'n drama? Of is er gewoon een bepaalde vuistregel die je moet aanhouden waardoor het makkelijker wordt?

ik persoonlijk download alles via soulseek, omdat ik van azareus niets begrijp.
Oud 19-05-2006, 16:16
]{ing
]{ing is offline
Skippen zal niet heel snel gebeuren, er zit meestal een buffer in van zo'n 16MB. Bij mij is mn speler nooit overgeslagen door schokken en ik doe er zo'n beetje alles mee. Helaas zijn harde schijven, vooral de 1.8'' modellen (20GB en groter tegenwoordig, zoals in de 'grote' ipods) gevoelig voor schokken en dus eigenlijk in de regel niet geschikt om mee te sporten.

Het vervelende van het maken van ipod-geschikte video's lijkt me sowieso dat je meestal aangewezen bent op itunes, en itunes is nou eenmaal een brak programma.

Waarom wil je eigenlijk een ipod photo/video kopen, er zijn alternatieven..?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 16:21
]{ing
]{ing is offline
Zie hier dat het niet perse hoeft met itunes: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1406261
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 16:22
tante Bep
tante Bep is offline
omdat het een mooi ding is. het ook gekeken naar creative, maar vind het gewoon een leuk idee om filmpjes en foto's en muziek bij je te hebben. Het lijkt me handig om een stratenplan in mijn ipod te hebben. En één van 30 gig is maar 70 euro duurder dan bijvoorbeeld een nano van 4 gig.
Ook een mooi schermpje is aantrekkelijk, ben namelijk een walkman gewend.

Heb jij betere alternatieven?
Oud 19-05-2006, 16:43
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
tante Bep schreef op 19-05-2006 @ 17:22 :
omdat het een mooi ding is. het ook gekeken naar creative, maar vind het gewoon een leuk idee om filmpjes en foto's en muziek bij je te hebben. Het lijkt me handig om een stratenplan in mijn ipod te hebben. En één van 30 gig is maar 70 euro duurder dan bijvoorbeeld een nano van 4 gig.
Ook een mooi schermpje is aantrekkelijk, ben namelijk een walkman gewend.

Heb jij betere alternatieven?
Ik zou een Cowon iAudio overwegen. X5L heet die geloof ik. Creative is niet zo'n waardige tegenstander van de iPod, ookal ben ik wel zeker van dat de kwaliteit dan beter zal zijn. Ik hoor van veel vrienden/kenissen over kapotte iPod's, ik heb zelf nu zo'n twee jaar een iRiver die ik echt mishandel en daar gaat niks stuk aan

Video en foto functionaliteit maak ik zelf nooit gebruik van; op zo'n postzegelformaat vind ik het een beetje loos.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 18:18
tante Bep
tante Bep is offline
ja ik hoorde ook dat de creative een langere levensduur heeft.. Hm ik ga eens op die iaudio googlen. Thanx!
Oud 19-05-2006, 19:22
Kaater
Kaater is offline
Video's @ ipod zetten is even simpel als de liedjes ^_^
Ik heb alle video's omgezet met Videora.
Skippen heb ik zelf nog nooit last van gehad trouwens.
Reageren

Regels voor berichten