Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2006, 18:45
Nathalieee
Nathalieee is offline
Hallo! Ik zit nu op 3Gymnasium en moet volgende week mijn definitieve keuze inleveren. Ik weet al zeker dat in NG met ec1 ga doen.. Maar ik twijfel erg tussen Grieks en Latijn. Veel leraren vinden dat ik het allebei moet doen, omdat ik het makkelijk aankan (zeggen ze..) Maar dat wil ik absoluut niet! Ik heb heel veel op dit forum gelezen en ben ook erg blij met alle reacties.. Maar ik heb nog een vraag: Weet een van jullie wat de eindexamenonderwerpen van Grieks / Latijn 2009 zijn?! (Het lijkt nog zo ver weg, maar je bent hier dan wel de komende 3 jaar mee bezig) Het leuke aan Grieks vind ik namelijk de verhalen, (Illias en Odyssee) maar ik haat al die rijtjes leren.. Bij Latijn moet je dat ookwel, maar dat gaat bij mij makkelijker. Daarom wil ik graag weten wat mij de komende 3 jaar bij Latijn te wachten staat wat verhalen betreft..
Oud 20-05-2006, 18:57
Morri
Morri is offline
In 2009 krijg je bij Latijn Ovidius en bij Grieks Homerus (Illias). Ik vermoed dat je de komende 3 jaar vanalles zult lezen bij Latijn en Grieks (dus niet alleen je eindexamenonderwerp). Als je daar een idee van wilt hebben kun je denk ik het best eens gaan praten met je docent(e) klassieke talen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 18:59
Nathalieee
Nathalieee is offline
Citaat:
Morri schreef op 20-05-2006 @ 19:57 :
In 2009 krijg je bij Latijn Ovidius en bij Grieks Homerus (Illias). Ik vermoed dat je de komende 3 jaar vanalles zult lezen bij Latijn en Grieks (dus niet alleen je eindexamenonderwerp). Als je daar een idee van wilt hebben kun je denk ik het best eens gaan praten met je docent(e) klassieke talen.
Dankjee
Oud 20-05-2006, 19:01
Nathalieee
Nathalieee is offline
Citaat:
Nathalieee schreef op 20-05-2006 @ 19:45 :
Hallo! Ik zit nu op 3Gymnasium en moet volgende week mijn definitieve keuze inleveren. Ik weet al zeker dat in NG met ec1 ga doen.. Maar ik twijfel erg tussen Grieks en Latijn. Veel leraren vinden dat ik het allebei moet doen, omdat ik het makkelijk aankan (zeggen ze..) Maar dat wil ik absoluut niet! Ik heb heel veel op dit forum gelezen en ben ook erg blij met alle reacties.. Maar ik heb nog een vraag: Weet een van jullie wat de eindexamenonderwerpen van Grieks / Latijn 2009 zijn?! (Het lijkt nog zo ver weg, maar je bent hier dan wel de komende 3 jaar mee bezig) Het leuke aan Grieks vind ik namelijk de verhalen, (Illias en Odyssee) maar ik haat al die rijtjes leren.. Bij Latijn moet je dat ookwel, maar dat gaat bij mij makkelijker. Daarom wil ik graag weten wat mij de komende 3 jaar bij Latijn te wachten staat wat verhalen betreft..
En wat zijn de meningen over Ovidius ?!
Oud 20-05-2006, 20:37
Verwijderd
Ovidius is bekend van zijn Metamorphoses, verhalen over bijv. Pyramus en Thisbe en koning Midas met zijn ezelsoren. Heel goed leesbaar. Kies alleen niet op examenschrijvers, die lees je alleen in de zesde, in de vierde en vijfde lees je juist andere dingen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:41
Verwijderd
Ovidius en Homerus als eindexamenschrijvers? Ik ben jaloers

Maar kies inderdaad niet alleen door de examenschrijvers. Je leest meer teksten van andere auteurs tot je eindexamen dan daadwerkelijk teksten van die schrijver. Succes met kiezen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:52
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik vind Ovidius echt tof
Oud 21-05-2006, 20:21
Nathalieee
Nathalieee is offline
Okee ik ben eruit ! Het wordt Latijn Dankjewel allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren