Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2002, 18:32
Cyph0n
Cyph0n is offline
Hey, ik ben nu zelf een tijdje beetje met Ki en kan al een redelijke Ki ball maken. (ongeveer 15 cm doorsnede, ben net een weekje bezig) Maar ik heb er wel eens over gehoord dat sommige mensen een Ki ball ook zichtbaar konden maken. Iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoe lang
heb jij erover gedaan om dit voor elkaar te krijgen?
Oud 23-07-2002, 18:49
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
vergeet geen foto te maken - als je er namelijk een foto van maakt dan ben je wereldnieuws...
Oud 23-07-2002, 19:02
Joris
Joris is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
vergeet geen foto te maken - als je er namelijk een foto van maakt dan ben je wereldnieuws...
yus...
Oud 23-07-2002, 19:11
Cyph0n
Cyph0n is offline
IK kan het niet ik vraag me alleen af of er mensen zijn die het wel kunnen

nah..met een foto ben je er nog niet, zoiets is namelijk heel makkelijk te editten met Photoshop.
Oud 24-07-2002, 16:50
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Cyph0n schreef:

nah..met een foto ben je er nog niet, zoiets is namelijk heel makkelijk te editten met Photoshop.
Nee ik kan het niet, maar denk eraan dat je ki kunt aanpassen. Wil je dat ki harder word, dan word het harder en verandert het in jing. Wil je dat ki de vorm van een konijn krijgt dan krijgt het ook de vorm van een konijn. Wil je je ki een kleurtje geven, dan zal het na wat oefenen ook een kleurtje krijgen. Het is simpel denken, maar je moet maar willen oefenen.
Oud 24-07-2002, 17:46
Choke
Choke is offline
wtf??? waar hebben jullie t over? 't klinkt wel ruig..
Oud 24-07-2002, 20:31
Rerisen Phoenix
Citaat:
Cyph0n schreef:

GEEN digitale foto, normale foto's zijn moeilijker te editen... polaroid is nog moeilijker. EN het is iets... - maar gezien je toch nooit een zichtbare KI ball kunt maken omdat KI niet bestaat zou ik niet te hoge verwachtingen scheppen
Oud 24-07-2002, 21:24
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

GEEN digitale foto, normale foto's zijn moeilijker te editen... polaroid is nog moeilijker. EN het is iets... - maar gezien je toch nooit een zichtbare KI ball kunt maken omdat KI niet bestaat zou ik niet te hoge verwachtingen scheppen
Wat doe je toch tegenstrijdig man? Heb je een paar slechte gebeurtenissen achter de rug of zo? Ok, de enigste manier dat wij kunnen bewijzen dat ki bestaat is het om jou te leren (maar aangezien je zo raar doet zal dat noooit lukken), maar jij zal nooit kunnen bewijzen dat ki niet bestaat.
Oud 24-07-2002, 21:32
erhen
erhen is offline
Zoals altijd zijn de dikke gedeeltes de belangrijke dingen :

Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
This is the part i like...

ik heb nog een ander topic waarin de Phoenix iets anders zegt...

even quoten :
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
niet aanraken? - ff 1 ding. Je moet KI makkelijk voelbaar kunnen maken voor non-KI'ers zou ik zeggen want je kan een steen er ook mee bewegen.
Dit is te vinden in hetvolgende topic : Klik hier

Dus eigenlijk zeg je dat KI niet bestaat maar je het wel voelbaar kan maken...
Ik heb het gevoel dat je jezelf tegenspreekt

p.s. Ki Fighter : bedankt voor de hint over tegenstrijdigheid, daardoor schoot het me te binnen

Edit : ietsje duidelijker gemaakt
Oud 24-07-2002, 21:38
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
p.s. Ki Fighter : bedankt voor de hint over tegenstrijdigheid, daardoor schoot het me te binnen

Geen dank.
Oud 24-07-2002, 22:18
Rerisen Phoenix
hele mooie quote erhen, eerlijk waar.

Maar je vergeet de context erbij te geven.
dat was een ALS-situatie.

ALS KI zou bestaan zou je het makkelijk voelbaar moete kunnen maken... gezien jullie dat niet doen is dat ook al punt tegen KI. Maar goed, als jullie langskomen en me verrot slaan met een KI bal of een steentje laten zweven dan geloof ik jullie wel.

Ik denk dus dat het niet bestaat... in andere topic heb ik me alleen even ingeleefd in dat het wel zou bestaan en hoe je dat dan zou moeten bewijzen. Maar dat is alles...

Citaat:
KI Fighter schreef:
Wat doe je toch tegenstrijdig man? Heb je een paar slechte gebeurtenissen achter de rug of zo? Ok, de enigste manier dat wij kunnen bewijzen dat ki bestaat is het om jou te leren (maar aangezien je zo raar doet zal dat noooit lukken), maar jij zal nooit kunnen bewijzen dat ki niet bestaat.
Ik doe dus niet tegenstrijdig, jullie begrepen me niet. - en geen slechte gebeurtenissen.

Als je me KI wilt leren, goed, ik zal meewerken (actief zelfs) zolang ik om KI mijn objectiviteit en rationaliteit niet overboord hoef te zetten. Of wacht... als ik het dus niet 'leer' dan ligt het volgens jullie dus meteen aan dat ik te objectief ben - ik kan jullie er niks mee bewijzen...
Ik zou wel open-minded meewerken... maar eerst moet ik de zin er van doorgronden... - reply asljeblieft met serieuze motivaties om wel/niet te leren... - en nog voor duidelijkheid. Ik ga ervanuit dat het niet bestaat maar ik kan dat opzij zetten... - maar ik zeg nadrukkelijk weer het niet-bestaan OPZIJ zetten, niet vervangen door wel-bestaan - ik probeer jullie gewoon een kans te geven het wel-bestaan te bewijzen

En erhen... ik heb de indruk dat je selectief leest om dergelijke uitspraken over tegenstrijdigheid te kunnen doen.
Oud 25-07-2002, 01:08
Cyph0n
Cyph0n is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Nee ik kan het niet, maar denk eraan dat je ki kunt aanpassen. Wil je dat ki harder word, dan word het harder en verandert het in jing. Wil je dat ki de vorm van een konijn krijgt dan krijgt het ook de vorm van een konijn. Wil je je ki een kleurtje geven, dan zal het na wat oefenen ook een kleurtje krijgen. Het is simpel denken, maar je moet maar willen oefenen.
k, thx
Oud 25-07-2002, 01:13
Cyph0n
Cyph0n is offline
Citaat:
Choke schreef:
wtf??? waar hebben jullie t over? 't klinkt wel ruig..
Over Ki, over wat het is en hoe je het kunt leren beheersen staat daar genoeg informatie over op dit forum, gewoon ff op 'zoeken' klikken en 'Ki' invullen

enige handige bronnen:

- http://www.geocities.com/thekidojo
- http://undergrounddragon.tripod.com/...round/id5.html
Oud 25-07-2002, 01:18
Cyph0n
Cyph0n is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

maar gezien je toch nooit een zichtbare KI ball kunt maken omdat KI niet bestaat zou ik niet te hoge verwachtingen scheppen
Hier heb ik dus niks aan en had je dus ook niet hoeven posten. Je hoeft me niet te vertellen dat het niet bestaat, want als ik het voor mezelf evenaar (en dat doe ik, nee nog niet visueel nee maar wel voelbaar.) heb ik voor mezelf genoeg bewijs dat het WEL bestaat.
Oud 25-07-2002, 08:01
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

maar jij zal nooit kunnen bewijzen dat ki niet bestaat.
maar misschien wel ontzettend waarschijnlijk maken dat ie gelijk heeft; jij kunt ook niet bewijzen dat colapower (de kracht waarmee je iemand zonder aan te raken op afstand z'n hoofdluis kunt gaan beheersen nadat je een glas cocaŽcola achterover hebt geslagen) niet bestaat; maar je kunt wel zeer aannemelijk maken dat ik uit m'n nek lul.
Oud 25-07-2002, 10:35
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Cyph0n schreef:

Over Ki, over wat het is en hoe je het kunt leren beheersen staat daar genoeg informatie over op dit forum, gewoon ff op 'zoeken' klikken en 'Ki' invullen

enige handige bronnen:

- http://www.geocities.com/thekidojo
- http://undergrounddragon.tripod.com/...round/id5.html
Ja de Kidojo vind ik zelf het beste.
Oud 25-07-2002, 15:42
Mysticus
Mysticus is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

maar misschien wel ontzettend waarschijnlijk maken dat ie gelijk heeft; jij kunt ook niet bewijzen dat colapower (de kracht waarmee je iemand zonder aan te raken op afstand z'n hoofdluis kunt gaan beheersen nadat je een glas cocaŽcola achterover hebt geslagen) niet bestaat; maar je kunt wel zeer aannemelijk maken dat ik uit m'n nek lul.
WOOHOOO COLAPOWER RULEZZZZ

maar denk jij dus serieus dat al die mensen die, niet alleen op dit forum maar op de hele wereld, in ki geloven uit hun nek lullen?
Oud 25-07-2002, 15:54
Miss Dark Angel
Miss Dark Angel is offline
hey hey,
als iemand me ffekes kan uitleggen wat een Ki Ball is, dan kan ik t beantwoorden, keej?
kizzz....
Oud 25-07-2002, 16:58
Rerisen Phoenix
Citaat:
Miss Dark Angel schreef:
hey hey,
als iemand me ffekes kan uitleggen wat een Ki Ball is, dan kan ik t beantwoorden, keej?
kizzz....
een balletje dat je kan maken met een hoogstwaarschijnlijk niet bestaand iets dus dat lukt je nooit. - maar ik probeer het 1 weekje (niet voor jullie, voor €1.010.106,01 die ik ermee kan krijgen).
Oud 25-07-2002, 17:34
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Miss Dark Angel schreef:
hey hey,
kizzz....
Een Ki ball bestaat uit de energie die het menselijke lichaam binnenkrijgt via de chakra's. Een bal maak je door energie in je handen te laten stromen en die vervolgens op elkaar te concentreren zodat er een bal (of iets anders) ontstaat. Als je er één hebt gemaakt kun je die voelen als: Een soort druk tussen je handen net als bij magneten, een warmte, of een soort tinteling. Bij sommige vechtsporten krijg je deze technieken aangeleerd en ook bij sommige Reiki-leraren (licht eraan welke je hebt), ook bij Yoga kun je dit leren, en nee het is helemaal niet iets speciaals. En nee ze zijn ook niet dodelijk of gevaarlijk of ook maar iets zichtbaar. Je weet zelf gewoon wanneer je er één hebt gemaakt, en ja jaren lang oefenen "kun" je deze bal wat zichtbaar maken. Bijvoorbeeld een gloed van de kleur die je wilt hebben voor je bal. Dat is alles.
Oud 25-07-2002, 20:15
Rerisen Phoenix
Hee!

Kan je iemand echt pijn doen/dood maken met zo'n KI blast? -

Please note: - ik ga er de komende tijd vanuit dat het bestaat... op die manier is het makkelijker om het te ontdekken. - ergens wel een beetje tricky... als het fake is wordt het mogelijk lastig om me ervan te bevrijden maar goed.
Oud 25-07-2002, 21:40
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Hee!

Kan je iemand echt pijn doen/dood maken met zo'n KI blast? -

Please note: - ik ga er de komende tijd vanuit dat het bestaat... op die manier is het makkelijker om het te ontdekken. - ergens wel een beetje tricky... als het fake is wordt het mogelijk lastig om me ervan te bevrijden maar goed.
Ja dat kan, maar nogmaals je hebt er bergen tijd voor nodig om te oefenen. Het zal jaaaaaaaren duren.
Oud 25-07-2002, 22:06
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja dat kan, maar nogmaals je hebt er bergen tijd voor nodig om te oefenen. Het zal jaaaaaaaren duren.
dan moet ik maar snel beginnen
Oud 25-07-2002, 23:14
Cyph0n
Cyph0n is offline
Phoenix, wat is dat toch allemaal voor een vijandigheid?
Als je zo graag wilt volhouden dat het niet bestaat en alles, open dan gewoon een topic: 'Ki, is het gelul of werkt het echt?'

trouwens...het lukt mij toch om een Ki ball te maken...
<suggestief taalgebruik>sure nu maak je natuurlijk weer zo'n opmerking van:
'bewijs dan snotneus' </suggestief taalgebruik>

Ik vraag me af of iemand em zichbaar kan maken en niet of iemand et af wilt zeiken...that's all...
Oud 26-07-2002, 03:15
GRRR
GRRR is offline
jullie hebben teveel dragon ball z gekeken
Advertentie
Oud 26-07-2002, 08:13
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Mysticus schreef:

maar denk jij dus serieus dat al die mensen die, niet alleen op dit forum maar op de hele wereld, in ki geloven uit hun nek lullen?
nou ik geloof best dat je met wat concentratie en speciale technieken wat dingen meer kunt doen dan een ander, maar een ki-ball zichtbaar maken dat lijkt me echt je reinste flauwekul.

er is geen wet van grote aantallen die zegt dat de meerderheid; of een grote groep meer gelijk heeft dan iemand anders; het gaat nog altijd om de kwaliteit van de onderbouwing en ik merk dat het niveau van beargumentering onder de skeptici hier over het algemeen een stuk hoger ligt dan die van de gelovigen.
Oud 26-07-2002, 08:29
Rerisen Phoenix
Citaat:
Just Johan schreef:

er is geen wet van grote aantallen die zegt dat de meerderheid; of een grote groep meer gelijk heeft dan iemand anders; het gaat nog altijd om de kwaliteit van de onderbouwing en ik merk dat het niveau van beargumentering onder de skeptici hier over het algemeen een stuk hoger ligt dan die van de gelovigen.
Idd, terwijl dat helemaal niet zou hoeven. Want als jullie gelijk hebben dan zouden jullie eigenlijk heel gemakkelijk kunnen beargumenteren (ik zeg voor de verandering NIET bewijzen) zonder tegenstrijdigheden te posten.

Maar ik probeer me een beetje door het zelfde als jullie te werken en dan zie ik wel hoe waar het is... alhoewel ik vermoed... - maar dat is nu dus ff irrelevant.
Oud 26-07-2002, 13:34
In_flames
In_flames is offline
Ik kende het hele Ki gedoen nog niet eigenlijk, maar als ik zo die "handleidingen" een beetje doorlees lijkt et me best interresant. Ik ga het ook eens proberen denk ik.
Maar zo`n bal zichtbaar maken lijkt me heel sterk. Als het echt energie is die zich verzameld kan je dit nooit zien. Energie is namelijk niet zichtbaar.
Oud 26-07-2002, 13:44
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
In_flames schreef:
Ik kende het hele Ki gedoen nog niet eigenlijk, maar als ik zo die "handleidingen" een beetje doorlees lijkt et me best interresant. Ik ga het ook eens proberen denk ik.
Maar zo`n bal zichtbaar maken lijkt me heel sterk. Als het echt energie is die zich verzameld kan je dit nooit zien. Energie is namelijk niet zichtbaar.
Ja maar met wilskracht kun je het zichtbaar maken, bijvoorbeeld rood kleuren.
Oud 26-07-2002, 15:18
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ki Fighter schreef:

energie is inderdaad niet zichtbaar maar met behulp van materie kan je wel licht ermee produceren. En dan is rood denk ik het makkelijst... langere golflengte...

Laatst gewijzigd op 26-07-2002 om 18:32.
Oud 26-07-2002, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Cyph0n schreef:

Hier heb ik dus niks aan en had je dus ook niet hoeven posten. Je hoeft me niet te vertellen dat het niet bestaat, want als ik het voor mezelf evenaar (en dat doe ik, nee nog niet visueel nee maar wel voelbaar.) heb ik voor mezelf genoeg bewijs dat het WEL bestaat.
Dat jij er niks aan hebt betekent niet dat het niet gepost hoeft te worden. Dit blijft nog altijd een discussie forum en een van de eeuwige discussies hier op mystiek is het wel of niet bestaan van ki (die toch altijd doodloopt op 'je kunt niet bewijzen dat het niet bestaat' en 'je kunt niet bewijzen dat het wel bestaat' ). Als wij ervoor kiezen om jouw topic te gebruiken voor die discussie, kun jij daar helemaal niets aan doen. Behalve klagen op feedback, en ik denk dat dat weinig nut heeft.
Oud 26-07-2002, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Mysticus schreef:

Dat is nou echt een slecht argument Er zijn miljoenen gelovigen en miljoenen atheisten, een van beide groepen moet gegarandeerd uit z'n nek lullen (ik gok op de gelovigen). Maar omdat er zoveel van zijn wil dat zeggen dat ze allebei gelijk hebben?
Oud 26-07-2002, 19:20
Rerisen Phoenix
Citaat:
Morgan schreef:

Dat jij er niks aan hebt betekent niet dat het niet gepost hoeft te worden. Dit blijft nog altijd een discussie forum en een van de eeuwige discussies hier op mystiek is het wel of niet bestaan van ki (die toch altijd doodloopt op 'je kunt niet bewijzen dat het niet bestaat' en 'je kunt niet bewijzen dat het wel bestaat' ). Als wij ervoor kiezen om jouw topic te gebruiken voor die discussie, kun jij daar helemaal niets aan doen. Behalve klagen op feedback, en ik denk dat dat weinig nut heeft.
Oud 26-07-2002, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Cyph0n schreef:
Phoenix, wat is dat toch allemaal voor een vijandigheid?
Als je zo graag wilt volhouden dat het niet bestaat en alles, open dan gewoon een topic: 'Ki, is het gelul of werkt het echt?'

trouwens...het lukt mij toch om een Ki ball te maken...
<suggestief taalgebruik>sure nu maak je natuurlijk weer zo'n opmerking van:
'bewijs dan snotneus' </suggestief taalgebruik>

Ik vraag me af of iemand em zichbaar kan maken en niet of iemand et af wilt zeiken...that's all...
Hij is helemaal niet vijandig? Hij is het gewoon niet met je eens. Als dat al niet mag...
Oud 26-07-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Leg maar eens uit hoe je met gedachten materie kunt veranderen... ik ben benieuwd
Oud 26-07-2002, 19:36
Rerisen Phoenix
Hij manipuleert alleen energie... - dat licht zou dan komen doordat hij die energie bijvoorbeeld luchtmoleculen opwarmt ofzo.

Maar ik weet niet of dit klopt, dit is ahw natuurkunde op mystiek.
Oud 26-07-2002, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Hij manipuleert alleen energie... - dat licht zou dan komen doordat hij die energie bijvoorbeeld luchtmoleculen opwarmt ofzo.

Maar ik weet niet of dit klopt, dit is ahw natuurkunde op mystiek.
Mh... klinkt vaag, maar redelijker dan dat de kleur 'echt' veranderd (zeg maar, dat het rood wordt als het verwarmd wordt, net als metaal)
Oud 27-07-2002, 01:17
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Als jij zéker weet dat 't kan, waarom zijn daar dan geen concrete bewijzen voor?
Oud 27-07-2002, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Als jij zéker weet dat 't kan, waarom zijn daar dan geen concrete bewijzen voor?
Goh.
Oud 27-07-2002, 11:27
Rerisen Phoenix
Dat is inderdaad wat ik zo raar vind... hoe kunnen de critici de discussie winnen als je gewoon zichtbaar bewijs hebt?

Regels voor berichten