Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006 / VWO
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2006, 17:15
Clementine
Clementine is offline
Ik moet het dus morgen inleveren en ik vul nu pas de procesbeschrijving in (achteraf).

Ik snap dit dus niet helemaal;
Bij de derde punt staat:

Om dit te bereiken denk ik dat de volgende aspecten van belang zijn;

A voorstelling; (Beschrijf hier de voorstellingsaspecten die van belang zijn voor de uitwerking van je ideeen. Als je kiest voor een non-figuratieve uitwerking werk dan hier je idee, inhoudelijk uitgangspunt en/of doel nader uit.)

......

b beeldende aspecten; (Beschrijf hier welke beeldende aspecten van belang zijn voor de uitwerking van je ideen. Verantwoord je keuze door in te gaan op de relatie tussen inhoud en vormgeving.)

.....

Ik kan even niet meer nadenken en er is niemand hier die het weet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2006, 18:14
tuttebel
tuttebel is offline
A: ik heb bijv. een schilderij gemaakt, met een man en een vrouw, bomen, een klok en een zonsondergang.
Bij A moet je deze aspecten dan verklaren, waarom je ze hebt gekozen, en wat ze eventueel symboliseren.
Als je abstract hebt gewerkt dan moet je uitleggen wat je idee en doel hiervan was.

B: de verschillende beeldende aspecten benoemen die je benadrukt hebt. Dus bijv. lijn, compositie, kleur, vorm, ..etc. (ik weet ze eve niet uit mn hoofd)
Dus bij wat je bij A in gaat vullen, moet je bij B verklaren. Dus waarom heb ik het meisje schuin getekent ipv recht, waarom heb ik haar blauw gemaakt ipv roze, waarom heb ik haar vooraan neergezet ipv achteraan..

meer duidelijk?
Oud 22-05-2006, 18:16
Clementine
Clementine is offline
jaaaaaaaa dankewel!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten