Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2006, 19:26
Missy
Missy is offline
Plaats, 15 februari 2006

Schuilema N.V.
Arjen Maarse – Recruiter
Postbus 1000
3800 BA Amersfoort.

Betreft: sollicitatie manager/projectleider.

Geachte heer Maarse,

Na aanleiding van uw vacature in de Telegraaf van 14 februari wil ik graag solliciteren voor de baan van formulemanager/projectleider. Hierbij wil ik u mededelen, dat ik graag voor deze functie in aanmerking wil komen. Het werk dat u aanbiedt, spreekt mij erg aan.

Een aantal jaren geleden heb ik mijn HBO–opleiding BE afgerond, aangevuld met een nima – C studie. Ik ben nu 26 jaar en wil graag groeien binnen een bedrijf. Mijn werkervaring bestaat uit reclamebureau Acise, waar ik als hoofd projectleider heb gewerkt. Na mijn baan bij Acise heb ik gewerkt als freelancer, voor bepaalde grote opdrachten. Mijn vrije uren besteed ik graag aan creatieve activiteiten, zoals webdesign, tekenen of ontwerpen. Na een aantal jaren werkervaring als projectmanager bij de Telegraaf (commercieel) ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik heb een ondernemend en creatief karakter. Dit is voor mij dus een unieke kans om mijn verder te ontwikkelen binnen een bedrijf.

In de vacature stelt u een aantal eisen, ik denk dat ik hier prima aan voldoe. Zoals ik hierboven al aangaf heb ik mijn HBO opleiding afgerond. Door mijn vorige banen beschik ik over retailkennis, ben vertrouwd met actuele onderzoeksmethoden en kan ik goed in teamverband samenwerken. Ik ben erg ondernemend, creatief en zit meestal vol ideeën die ik wil uitwerken. Werken in teamverband of leiding geven is geen probleem. Ik heb een aantal jaar ervaring met leiding geven. Mensen zijn over het algemeen tevreden met mijn capaciteiten en leiding gevende functie.

Warneer ik met het bedrijf in zee ga, denk dat ik bij deze functie een boeiende toekomst te gemoed ga. Met intressante secundaire voorwaarden spreekt het mij erg aan. Vanwege mijn jonge leeftijd vind ik het belangrijk om mij persoonlijk te kunnen ontwikkelen. Het is eerder weer een uitdaging om dit te doen. Ik kan hier al mijn passie ingeven; creatief bezig zijn en ontwikkelen.

Ik hoop dat u zich door deze brief een positief beeld heeft kunnen vormen van mij en mijn capaciteiten. Bij deze hoop ik dat u me uitnodigt voor een nadere kennismaking.

Met vriendelijke groet,
Wendy achternaam

Iemand nog verbeteringen of opmerkingen? Moet er even een goed cijfer voor halen.
Oud 20-02-2006, 19:55
Verwijderd
Ik heb een ondernemend en creatief karakter. Dit is voor mij dus een unieke kans om mij verder te ontwikkelen binnen een bedrijf.

Mijn vrije uren = In mijn vrije tijd,

4de alinea zou ik wat vloeieder laten verlopen, maak gebruik van signaalwoorden e.d.

Ik hoop dat u zich door deze brief een positief beeld heeft kunnen vormen van mijn persoonlijkheid en mijn capaciteiten die een nuttige bijdrage leveren aan de ontwikkeling van uw bedrijf. Nou ja, misschien niet letterlijk, maar probeer een zin te maken die zowel op je zelf slaat en daarnaast uitlegt wat jij voor het bedrijf kan betekenen.

Even snelle suggesties gegeven hoor
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 09:38
Mekkah
Mekkah is offline
"Ik hoop dat u zich door deze brief een positief beeld heeft kunnen vormen van mijn persoonlijkheid en mijn capaciteiten die een nuttige bijdrage leveren aan de ontwikkeling van uw bedrijf."

Dit gedeelte loopt niet helemaal lekker, denk ik. Mijn intuďtie zegt me dat "een beeld vormen" geen wederkerend werkwoord is. Ik zou iets opschrijven als:

Ik hoop dat u door deze brief een positief beeld heeft gekregen/gevormd van mijn persoonlijkheid en mijn capaciteiten etc.

En ja, ik zou je capaciteiten daar even op een rijtje zetten en uitleg erbij geven.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 09:44
Verwijderd
Mijn werkervaring bestaat uit reclamebureau Acise

dat klinkt niet goed. Het reclamebureau is niet je werkervaring, de báán bij het reclamebureau is je werkervaring.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 12:51
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
MadameMissy schreef op 20-02-2006 @ 20:26 :

Na aanleiding van uw vacature in de Telegraaf van 14 februari wil ik graag solliciteren voor de baan van formulemanager/projectleider. Hierbij wil ik u mededelen, dat ik graag voor deze functie in aanmerking wil komen. Het werk dat u aanbiedt, spreekt mij erg aan.
Het is iig: Naar aanleiding van.
Ik weet niet zeker of het mededelen is omdat wij laatst een standaard formule voor die zinnetjes hebben geleerd waarin meedelen stond dan wel zo:

Naar aanleiding van uw advertentie in "de Telegraaf" van 14 februari jl. deel ik u mee dat ik zeer geďnteresseerd ben in de functie van formulemanager/projectleider.

Hopelijk kun je er iets mee ofzo. Succes!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 13:12
remy476
remy476 is offline
In de vacature stelt u een aantal eisen, ik denk dat ik hier prima aan voldoe. Zoals ik hierboven al aangaf heb ik mijn HBO opleiding afgerond. Door mijn vorige banen beschik ik over retailkennis, ben vertrouwd met actuele onderzoeksmethoden en kan ik goed in teamverband samenwerken. Ik ben erg ondernemend, creatief en zit meestal vol ideeën die ik wil uitwerken. Werken in teamverband of leiding geven is geen probleem. Ik heb een aantal jaar ervaring met leiding geven. Mensen zijn over het algemeen tevreden met mijn capaciteiten en leiding gevende functie.

ik zou kijken of je ipv ik de zin toch anders te formuleren omdat dit een storende herhaling is ( althans voor mij)
Oud 21-02-2006, 13:36
tigertje
tigertje is offline
wil ik graag solliciteren

wij hebben geleerd dat het moet zijn

ik solliciteer

want dat ben je met die brief dus al aan het doen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 13:41
Verwijderd
Citaat:
lord tiger schreef op 21-02-2006 @ 14:36 :
wil ik graag solliciteren

wij hebben geleerd dat het moet zijn

ik solliciteer

want dat ben je met die brief dus al aan het doen
Ik vind het 'wil ik graag' niet storend of raar, juist netjes. Er zijn ook mensen die zeggen dat je in een klacht nooit kan zeggen 'ik wil graag een klacht indienen', want je zou niet 'graag' een klacht in kunnen dienen. Dat vind ik grote onzin; als ik een klacht heb (en dát heb ik níet graag) dien ik hem zéker wel graag in. Hetzelfde voor hierboven; ik zou zeggen dat je gráág solliciteert, en als je zegt 'ik solliciteer graag naar die functie' dan klinkt dat gek, 'ik zou graag solliciteren naar de functie van ...' klinkt heel goed en netjes
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 22:59
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-02-2006 @ 14:41 :
Ik vind het 'wil ik graag' niet storend of raar, juist netjes. Er zijn ook mensen die zeggen dat je in een klacht nooit kan zeggen 'ik wil graag een klacht indienen', want je zou niet 'graag' een klacht in kunnen dienen. Dat vind ik grote onzin; als ik een klacht heb (en dát heb ik níet graag) dien ik hem zéker wel graag in. Hetzelfde voor hierboven; ik zou zeggen dat je gráág solliciteert, en als je zegt 'ik solliciteer graag naar die functie' dan klinkt dat gek, 'ik zou graag solliciteren naar de functie van ...' klinkt heel goed en netjes
Mij kostte het ook enige tijd alvorens ik het bericht van Lord Tiger kon ontcijferen, maar er wordt bedoeld dat het solliciteren op zich al gebeurt middels de brief die op dat moment geschreven wordt. Het gaat dus niet om het woordje 'graag', maar om de tijd.
In principe is het discutabel. Een sollicitatiebrief kan ook gezien worden als een aanvraag tot solliciteren, in plaats van het solliciteren zelf. Ik beschouw een sollicitatiebrief eerder als eerstgenoemde, wat de formulering van de topicstarter correct maakt.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 13:21
Verwijderd
Citaat:
MadameMissy schreef op 20-02-2006 @ 20:26 :
Geachte heer Maarse,

- Je wilt niet solliciteren - dat doe je nu toch al. Je solliciteert!
- Deel niet mee dat je in aanmerking wil komen, zeg dat deze functie jou op het lijf geschreven staat.
- Natuurlijk spreekt het werk jou aan, anders solliciteer je niet.

Een aantal jaren geleden heb ik mijn HBO–opleiding BE afgerond, aangevuld met een nima – C studie. Ik ben nu 26 jaar en wil graag groeien binnen een bedrijf. Mijn werkervaring bestaat uit reclamebureau Acise, waar ik als hoofd projectleider heb gewerkt. Na mijn baan bij Acise heb ik gewerkt als freelancer, voor bepaalde grote opdrachten. Mijn vrije uren besteed ik graag aan creatieve activiteiten, zoals webdesign, tekenen of ontwerpen. Na een aantal jaren werkervaring als projectmanager bij de Telegraaf (commercieel) ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik heb een ondernemend en creatief karakter. Dit is voor mij dus een unieke kans om mijn verder te ontwikkelen binnen een bedrijf.

- HBO BE? Nooit afkorten! Denk niet dat iedereen weet wat dat is. Ik weet het bijvoorbeeld ook niet.
- Je wilt groeien binnen een bedrijf? Nee, je wilt je met jou kwaliteiten inzetten voor het bedrijf.
- Leuk dat je bij Acise hebt gewerkt, maar wat heb je daar geleerd, dat relevant is voor deze baan?
- Leuk die hobby's, maar die zijn niet relevant voor deze functie, lijkt me.
- Het is niet een unieke kans voor jou, het moet een unieke kans voor hen zijn om jou aan te nemen. Geen aan waarom ze jou zouden moeten uitnodigen - dat is de functie van een sollicitatiebrief.

- Je denkt niet dat je voldoet. Je voldoet. Laat hen maar beoordelen of dat juist is.
- We weten al dat je je opleiding hebt afgerond. Refereer nooit aan iets dat je in de vorige alinea ook al hebt genoemd.
- He, he..daar komen je pluspunten, kennis en ervaring.
- Zijn mensen over het algemeen tevreden? Weglaten. Natuurlijk zijn mensen over jou tevreden - jij bent toch god's gift to this company en jij doet alles beter dan alle andere kandidaten. Tenminste, dat willen we de toekomstige werkgever laten geloven. Verzwak jezelf dus niet met dit soort loze toevoegingen.

Warneer ik met het bedrijf in zee ga, denk dat ik bij deze functie een boeiende toekomst te gemoed ga. Met intressante secundaire voorwaarden spreekt het mij erg aan. Vanwege mijn jonge leeftijd vind ik het belangrijk om mij persoonlijk te kunnen ontwikkelen. Het is eerder weer een uitdaging om dit te doen. Ik kan hier al mijn passie ingeven; creatief bezig zijn en ontwikkelen.

- SPELFOUT! Dag baan...
- SPELFOUT! Dag baan...
- Listen very carefully, I will say this only once: een werkgever is echt helemaal niet, en dan ook echt helemaal niet geďnteresseerd in dat jij hun secundaire arbeidsvoorwaarden leuk vindt. Een werkgever gaat ervan uit dat jij ben hen een productieve toekomst tegemoet gaat. En een werkgever interesseert het geen moer dat jij lekker creabea je passie kan wegkleien in je werk.

Een werkgever wil in deze brief lezen: (1) wat jij kan, (2) wat jij voor zijn bedrijf betekent en (3) waarom hij jou zou uitnodigen en niet al die anderen. Hou dat in het oog.

Ik hoop dat u zich door deze brief een positief beeld heeft kunnen vormen van mij en mijn capaciteiten. Bij deze hoop ik dat u me uitnodigt voor een nadere kennismaking.

- Natuurlijk hoop je dat hij een positief is over je brief... Wat je moet doen, is vertellen dat je graag in persoon je wapenfeiten komt toelichten. Hoop niet dat hij je uitnodigt, maar vertel dat je graag langskomt.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 14:39
Klaas B.
Klaas B. is offline
Dat over 'solliciteren' is uiterst discutabel, verder is het 'naar aanleiding van'.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 14:51
remy476
remy476 is offline
alluman heb je ervaring met die brieven ofzo...jij bent echt goed!
Oud 22-02-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 22-02-2006 @ 15:51 :
alluman heb je ervaring met die brieven ofzo...jij bent echt goed!
Ik heb er nu wel een stuk of vijftig achter de rug. Ik kan twee tips geven: (1) denk vanuit de werkgever en (2) schrijf enthousiast, kort en vanuit je hart.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 17:10
Al Murphy
Al Murphy is offline
Je brief is veel te lang.

Skip al je voorwaardelijkheden,
werkervaring komt in je CV terecht, niet in de begeleidende brief.

Citaat:
Na een aantal jaren werkervaring als projectmanager bij de Telegraaf (commercieel) ben ik toe aan een nieuwe uitdaging.
zin herschrijven

Citaat:
Hierbij wil ik u mededelen, dat ik graag voor deze functie in aanmerking wil komen. Het werk dat u aanbiedt, spreekt mij erg aan.
Zeker in de eerste alinea schrijf je niet wat het bedrijf voor jou kan betekenen, maar schrijf je wat jij voor het bedrijf kan betekenen. Eerste alinea bepaalt (naast CV) je allereerste indruk die je nalaat. Die moet goed zijn. In jouw brief is die eerste indruk onvoldoende. Eigenlijk nodigt je eerste alinea zelfs nog niet uit om de brief verder te lezen, laat staan om je uit te nodigen.

Citaat:
Ik ben erg ondernemend, creatief en zit meestal vol ideeën die ik wil uitwerken.
"Ik ben erg ondernemend en creatief" bevat alle info uit deze zin. "en zit meestal vol ideeën die ik wil uitwerken" is een (verzwakte) herhaling van het voorgaan, en kan je beter weglaten.

Citaat:
Warneer ik met het bedrijf in zee ga, denk dat ik bij deze functie een boeiende toekomst te gemoed ga. Met intressante secundaire voorwaarden spreekt het mij erg aan.
Sollicitatiebrieven waarbij ik de indruk krijg dat de sollicitant ze nog niet eens zelf nagelezen heeft, komen onmiddellijk onderaan de stapel terecht.
+ NOOIT EISEN STELLEN IN JE BEGELEIDENDE BRIEF. Als je eisen wil stellen, of secundaire voorwaarden wil stellen/afdwingen, gebruik je daarvoor het latere persoonlijke gesprek. En bij voorkeur niet het eerste maar een later persoonlijk gesprek.

Citaat:
mijn HBO–opleiding BE afgerond, aangevuld met een nima – C studie
Omdat ik dit niet begrijp, zou ik hier ook totaal geen rekening mee houden.
Maar: deze info hoort in je CV, en is minder relevant voor de begeleidende brief.

Citaat:
Ik ben nu 26 jaar en wil graag groeien binnen een bedrijf.
Dat je 26 bent, zou moeten blijken uit je CV.

Algemene opmerkingen:
Niet alle recruiters stellen dezelfde eisen aan CV en begeleidende brief. Wat voor mij geldt, geldt niet per definitie voor iedereen.

** Ik zie het liefst een goed opgemaakt, uitgebreid CV met daarin ALLE relevante informatie, maar ZONDER de niet-relevante dingen. Je mag gerust vertellen dat je webdesign doet, maar laat dan ook weten waarom dat relevant is voor een projectleider.
** Brief: kort maar met een duidelijke structuur.

Hopelijk heb je wat aan mijn uitleg.
Oud 23-05-2006, 10:47
Pruts0r
Pruts0r is offline
En in een sollibrief meerdere regels openlaten bij een nieuwe alinea, althans dat hebenze mij verteld
Oud 23-05-2006, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Equinoxe schreef op 23-05-2006 @ 11:47 :
En in een sollibrief meerdere regels openlaten bij een nieuwe alinea, althans dat hebenze mij verteld
Een regel is gewoon genoeg, meer lijkt me raar. Maar goed, drie maanden geleden was TS er vast wel al uit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten