Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2006, 14:06
Verwijderd
Even een kort vraagje, bij voorkeur alleen te beantwoorden door mensen die ervaring hebben met één van beide providers.

Ik heb nu Chello en dat is (natuurlijk) enorm kut. Dus ik wil overstappen naar ADSL. We hebben op dit moment in huis nog geen vaste-telefoonabonnement.

Nu viel mijn oog op Tele2 in één pakket voor drie tientjes per maand, telefonie en 4/1 ADSL ineen. Is dat wat? De andere optie is Demon DSL Express in combinatie met KPN BelBudget, dat komt dan in totaal op 46 euro per maand voor 6/1.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2006, 14:10
Verwijderd
Ik heb ervaring met tele2, maar niet met demon. Gratis bellen van tele2 gaat goed, valt niet uit. etc. Ook geen gekloot met rekeningen.
Het i'net wat ze leveren is ook wel aardig stabiel.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:13
Verwijderd
'Wel aardig stabiel' of gewoon topkwaliteit als in XS4ALL-niveau? Het 'probleem' is namelijk dat ik niet altijd in dit huis blijf wonen, terwijl er wel een contractsduur van 24 (!!) maanden aan verbonden is. Dus het is wel handig dat ik ook echt op de kwaliteit van de verbinding kan bouwen, want mijn huisbaas is niet bijster technisch, dus als het even kan moet het min of meer probleemvrij zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:17
Koen
Koen is offline
Ik heb al een jaar of 3 internet van Demon en dat bevalt me uitstekend. De snelheid is constant en de verbinding heeft een erg lage uitval. De laatste keer dat ik een uur zonder internet heb gezeten moet meer dan een jaar geleden zijn geweest. Dat was bij @Home wel anders.

Ik denk alleen dat Demon achtergebleven is ten opzichte van de technologische ontwikkelingen en de bijbehorende prijsdalingen, met name doordat ze geen telefoon en adsl in 1 oplossing hebben. Bij Tiscali kan je bijvoorbeeld een 12/1 verbinding mét telefonie krijgen voor 45 euro, hetzelfde bedrag als waar je Demon met telefonie voor krijgt.

Ik ben niet bekend met de kwaliteit van Tiscali, maar het snelheidsverschil is natuurlijk wel enorm. Op GoT las ik ook wel positieve berichten in 't Tiscali topic, dus dat lijkt me ook wel een potentiele kandidaat.

Met Tele2 heb ik geen ervaring, maar ik vind het wel jammer dat ze maar 1 abo hebben. Achteraf een snelheidsverhoging doorvoeren zit er dan niet in, al zal je dat als enkele gebruiker ook niet zo snel nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2006 @ 15:13 :
'Wel aardig stabiel' of gewoon topkwaliteit als in XS4ALL-niveau? Het 'probleem' is namelijk dat ik niet altijd in dit huis blijf wonen, terwijl er wel een contractsduur van 24 (!!) maanden aan verbonden is. Dus het is wel handig dat ik ook echt op de kwaliteit van de verbinding kan bouwen, want mijn huisbaas is niet bijster technisch, dus als het even kan moet het min of meer probleemvrij zijn.
Een enkele keer valt het uit. Afgelopen week heb ik geen internet gehad, omdat de netwerkkaart van de KPN waar onze aansluiting aan zat (@KPN centrale), stuk was en wij eerst van het kaste naar de muur werden gestuurd en uiteindelijk onze nieuwe Linksys router de schuld kreeg. Dat was meer een probleem van de KPN dan van tele2 en tele2 deed zijn best om alles nejes af te handelen.
Ik zou zeggen behoorlijk goede kwaliteit, op dit akkefietje na.
Zolang de afstand van IRSA-punt naar router maar binnen de voorwaarden (minder dan 8 meter dacht ik) blijft, zit je qua helpdeskondersteuning helemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:18
Verwijderd
Ik heb ook ervaring met tiscali, dat werkt echt goed. Ik zou eerder tiscali nemen dan wat voor abo dan ook, de ondersteuning is prettig en het valt zo goed als nooit uit.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:20
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Demon is een prima provider, op het technische vlak. Administratief is het toch wel een stuk minder. Speedlinq draai ik nu en dat is een absolute afrader, ook al gebruiken ze BabyXL. Ik ga weer terug "hoppen" op Demon als ik van het eerste jaar af ben.
Oud 21-05-2006, 14:33
Verwijderd
OK, dan gaat de keuze dus tussen Demon en Tiscali. Ik merk wel op dat ik in een oud huis woon en ik dus niet zoveel kan zeggen over de kwaliteit van de telefoonlijn. Nu weet ik uit ervaring dat een te snelle linespeed leidt tot uitval en disconnects, dus in die zin is een 12mbit abonnement misschien nogal overkill. We gebruiken het wel met zijn vieren maar het is niet zo dat iedereen tegelijk HDTV zit te streamen ofzo, er wordt wel eens wat geup- en gedownload maar daarvoor is 6 mbit echt meer dan voldoende.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 15:06
M@rco
M@rco is offline
Demon 6/1 is wat ik hier ook heb. Ik kan niet - zoals GMB - oordelen over hun administratie, maar wel over de verbinding: gewoon lekker snel en stabiel, en met gemak weken achter elkaar online zonder ook maar één onderbreking. Ze zijn ook nog één van de weinige providers, zo niet de enige, met een gratis helpdesk, die ook nog eens van een redelijk niveau is. Misschien wel handig met het oog op je niet-zo-technische huisbaas, mochten er zich ooit problemen voordoen De nieuwsserver is ook best aardig, ze gebruiken die van Supernews en die is heel erg compleet. Nadelen: je bent beperkt tot 3 connecties van elk 768 kbit/sec., wat dus neerkomt op een downstream van zo'n 290 kB/sec., en bij de echt drukke "dumpgroepen" als a.b.boneless is de retentie maar een dag of twee. Verder is er eigenlijk weinig mis mee.

Wel even een waarschuwing: het modem dat ze bij hun huidige abonnementen leveren, de ZyXEL 2602R-61, heeft te kampen met best wel brakke firmware, wat bij veel mensen voor een hoop ergernis zorgt (vastlopende modems, resettende verbindingen). De verwachting is dat er binnen afzienbare tijd een nieuwe firmware beschikbaar komt waarin e.e.a. is opgelost, maar dat is natuurlijk ook nog maar afwachten.

Laatst gewijzigd op 21-05-2006 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 15:50
Verwijderd
Kijk, dat is dus goed om te weten, want de modem komt waarschijnlijk op een andere kamer te staan dan waar ik zit en ik kan daar niet altijd in. Dat is dus behoorlijk lastig als hij vastloopt. Slecht dat ze dat ding dan blijven gebruiken.

En Tiscali, is dat wat? Ik moet zeggen dat het er wel aantrekkelijk uitziet: 12/1, gratis modem, gratis aansluitkosten, eerste zes maanden 24,95 daarna 34,95 inclusief telefonie. Of is dat ook een kwestie van dubbele op de eerste rang en nekkramp?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 16:23
Verwijderd
Provider TweakDSL over het Tiscali netwerk?
Tiscali: 6mbit/1mbit 9,95 per maand voor het eerste jaar.
Bbned: 10mbit/1mbit voor 19,95 per maand voor het eerste jaar.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 21:46
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
eddie schreef op 21-05-2006 @ 17:23 :
Provider TweakDSL over het Tiscali netwerk?
Tiscali: 6mbit/1mbit 9,95 per maand voor het eerste jaar.
Bbned: 10mbit/1mbit voor 19,95 per maand voor het eerste jaar.
voral fijn dat je in een oogopslag ziet wat je betaalt na dat jaar en hoe lang je er aan vast zit.... ( niet dus )
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 23:38
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2006 @ 16:50 :
En Tiscali, is dat wat? Ik moet zeggen dat het er wel aantrekkelijk uitziet: 12/1, gratis modem, gratis aansluitkosten, eerste zes maanden 24,95 daarna 34,95 inclusief telefonie. Of is dat ook een kwestie van dubbele op de eerste rang en nekkramp?
Tiscali had een uiterst slechte naam, maar sinds ze BabyXL hebben overgenomen zou het een stuk beter moeten zijn. Ik moet alleen wel de kanttekening maken dat BabyXL er sinds die tijd hard op achteruit aan het gaan is
Oud 21-05-2006, 23:39
Gimme more beer
Oh en de Tiscali nieuwsservers zijn, zoals bekend, slecht tot niet aanwezig.
Oud 21-05-2006, 23:49
Gimme more beer
EDIT:

Laatst gewijzigd op 21-05-2006 om 23:55.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 23:51
M@rco
M@rco is offline
Ja klopt, ik had het mis Had m'n post alweer weggehaald
Oud 22-05-2006, 00:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Tiscali+telefonie hebben een aantal kennissen van mij en die zijn daar zeer over te spreken. Geen eigen ervaring. Demon als provider heeft bij mij ook een goede naam; allemaal gewoon nette Bridged IP verbindingen.
Oud 22-05-2006, 07:40
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 21-05-2006 @ 22:46 :
voral fijn dat je in een oogopslag ziet wat je betaalt na dat jaar en hoe lang je er aan vast zit.... ( niet dus )
Tja, hoe moeilijk is het om op 'specificaties' te drukken?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 10:15
WhiteDragon
WhiteDragon is offline
Maar Tiscali is overgenomen door Tele 2.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 11:55
Relief
Relief is offline
Ach ja, ik vind zelf chello goed genoeg. Vroeger waren ze kut ja, maar de laatste maanden/jaar zijn ze goed bezig. Hoge snelheden en stabiel. Maar dat is wat ik ervan vind. Dat chello natuurlijk kut is gaat mij te ver.
Oud 22-05-2006, 15:15
Verwijderd
Citaat:
WhiteDragon schreef op 22-05-2006 @ 11:15 :
Huh? Bron?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Nee dat was Versatel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 23:03
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Nee, was Versatel.

Ik werk bij Tele2 dus veel ervaring, vooral met de vele 'oudere' Versatel producten. Neem Tele2 NIET als je graag een betrouwbare i-net verbinding wilt of fatsoenlijk wilt bellen. Het is zuuuulke crap wat wij hebben. Meerdere malen crashes in de computersystemen van de TD, slechte klachten afhandeling en een contract van 2 jaar. Er word wel geadviseerd om eerst te testen voordat je KPN opzegt maar signaleer je de problemen niet op tijd of helemaal niet dan zit je met de gebakkn peren. Afrader.
Oud 23-05-2006, 19:13
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-05-2006 @ 16:50 :
Kijk, dat is dus goed om te weten, want de modem komt waarschijnlijk op een andere kamer te staan dan waar ik zit en ik kan daar niet altijd in. Dat is dus behoorlijk lastig als hij vastloopt. Slecht dat ze dat ding dan blijven gebruiken.
Inmiddels schijnt er voor alle modems nieuwe, stabiele firmware te zijn, dus daar hoef je je niet meer door te laten tegenhouden

Zie dit draadje in de support-nieuwsgroep:

http://groups.google.com/group/demon...7346a099fd907d

Laatst gewijzigd op 23-05-2006 om 19:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten