Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2006, 21:45
Afina
Afina is offline
Ik heb voor m'n profielwerkstuk gekozen voor de Kelten bij geschiedenis, maar ik weet geen goede hoofdvraag te verzinnen. Misschien kunnen jullie me daarbij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2006, 09:06
2cool2b true
welke invloed hadden de kelten op de andere volken in Europa?

(door oorlogsvoering of gewoon 'maatschappelijk' )hihi

heuj!

ben je trouwens wel wat laat mee....
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 09:07
Afina
Afina is offline
Nee hoor, ik kom na de zomervakantie pas in 5Havo, dus ik ben eigenlijk veel te vroeg, deadline is ergens in december
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 15:43
tigertje
tigertje is offline
wil je echt in die tijd blijven of wil je ook de invloeden op nu behandelen(alletwee is een beetje veel denk ik)

je kunt bijvoorbeeld onderzoeken hoe andere volken uit die tijd tegen de kelten aankeken(misschien is er een Romeinse bron, grieken germanen) en of de keltische gebruiken afweken van de andere volkeren.

Als je meer naar onze tijd wil, kun je beter onderzoeken of het beeld van de kelten in de loop der jaren is veranderd(schilderijen films?) en of er gebruiken over zijn gebleven(feestdagen) en of dat deze gebruiken in onze tijd nog dezelfde betekenis hebben.

een hoofdvraag heb ik niet zo voor je. je moet eerst weten wat je precies wil onderzoeken.Meestal stel ik eerst deelvragen op en dan uiteindelijk richt ik mij op de hoofdvraag die de hele lading dan dekt
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 16:43
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Waarom waren de vroege Kelten succesvol ( en waarom.waardoor werd de invloed van de Kelten uiteindelijk verdreven)?
Oud 02-07-2006, 18:02
fractuur
fractuur is offline
Pfff... lastig onderwerp, er is niet zoveel over te vinden.
Reageren

Regels voor berichten